• Facebook
  • Kontaktai
  • Įrašykite paieškos žodį
Transeksta
  • PRIVALOMOJI TECHNINĖ APŽIŪRA
    • Kas yra techninė apžiūra
      • Apie techninę apžiūrą
      • Kaip vyksta techninė apžiūra
      • Pasirengimas techninei apžiūrai
      • Techninei apžiūrai pateikiami dokumentai
      • Periodiškumas
      • Techninės apžiūros kainos
      • Istorinių transporto priemonių techninė apžiūra
      • Techninę apžiūrą reglamentuojantys dokumentai
      • Kaip automobilio valdytojui saugiai elgtis techninės apžiūros metu
    • Kur galima atlikti techninę apžiūrą
    • Aktuali informacija
      • Kaip registruotis į techninę apžiūrą ir sumokėti internetu
      • Ką daryti, jei techninės apžiūros galiojimas yra pasibaigęs arba panaikintas
      • Europos ekonominės erdvės šalyse atliktos privalomosios apžiūros pripažinimas
      • Privalomoji neeilinė techninė apžiūra (po eismo įvykio)
      • Ataskaitos išdavimas / keitimas
      • Dujų balionų eksploatacijos galiojimo laiko pratęsimas
      • Nemokamas priminimas apie apžiūros galiojimo pabaigą
    • Į ką atkreipti dėmesį
      • Dažniausiai pasitaikantys gedimai
      • Defektai eksperto akimis
      • Pirmosios pagalbos rinkiniai
      • Ką daryti susidūrus su galima korupcinio pobūdžio nusikalstama veika
      • TA stotyse – vaizdo kameros ir registratoriai
      • Gal susitarsim?
    • Papildomi reikalavimai
      • Apie papildomus reikalavimus
      • Automobiliai skirti eismui kaire kelio puse
      • Autobusams ir troleibusams
      • Pavojingus krovinius vežančioms transporto priemonėms (ADR)
      • Saugioms transporto priemonėms
      • Automobiliams su dujine įranga
    • ADR mokymai
    • Karjera
    • D.U.K.
  • EKSPERTINĖS PASLAUGOS
    • Kas yra ekspertinės paslaugos
      • Apie techninę ekspertizę
      • Naudingos nuorodos
    • Kur atliekamos ekspertinės paslaugos
    • Techninė ekspertizė
      • Perdirbtos transporto priemonės
      • Sugadintos transporto priemonės
      • Transporto priemonių duomenų nustatymas
      • Transporto priemonės skirtos eismui kaire kelio puse
    • Individualus transporto priemonių patvirtinimas
      • Naudotos transporto priemonės iš ne ES šalių
      • Naujos transporto priemonės
      • Savos gamybos transporto priemonės
      • Galingieji keturračiai
    • Duomenų nustatymas techninės ekspertizės atlikimui
      • Transporto priemonės svėrimas
    • UAB „Transporto studijos“
    • D.U.K
  • SAUGUS AUTOMOBILIS
    • Kodėl verta papildomai pasitikrinti automobilį
      • Ar Jūsų automobilis saugus?
      • Techninės būklės patikra
      • Kaip transporto priemonę internetu užregistruoti į patikrą
    • Kur pasitikrinti automobilio techninę būklę
    • Praktiniai patarimai eismo saugumui
      • Transporto priemonės priežiūra
      • Techninė apžiūra ir saugus eismas
      • Techninė apžiūra ir aplinkosauga
      • Techninė apžiūra ir taupumas
  • DAUGIAU
    • Asociacija
      • Apie mus
      • Privatumo politika
      • Asociacijos naujienos
      • Asociacijos nariai
      • Valdyba
      • Administracija
      • Kontaktai
    • Teisės aktai
      • Reglamentai
      • Direktyvos
      • Konvencijos
      • Kodeksai
      • Įstatymai, nutarimai
      • Įsakymai
    • Statistika
      • TA statistika
        • Bendroji statistika
        • Populiarioji statistika
        • Įdomioji statistika
      • Apie apžiūrų statistiką
    • Autopasaulis
      • Autonaujienos
      • Saugumas ir ekologija
      • Technika ir technologijos
      • Įvairenybės
  • Rubrikos

    • Naujausios
    • Autonaujienos
    • Saugumas ir ekologija
    • Technika ir technologijos
    • Įvairenybės

Browse:

  • Home
  • Įvairenybės
  • Paviešino automobilių sąrašą, kurių rida klastojama dažniausiai: dominuoja vokiški „Premium“ klasės automobiliai

Paviešino automobilių sąrašą, kurių rida klastojama dažniausiai: dominuoja vokiški „Premium“ klasės automobiliai

Transporto priemonių ridos klastojimas yra vienas labiausiai paplitusių apgavysčių metodų naudotų automobilių rinkoje. Ridos klastojimas išpučia naudotos transporto priemonės kainą ir sugadina automobilio eksploatavimo patirtį. Kaip atskleidė neseniai atliktas „carVertical“ tyrimas, aukštesnės klasės vokiškų automobilių pirkėjams kyla didžiausia rizika įsigyti automobilį su pakoreguotais odometro rodmenimis.

10 modelių, kurių rida klastojama dažniausiai: pirmauja „BMW M5“

Siekdama nustatyti automobilius, kurių rida klastojama dažniausiai, IT duomenų kompanija „carVertical“ išanalizavo daugiau nei 700 tūkst. naudotų automobilių istorijos patikros ataskaitų, sugeneruotų nuo 2020 m. lapkričio mėn. iki 2021 m. lapkričio mėn.

Tyrimo metu automobilių istorijos ataskaitos buvo išanalizuotos aštuoniolikoje skirtingų rinkų: įskaitant Lietuvą, Lenkiją, Rumuniją, Vengriją, Prancūziją, Slovėniją, Slovakiją, Čekiją, Latviją, Estiją, Ukrainą, Bulgariją, Serbiją, Vokietiją, Kroatiją, Rusiją, Jungtines Amerikos Valstijas ir Italiją.

Išanalizavus tyrimo metu surinktus duomenis, paaiškėjo, kad sportiškojo „BMW M5“ modelio rida rida yra klastojama dažniausiai. Šiek tiek daugiau nei trečdalis iš visų patikrintų „BMW M5“ modelių turėjo pakoreguotus odometro rodmenis. Vis dėlto, tai nepakankamai atskleidžia „BMW“ markės automobilių ridos klastojimo problemos mastą.

Pasak „carVertical“ automobilių eksperto Mato Buzelio, šiame tyrime absoliučiai dominuoja „BMW“ markės modeliai.

„Net pusę TOP 10 sąrašo užima šio gamintojo automobiliai. Tai koreliuoja su naudotų „BMW“ automobilių paklausa įvairiose rinkose. Tyrimo duomenys taip pat atskleidžia, kad ištaigingų automobilių rida klastojama dažniau, todėl ieškant brangesnio naudoto automobilio reikėtų į tai atsižvelgti. Galiausiai – čia praverčia automobilio ridos patikrinimas“, – įžvalgomis dalinosi M. Buzelis.

Antrąją ir trečiąją sąrašo vietas užima „7 serijos BMW“ ir „Subaru Outback“ – atitinkamai 33,4 proc. ir 31,8 proc. užfiksuotų ridos klastojimų atvejų. Penktoje vietoje pagal ridos klastojimo dažnumą buvo „Audi A8“, o sportiškesnis jo giminaitis „A7“ užėmė dešimtąją vietą. Šiek tiek daugiau nei ketvirtadalis (25,8 proc.) tokių tyrime dalyvavusių automobilių turėjo priverstinai sumažintą ridą.

M. Buzelio teigimu, „Premium“ klasės automobilių dominavimą šiame tyrime lemia aukštesnė pardavimo kaina bei didesnis pelnas. Kadangi ridos atsukimas yra palyginti pigus ir nesudėtingas procesas, nesąžiningiems automobilių pardavėjams tai suteikia papildomą pridėtinę vertę.

Išplėstinį 20 dažniausiai suklastotą ridą turinčių automobilių sąrašą galima rasti šiame tyrime.

Dažniausiai suklastotą ridą turinčių modelių sąrašas pagal gamybos metus: senų automobilių rida klastojama dažniausiai

Atsižvelgiant į tyrimo duomenis, perkant naudotą automobilį, ypač senesnį, būtina patikrinti automobilio ridą. Populiariausi modeliai, kurių rida buvo suklastota, buvo pagaminti 2006-2016 m. laikotarpiu. Automobilių ekspertas M. Buzelis pastebi, kad tarp galimybės patekti į sukčių pinkles ir automobilio klasės yra akivaizdus ryšys.

Anot eksperto, dažniausiai suklastotą ridą turinčių automobilių sąraše randame nemažai „Premium“ klasės modelių, tačiau rida labai dažnai atsukama ir ekonominės klasės automobiliams, nors jų dalis bendrame kontekste yra gerokai mažesnė. „Subaru“, „Ford“ ir „Volkswagen“ markės modeliai priklauso tai pačiai amžiaus grupei kaip ir aukštesnės klasės automobiliai. Tyrimo duomenys rodo, kad dažniausiai klastojama 5-15 metų amžiaus automobilių rida.

„Ford Mustang“ yra naujausias modelis šiame sąraše. Būsimieji šeštosios kartos „Mustang“ savininkai turėtų būti itin atsargūs ir patikrinti ridos istoriją. Tą patį turėtų padaryti ir 2006 m. „BMW M5“, 2007 m. „5 serijos“ ir „X5“ savininkai, mat jų automobilių rida taip pat gali būti suklastota“, – teigia M. Buzelis.

Ekspertas pabrėžia, kad naujausių modelių odometro rodmenų koregavimas gali būti šiek tiek sudėtingesnis. Vis dėlto, naujesniems automobiliams rida atsukama rečiau, tad jų rida nuo pagaminimo datos bus natūraliai mažesnė.

„Nėra prasmės klastoti automobilio ridos, kurio odometras rodo, tarkime, 50 tūkst. ar 80 tūkst. kilometrų, tačiau pirkėjams vis tiek verta pasitikrinti, ar tokie odometro rodmenys yra tikri, ar ne“, – pataria jis.

Dažniausiai suklastotą ridą turinčių modelių sąrašas pagal degalų rūšį: dyzelinių automobilių rida klastojama dažniausiai

Dauguma automobilių su suklastota rida turi dyzelinį variklį. Kaip pabrėžia automobilių ekspertas M. Buzelis, taip buvo visada. Anot jo, dyzeliniai automobiliai skirti įveikti didesnius atstumus, todėl tokiose mašinose dažniau pasitaiko ridos sukčiavimo atvejų. Tačiau ateityje situacija gali pasikeisti, nes dyzelinių automobilių pardavimai mažėja.

„Jei pažvelgtume į statistiką, aiškiai matyti, kad paprastai iki 80 ar 90 proc. suklastotą ridą turinčių modelių turi dyzelinį variklį. Pavyzdžiui, paimkime „Volkswagen Phaeton“ – iš 10 ridos klastojimų atvejų turinčių modelių, devyniuose įdiegti dyzeliniai varikliai ir tik viename – benzininis variklis“, – pasakoja ekspertas.

Benzininiais ir dyzeliniais varikliais varomų „6 serijos BMW“ automobilių su suklastotomis ridomis procentas yra beveik identiškas, tačiau taip yra todėl, kad benzininės versijos yra daug populiaresnės. Kai kuriais atvejais, modelių gamoje net nėra dyzelinių variklių. Pavyzdžiui, „BMW M5“ ir „Ford Mustang“ turi vienintelę opciją – benzininį variklį.

Ridos klastojimas išpučia naudoto automobilio vertę ir sugadina eksploatacijos patirtį

IT duomenų kompanija „carVertical“ išanalizavusi automobilių su suklastota rida rinkos vertę nustatė, kad net 16,1 proc. automobilių, patikrintų per pastaruosius metus, buvo su suklastotais odometro rodmenimis.

Kadangi naudotų automobilių rinkoje gana dažnai pasitaiko sukčiavimo dėl ridos klastojimo atvejų, pirkėjai turėtų būti apdairūs ir prieš įsigydami naudotą automobilį, patikrinti jų istoriją.

Nors ekonominės klasės automobilių pirkėjams gresia mažesnė rizika patekti į nesąžiningų pardavėjų spąstus, didžiausią riziką patiria perkantys 5-15 metų senumo aukštesnės klasės automobilius su dyzeliniais varikliais, nes būtent tokio tipo transporto priemonės dažniausiai turi suklastotą ridą.

Į aukštos rizikos kategoriją taip pat patenka ir sportiniai automobilių modeliai. Įsigijus tokį modelį, prieš tai nepatikrinus jo istorijos, vėliau gali tekti susidurti su nenumatytomis išlaidomis.

  • PRIVALOMOJI TECHNINĖ APŽIŪRA
    • Kas yra techninė apžiūra
    • Aktuali informacija
    • Į ką atkreipti dėmesį
    • Papildomi reikalavimai
    • ADR mokymai
    • Karjera
    • D.U.K.
  • EKSPERTINĖS PASLAUGOS
    • Kas yra ekspertinės paslaugos
    • Techninė ekspertizė
    • Kur atliekamos ekspertinės paslaugos
    • Aktuali informacija
    • Papildomos ekspertinės paslaugos
    • UAB „Transporto studijos“
    • D.U.K
  • SAUGUS AUTOMOBILIS
    • Kodėl verta papildomai pasitikrinti automobilį
    • Kur pasitikrinti automobilio techninę būklę
    • Praktiniai patarimai eismo saugumui
  • DAUGIAU
    • Asociacija
    • Privatumo politika
    • Interneto svetainės privatumo politika
    • Slapukų naudojimo politika
    • Teisės aktai
    • TA statistika
    • Autopasaulis

Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija „Transeksta”
Senasis Ukmergės kel. 16, Užubalių k., Vilniaus r. LT-14302
Tel. +370 5 2640876, el. p. transeksta@vta.lt

Asociacijos pasitikėjimo telefonas +370 800 77008

© Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija. Visos teisės saugomos.

Slapukų valdymas

Siekiant užtikrinti geriausią vartotojo patirtį, mes naudojame technologijas, tokias kaip slapukai, norėdami saugoti ir/arba gauti įrenginio informaciją. Sutikimas naudoti šias technologijas leis mums tvarkyti duomenis, tokius kaip naršymo elgesys ar unikalūs identifikatoriai šiame tinklalapyje. Nesutikimas arba sutikimo atšaukimas gali neigiamai paveikti tam tikrus svetainės funkcionalumus. 

Funkciniai Visada aktyvus
Kad svetainę būtų lengviau naudoti, būtinais slapukais aktyvinamos pagrindinės funkcijos, pavyzdžiui, naršymo puslapiuose ir prieigos prie svetainės apsaugotų sričių. Be šių slapukų svetainė neveiks tinkamai.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistiniai
Naudodami statistikos slapukus, kurie renka anoniminę informacija ir teikia jos ataskaitas, svetainės savininkai gali sužinoti, kaip lankytojai sąveikauja su svetaine. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Trečiųjų šalių
Sutikimas reikalingas Youtube turinio rodymui.
  • Tvarkyti parinktis
  • Tvarkyti paslaugas
  • Tvarkyti {vendor_count} pardavėjus
  • Skaitykite daugiau apie šiuos tikslus
Valdyti
  • {title}
  • {title}
  • {title}