• Naujausi papildymai
  • Kontaktai
  • Įrašykite paieškos žodį
Transeksta
  • PRIVALOMOJI TECHNINĖ APŽIŪRA
    • Kas yra techninė apžiūra
      • Apie techninę apžiūrą
      • Kaip vyksta techninė apžiūra
      • Pasirengimas techninei apžiūrai
      • Techninei apžiūrai pateikiami dokumentai
      • Periodiškumas
      • Techninės apžiūros kainos
      • Istorinių transporto priemonių techninė apžiūra
      • Techninę apžiūrą reglamentuojantys dokumentai
      • Kaip automobilio valdytojui saugiai elgtis techninės apžiūros metu
    • Kur galima atlikti techninę apžiūrą
    • Aktuali informacija
      • Kaip registruotis į techninę apžiūrą ir sumokėti internetu
      • Ką daryti, jei techninės apžiūros galiojimas yra pasibaigęs arba panaikintas
      • Europos ekonominės erdvės šalyse atliktos privalomosios apžiūros pripažinimas
      • Privalomoji neeilinė techninė apžiūra (po eismo įvykio)
      • Ataskaitos išdavimas / keitimas
      • Dujų balionų eksploatacijos galiojimo laiko pratęsimas
      • Nemokamas priminimas apie apžiūros galiojimo pabaigą
    • Į ką atkreipti dėmesį
      • Dažniausiai pasitaikantys gedimai
      • Defektai eksperto akimis
      • Pirmosios pagalbos rinkiniai
      • Ką daryti susidūrus su galima korupcinio pobūdžio nusikalstama veika
      • TA stotyse – vaizdo kameros ir registratoriai
      • Gal susitarsim?
    • Papildomi reikalavimai
      • Apie papildomus reikalavimus
      • Automobiliai skirti eismui kaire kelio puse
      • Autobusams ir troleibusams
      • Pavojingus krovinius vežančioms transporto priemonėms (ADR)
      • Saugioms transporto priemonėms
      • Automobiliams su dujine įranga
    • ADR mokymai
    • Karjera
    • D.U.K.
  • EKSPERTINĖS PASLAUGOS
    • Kas yra ekspertinės paslaugos
      • Apie techninę ekspertizę
      • Naudingos nuorodos
    • Kur atliekamos ekspertinės paslaugos
    • Techninė ekspertizė
      • Perdirbtos transporto priemonės
      • Sugadintos transporto priemonės
      • Transporto priemonių duomenų nustatymas
      • Transporto priemonės skirtos eismui kaire kelio puse
    • Individualus transporto priemonių patvirtinimas
      • Naudotos transporto priemonės iš ne ES šalių
      • Naujos transporto priemonės
      • Savos gamybos transporto priemonės
      • Galingieji keturračiai
    • Duomenų nustatymas techninės ekspertizės atlikimui
      • Transporto priemonės svėrimas
    • UAB „Transporto studijos“
    • D.U.K
  • SAUGUS AUTOMOBILIS
    • Kodėl verta papildomai pasitikrinti automobilį
      • Ar Jūsų automobilis saugus?
      • Techninės būklės patikra
      • Kaip transporto priemonę internetu užregistruoti į patikrą
    • Kur pasitikrinti automobilio techninę būklę
    • Praktiniai patarimai eismo saugumui
      • Transporto priemonės priežiūra
      • Techninė apžiūra ir saugus eismas
      • Techninė apžiūra ir aplinkosauga
      • Techninė apžiūra ir taupumas
  • DAUGIAU
    • Asociacija
      • Apie mus
      • Privatumo politika
      • Asociacijos naujienos
      • Asociacijos nariai
      • Valdyba
      • Administracija
      • Kontaktai
    • Teisės aktai
      • Reglamentai
      • Direktyvos
      • Konvencijos
      • Kodeksai
      • Įstatymai, nutarimai
      • Įsakymai
    • TA statistika
      • Bendroji statistika
      • Populiarioji statistika
      • Įdomioji statistika
      • Apie apžiūrų statistiką
    • Autopasaulis
      • Autonaujienos
      • Saugumas ir ekologija
      • Technika ir technologijos
      • Įvairenybės
  • Rubrikos

    • Naujausios
    • Autonaujienos
    • Saugumas ir ekologija
    • Technika ir technologijos
    • Įvairenybės

Browse:

  • Home
  • Technika ir technologijos
  • Technologijų įmonės vis dažniau prisideda prie automobilių kūrimo: kas iš to vairuotojams?

Technologijų įmonės vis dažniau prisideda prie automobilių kūrimo: kas iš to vairuotojams?

Multimedijos sistemos, junglumas – itin svarbus kriterijus šiuolaikiniam vairuotojui, tad didieji automobilių gamybos koncernai ieško būdų, kaip praturtinti jų patirtį. Tą daro bendradarbiaudami su technologijų bendrovėmis. Kokią naudą iš to pajus vairuotojai, ar dėl to nesuprastės pats vairavimas?

Automobilių pramonė ganėtinai uždara. Esame įpratę matyti, kad dauguma gamintojų viską bando susikurti namuose, ypač – multimedijos sistemas. Tačiau kai technologijos tobulėja greičiau nei mechanika, bendrovės atsiveria bendradarbiavimui su aukštųjų technologijų įmonėmis.

Vis dažniau naujų automobilių multimedijose matome „Google“ ir net „ChatGPT“ dirbtinio intelekto integracijas: pavyzdžiui, BMW automobiliuose bus galima pakalbėti su Aleksa iš „Amazon“, „Hyundai“ pradėjo drauge dirbti su „Samsung“, o netrukus naujuose korėjietiškuose automobiliuose bus galima naudotis „Samsung SmartThings“ funkcionalumu. Jis leis automobiliui tiesiogiai bendrauti, pavyzdžiui, su išmaniaisiais namais.

„Teko keliauti į vieno automobilio pristatymą su technologijų žurnalistu iš Estijos. Man labai patiko jo mintis, kad kone visos automobilių multimedijos yra vertos šnipšto. Jis stebėjosi, kaip čia yra, kad prekybos centre įsigytas paprasčiausias kiniškas planšetinis kompiuteris už 100 eurų puikiai veikia, o automobilių už 50 ar net 100 tūkst. eurų multimedijos stringa, sunku jas sujungti su telefonu. Tame tikrai yra tiesos. Žinoma, dabar gamintojai jau kuria geresnes sistemas. Bet esmė lieka ta pati – patirtis reguliuojant važiuokles yra niekinė, kai kalba pasisuka apie išmaniąsias technologijas“, – mintimis dalijasi televizijos laidos „Autopilotas“ žurnalistas Egidijus Babelis.

„Aš labai seniai laukiu, kada automobilių gamintojai perims technologijų gamintojų patirtį ir su jomis pradės bendradarbiauti, nes, vairuodamas daugelio markių modelius, jaučiu, kad IT skyrius kompanijoje yra silpnoji vieta. Automobilių gamintojai yra metalinių technologijų specialistai, jiems visą šimtmetį nereikėjo rūpintis programavimu, lustais, o dabar, visai neseniai, atsirado elektronikos poreikis ir jis eksponentiškai auga. Galvoju, jog didelių korporacijų valdyme nebuvo tokio greito minties pokyčio, kokio reikalauja rinka, ir inertiškos įmonės tiesiog nespėja adaptuotis“, – svarsto konkurso „Lietuvos metų automobilis“ komisijos narys Justas Lengvinas.

Automobilių gamintojams reikia technologijų bendrovių pagalbos

Automobilių rinkos ekspertas taip pat išskiria ir naujus pasaulyje pasirodžiusius automobilių prekių ženklus, kaip antai „Tesla“ ir „Rivian“. Naujokus mėgsta technologijų entuziastai, nes jų programinė įranga, technologiniai sprendimai yra pažangesni nei senųjų gamintojų. Naujos bendrovės iš karto į tai orientavosi.

Daugumą automobilių pasaulio žmonių nustebino „Ford“ vykdomojo direktoriaus Jimo Farley geri žodžiai apie kinišką elektromobilį. Interviu „Everything Electric Show“ „Youtube“ kanalui davęs vienos seniausių ir didžiausių automobilių įmonių vadovas prisipažino, kad jie iš Kinijos į Detroitą atsigabeno modelį „Xiaomi SU7“: juo važinėja jau pusę metų ir nenori atiduoti, nes „Ford“ vadovui minėtas elektromobilis itin patinka.

„Pas mus buvo daug kalbų apie „Apple“ automobilį, bet nieko su juo nenutiko. O Kinijoje technologijų ir buitinės elektronikos gamintojai gamina automobilius ir jiems puikiai sekasi“, – kalbėjo J. Farley „Everything Electric Show“.

Jis pastebėjo, kad Vakaruose transporto gamintojai yra gana uždari ir retai teikiasi bendradarbiauti vienas su kitu, o juo labiau su išorinėmis, pavyzdžiui, technologijų bendrovėmis. Bet dabar pasaulis, naujų automobilių rinka ir pirkėjų poreikiai keičiasi ypač greitai, tad tenka keistis ir gamintojams.

Koks bus technologijų bendrovių indėlis į automobilius?

Matome „Google“, „ChatGPT“, kitas technologijų bendrovių integracijas automobiliuose. Būtent jos įprasmino anksčiau sunkiai veikusią valdymo balsu funkciją. Tad senieji gamintojai ne visuomet noriai, bet atsiveria technologijų bendrovėms.

Lankstesni gamintojai, tokie kaip „Hyundai“, eina dar toliau į išplėstinį bendradarbiavimą su Pietų Korėjos technologijų ir buitinės elektronikos gigantu „Samsung“. O tai reiškia, kad automobilių naudojimo galimybės bus dar labiau praplėstos.

„Kodėl aš naudoju „Apple“ ekosistemą, kompiuterį, telefoną ir neturiu minčių jų keisti į kažką kita? Todėl, kad jie puikiai veikia tarpusavyje. Užsirašau ką nors kompiuteryje, matau tą telefone, padarau nuotrauką telefonu – ji iš karto yra kompiuteryje. Įrenginiai bendrauja tarpusavyje be jokio įsikišimo, ir tai labai patogu. Automobilis, manau, irgi gali būti tokios infrastruktūros dalis. Pavyzdžiui, kompiuteryje sudarytas maršrutas bus matomas automobilio navigacijoje vos įsėdus. Sėdi ryte su kavos puodeliu, gali nusistatyti norimą temperatūrą mašinos salone be jokių aplikacijų, sudėtingų sujungimų. Toks technologijų ir transporto gamintojų bendradarbiavimas galėtų labai palengvinti kasdienybę“, – sako J. Lengvinas.

Būtent taip ateitį regi sutartį pasirašiusios „Hyundai“ ir „Samsung“ įmonės. Jos nori, kad automobilis būtų integruotas į žmonių gyvenimą platesne prasme, būtų ne vien transporto priemonė.

2026-aisiais pasirodysianti visiškai nauja multimedija ir „Samsung SmartThings“ integracija leis automobiliui paprasčiau bendrauti ne tik su išmaniaisiais įrenginiais, bet ir su išmaniaisiais namais, be to, suteiks daugiau saugumo, leisdama nustatyti automobilio vietą ir be mobiliojo ryšio signalo.

Daugumos ekspertų teigimu, ateitis priklauso įrenginių tarpusavio bendravimui. Skirtingi prietaisai, sujungti į bendrą ekosistemą, atvers naujų galimybių, o galiausiai netgi įgalins ir autonominį vairavimą.

 

 

  • PRIVALOMOJI TECHNINĖ APŽIŪRA
    • Kas yra techninė apžiūra
    • Aktuali informacija
    • Į ką atkreipti dėmesį
    • Papildomi reikalavimai
    • ADR mokymai
    • Karjera
    • D.U.K.
  • EKSPERTINĖS PASLAUGOS
    • Kas yra ekspertinės paslaugos
    • Techninė ekspertizė
    • Kur atliekamos ekspertinės paslaugos
    • Aktuali informacija
    • Papildomos ekspertinės paslaugos
    • UAB „Transporto studijos“
    • D.U.K
  • SAUGUS AUTOMOBILIS
    • Kodėl verta papildomai pasitikrinti automobilį
    • Kur pasitikrinti automobilio techninę būklę
    • Praktiniai patarimai eismo saugumui
  • DAUGIAU
    • Asociacija
    • Privatumo politika
    • Interneto svetainės privatumo politika
    • Slapukų naudojimo politika
    • Teisės aktai
    • TA statistika
    • Autopasaulis

Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija „Transeksta”
Senasis Ukmergės kel. 16, Užubalių k., Vilniaus r. LT-14302
Tel. +370 5 2640876, el. p. transeksta@vta.lt

Asociacijos pasitikėjimo telefonas +370 800 77008

© Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija. Visos teisės saugomos.

Slapukų valdymas

Siekiant užtikrinti geriausią vartotojo patirtį, mes naudojame technologijas, tokias kaip slapukai, norėdami saugoti ir/arba gauti įrenginio informaciją. Sutikimas naudoti šias technologijas leis mums tvarkyti duomenis, tokius kaip naršymo elgesys ar unikalūs identifikatoriai šiame tinklalapyje. Nesutikimas arba sutikimo atšaukimas gali neigiamai paveikti tam tikrus svetainės funkcionalumus. 

Funkciniai Visada aktyvus
Kad svetainę būtų lengviau naudoti, būtinais slapukais aktyvinamos pagrindinės funkcijos, pavyzdžiui, naršymo puslapiuose ir prieigos prie svetainės apsaugotų sričių. Be šių slapukų svetainė neveiks tinkamai.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistiniai
Naudodami statistikos slapukus, kurie renka anoniminę informacija ir teikia jos ataskaitas, svetainės savininkai gali sužinoti, kaip lankytojai sąveikauja su svetaine. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Trečiųjų šalių
Sutikimas reikalingas Youtube turinio rodymui.
Tvarkyti parinktis Tvarkyti paslaugas Tvarkyti {vendor_count} pardavėjus Skaitykite daugiau apie šiuos tikslus
Valdyti
{title} {title} {title}