• Naujausi papildymai
  • Kontaktai
  • Įrašykite paieškos žodį
Transeksta
  • PRIVALOMOJI TECHNINĖ APŽIŪRA
    • Kas yra techninė apžiūra
      • Apie techninę apžiūrą
      • Kaip vyksta techninė apžiūra
      • Pasirengimas techninei apžiūrai
      • Techninei apžiūrai pateikiami dokumentai
      • Periodiškumas
      • Techninės apžiūros kainos
      • Istorinių transporto priemonių techninė apžiūra
      • Techninę apžiūrą reglamentuojantys dokumentai
      • Kaip automobilio valdytojui saugiai elgtis techninės apžiūros metu
    • Kur galima atlikti techninę apžiūrą
    • Aktuali informacija
      • Kaip registruotis į techninę apžiūrą ir sumokėti internetu
      • Ką daryti, jei techninės apžiūros galiojimas yra pasibaigęs arba panaikintas
      • Europos ekonominės erdvės šalyse atliktos privalomosios apžiūros pripažinimas
      • Privalomoji neeilinė techninė apžiūra (po eismo įvykio)
      • Ataskaitos išdavimas / keitimas
      • Dujų balionų eksploatacijos galiojimo laiko pratęsimas
      • Nemokamas priminimas apie apžiūros galiojimo pabaigą
    • Į ką atkreipti dėmesį
      • Dažniausiai pasitaikantys gedimai
      • Defektai eksperto akimis
      • Pirmosios pagalbos rinkiniai
      • Ką daryti susidūrus su galima korupcinio pobūdžio nusikalstama veika
      • TA stotyse – vaizdo kameros ir registratoriai
      • Gal susitarsim?
    • Papildomi reikalavimai
      • Apie papildomus reikalavimus
      • Automobiliai skirti eismui kaire kelio puse
      • Autobusams ir troleibusams
      • Pavojingus krovinius vežančioms transporto priemonėms (ADR)
      • Saugioms transporto priemonėms
      • Automobiliams su dujine įranga
    • ADR mokymai
    • Karjera
    • D.U.K.
  • EKSPERTINĖS PASLAUGOS
    • Kas yra ekspertinės paslaugos
      • Apie techninę ekspertizę
      • Naudingos nuorodos
    • Kur atliekamos ekspertinės paslaugos
    • Techninė ekspertizė
      • Perdirbtos transporto priemonės
      • Sugadintos transporto priemonės
      • Transporto priemonių duomenų nustatymas
      • Transporto priemonės skirtos eismui kaire kelio puse
    • Individualus transporto priemonių patvirtinimas
      • Naudotos transporto priemonės iš ne ES šalių
      • Naujos transporto priemonės
      • Savos gamybos transporto priemonės
      • Galingieji keturračiai
    • Duomenų nustatymas techninės ekspertizės atlikimui
      • Transporto priemonės svėrimas
    • UAB „Transporto studijos“
    • D.U.K
  • SAUGUS AUTOMOBILIS
    • Kodėl verta papildomai pasitikrinti automobilį
      • Ar Jūsų automobilis saugus?
      • Techninės būklės patikra
      • Kaip transporto priemonę internetu užregistruoti į patikrą
    • Kur pasitikrinti automobilio techninę būklę
    • Praktiniai patarimai eismo saugumui
      • Transporto priemonės priežiūra
      • Techninė apžiūra ir saugus eismas
      • Techninė apžiūra ir aplinkosauga
      • Techninė apžiūra ir taupumas
  • DAUGIAU
    • Asociacija
      • Apie mus
      • Privatumo politika
      • Asociacijos naujienos
      • Asociacijos nariai
      • Valdyba
      • Administracija
      • Kontaktai
    • Teisės aktai
      • Reglamentai
      • Direktyvos
      • Konvencijos
      • Kodeksai
      • Įstatymai, nutarimai
      • Įsakymai
    • TA statistika
      • Bendroji statistika
      • Populiarioji statistika
      • Įdomioji statistika
      • Apie apžiūrų statistiką
    • Autopasaulis
      • Autonaujienos
      • Saugumas ir ekologija
      • Technika ir technologijos
      • Įvairenybės
  • Rubrikos

    • Naujausios
    • Autonaujienos
    • Saugumas ir ekologija
    • Technika ir technologijos
    • Įvairenybės

Browse:

  • Home
  • Įvairenybės
  • Salono oro gaiviklis – ne tik jaukumas, bet ir rizika susirgti

Salono oro gaiviklis – ne tik jaukumas, bet ir rizika susirgti

 Daugelis vairuotojų nori, kad jų automobilyje būtų malonus kvapas. Tam pasiekti jie naudoja įvairius oro gaiviklius. Tačiau, kaip pastebi LRT televizijos laidos „Klauskite daktaro“ vedėjas ir gydytojas Alvydas Unikauskas, dėl oro gaivikliuose esančių cheminių medžiagų gali kilti įvairių alergijų bei rimtų sveikatos sutrikimų. Temą nagrinėja lrt.lt žurnalistas Vytenis Kudarauskas.

Kad automobiliniai oro gaivikliai nėra pats sveikiausias būdas palaikyti malonų interjero kvapą, pritaria ir alergologė, Vilniaus universiteto profesorė Rūta Dubakienė.

„Jei kvapikliai būtų natūralios, gamtinės kilmės, tuomet daugelio problemų būtų galima išvengti. Tačiau dažniausiai tai yra cheminiai preparatai ir junginiai. Todėl jie bet kokiu atveju gali jautrinti žmogaus organizmą.

Alergija cheminėms medžiagoms ir vaistams yra įgyjama. Nereikia turėti net jokių paveldimumo ryšių ar genetinio polinkio“, – LRT.lt teigia R. Dubakienė.

Tai, koks gali būti šalutinis poveikis žmonėms, kurie yra alergiški kai kurioms kvapikliuose naudojamoms medžiagoms, pasakoja gydytojas A. Unikauskas.

„Dažniausiai pasitaikantys simptomai yra kvėpavimo takų ir gleivinės sutrikimai, galvos skausmai, odos problemos, astmos priepuoliai ir neurologiniai sutrikimai“, – vardija gydytojas.

Jis priduria, kad piktnaudžiauti naudojant automobilių salonų kvapiklius nereikėtų dėl to, kad apie 95 proc. cheminių kvapų išgaunami iš naftos. Sintetiniais kvapais prikvėpintų automobilių vairuotojai gali neužuosti stiprių kvapų.

Tai vadinama uoslės nuovargiu. Tokią situaciją galima apibūdinti pavyzdžiu, kai keleiviui įlipus į automobilį jame esantis kvapas atrodo itin intensyvus ir aštrus, o pats vairuotojas jo nejaučia.

Cheminių medžiagų ir teršalų kokteilis

Automobilinių kvapiklių forma gali būti įvairi – impregnuoti popieriniai, purškiami, sukurti eterinių aliejų pagrindu arba želinės sudėties. Nuo kvapiklio rūšies gali priklausyti ir jų poveikis žmogui.

„Tai priklauso nuo medžiagos pateikimo formos. Aerozoliai yra lakesni, tačiau medžiagos, kurios yra impregnuotos, išsilaiko ilgiau. Iš esmės bet kokiu pavidalu pateikta medžiaga yra rizikingas dalykas“, – pažymi R. Dubakienė.

„Reikia pagalvoti apie tai, kad automobilis yra uždara erdvė. Todėl esant aukštai temperatūrai, kai automobilio vidus įkaitinamas, tuose kvapikliuose esančios medžiagos garuoja.

Pridėkime kitus teršalus iš aplinkos ir visam tam susimaišius atsiranda junginiai, kurie žinoma gali sukelti neigiamą poveikį.

Kondicionieriaus sistemoje taip pat būna įvairių nešvarumų, kurie taip pat patenka į automobilio vidų ir į bendrą terpę. Viskam susimaišius, gauname tikrai ne patį sveikiausią kokteilį“, – LRT.lt akcentuoja R. Dubakienė.

Kai kurie vairuotojai savo automobiliuose naudoja ne po vieną kvapiklį. Kartais, net ir skirtingos rūšies. Tai gal ir užtikrina efektyvumą kvapo atžvilgiu, tačiau taip pat yra ir kenksminga.

„Tos kvapą skleidžiančios priemonės gali stiprinti viena kitos veikimą ir tie mišiniai gali būti gerokai agresyvesni. Žinoma geriausiai būtų nenaudoti nieko arba grįžti prie natūralių dalykų, tačiau kiekvienas žmogus turi laisvę rinktis pagal save“, – pabrėžia R. Dubakienė.

Sudėtis nėra žinoma

Kaip LRT TELEVIZIJOS laidoje „Klauskite daktaro“ pastebi A. Unikauskas, ne visi oro gaiviklių ir automobilinių kvapiklių gamintojai atskleidžia tikslias jų sudėtis. Tačiau kai kurios jų yra puikiai žinomos ir tikrai ne iš gerosios pusės.

„Yra žinoma, kad mašinų kvapikliuose yra kancerogenų, endokrininės veiklos trikdytojų, taip pat alergenų, kvėpavimo takų dirgiklių. Viename oro gaiviklyje gali būti tūkstančiai įvairių cheminių medžiagų“, – perspėja gydytojas.

  1. Unikauskas pateikia šokiruojančių faktų iš įvairių tyrimų apie aromatizuotus produktus. Pavyzdžiui, populiariuose aromatizuotuose produktuose buvo aptikta 130 skirtingų lakiųjų organinių junginių rūšių. Ištirtuose gaminiuose buvo nuo 1 iki 8 skirtingų toksiškų ir pavojingų cheminių medžiagų.

44 proc. ištirtų produktų, kurių sudėtyje yra aromatinių medžiagų, yra nuo 1 iki 24 skirtingų kancerogenų. Tai medžiagos, galinčios sukelti vėžį.

„Kvapiklių ženklinimo įstatymai nereikalauja, kad ant etiketės būtų rodomi visi ingredientai. Beje, ant daugumos etikečių sudėtis surašyta labai neaiškiai arba jos apskritai nėra“, – pastebi A. Unikauskas.

Etanolis ir acetonas yra medžiagos, dažniausiai naudojamos kaip kvepalų chemikalų stabilizatoriai kartu su lakiaisiais cheminiais junginiais bei citrusų ir pušų kvapais.

 

  • PRIVALOMOJI TECHNINĖ APŽIŪRA
    • Kas yra techninė apžiūra
    • Aktuali informacija
    • Į ką atkreipti dėmesį
    • Papildomi reikalavimai
    • ADR mokymai
    • Karjera
    • D.U.K.
  • EKSPERTINĖS PASLAUGOS
    • Kas yra ekspertinės paslaugos
    • Techninė ekspertizė
    • Kur atliekamos ekspertinės paslaugos
    • Aktuali informacija
    • Papildomos ekspertinės paslaugos
    • UAB „Transporto studijos“
    • D.U.K
  • SAUGUS AUTOMOBILIS
    • Kodėl verta papildomai pasitikrinti automobilį
    • Kur pasitikrinti automobilio techninę būklę
    • Praktiniai patarimai eismo saugumui
  • DAUGIAU
    • Asociacija
    • Privatumo politika
    • Interneto svetainės privatumo politika
    • Slapukų naudojimo politika
    • Teisės aktai
    • TA statistika
    • Autopasaulis

Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija „Transeksta”
Senasis Ukmergės kel. 16, Užubalių k., Vilniaus r. LT-14302
Tel. +370 5 2640876, el. p. transeksta@vta.lt

Asociacijos pasitikėjimo telefonas +370 800 77008

© Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija. Visos teisės saugomos.

Slapukų valdymas

Siekiant užtikrinti geriausią vartotojo patirtį, mes naudojame technologijas, tokias kaip slapukai, norėdami saugoti ir/arba gauti įrenginio informaciją. Sutikimas naudoti šias technologijas leis mums tvarkyti duomenis, tokius kaip naršymo elgesys ar unikalūs identifikatoriai šiame tinklalapyje. Nesutikimas arba sutikimo atšaukimas gali neigiamai paveikti tam tikrus svetainės funkcionalumus. 

Funkciniai Visada aktyvus
Kad svetainę būtų lengviau naudoti, būtinais slapukais aktyvinamos pagrindinės funkcijos, pavyzdžiui, naršymo puslapiuose ir prieigos prie svetainės apsaugotų sričių. Be šių slapukų svetainė neveiks tinkamai.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistiniai
Naudodami statistikos slapukus, kurie renka anoniminę informacija ir teikia jos ataskaitas, svetainės savininkai gali sužinoti, kaip lankytojai sąveikauja su svetaine. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Trečiųjų šalių
Sutikimas reikalingas Youtube turinio rodymui.
Tvarkyti parinktis Tvarkyti paslaugas Tvarkyti {vendor_count} pardavėjus Skaitykite daugiau apie šiuos tikslus
Valdyti
{title} {title} {title}