Geras salono oro filtras – rasojančių automobilio langų problemos sprendimas
Ne vienam vairuotojui rudenį papildomų rūpesčių sukelia smarkiai rasojantys langai. Portalas lrytas.lt primena kaip derėtų kovoti su šia erzinančia ir saugiai vairuoti trukdančia bėda.
Norint išspręsti šią problemą kartais užtektų prisiminti detalę, kurią nemaža dalis automobilių savininkų visiškai pamiršta. Salono oro filtras neatsitiktinai nepatenka į daugumo vartotojų prioritetinius mašinos remonto darbus. Jis nedaro jokios įtakos paties automobilio darbui, o apie rimtesnes problemas pranešantis blogas kvapas atsiranda tik pamiršus pakeisti keletą metų iš eilės. Tačiau ši detalė yra viena iš dažniausių gausaus langų rasojimo priežasčių. Užsikimšus salono filtrui šviežias oras sunkiau patenka į vidų. Tuomet užtenka keleivių iškvepiamos drėgmės, kad ji kondensuodamasi padengtų automobilio langus.
Salono oro filtras įrengiamas tarp variklio skyriaus ir automobilio kabinos, tačiau galimybės pačiam jį pasikeisti labai priklauso nuo modelio. Vieniems automobiliams užteks atlenkti plastikinį skydelį daiktadėžės viduje, o su kitais teks ilgai krapštytis variklio skyriuje. Bet kuriuo atveju, patartina prieš imantis darbo išnagrinėti vartotojo instrukciją, o dar geriau – kreiptis į tai išmanantį meistrą. Taip pat verta prisiminti, kad salono filtrų dažniausiai nėra mašinose be kondicionierių.
Servisų tinklo „Toptis“ vadovas Artūras Mačiūnas pažymėjo, kad dauguma gamintojų salono filtrą rekomenduoja keisti vieną kartą per metus. Jei važiuojama daug, tai vertėtų daryti įveikus 15 tūkst. kilometrų. Pašnekovas pastebėjo, kad lietuviai nėra įpratę keisti šio filtro. Jis juokavo, kad tuomet yra patys kalti dėl nemalonių pojūčių, kurie atsiranda užsikimšus šiai detalei.
„Vasarą dažnam tenka važinėti ir žvyrkeliais, tai galima tik įsivaizduoti, kaip salono filtras po to atrodo“, – pabrėžė A. Mačiūnas.
Anot serviso vadovo, dulkės ir kiti į filtrą patekę teršalai rudenį dėl drėgmės dažnai tampa lipnia mase, kuri tarsi klijai jį užlipdo. Šviežio oro į saloną tuomet patenka mažiau, cirkuliacija sumažėja, o langai pradeda smarkiai rasoti.
Mačiūnas atkreipė dėmesį, kad pasitaiko atvejų, kai langai rasoja, nors filtras buvo pakeistas neseniai. Specialisto teigimu, taip dažniausiai nutinka pasirinkus pigiausius produktus. Jis rekomendavo rinktis patikrintų gamintojų gaminius. Rinkoje siūlomi ir filtrai, kurie gali sulaikyti kenksmingas medžiagas. Turintys alergijų žmonės gali pasirinkti filtrą pagal savo poreikius, pavyzdžiui, įstatyti tokį, kuris efektyviau sulaikytų žiedadulkes.
„Nemanau, kad perkant salono filtrą verta taupyti. Juk pačiam tenka kvėpuoti tuo oru, kuris patenka į vidų. Aš suprantu, kad keičiant variklio filtrus kreipiamas dėmesys į jų kokybe, nes gaila pinigų remontui. Tačiau savo sveikata taip pat reikia rūpintis“, – komentavo A. Mačiūnas.
Kokybiškas salono filtras ne tik užtikrins normalų oro srautą, tačiau ir gerai sulaikys teršalus, kurie kitu atveju patektų į vidų. Daug sutaupyti šiuo atveju taip pat nepavyks. Priklausomai nuo modelio filtro ir mechanikų darbo kainos gali skirtis, tačiau daugumai populiariausių modelių keitimas siekia nuo 20 iki 30 eurų.
Papildomos problemos, anot A. Mačiūno, kyla keletą metų iš eilės nekeičiant salono filtro taip pat tais atvejais, jei yra pažeidžiamas. Nešvarumai pradeda kauptis netgi ant kondicionieriaus radiatoriaus sienelių.
„Pačiame filtre taip pat apsigyvena bakterijos, o mašinoje tuomet užuodžiama smarvė. Baigiasi tuo, kad tenka valyti kondicionieriaus radiatorių ir visą sistemą“, – kalbėjo pašnekovas.
Jis nusistebėjo, kad bene pusė vairuotojų nežino, kad jų automobilyje apskritai yra tokia detalė, kaip salono filtras. Serviso vadovas su šypsena prisimena atvejus, kai variklio tepalo ar oro filtrus pasikeisti atvykusiems vairuotojams papasakodavo, kad panašus įrengtas ir salone. Ne vieną jų toks atradimas labai nustebino.