• Naujausi papildymai
  • Kontaktai
  • Įrašykite paieškos žodį
Transeksta
  • PRIVALOMOJI TECHNINĖ APŽIŪRA
    • Kas yra techninė apžiūra
      • Apie techninę apžiūrą
      • Kaip vyksta techninė apžiūra
      • Pasirengimas techninei apžiūrai
      • Techninei apžiūrai pateikiami dokumentai
      • Periodiškumas
      • Techninės apžiūros kainos
      • Istorinių transporto priemonių techninė apžiūra
      • Techninę apžiūrą reglamentuojantys dokumentai
      • Kaip automobilio valdytojui saugiai elgtis techninės apžiūros metu
    • Kur galima atlikti techninę apžiūrą
    • Aktuali informacija
      • Kaip registruotis į techninę apžiūrą ir sumokėti internetu
      • Ką daryti, jei techninės apžiūros galiojimas yra pasibaigęs arba panaikintas
      • Europos ekonominės erdvės šalyse atliktos privalomosios apžiūros pripažinimas
      • Privalomoji neeilinė techninė apžiūra (po eismo įvykio)
      • Ataskaitos išdavimas / keitimas
      • Dujų balionų eksploatacijos galiojimo laiko pratęsimas
      • Nemokamas priminimas apie apžiūros galiojimo pabaigą
    • Į ką atkreipti dėmesį
      • Dažniausiai pasitaikantys gedimai
      • Defektai eksperto akimis
      • Pirmosios pagalbos rinkiniai
      • Ką daryti susidūrus su galima korupcinio pobūdžio nusikalstama veika
      • TA stotyse – vaizdo kameros ir registratoriai
      • Gal susitarsim?
    • Papildomi reikalavimai
      • Apie papildomus reikalavimus
      • Automobiliai skirti eismui kaire kelio puse
      • Autobusams ir troleibusams
      • Pavojingus krovinius vežančioms transporto priemonėms (ADR)
      • Saugioms transporto priemonėms
      • Automobiliams su dujine įranga
    • ADR mokymai
    • Karjera
    • D.U.K.
  • EKSPERTINĖS PASLAUGOS
    • Kas yra ekspertinės paslaugos
      • Apie techninę ekspertizę
      • Naudingos nuorodos
    • Kur atliekamos ekspertinės paslaugos
    • Techninė ekspertizė
      • Perdirbtos transporto priemonės
      • Sugadintos transporto priemonės
      • Transporto priemonių duomenų nustatymas
      • Transporto priemonės skirtos eismui kaire kelio puse
    • Individualus transporto priemonių patvirtinimas
      • Naudotos transporto priemonės iš ne ES šalių
      • Naujos transporto priemonės
      • Savos gamybos transporto priemonės
      • Galingieji keturračiai
    • Duomenų nustatymas techninės ekspertizės atlikimui
      • Transporto priemonės svėrimas
    • UAB „Transporto studijos“
    • D.U.K
  • SAUGUS AUTOMOBILIS
    • Kodėl verta papildomai pasitikrinti automobilį
      • Ar Jūsų automobilis saugus?
      • Techninės būklės patikra
      • Kaip transporto priemonę internetu užregistruoti į patikrą
    • Kur pasitikrinti automobilio techninę būklę
    • Praktiniai patarimai eismo saugumui
      • Transporto priemonės priežiūra
      • Techninė apžiūra ir saugus eismas
      • Techninė apžiūra ir aplinkosauga
      • Techninė apžiūra ir taupumas
  • DAUGIAU
    • Asociacija
      • Apie mus
      • Privatumo politika
      • Asociacijos naujienos
      • Asociacijos nariai
      • Valdyba
      • Administracija
      • Kontaktai
    • Teisės aktai
      • Reglamentai
      • Direktyvos
      • Konvencijos
      • Kodeksai
      • Įstatymai, nutarimai
      • Įsakymai
    • TA statistika
      • Bendroji statistika
      • Populiarioji statistika
      • Įdomioji statistika
      • Apie apžiūrų statistiką
    • Autopasaulis
      • Autonaujienos
      • Saugumas ir ekologija
      • Technika ir technologijos
      • Įvairenybės
  • Rubrikos

    • Naujausios
    • Autonaujienos
    • Saugumas ir ekologija
    • Technika ir technologijos
    • Įvairenybės

Browse:

  • Home
  • Saugumas ir ekologija
  • „Via Lietuva“ pėsčiųjų ir dviračių taką paženklino naktį švytinčiais dažais

„Via Lietuva“ pėsčiųjų ir dviračių taką paženklino naktį švytinčiais dažais

„Via Lietuva“ valstybinės reikšmės krašto kelyje Kaunas–Žeimiai–Šėta esančiame dviračių take atliko unikalų bandymą – keli šimtai metrų šio tako paženklinti naktyje švytinčiais fluorescenciniais dažais. Šie dažai dieną nuo šviesos „pasikrauna“, o tamsiuoju paros metu šviečia be papildomų šviesos šaltinių. Tokia inovacija – ypač naudinga eismo dalyviams neapšviestuose ruožuose.

Sulaukus darbams tinkamų oro sąlygų, „Via Lietuva“ fluorescenciniais dažais paženklino kelyje Nr. 232 Kaunas–Žeimiai–Šėta esančią 400 metrų dviračių tako atkarpą nuo 35,45 iki 35,85 km. Iš viso paženklinta apie 100 m2 tako, o apatiniam sluoksniui sunaudota apie 45 kg baltų bei apie 100 kg fluorescencinių dažų. Šie darbai buvo atlikti per dvi dienas – pirmąją dieną buvo įrengtas apatinis baltų dažų sluoksnis, kuris leis tamsiu paros metu geriau atspindėti šviečiančius dažus, o kitą dieną jau buvo įrengtas sluoksnis su šviečiančiais dažais.

Įprasto tipo ženklinimas pats nešviečia, o tik atspindi transporto priemonių žibintų skleidžiamą šviesą. Tuo metu fluorescenciniai dažai dieną kaupia šviesos energiją, todėl šviesdami naktį yra geriau matomi. Tokiais dažais galima pažymėti dviračių tako vingius, dviračių tako šoninius gabaritus, pavyzdžiui, esant aukštiems šlaitams.

„Tokie inovatyvūs sprendimai turi vieną tikslą – saugesnes keliones kiekvienam. Tuo pačiu tai yra puiki galimybė įsitikinti, kad net maži pokyčiai gali turėti didelį poveikį. Šis pilotinis sprendimas – žingsnis kuriant ateities kelius, kuriame saugumas eina koja kojon su technologijomis”, – sako susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis.

Pažymima, jog šių dažų naudojimas kol kas nėra reglamentuotas ir atspindžio reikalavimai tokio tipo ženklinimui šiame pilotiniame projekte nebus keliami.

AB „Via Lietuva“ Infrastruktūros priežiūros skyriaus vadovas Modestas Lukošiūnas akcentuoja, jog horizontalusis ženklinimas yra viena esminių saugų eismą užtikrinančių priemonių keliuose, takuose bei šaligatviuose.

„Įprastai ženklinimas yra baltos ar kitos spalvos linijos, turinčios šviesą atspindinčias savybes. Tai leidžia daug geriau orientuotis eisme: matyti eismo juostų kraštus, krypties trajektoriją, sankryžas, kliūtis ir pan.

Šiuo pilotiniu projektu išbandoma technologija, kuri skiriasi nuo įprastinės tuo, kad neatspinti šviesos, bet pati šviečia nakties metu. Fluorescencinės medžiagos, esančios dažuose, dienos metu kaupia šviesos energiją, o nakties metu ją skleidžia šviesdamos.  Tokiu būdu, pėstiesiems ar važiuojantiems transporto priemonėmis, kurios neturi ryškaus šviesos šaltinio, pavyzdžiui, dviračiais ar paspirtukais, užtikrinamas geras ženklinimo linijų matymas nakties metu“, – paaiškino M. Lukošiūnas.

AB „Kelių priežiūra“, kuri pagal sutartį su AB „Via Lietuva“ yra atsakinga už kokybišką valstybinės reikšmės kelių priežiūrą, generalinis direktorius dr. Audrius Vaitkus džiaugėsi, kad bendrovė gali įgyvendinti inovatyvius sprendimus, kurie didina eismo saugumą ir patogumą visiems eismo dalyviams, ypač tamsiu paros metu.

„Nuolat siekiame atliepti akcininko, AB „Via Lietuva“ bei visuomenės lūkesčius, būti technologiškai pažangūs ir kurti vertę valstybei. Tokie natūriniai sprendimų išbandymai kaip šis – puiki proga praktiškai įvertinti pažangias technologijas ir jų pritaikomumą mūsų keliuose. Neabejojame, tai gali tapti dar vienu žingsniu kuriant saugesnę, pažangesnę ir tvaresnę kelių infrastruktūrą Lietuvoje“, – sako AB „Kelių priežiūra“ generalinis direktorius dr. Audrius Vaitkus.

„Via Lietuva“ jau nuo 2023-ųjų valstybinės reikšmės keliuose naujai atliktam ženklinimui taiko 300 mili kandelų horizontaliojo ženklinimo atspindimojo skaisčio reikalavimą. Palyginti su kitomis Europos Sąjungos valstybėmis, Vokietija dar tik svarsto artimiausiu metu padidinti reikalavimus horizontaliojo ženklinimo atspindimojo skaisčio koeficientui nuo 200 iki 300 mili kandelų.

Moksliniais tyrimais buvo nustatyta, jog kaskart padidinus horizontaliojo ženklinimo atspindimojo skaisčio koeficiento reikalavimus 100 mili kandelų – iki beveik 9 proc. sumažinama eismo įvykių tikimybė.

„Via Lietuva“ primena, jog paprastai horizontaliojo ženklinimo darbai valstybinės reikšmės keliuose po žiemos pertraukos pradedami nuo balandžio 20 d. ir baigiami iki lapkričio 20 d. Kasmet yra paženklinama nuo 650 iki 700 tūkst. kvadratinių metrų horizontaliojo ženklinimo linijų bei simbolių. Tai kiekvienais metais pareikalauja iki 4 mln. Eur valstybės biudžeto lėšų.

Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ rūpinasi daugiau nei 21 000 km valstybinės reikšmės kelių, daugiau nei 1 500 tiltų, viadukų, tunelių bei daugiau nei 2 000 km pėsčiųjų ir dviračių takų. Įmonė siekia, kad šalies kelių infrastruktūra būtų nuolat plėtojama, atnaujinama bei modernizuojama, kurtų pridėtinę vertę valstybei, jos gyventojams ir taptų teigiamų pokyčių vizitine kortele šalies svečiams.

  • PRIVALOMOJI TECHNINĖ APŽIŪRA
    • Kas yra techninė apžiūra
    • Aktuali informacija
    • Į ką atkreipti dėmesį
    • Papildomi reikalavimai
    • ADR mokymai
    • Karjera
    • D.U.K.
  • EKSPERTINĖS PASLAUGOS
    • Kas yra ekspertinės paslaugos
    • Techninė ekspertizė
    • Kur atliekamos ekspertinės paslaugos
    • Aktuali informacija
    • Papildomos ekspertinės paslaugos
    • UAB „Transporto studijos“
    • D.U.K
  • SAUGUS AUTOMOBILIS
    • Kodėl verta papildomai pasitikrinti automobilį
    • Kur pasitikrinti automobilio techninę būklę
    • Praktiniai patarimai eismo saugumui
  • DAUGIAU
    • Asociacija
    • Privatumo politika
    • Interneto svetainės privatumo politika
    • Slapukų naudojimo politika
    • Teisės aktai
    • TA statistika
    • Autopasaulis

Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija „Transeksta”
Senasis Ukmergės kel. 16, Užubalių k., Vilniaus r. LT-14302
Tel. +370 5 2640876, el. p. transeksta@vta.lt

Asociacijos pasitikėjimo telefonas +370 800 77008

© Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija. Visos teisės saugomos.

Slapukų valdymas

Siekiant užtikrinti geriausią vartotojo patirtį, mes naudojame technologijas, tokias kaip slapukai, norėdami saugoti ir/arba gauti įrenginio informaciją. Sutikimas naudoti šias technologijas leis mums tvarkyti duomenis, tokius kaip naršymo elgesys ar unikalūs identifikatoriai šiame tinklalapyje. Nesutikimas arba sutikimo atšaukimas gali neigiamai paveikti tam tikrus svetainės funkcionalumus. 

Funkciniai Visada aktyvus
Kad svetainę būtų lengviau naudoti, būtinais slapukais aktyvinamos pagrindinės funkcijos, pavyzdžiui, naršymo puslapiuose ir prieigos prie svetainės apsaugotų sričių. Be šių slapukų svetainė neveiks tinkamai.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistiniai
Naudodami statistikos slapukus, kurie renka anoniminę informacija ir teikia jos ataskaitas, svetainės savininkai gali sužinoti, kaip lankytojai sąveikauja su svetaine. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Trečiųjų šalių
Sutikimas reikalingas Youtube turinio rodymui.
Tvarkyti parinktis Tvarkyti paslaugas Tvarkyti {vendor_count} pardavėjus Skaitykite daugiau apie šiuos tikslus
Valdyti
{title} {title} {title}