Vidutinio greičio matuokliai jungiami visu pajėgumu
Po ilgo delsimo Lietuvos keliuose įrengti 25 vidutinio greičio matuokliai jungiami visu pajėgumu – jie baigs tuščiai fiksuoti pažeidėjus, o užfiksuoti greičio viršytojai sulauks nuobaudų. Apie tai praneša visi naujienų portalai.
Pažeidėjai bus baudžiami nuo rugsėjo 1-osios. Lietuvos valstybinės reikšmės keliuose šiuo metu yra sumontuotos 25 greičio palaikymo sistemos (sektoriniai greičio matuokliai), kuriomis skaičiuojamas vidutinis transporto priemonių greitis.
Sektoriniai greičio matuokliai iki šiol tik fiksavo pažeidimus, tačiau dėl problemų su metrologine patikra užfiksuoti pažeidėjai ilgai nebuvo baudžiami. Bet viskas pasikeis nuo šeštadienio.
Sulauks bausmių
Atlikus metrologinę patikrą, matuoklių užfiksuoti duomenys nuo rugsėjo pradžios bus perduodami į Administracinių nusižengimų registrą (ANR), pranešė Lietuvos automobilių kelių direkcija. Vairuotojai, viršiję greitį ruožuose, kuriuose sumontuotos minėtos sistemos, jau sulauks ir baudų. Pažeidimo protokolas bus siunčiamas tokia pat tvarka, kaip ir užregistravus greičio viršijimą stacionariu greičio matuokliu.
Šios sistemos veikimo principas paprastas: viena kamera užfiksuoja automobilį ir važiavimo pro ją laiką, o kita – tuos pačius duomenis ruožo pabaigoje.
Sektorinio greičio sistema pagal atstumą tarp kamerų ir ruožo pradžioje ir pabaigoje užfiksuotą laiką apskaičiuoja vidutinį greitį. Jį viršijus, formuojamas pažeidimo protokolas.
Fiksuos ir daugiau pažeidimų
Sektorinių radarų kameros transporto priemones užfiksuoja 20–30 metrų atstumu. Įranga stebi abiem kryptimis važiuojančias transporto priemones. Ruožo pradžioje užfiksuojama galinė, o pabaigoje – priekinė dalis. Tai reiškia, kad atsakomybės neišvengs motociklininkai ir žemės ūkio ar kitos specialios paskirties technikos vairuotojai.
Prieš įvažiuojant į kiekvieną sektorinio greičio kontrolės ruožą, vairuotojus įspės specialūs kelio ženklai, informuojantys apie greičio matuoklius ir ruožo, kuriame matuojamas greitis, ilgį.
Be pirminio tikslo – matuoti vidutinį transporto priemonės greitį, ateityje bus galima tikrinti, ar automobilis yra draustas, ar atlikta jo techninė apžiūra ir ar nėra ieškomas kitose valstybėse. Taip pat planuojama, kad sistema leis patikrinti, ar transporto priemonių vairuotojai sumokėjo kelių mokesčius.
Bus daugiau
Lietuvos automobilių kelių direkcijos teigimu, greičio palaikymo sistemos tikslas nėra bausti, svarbiausia – užtikrinti eismo saugą bei skatinti vairuotojus važiuoti leistinu greičiu, nes greičio viršijimas yra viena iš pagrindinių skaudžių eismo įvykių priežasčių.
Preliminariais duomenimis, apie 70 proc. eismo įvykių įvyksta dėl greičio viršijimo. Vien per praėjusių metų gruodžio mėnesį sektoriniai radarai iš viso užfiksavo 1,66 mln. transporto priemonių, iš jų apie 44 tūkst. pažeidė taisykles. Daugumą jų sudarė greičio viršijimas iki 20 km/val. Tačiau buvo ir pažeidėjų, kurie leistiną vidutinį greitį viršijo daugiau nei 50 km/val.
Kelių prižiūrėtojai planuoja, jog ateityje sektorių, kuriuose bus matuojamas vidutinis greitis, skaičius išaugs iki 125-150. Be to, netrukus keliuose pasirodys ir 30 naujų stacionarių matuoklių.