• Naujausi papildymai
  • Kontaktai
  • Įrašykite paieškos žodį
Transeksta
  • PRIVALOMOJI TECHNINĖ APŽIŪRA
    • Kas yra techninė apžiūra
      • Apie techninę apžiūrą
      • Kaip vyksta techninė apžiūra
      • Pasirengimas techninei apžiūrai
      • Techninei apžiūrai pateikiami dokumentai
      • Periodiškumas
      • Techninės apžiūros kainos
      • Istorinių transporto priemonių techninė apžiūra
      • Techninę apžiūrą reglamentuojantys dokumentai
      • Kaip automobilio valdytojui saugiai elgtis techninės apžiūros metu
    • Kur galima atlikti techninę apžiūrą
    • Aktuali informacija
      • Kaip registruotis į techninę apžiūrą ir sumokėti internetu
      • Ką daryti, jei techninės apžiūros galiojimas yra pasibaigęs arba panaikintas
      • Europos ekonominės erdvės šalyse atliktos privalomosios apžiūros pripažinimas
      • Privalomoji neeilinė techninė apžiūra (po eismo įvykio)
      • Ataskaitos išdavimas / keitimas
      • Dujų balionų eksploatacijos galiojimo laiko pratęsimas
      • Nemokamas priminimas apie apžiūros galiojimo pabaigą
    • Į ką atkreipti dėmesį
      • Dažniausiai pasitaikantys gedimai
      • Defektai eksperto akimis
      • Pirmosios pagalbos rinkiniai
      • Ką daryti susidūrus su galima korupcinio pobūdžio nusikalstama veika
      • TA stotyse – vaizdo kameros ir registratoriai
      • Gal susitarsim?
    • Papildomi reikalavimai
      • Apie papildomus reikalavimus
      • Automobiliai skirti eismui kaire kelio puse
      • Autobusams ir troleibusams
      • Pavojingus krovinius vežančioms transporto priemonėms (ADR)
      • Saugioms transporto priemonėms
      • Automobiliams su dujine įranga
    • ADR mokymai
    • Karjera
    • D.U.K.
  • EKSPERTINĖS PASLAUGOS
    • Kas yra ekspertinės paslaugos
      • Apie techninę ekspertizę
      • Naudingos nuorodos
    • Kur atliekamos ekspertinės paslaugos
    • Techninė ekspertizė
      • Perdirbtos transporto priemonės
      • Sugadintos transporto priemonės
      • Transporto priemonių duomenų nustatymas
      • Transporto priemonės skirtos eismui kaire kelio puse
    • Individualus transporto priemonių patvirtinimas
      • Naudotos transporto priemonės iš ne ES šalių
      • Naujos transporto priemonės
      • Savos gamybos transporto priemonės
      • Galingieji keturračiai
    • Duomenų nustatymas techninės ekspertizės atlikimui
      • Transporto priemonės svėrimas
    • UAB „Transporto studijos“
    • D.U.K
  • SAUGUS AUTOMOBILIS
    • Kodėl verta papildomai pasitikrinti automobilį
      • Ar Jūsų automobilis saugus?
      • Techninės būklės patikra
      • Kaip transporto priemonę internetu užregistruoti į patikrą
    • Kur pasitikrinti automobilio techninę būklę
    • Praktiniai patarimai eismo saugumui
      • Transporto priemonės priežiūra
      • Techninė apžiūra ir saugus eismas
      • Techninė apžiūra ir aplinkosauga
      • Techninė apžiūra ir taupumas
  • DAUGIAU
    • Asociacija
      • Apie mus
      • Privatumo politika
      • Asociacijos naujienos
      • Asociacijos nariai
      • Valdyba
      • Administracija
      • Kontaktai
    • Teisės aktai
      • Reglamentai
      • Direktyvos
      • Konvencijos
      • Kodeksai
      • Įstatymai, nutarimai
      • Įsakymai
    • TA statistika
      • Bendroji statistika
      • Populiarioji statistika
      • Įdomioji statistika
      • Apie apžiūrų statistiką
    • Autopasaulis
      • Autonaujienos
      • Saugumas ir ekologija
      • Technika ir technologijos
      • Įvairenybės
  • Rubrikos

    • Naujausios
    • Autonaujienos
    • Saugumas ir ekologija
    • Technika ir technologijos
    • Įvairenybės

Browse:

  • Home
  • Naujausios
  • „Transeksta“ ruošiasi savivaldžių automobilių erai  

„Transeksta“ ruošiasi savivaldžių automobilių erai  

 

Automobilių gamintojams ir daugybei technologijų kompanijų įsivėlus į neoficialias lenktynes „kas greičiau sukurs savivaldę transporto priemonę“, neišvengiamai artėjančioms permainoms rengiasi ir kai kurios Lietuvos bendrovės bei institucijos. Techninės apžiūros įmonių asociacija „Transeksta“ inicijavo trijų šalies aukštųjų mokyklų – Vilniaus Gedimino technikos, Kauno technologijos ir Klaipėdos universitetų mokslininkų ir programos „Kurk Lietuvai“ ekspertų, kuruojančių savivaldžių automobilių projektą, pasitarimą-diskusiją. Dar viena susitikimo su akademinės bendruomenės lyderiais tema – kaip pasiruošti išmanių automobilių techninei patikrai? 

IMG_1615

Programos „Kurk Lietuvai“ savivaldžių automobilių projekto vadovai Lina Ginkutė ir Mark Siavris išsamiai pristatė, ką jų komandai pavyko nuveikti iki šios dienos ir pakomentavo problemas, apie kurias diskutuodami skirtingų stovyklų specialistai tradiciškai sulaužo daugiausia iečių. Kaip žinia dabartinės Vyriausybės programoje yra užfiksuotas siekis „sukurti savivaldžio automobilio teisinę bazę ir įrengti išmanaus kelio ruožą“.

L.Ginkutės teigimu, šie darbai pakankamai sėkmingai juda – Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisos, apibrėžiančios savivaldžio automobilio sąvoką, išplečiančios transporto priemonės vairavimo sąvoką, taip pat nustatančios pagrindinius savivaldžių automobilių dalyvavimo viešajame eisme principus bus baigti derinti dar ketvirtąjį šių metų ketvirtį. Pataisomis bus apibrėžta kas ir kokiu būdu gali atlikti savivaldžių automobilių bandymus viešajame eisme ir įtvirtinta galimybė tikrinančiajam pareigūnui bet kuriuo metu patikrinti, ar savivaldis automobilis yra valdomas savivaldžio automobilio įrangos veiksmais, ar jį tiesiogiai ar nuotoliniu būdu valdo asmuo. Taip pat nustatyta savivaldžių automobilių registravimo ir apskaitos, laikinųjų valstybinių numerio ženklų išdavimo tvarka.

IMG_1641

„Tikimės, kad Lietuva taps pirmoji Europoje ir viena iš nedaugelio valstybių pasaulyje, įstatyminiu lygiu įteisinusi bandymus pagal 5 lygio SAE ekvivalentą. T. y. tobulinti visiškai automatizuotas mašinas, kai jos valdomos visiškai be jokio žmogaus įsikišimo (savaeigė transporto priemonė gali vykti į bet kokią pritaikytą vietą ir pati save pilnai kontroliuoti, žmogus transporto priemonės vairuoti neprivalo). Be to, numatyta A1 kelio atkarpą tarp Vilniaus ir Kauno pritaikyti savivaldžių automobilių eismui, įrengiant tokių mašinų tarpusavio komunikavimo ir „susikalbėjimo“ su kelio ženklais, infrastruktūrą bei užtikrinti 4G+/5G lygio ryšį“, – vardija programos „Kurk Lietuvai“ projektų vadovai.

Klausiama, kuo naudingas toks bandymas „išsišokti“, L. Ginkutė teigia, kad tokie projektai tiesiogiai susiję su investicijų pritraukimu ir naujų darbo vietų kūrimu, BVP augimu bei regionų konkurencingumo didinimu. Vienas svarbiausių dalykų, kurie siejami su savivaldžiais automobiliais ir jų įsigalėjimu – maždaug 80 proc. sumažėsiantis avarijų keliuose ir gatvėse skaičius (pasaulio ekspertų teigimu, 90 proc. eismo įvykių lemia žmogaus klaidos). Prognozuojama, kad šios permainos sukurs geresnes eismo ir vairavimo sąlygas, transporto kompanijoms padės ženklai sumažinti kaštus, bus išspręsta dalis aplinkos taršos problemų.

IMG_1636

Diskusijos dalyviai – VGTU profesorius Saugirdas Pukalskas, Klaipėdos universiteto  Inžinerijos katedros prof. dr. Rimantas Didžiokas, ekspertizių įmonės „Transporto studijos“ direktoriaus pavaduotojas Ramūnas Vėlavičius, KTU Mechanikos inžinerijos ir dizaino fakulteto prodekanas Laurencas Raslavičius, atkreipė dėmesį į kibernetinio saugumo bei atsakomybės už galimus incidentus, sukeltus savivaldžių automobilių, problemas. Šį projektą kuruojantys programos „Kur Lietuvai“ atstovai akcentavo, kad į bendro naudojimo kelius savivaldės mašinos išvairuojamos tik po ilgų ir sudėtingų eksperimentų specialiuose poligonuose, todėl avarijų tikimybė yra greičiau teorinė. Bet kokie nesusipratimai diskredituotų automobilių gamintojus, todėl erdvės net ir mažiausioms avantiūroms niekas nepalieka. Kita vertus, prieš uždegant žalią šviesą savivaldžių automobilių bandymams, neabejotinai privalės atsirasti ir poįstatyminiai aktai, detaliai reglamentuojantys galimų ginčų sprendimą.

IMG_1662

Ne mažiau svarbi ir antroji susitikimo tema, nes atskiras savivaldžių automobilių sistemas – adaptyvaus greičio palaikymo, automatinio stabdymo, eismo juostos sekimo etc. – jau turi nemažai „paprastų“ naujesnės kartos mašinų.

„Kitų metų gegužę įsigalios nauja Europos Parlemento ir Tarybos priimta direktyva 2014/45/ES, įpareigojanti ir kai kurių pagalbinių automobilio valdymo sistemų, privalomų jau nuo 2014-ųjų, techninę patikrą. Vadinasi, vėliausiai po metų jos atvažiuos į TA centrus, tačiau kaip patikrinti eismo saugomo požiūriu svarbių sistemų efektyvumą, kol kas nėra aišku. Tas pats liečia ir tokius dalykus, kaip katalizatoriai ar dujų regeneracijos mechanizmas – pamatuoti jų gyvybingumą dabartiniais įrankiais iš esmės nėra kaip. Ypač turint galvoje, kad patikra turėtų būti įmanomai trumpa ir nebrangi. Kaip tik dėl šių priežasčių bendraujame su techninės pakraipos universitetais, diskutuojame ir ieškome sprendimų“, – teigė R. Vėlavičius.

IMG_1671

 

  • PRIVALOMOJI TECHNINĖ APŽIŪRA
    • Kas yra techninė apžiūra
    • Aktuali informacija
    • Į ką atkreipti dėmesį
    • Papildomi reikalavimai
    • ADR mokymai
    • Karjera
    • D.U.K.
  • EKSPERTINĖS PASLAUGOS
    • Kas yra ekspertinės paslaugos
    • Techninė ekspertizė
    • Kur atliekamos ekspertinės paslaugos
    • Aktuali informacija
    • Papildomos ekspertinės paslaugos
    • UAB „Transporto studijos“
    • D.U.K
  • SAUGUS AUTOMOBILIS
    • Kodėl verta papildomai pasitikrinti automobilį
    • Kur pasitikrinti automobilio techninę būklę
    • Praktiniai patarimai eismo saugumui
  • DAUGIAU
    • Asociacija
    • Privatumo politika
    • Interneto svetainės privatumo politika
    • Slapukų naudojimo politika
    • Teisės aktai
    • TA statistika
    • Autopasaulis

Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija „Transeksta”
Senasis Ukmergės kel. 16, Užubalių k., Vilniaus r. LT-14302
Tel. +370 5 2640876, el. p. transeksta@vta.lt

Asociacijos pasitikėjimo telefonas +370 800 77008

© Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija. Visos teisės saugomos.

Slapukų valdymas

Siekiant užtikrinti geriausią vartotojo patirtį, mes naudojame technologijas, tokias kaip slapukai, norėdami saugoti ir/arba gauti įrenginio informaciją. Sutikimas naudoti šias technologijas leis mums tvarkyti duomenis, tokius kaip naršymo elgesys ar unikalūs identifikatoriai šiame tinklalapyje. Nesutikimas arba sutikimo atšaukimas gali neigiamai paveikti tam tikrus svetainės funkcionalumus. 

Funkciniai Visada aktyvus
Kad svetainę būtų lengviau naudoti, būtinais slapukais aktyvinamos pagrindinės funkcijos, pavyzdžiui, naršymo puslapiuose ir prieigos prie svetainės apsaugotų sričių. Be šių slapukų svetainė neveiks tinkamai.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistiniai
Naudodami statistikos slapukus, kurie renka anoniminę informacija ir teikia jos ataskaitas, svetainės savininkai gali sužinoti, kaip lankytojai sąveikauja su svetaine. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Trečiųjų šalių
Sutikimas reikalingas Youtube turinio rodymui.
Tvarkyti parinktis Tvarkyti paslaugas Tvarkyti {vendor_count} pardavėjus Skaitykite daugiau apie šiuos tikslus
Valdyti
{title} {title} {title}