D.U.K
1. SIEKIAMA ĮREGISTRUOTI TRANSPORTO PRIEMONĘ IŠ NE EUROPOS SĄJUNGOS AR EUROPOS EKONOMINĖS ERDVĖS ŠALIŲ (RUSIJOS FEDERACIJOS, BALTARUSIJOS, JUNGTINIŲ ARABŲ EMYRATŲ, SAN MARINO IR KT.), KOKIE DOKUMENTAI PATVIRTINTŲ TRANSPORTO PRIEMONĖS ATITIKTĮ EKOLOGINIAMS REIKALAVIMAMS?
Šiai procedūrai reikalinga įrodyti transporto priemonės atitiktį Europos Sąjungos direktyvų ar reglamentų, Jungtinių tautų Europos Ekonominės Komisijos taisyklių reikalavimams. Atitiktį šių teisės aktų reikalavimams patvirtina transporto priemonės tipo patvirtinimo (išmetamųjų teršalų atžvilgiu) sertifikatas arba techninės tarnybos išduotas bandymo protokolas, kuriuo siekiama įvertinti transporto priemonės atitiktį minėtoms direktyvoms, reglamentams ar taisyklėms. Jei pateikiamas Transporto priemonės bandymo protokolas, jame turi būti nurodytas konkrečios transporto priemonės identifikavimo numeris (bandymas turi būti atliktas tai transporto priemonei, kurią siekiama įregistruoti). Pateikiamais dokumentais turi būti įrodoma transporto priemonės atitiktis jos pirmosios registracijos metu Europos Sąjungoje ar Jungtinėse Amerikos Valstijose galiojusiems reikalavimams.
Plačiau apie šią ekspertizę skaitykite skyriuje Naudotos transporto priemonės iš ne ES šalių.
2. SIEKIAMA ĮREGISTRUOTI SAVOS GAMYBOS O1 KLASĖS TRANSPORTO PRIEMONĘ, KOKIĄ DOKUMENTACIJĄ REIKIA PATEIKTI TECHNINEI EKSPERTIZEI?
Prieš pradedant gaminti savos gamybos O1 klasės transporto priemonę reikia parengti techninę dokumentaciją ir ją raštu suderinti su techninę ekspertizę atliksiančia įmone. Tokią dokumentaciją sudaro:
• bendro vaizdo brėžinys (-iai) su matmenimis;
• savadarbių sudedamųjų detalių brėžiniai;
• svarbiausių savadarbių dalių atsparumo skaičiavimai (grąžulo, rėmo ir kt.);
• naudojamų dalių sąrašas;
• dokumentai, įrodantys, kad transporto priemonė buvo pagaminta naudojant transporto priemonės gamintojo įsigytą metalą, sukabintuvą ir padangas;
• eksploatavimo instrukcija;
• priekabų su inerciniais stabdžiais atveju pateikiama užsakovo pasirašyta stabdžių sistemos suderinamumo patikrinimo ataskaita (pateikiant ir inercinio įrenginio bei stabdžių mechanizmo bandymo protokolus), o priekabų su pneumatiniais, hidrauliniais, elektriniais stabdžiais – techninės tarnybos bandymo protokolas.
Užsakovui pageidaujant ir suderinus su ekspertu, brėžinius, skaičiavimus ir eksploatavimo instrukciją gali parengti ekspertas.
Plačiau apie šią ekspertizę skaitykite skyriuje Savos gamybos transporto preimonė
3. SIEKIAMA PERDIRBTI NAUDOTĄ TRANSPORTO PRIEMONĘ IŠ N1 KLASĖS Į M1 KLASĖS TRANSPORTO PRIEMONĘ, KOKIĄ DOKUMENTACIJĄ REIKIA PATEIKTI TECHNINEI EKSPERTIZEI?
Priklausomai nuo transporto priemonės pirmosios registracijos datos, tokio automobilio perdirbimui reikalaujama:
• transporto priemonėms, kurių pirmosios registracijos data yra ankstesnė nei 2009 m. balandžio 29 d. ir gamintojo nustatytose tvirtinimo vietose įrengtos sertifikuotos sėdimos vietos ir saugos diržai, techninei ekspertizei užtenka pateikti kilmės dokumentą. Kai sertifikuotos sėdimos vietos neįrengtos, techninei ekspertizei reikia pateikti M1 klasės TP tipo patvirtinimo sertifikatus ir (ar) bandymo protokolus, įrodančius transporto priemonės sėdynių ir saugos diržų, jų tvirtinimo atitiktį keliamiems reikalavimams.
• transporto priemonėms, kurių pirmosios registracijos data yra 2009 m. balandžio 29 d. arba vėlėsnė, techninei įmonei turi būti pateiktas transporto priemonės gamintojo arba jo įgaliotojo atstovo patvirtinimas, kad transporto preimonė ar tam tikro modelio transporto priemonių konstrukcija atitinka transporto priemonės, skirtos keleiviams vežti, techninius reikalavimus, pateikiant degalų sąnaudų, CO2 išlakų, variklio išmetamųjų teršalų, varikio skleidžiamo triukšmo, sėdynių, saugos diržų ir jų tvirtinimo vietų M1 klasės transporto priemonės sertifikatus arba bandymo protokolus.
Plačiau apie šią ekspertizę skaitykite skyriuje Perdirbtos transporto priemonės
4. SIEKIAMA GRĄŽINTI TRANSPORTO PRIEMONĘ Į EISMĄ, KURIAI LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISĖS AKTŲ TVARKA BUVO SUSTABDYTA TEISĖ DALYVAUTI VIEŠAJAME EISME?
Transporto priemonių sugadintų eissmo įvykio metu techninės ekspertizės po atkuriamojo rmeonto atlikimui pateikiama dokumentacija:
• techninė dokumentacija apie transporto priemonės būklę po eismo įvykio, per kurį transporto priemonė buvo sugadinta (pvz.: apžiūros aktas, nuotraukos, draudimo bendrovės eksperto surašyta remonto sąmata, vertinimo ataskaita ir kiti dokumentai, įrodantys transporto preimonės būklę po eismoar kitokio įvykio);
• transporto priemonės atkuriamąjį remontą atlikusios (-ių) įmonės (-ių) dokumentas (-ai), kuriame (-iuose) būtų patvirtinta, kad transporto priemonė yra tinkamai suremontuota ir žmonių sveikatai bei saugumui nepavojinga;
• techninė dokumentacija, susijusi su atliktu transporto preimonės remontu (pvz.: nuotraukos, kuriose matyti atlikto remonto technologinis procesas, atliktų remonto operacijų sąrašas ir jų apimtis, kiti dokumentai, susiję su atliktu transporto priemonės remontu ir jo eiga ir kt.);
• išvada dėl ratų pastatymo parametrų atitikties gamintojo reikalavimams (taikoma tik M1 klasei);
• išvada dėl kėbulo (rėmo) geometrijos parametrų atitikties gamintojo reikalavimams;
• išvada dėl leketroninių saugos sistemų atitikties gamintotjo reikalavimams.
Plačiau apie šią ekspertizę skaitykite skyriuje Sugadintos transporto priemonės