• Naujausi papildymai
  • Kontaktai
  • Įrašykite paieškos žodį
Transeksta
  • PRIVALOMOJI TECHNINĖ APŽIŪRA
    • Kas yra techninė apžiūra
      • Apie techninę apžiūrą
      • Kaip vyksta techninė apžiūra
      • Pasirengimas techninei apžiūrai
      • Techninei apžiūrai pateikiami dokumentai
      • Periodiškumas
      • Techninės apžiūros kainos
      • Istorinių transporto priemonių techninė apžiūra
      • Techninę apžiūrą reglamentuojantys dokumentai
      • Kaip automobilio valdytojui saugiai elgtis techninės apžiūros metu
    • Kur galima atlikti techninę apžiūrą
    • Aktuali informacija
      • Kaip registruotis į techninę apžiūrą ir sumokėti internetu
      • Ką daryti, jei techninės apžiūros galiojimas yra pasibaigęs arba panaikintas
      • Europos ekonominės erdvės šalyse atliktos privalomosios apžiūros pripažinimas
      • Privalomoji neeilinė techninė apžiūra (po eismo įvykio)
      • Ataskaitos išdavimas / keitimas
      • Dujų balionų eksploatacijos galiojimo laiko pratęsimas
      • Nemokamas priminimas apie apžiūros galiojimo pabaigą
    • Į ką atkreipti dėmesį
      • Dažniausiai pasitaikantys gedimai
      • Defektai eksperto akimis
      • Pirmosios pagalbos rinkiniai
      • Ką daryti susidūrus su galima korupcinio pobūdžio nusikalstama veika
      • TA stotyse – vaizdo kameros ir registratoriai
      • Gal susitarsim?
    • Papildomi reikalavimai
      • Apie papildomus reikalavimus
      • Automobiliai skirti eismui kaire kelio puse
      • Autobusams ir troleibusams
      • Pavojingus krovinius vežančioms transporto priemonėms (ADR)
      • Saugioms transporto priemonėms
      • Automobiliams su dujine įranga
    • ADR mokymai
    • Karjera
    • D.U.K.
  • EKSPERTINĖS PASLAUGOS
    • Kas yra ekspertinės paslaugos
      • Apie techninę ekspertizę
      • Naudingos nuorodos
    • Kur atliekamos ekspertinės paslaugos
    • Techninė ekspertizė
      • Perdirbtos transporto priemonės
      • Sugadintos transporto priemonės
      • Transporto priemonių duomenų nustatymas
      • Transporto priemonės skirtos eismui kaire kelio puse
    • Individualus transporto priemonių patvirtinimas
      • Naudotos transporto priemonės iš ne ES šalių
      • Naujos transporto priemonės
      • Savos gamybos transporto priemonės
      • Galingieji keturračiai
    • Duomenų nustatymas techninės ekspertizės atlikimui
      • Transporto priemonės svėrimas
    • UAB „Transporto studijos“
    • D.U.K
  • SAUGUS AUTOMOBILIS
    • Kodėl verta papildomai pasitikrinti automobilį
      • Ar Jūsų automobilis saugus?
      • Techninės būklės patikra
      • Kaip transporto priemonę internetu užregistruoti į patikrą
    • Kur pasitikrinti automobilio techninę būklę
    • Praktiniai patarimai eismo saugumui
      • Transporto priemonės priežiūra
      • Techninė apžiūra ir saugus eismas
      • Techninė apžiūra ir aplinkosauga
      • Techninė apžiūra ir taupumas
  • DAUGIAU
    • Asociacija
      • Apie mus
      • Privatumo politika
      • Asociacijos naujienos
      • Asociacijos nariai
      • Valdyba
      • Administracija
      • Kontaktai
    • Teisės aktai
      • Reglamentai
      • Direktyvos
      • Konvencijos
      • Kodeksai
      • Įstatymai, nutarimai
      • Įsakymai
    • TA statistika
      • Bendroji statistika
      • Populiarioji statistika
      • Įdomioji statistika
      • Apie apžiūrų statistiką
    • Autopasaulis
      • Autonaujienos
      • Saugumas ir ekologija
      • Technika ir technologijos
      • Įvairenybės
  • Rubrikos

    • Naujausios
    • Autonaujienos
    • Saugumas ir ekologija
    • Technika ir technologijos
    • Įvairenybės

Browse:

  • Home
  • Saugumas ir ekologija
  • Vairuotojų dėmesiui: prasidėjo laukinių gyvūnų žiemos migracija

Vairuotojų dėmesiui: prasidėjo laukinių gyvūnų žiemos migracija

Statistika liudija, kad spalio–gruodžio mėnesiais pradėjus anksti tempti beveik trečdaliu padaugėja avarijų dėl staiga į kelią iššokusių gyvūnų. Šiuo laiku vairuotojai turėtų būti itin atidūs.

Kasmet Lietuvoje įvyksta apie 600-700 avarijų, kurių metu automobiliai susiduria su laukiniais gyvūnais. Gamtininkai kol kas neturi aiškaus atsakymo kodėl žvėrys pakliūna po mašinų ratais, nors teoriškai jų reakcija ir judėjimo greitis turėtų apsaugoti nuo tokių incidentų.

Negelbsti ir tai, kad didžioji dalis Lietuvoje besidriekiančių magistralinių kelių aptverti, o apie galimą gyvūnų pasirodymą įspėja daugiau kaip 400 ženklų, susidūrimų su žvėrimis nemažėja. Taip nutinka todėl, kad tvoros nėra panacėja, galinti išgelbėti nuo netikėtų susidūrimų su keturkojais. Prasidėjus rujos ir migravimo laikotarpiui, gyvūnai ima blaškytis ir praradę nuovoką kartais atklysta netgi į didmiesčių centrines gatves.

Vairuotojams reikėtų įsidėmėti, kad intensyviausiai žvėrys juda paryčiais ir vakaro prieblandoje. Kadangi šviesą atspindi tik gyvūnų akys, netgi profiliu stovintis briedis gali būti nepastebimas iki paskutinės akimirkos.

Vienintelis teisingas sprendimas šalikelėje pamačius gyvūną – radikaliai sumažinti judėjimo greitį. Garsinį signalą galima naudoti tik esant pakankamai toli nuo gyvosios kliūties, kad išgąsdintas jis spėtų susiorientuoti kur saugiau slėptis.

Tamsoje perjunginėjant ilgas ir trumpas šviesas stambiakanopė problema paprastai tik dar labiau komplikuojama – apakintas žvėris galutinai sutrinka, jo elgesys tampa visiškai neprognozuojamu.

Visgi pačia efektyviausia apsisaugojimo nuo susidūrimo su laukiniais gyvūnais priemone specialistai vadina tvoras miškingos vietovėse, specialias pralaidas ir į jas nukreipiančias tvoreles. Tiesa požeminės perėjomis ne visi gyvūnai jomis naudojasi.

Gamtininkų teigimu, briedžiai į tokias vietas niekada nelenda, nes jų aplinkos ir saugumo suvokimas yra kitoks nei šernų ar lapių. Jie saugiai kirsti automobilių kelią galėtų nebent šuoliuodami virš magistralės įrengtais „viadukais“. Tokie „žalieji tiltai“ retenybė net  turtingose Europos šalyse, todėl Lietuvoje artimiausiu laiku greičiausiai tikrai nebus statomi.

Atkreiptinas dėmesys, kad gyvūnai nustoja naudotis jiems skirtomis požeminėmis pralaidomis, jei žmonės čia pradeda važinėti motociklais ar keturračiais.

Lietuvoje per keletą pastarųjų metų buvo aptverta daugiau kaip 480 km magistralinių kelių, įrengta 14 požeminių perėjų žvėrims. Tačiau tikėtis, kad taip saugumo problemos išspręstos, reikštų apgaudinėti save – kai kuriuose regionuose kelininkų statomos tvoros dažnai pavagiamos, nuniokojamos ar tiesiog – paliekami neuždaryti vartai.

Kelių eismo taisyklėse nurodoma, kad jei susidūrus su laukiniu gyvūnu buvo apgadintas kitiems asmenims priklausančios transporto priemonės, kroviniai, kelio įrenginiai ar kitoks turtas, jeigu buvo sužeistas arba nugaišo gyvūnas – vairuotojas privalo telefonu pranešti policijai apie eismo įvykį ir vykdyti pareigūnų nurodymus. Nugaišusiu gyvūnu pasirūpins aplinkosaugininkai ir medžiotojai.

 

  • PRIVALOMOJI TECHNINĖ APŽIŪRA
    • Kas yra techninė apžiūra
    • Aktuali informacija
    • Į ką atkreipti dėmesį
    • Papildomi reikalavimai
    • ADR mokymai
    • Karjera
    • D.U.K.
  • EKSPERTINĖS PASLAUGOS
    • Kas yra ekspertinės paslaugos
    • Techninė ekspertizė
    • Kur atliekamos ekspertinės paslaugos
    • Aktuali informacija
    • Papildomos ekspertinės paslaugos
    • UAB „Transporto studijos“
    • D.U.K
  • SAUGUS AUTOMOBILIS
    • Kodėl verta papildomai pasitikrinti automobilį
    • Kur pasitikrinti automobilio techninę būklę
    • Praktiniai patarimai eismo saugumui
  • DAUGIAU
    • Asociacija
    • Privatumo politika
    • Interneto svetainės privatumo politika
    • Slapukų naudojimo politika
    • Teisės aktai
    • TA statistika
    • Autopasaulis

Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija „Transeksta”
Senasis Ukmergės kel. 16, Užubalių k., Vilniaus r. LT-14302
Tel. +370 5 2640876, el. p. transeksta@vta.lt

Asociacijos pasitikėjimo telefonas +370 800 77008

© Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija. Visos teisės saugomos.

Slapukų valdymas

Siekiant užtikrinti geriausią vartotojo patirtį, mes naudojame technologijas, tokias kaip slapukai, norėdami saugoti ir/arba gauti įrenginio informaciją. Sutikimas naudoti šias technologijas leis mums tvarkyti duomenis, tokius kaip naršymo elgesys ar unikalūs identifikatoriai šiame tinklalapyje. Nesutikimas arba sutikimo atšaukimas gali neigiamai paveikti tam tikrus svetainės funkcionalumus. 

Funkciniai Visada aktyvus
Kad svetainę būtų lengviau naudoti, būtinais slapukais aktyvinamos pagrindinės funkcijos, pavyzdžiui, naršymo puslapiuose ir prieigos prie svetainės apsaugotų sričių. Be šių slapukų svetainė neveiks tinkamai.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistiniai
Naudodami statistikos slapukus, kurie renka anoniminę informacija ir teikia jos ataskaitas, svetainės savininkai gali sužinoti, kaip lankytojai sąveikauja su svetaine. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Trečiųjų šalių
Sutikimas reikalingas Youtube turinio rodymui.
Tvarkyti parinktis Tvarkyti paslaugas Tvarkyti {vendor_count} pardavėjus Skaitykite daugiau apie šiuos tikslus
Valdyti
{title} {title} {title}