• Facebook
  • Kontaktai
  • Įrašykite paieškos žodį
Transeksta
  • PRIVALOMOJI TECHNINĖ APŽIŪRA
    • Kas yra techninė apžiūra
      • Apie techninę apžiūrą
      • Kaip vyksta techninė apžiūra
      • Pasirengimas techninei apžiūrai
      • Techninei apžiūrai pateikiami dokumentai
      • Periodiškumas
      • Techninės apžiūros kainos
      • Istorinių transporto priemonių techninė apžiūra
      • Techninę apžiūrą reglamentuojantys dokumentai
      • Kaip automobilio valdytojui saugiai elgtis techninės apžiūros metu
    • Kur galima atlikti techninę apžiūrą
    • Aktuali informacija
      • Kaip registruotis į techninę apžiūrą ir sumokėti internetu
      • Ką daryti, jei techninės apžiūros galiojimas yra pasibaigęs arba panaikintas
      • Europos ekonominės erdvės šalyse atliktos privalomosios apžiūros pripažinimas
      • Privalomoji neeilinė techninė apžiūra (po eismo įvykio)
      • Ataskaitos išdavimas / keitimas
      • Dujų balionų eksploatacijos galiojimo laiko pratęsimas
      • Nemokamas priminimas apie apžiūros galiojimo pabaigą
    • Į ką atkreipti dėmesį
      • Dažniausiai pasitaikantys gedimai
      • Defektai eksperto akimis
      • Pirmosios pagalbos rinkiniai
      • Ką daryti susidūrus su galima korupcinio pobūdžio nusikalstama veika
      • TA stotyse – vaizdo kameros ir registratoriai
      • Gal susitarsim?
    • Papildomi reikalavimai
      • Apie papildomus reikalavimus
      • Automobiliai skirti eismui kaire kelio puse
      • Autobusams ir troleibusams
      • Pavojingus krovinius vežančioms transporto priemonėms (ADR)
      • Saugioms transporto priemonėms
      • Automobiliams su dujine įranga
    • ADR mokymai
    • Karjera
    • D.U.K.
  • EKSPERTINĖS PASLAUGOS
    • Kas yra ekspertinės paslaugos
      • Apie techninę ekspertizę
      • Naudingos nuorodos
    • Kur atliekamos ekspertinės paslaugos
    • Techninė ekspertizė
      • Perdirbtos transporto priemonės
      • Sugadintos transporto priemonės
      • Transporto priemonių duomenų nustatymas
      • Transporto priemonės skirtos eismui kaire kelio puse
    • Individualus transporto priemonių patvirtinimas
      • Naudotos transporto priemonės iš ne ES šalių
      • Naujos transporto priemonės
      • Savos gamybos transporto priemonės
      • Galingieji keturračiai
    • Duomenų nustatymas techninės ekspertizės atlikimui
      • Transporto priemonės svėrimas
    • UAB „Transporto studijos“
    • D.U.K
  • SAUGUS AUTOMOBILIS
    • Kodėl verta papildomai pasitikrinti automobilį
      • Ar Jūsų automobilis saugus?
      • Techninės būklės patikra
      • Kaip transporto priemonę internetu užregistruoti į patikrą
    • Kur pasitikrinti automobilio techninę būklę
    • Praktiniai patarimai eismo saugumui
      • Transporto priemonės priežiūra
      • Techninė apžiūra ir saugus eismas
      • Techninė apžiūra ir aplinkosauga
      • Techninė apžiūra ir taupumas
  • DAUGIAU
    • Asociacija
      • Apie mus
      • Privatumo politika
      • Asociacijos naujienos
      • Asociacijos nariai
      • Valdyba
      • Administracija
      • Kontaktai
    • Teisės aktai
      • Reglamentai
      • Direktyvos
      • Konvencijos
      • Kodeksai
      • Įstatymai, nutarimai
      • Įsakymai
    • Statistika
      • TA statistika
        • Bendroji statistika
        • Populiarioji statistika
        • Įdomioji statistika
      • Apie apžiūrų statistiką
    • Autopasaulis
      • Autonaujienos
      • Saugumas ir ekologija
      • Technika ir technologijos
      • Įvairenybės
  • Rubrikos

    • Naujausios
    • Autonaujienos
    • Saugumas ir ekologija
    • Technika ir technologijos
    • Įvairenybės

Browse:

  • Home
  • Įvairenybės
  • Planuojantiems pirkti naudotą automobilį: ekspertai atskleidė kaip nustatyti ar šis taršus

Planuojantiems pirkti naudotą automobilį: ekspertai atskleidė kaip nustatyti ar šis taršus

Automobiliai yra labiausiai paplitusi transporto priemonė pasaulyje, o jų daromas poveikis aplinkai tapęs bene aktualiausia šių dienų tema. Visgi ne visi automobiliai yra vienodai taršūs ir tai priklauso nuo jų būklės, naujumo ir įdiegtų technologijų. Automobilių ekspertai, dėmesį atkreipdami į automobilį atsinaujinti planuojančius vairuotojus, atskleidžia kaip vyksta taršumo nustatymo procesas, aiškina rodiklių svarbą bei nurodo į kokias automobilyje esančias sistemas atkreipti dėmesį, siekiant ne tik apsisaugoti nuo baudų, bet ir sumažinti žalos aplinkai mastus.

Didelis kietųjų dalelių kiekis – signalas

Nustatyti, kokių teršalų automobilis išmeta į aplinką, nėra paprasta. Galima pamanyti, kad visus atsakymus galima sužinoti techninės apžiūros metu, tačiau iš tiesų taip nėra. Lietuvos techninės apžiūros (TA) įmonių asociacijos „Transeksta“ atstovas Renaldas Gabartas akcentuoja, kad techninės apžiūros metu yra vertinama automobilio variklio bei pagalbinių sistemų būklė, o ne nustatomas taršos lygis. Tiesa, techninė patikra gali parodyti dyzelinių variklių išmetamų kietųjų dalelių kiekį.

„Techninės apžiūros metu vertinamas absorbcijos koeficientas – t.y. kietųjų dalelių, kurios sugeria šviesą, kiekis. Tai nustatoma atliekant dūmingumo testą, kai prie išmetimo vamzdžio prijungiamas prietaisas, turintis matavimo kolbą, kurios viename gale yra šviesos šaltinis, o kitame – specialus imtuvas. Į kolbą patekus išmetamosioms dujoms išmatuojama, kiek šviesos yra išspinduliuojama ir kiek jos prasiskverbia“, – pasakoja R. Gabartas.

Jis priduria, kad jei kietųjų dalelių kiekis yra pernelyg didelis, galima daryti išvadą, kad variklis yra techniškai netvarkingas ir labiau teršia aplinką. Tačiau jei šis atitinka normą, galima traktuoti, kad automobilio variklis veikia tvarkingai ir nedaro reikšmingos žalos aplinkai.

„Vis dėlto dūmingumo testo metu nėra tikrinama, kokių kenksmingų medžiagų automobilis išmeta į aplinką. Tokius duomenis galima gauti tik atliekant laboratorinius tyrimus. Ši procedūra ir brangi, ir labai ilga“, – sako asociacijos „Transeksta“ atstovas.

Per pastarąjį dešimtmetį reikalavimai vidaus degimo variklių išmetamiems teršalams pasikeitė drastiškai. Pavyzdžiui, jei automobilio gamybos metai yra senesni nei 2008 m., atmosferiniams dyzeliams absorbcijos koeficientas turi būti 2,5 , o turbininiams varikliams – 3. Jei automobilio metai naujesni, šis rodiklis keičiasi – automobilių, kurių pagaminimo metai yra 2015 ir naujesni, privalo atitikti 0,7 koeficientą.

Taršos sistemos – privalo būti ir veikti

Sudėtinga lyginti automobilius ir kategorizuoti, kurie jų yra daugiau, o kurie mažiau taršūs. Tačiau „Longo LT“ vadovas Paulius Valiukėnas sako, kad daugelis klaidingai įsivaizduoja, jog naudoti automobiliai lygu taršūs automobiliai.

„Tiek naujuose, tiek naudotuose automobiliuose yra montuojamos įvairios sistemos, kurių pagrindinis tikslas užtikrinti, kad automobiliai į aplinką išmestų kuo mažiau teršalų. Už šio aspekto išpildymą yra atsakinga „AdBlue“ sistema, DPF filtras ir katalizatorius“, – vardija P. Valiukėnas.

Automobilių specialistas priduria, kad prieš perkant automobilį pravartu išsiaiškinti, koks yra jo išmetamų teršalų lygis (EURO standartas).

„Vyriausybei patvirtinus naują Nacionalinį oro taršos mažinimo planą ir jame numatytą priemonę „Transporto priemonių registracijos mokesčiu riboti EURO 4 ir žemesnių emisijos klasių transporto priemonių registravimą“, planuojantiems pirkti naudotą automobilį būtina išsiaiškinti, koks yra jo EURO standartas. Transporto priemonių, kurių registracijos liudijimai išduoti po 2017 m. spalio 20 d., EURO standartas nurodytas transporto priemonės registracijos liudijimo V.9 eilutėje“, – P. Valiukėnas primena, kur rasti šią informaciją.

Jis priduria, taršos mažinimo sistemų tvarkymas yra ganėtinai brangus, tad prieš perkant automobilį patariama atidžiai jas patikrinti – patikimiausia tai daryti pas specialistus.

„Automobilių perpardavinėtojai kartais gali ir neatskleisti pirkėjui, kad automobilio taršumo rodmenys neatspindi tiesos. Tad svarbu įsitikinti, kad „AdBlue“ sistemas, DPF filtras ir katalizatorius veikia tinkamai ir rodo realybę atitinkančius duomenis“, – pabrėžia P. Valiukėnas, pažymėdamas, kad sertifikuoti automobilių pardavėjai, prieš parduodant automobilį, šį nuodugniai patikrina ir pirkėjui dokumentaliai užtikrina, kad jo stovis atitinka numatytus standartus.

 

Automobilių ekspertas papildo, kad pataisos numato, jog dėl neveikiančių ar neutralizuotų išmetamųjų dujų sistemų, gyventojams gali tekti pakloti nuo 100 iki 300 Eur, tuo tarpu baudos įmonių vadovams gali siekti nuo 300 iki 500 Eur.

 

  • PRIVALOMOJI TECHNINĖ APŽIŪRA
    • Kas yra techninė apžiūra
    • Aktuali informacija
    • Į ką atkreipti dėmesį
    • Papildomi reikalavimai
    • ADR mokymai
    • Karjera
    • D.U.K.
  • EKSPERTINĖS PASLAUGOS
    • Kas yra ekspertinės paslaugos
    • Techninė ekspertizė
    • Kur atliekamos ekspertinės paslaugos
    • Aktuali informacija
    • Papildomos ekspertinės paslaugos
    • UAB „Transporto studijos“
    • D.U.K
  • SAUGUS AUTOMOBILIS
    • Kodėl verta papildomai pasitikrinti automobilį
    • Kur pasitikrinti automobilio techninę būklę
    • Praktiniai patarimai eismo saugumui
  • DAUGIAU
    • Asociacija
    • Privatumo politika
    • Interneto svetainės privatumo politika
    • Slapukų naudojimo politika
    • Teisės aktai
    • TA statistika
    • Autopasaulis

Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija „Transeksta”
Senasis Ukmergės kel. 16, Užubalių k., Vilniaus r. LT-14302
Tel. +370 5 2640876, el. p. transeksta@vta.lt

Asociacijos pasitikėjimo telefonas +370 800 77008

© Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija. Visos teisės saugomos.

Slapukų valdymas

Siekiant užtikrinti geriausią vartotojo patirtį, mes naudojame technologijas, tokias kaip slapukai, norėdami saugoti ir/arba gauti įrenginio informaciją. Sutikimas naudoti šias technologijas leis mums tvarkyti duomenis, tokius kaip naršymo elgesys ar unikalūs identifikatoriai šiame tinklalapyje. Nesutikimas arba sutikimo atšaukimas gali neigiamai paveikti tam tikrus svetainės funkcionalumus. 

Funkciniai Visada aktyvus
Kad svetainę būtų lengviau naudoti, būtinais slapukais aktyvinamos pagrindinės funkcijos, pavyzdžiui, naršymo puslapiuose ir prieigos prie svetainės apsaugotų sričių. Be šių slapukų svetainė neveiks tinkamai.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistiniai
Naudodami statistikos slapukus, kurie renka anoniminę informacija ir teikia jos ataskaitas, svetainės savininkai gali sužinoti, kaip lankytojai sąveikauja su svetaine. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Trečiųjų šalių
Sutikimas reikalingas Youtube turinio rodymui.
  • Tvarkyti parinktis
  • Tvarkyti paslaugas
  • Tvarkyti {vendor_count} pardavėjus
  • Skaitykite daugiau apie šiuos tikslus
Valdyti
  • {title}
  • {title}
  • {title}