• Naujausi papildymai
  • Kontaktai
  • Įrašykite paieškos žodį
Transeksta
  • PRIVALOMOJI TECHNINĖ APŽIŪRA
    • Kas yra techninė apžiūra
      • Apie techninę apžiūrą
      • Kaip vyksta techninė apžiūra
      • Pasirengimas techninei apžiūrai
      • Techninei apžiūrai pateikiami dokumentai
      • Periodiškumas
      • Techninės apžiūros kainos
      • Istorinių transporto priemonių techninė apžiūra
      • Techninę apžiūrą reglamentuojantys dokumentai
      • Kaip automobilio valdytojui saugiai elgtis techninės apžiūros metu
    • Kur galima atlikti techninę apžiūrą
    • Aktuali informacija
      • Kaip registruotis į techninę apžiūrą ir sumokėti internetu
      • Ką daryti, jei techninės apžiūros galiojimas yra pasibaigęs arba panaikintas
      • Europos ekonominės erdvės šalyse atliktos privalomosios apžiūros pripažinimas
      • Privalomoji neeilinė techninė apžiūra (po eismo įvykio)
      • Ataskaitos išdavimas / keitimas
      • Dujų balionų eksploatacijos galiojimo laiko pratęsimas
      • Nemokamas priminimas apie apžiūros galiojimo pabaigą
    • Į ką atkreipti dėmesį
      • Dažniausiai pasitaikantys gedimai
      • Defektai eksperto akimis
      • Pirmosios pagalbos rinkiniai
      • Ką daryti susidūrus su galima korupcinio pobūdžio nusikalstama veika
      • TA stotyse – vaizdo kameros ir registratoriai
      • Gal susitarsim?
    • Papildomi reikalavimai
      • Apie papildomus reikalavimus
      • Automobiliai skirti eismui kaire kelio puse
      • Autobusams ir troleibusams
      • Pavojingus krovinius vežančioms transporto priemonėms (ADR)
      • Saugioms transporto priemonėms
      • Automobiliams su dujine įranga
    • ADR mokymai
    • Karjera
    • D.U.K.
  • EKSPERTINĖS PASLAUGOS
    • Kas yra ekspertinės paslaugos
      • Apie techninę ekspertizę
      • Naudingos nuorodos
    • Kur atliekamos ekspertinės paslaugos
    • Techninė ekspertizė
      • Perdirbtos transporto priemonės
      • Sugadintos transporto priemonės
      • Transporto priemonių duomenų nustatymas
      • Transporto priemonės skirtos eismui kaire kelio puse
    • Individualus transporto priemonių patvirtinimas
      • Naudotos transporto priemonės iš ne ES šalių
      • Naujos transporto priemonės
      • Savos gamybos transporto priemonės
      • Galingieji keturračiai
    • Duomenų nustatymas techninės ekspertizės atlikimui
      • Transporto priemonės svėrimas
    • UAB „Transporto studijos“
    • D.U.K
  • SAUGUS AUTOMOBILIS
    • Kodėl verta papildomai pasitikrinti automobilį
      • Ar Jūsų automobilis saugus?
      • Techninės būklės patikra
      • Kaip transporto priemonę internetu užregistruoti į patikrą
    • Kur pasitikrinti automobilio techninę būklę
    • Praktiniai patarimai eismo saugumui
      • Transporto priemonės priežiūra
      • Techninė apžiūra ir saugus eismas
      • Techninė apžiūra ir aplinkosauga
      • Techninė apžiūra ir taupumas
  • DAUGIAU
    • Asociacija
      • Apie mus
      • Privatumo politika
      • Asociacijos naujienos
      • Asociacijos nariai
      • Valdyba
      • Administracija
      • Kontaktai
    • Teisės aktai
      • Reglamentai
      • Direktyvos
      • Konvencijos
      • Kodeksai
      • Įstatymai, nutarimai
      • Įsakymai
    • TA statistika
      • Bendroji statistika
      • Populiarioji statistika
      • Įdomioji statistika
      • Apie apžiūrų statistiką
    • Autopasaulis
      • Autonaujienos
      • Saugumas ir ekologija
      • Technika ir technologijos
      • Įvairenybės
  • Rubrikos

    • Naujausios
    • Autonaujienos
    • Saugumas ir ekologija
    • Technika ir technologijos
    • Įvairenybės

Browse:

  • Home
  • Įvairenybės
  • Pasienio keliuose – istorinė technika

Pasienio keliuose – istorinė technika

Senovinių transporto priemonių puoselėtojai sezoną atidarė Lazdijų rajono tradicinėje šventėje „Pasienio fiesta“.

„Pasienio fiestos“ dalyviai turėjo galimybę susipažinti su automobilių klasika tituluojamą technika, kurią auksinių rankų meistrai prikėlė naujam gyvenimui.

ABR_3403

„Vargu ar per Lazdijus kasdien pravažiuoja bent po vieną „Jaguar“ automobilį, o čia – iškart trys ir visi skirtingi“, – miesto Nepriklausomybės aikštėje išrikiuotą antikvarinę techniką juokaudami komentavo žiūrovai.

ABR_2992

Dar neprasidėjus raliui buvo pagerintas „Saugaus rato“ rengiamų lenktynių rekordas. Žiūrovų dėmesį iškart prikaustė 1931 m. gamybos „amerikietis“ „Pontiac 401 Sedan“. Jį iš kaimyninės Lenkijos atvairavo 58 metų, arba net 27-eriais už savo automobilį jaunesnis Valdas Krakauskas su Jonu Juravičiumi. Senolis iš Punsko pasišvilpaudamas atriedėjo pats, savo eiga ir buvo parengtas įveikti 115 km ilgio ralio distanciją su slalomo ir kitomis specifinėmis rungtimis.

Iki šiol seniausiojo dalyvio rekordas priklausė kėdainiškiui Vaidui Klimavičiui. Šis pernai vairavo 1932 m. pagamintą NSU 501TS motociklą. 84 m. vokiečių gamybos „senolį“ tramdžiusiam V.Klimavičiui beliko guosti, kad jis buvo net 44 m. jaunesnis už savo dviratę transporto priemonę.

Daugumos automobilių istorija – ne mažiau įdomi ir viliojanti, patraukli ir slėpininga, nei pačių ją vairuojančiųjų ar prikeliančių antrajam gyvenimui jos mylėtojų.

Dar vienas, gerokai jaunesnis, „tik“ 1968 m. gamybos, tačiau savo originalumu net ekspertus stebinantis „Mercedes Benz 250 (W114), atvairuotas Rolando Ryliškio ir Jūratės Vitkienės.

Tai tikras „Mercedes“, derinantis klasikinio, patikimo, kokybiško ir komfortiško automobilio gamybos tradicijas. Jis turintis naujausių tam metui technologijų ir atitinkantis aukštus saugumo reikalavimus. Būtent nuo šio „Mercedes Benz” modelio prasidėjo dabar neišvengiamais tapę bandymų arba vadinamieji „crash“ testai.

„Beveik prieš 10 metų automobilį atsitiktinai pastebėjau aikštelės patvoryje, – pasakoja jo šeimininkas R.Ryliškis. – Po storu dulkių sluoksniu pasirodė puikiai išsilaikęs pilnai originalus oldtimeris, praleidęs visas savo gyvenimą Šveicarijoje ir pragyvenęs šeimininką. „Mercedes Benz“ net po ilgo stovėjimo vos pasukus uždegimo raktelį nesunkiai atgijo stebindamas ramiu šešių cilindrų variklio garsu, o salonas po dulkėmis slėpė vokišką klasikinį dizainą, didžiulę erdvę ir visišką originalumą“.

ABR_2928

Jeigu būtų buvęs žiūrovų simpatijų prizas, ko gero jį, ir su ne maža persvara, išsivežtų Vytautas ir Rokas Gineikos. Jie „Pasienio fiestos“ žiūrovus stebino 1975 m. gamybos ilgu kaip laivas, puikia garso izoliacija pasižyminčiu „Cadilac Eldorado“. Šio 3,5 litro darbo tūrio variklio beveik nesigirdi.

ABR_3291

„Tai tikras amerikietišką gyvenimo būdą atspindintis „Eldorado“. Deja, buvęs labai apgailėtinos būklės, kai jį prieš trejus metus parsigabenau iš JAV“, – tirštai apspitusiems automobilį aiškino V.Gineika.

Patyrusius automobilių žinovus domino Aurimo ir Gedimino Eidžiūnų 1980 m. gamybos „Porsche 911 SC“, gimęs Vokietijoje, bet skirtas JAV rinkai. Jo originalus oru aušinamas 3 litrų darbo tūrio benzininis atmosferinis variklis pasiekia 180 AG pajėgumą. Visą gyvenimą Kalifornijoje praleidęs automobilis turi elektrinius langus, elektra reguliuojamus veidrodėlius, elektrinį stoglangį ir oro kondicionierių. Vairuotojui palikta tikra Le Mano dvasia – ir vairas, ir stabžiai – be stiprintuvo.

Savojo „Porsche“ A. ir G. Eidžiūnai nerestauravo, pakeitė tik eksploatacinius skysčius ir padangas. „Retromobile“ asociacijos atstovai „Porsche 911 SC“ pripažino kaip istorinį, pilnai išlaikiusį savo originalumą.

Per 27 metus – 2 tūkst. km

Buvusios Tarybų Sąjungos gamybos automobiliai daugeliui dabartinės kartos žmonių – tai buvusi jų jaunystės siekiamybė. O kai kuriems – taip ir likusi neįgyvendinta svajone.

Iš 35 „Pasienio fiestos 2016“ keliais riedėjusių automobilių 6 buvo rusiški. Tačiau jie visi – skirtingų markių ar modifikacijų. Nuo kai kurių tikrai sunku atplėšti akis, kaip antai, nuo Andrejaus ir Viačeslavo Trusovų 1968 m. gamybos ZAZ, restauruoto nekeičiant nė vieno originalaus varžtelio. Arba Gražvydo Urbano ir Giedrės Kazlauskienės vairuojamo VAZ 2109, per 27 savo gyvenimo metus nuriedėjusio vos du tūkst. km.

Tai mažiausios ridos iš visų ralio dalyvių automobilis. Nors šis pagamintas 1989 m., tačiau visiškai naują G.Urbanas jį įsigijo 1992 m., sunkiu krizės laikotarpiu, todėl taip tausojo.

Trejais metais senesnį VAZ 21063 vairavo „Šiaulių techninių apžiūrų centro” direktorius Vaidotas Vaišvila. Jo automobilio odometras rodo tik 7 tūkst. km.

„Negalvojau, neieškojau ir nesitikėjau, jog po 22 metų vėl teks sėstis prie VAZ automobilio vairo, – sakė V. Vaišvila. – Šiandien džiaugiuosi ir didžiuojuosi apleistoje sodyboje radęs originalų tų laikų vieną populiariausių „Žigulių”. Jų viso buvo pagaminta 4,3 mln., ir atitekusių man kaip dovana“.

Dovanos nugalėtojams, dėmesys – visiems

„Ne dažnai tenka sveikinti prizininkus ir nugalėtojus stebint keliems tūkstančiams žiūrovų“, – sakė „Istorinių automobilių ir motociklų ralį „Pasienio fiesta 2016“ surengusio „Saugus rato“ vadovas Valdas Juozas Vilūnas. Jis kartu su Lazdijų meru Artūru Margeliu spaudė rankas ne tik lenktynių laimėtojams ir prizininkams.

ABR_3122

Didžiausiomis ovacijomis šventės žiūrovai pasitiko absoliučius ralio nugalėtojus Vidmantą ir Janiną Kažukauskus.

ABR_3588

Jiems įteiktas pagrindinis renginio prizas – „Bridgestone“ padangų komplektas. Nors šis ekipažas nebuvo pats greičiausias slalomo trasose, nors padaręs mažiausia klaidų, jų 1984 m. gamybos „Mercedes Benz W123“ buvo visiškai originalus.

ABR_3374

Lazdijų mero A. Margelio taurę išsivežė Kastytis Švedas ir Vilma Urbietienė, su 1971 m. „Datsun 240Z“ laimėję slalomo rungtį Lazdijų mieste. Būtent šis ekipažas važiavo greičiausiai, tačiau neišvengė klaidų, todėl džiaugėsi tik pergale „Oldtimer“ klasėje.

ABR_3566

Antri šioje klasėje liko Rimantas ir Birutė Daukšos („Volkswagen Kafer“, 1973m.), o trečioji vieta atiteko jau minėtiems R. Ryliškiui su J. Vitkiene.

Ne mažiau atkakli kova virė jaunesnių savo amžiumi – „Yongtimer“ automobilių klasėje. Čia pirmaisiais smuikais griežė bendrosios įskaitos laimėtojai Vidmantas ir Janina Kažukauskai.

Antrąją vietą šioje klasėje iškovojo Jurgis ir Rita Jarašiūnai („Porsche 924“, 1983 m.), o trečiąją – Aurimas ir Gediminas Eidžiūnai („Porsche 911 SC“, 1980 m.).

Stilingiausiu ekipažu pripažintas svečių iš Lenkijos V.Krakausko ir J.Juravičiaus ekipažas. Du diplomai specialistų sprendimu už nepaliestą automobilio originalumą įteikti A. ir V. Trusovams (ZAZ) bei A. ir G. Eidžiūnams („Porsche 911SC“).

Originalų prizą – firmines sąsagas – bendrovė „Volfas Engelman“ padovanojo į 21-ojo gimtadienio šventę ralio neiškeitusiam Pauliui Ališauskui.

ABR_3454

Geras tonas kelyje

„Stebėjome ne vieną antikvarinės technikos gerbėjų sąskrydį, – po renginio kalbėjo jo debiutantai Erikas ir Kristina Čižiūnai, vairavę „Peugeot 205 Cabrio“. – Skirtingai nuo daugelio kitų, kuriuose gražūs automobiliai tik demonstruojami ant tralų ar vežimėlių, šiame ralyje buvo ir važiuojama, ir varžomasi tarpusavyje, o tai – didžiausia renginio vertybė“.

ABR_3109

„Tik praneškite, atvažiuosime nedelsdami“, – atsisveikindamas tikino svečias iš Lenkijos V. Krakauskas. Jo raudonasis „Pontiac 401 Sedan“ be kaprizų atlaikė 115 km maršrutą su visomis slalomo ir kitomis rungtimis.

Ne viename tokiame entuziastų susibūrime dalyvavusius svečius papirko ne tik pats ralis, bet ir varžybose puoselėjamas geras tonas, pagarba ir pagalba vienas kitam, itin praverčiantys kasdieninėse kelionėse miestų gatvėmis ar užmiesčio keliais. Todėl ne tik jie, kelionės dulkes nuplaudami bealkoholiniu „Volfas Engelman“ alumi, išreiškė siekiamybę tapti simboliniais gero tono ambasadoriais kelyje.

„Istorinių automobilių ir motociklų ralio „Pasienio fiesta 2016“ dalyviai ne tik varžėsi tarpusavyje, bet ir atlikdami įvairias užduotis geriau susipažino su įžymesnėmis Lazdijų vietovėmis.

Nuo Metelių regioninio parko apžvalgos bokšto grožėjosi vaizdingomis apylinkėmis, ieškojo dviejų žymiausių ąžuolų galiūnų, kopė į Prelomčiškės piliakalnį, lankėsi Dusios pakrantėje esančioje Švč. Mergelės Marijos, Rožinio Karalienės, bažnyčioje ir kitur.

„Istorinių automobilių ir motociklų ralį „Pasienio fiesta 2016“, padedant Lazdijų rajono savivaldybei, surengė VšĮ „Saugus ratas“.

                           

ABR_3242
ABR_3232
ABR_3173
ABR_3167
ABR_2992-1
ABR_2928-1
ABR_2925-1
ABR_2898
ABR_2877
ABR_2876
ABR_2855
ABR_2839
ABR_2814
ABR_3578
ABR_3570
ABR_3541
ABR_3472
ABR_3377
ABR_3012
ABR_2981

  • PRIVALOMOJI TECHNINĖ APŽIŪRA
    • Kas yra techninė apžiūra
    • Aktuali informacija
    • Į ką atkreipti dėmesį
    • Papildomi reikalavimai
    • ADR mokymai
    • Karjera
    • D.U.K.
  • EKSPERTINĖS PASLAUGOS
    • Kas yra ekspertinės paslaugos
    • Techninė ekspertizė
    • Kur atliekamos ekspertinės paslaugos
    • Aktuali informacija
    • Papildomos ekspertinės paslaugos
    • UAB „Transporto studijos“
    • D.U.K
  • SAUGUS AUTOMOBILIS
    • Kodėl verta papildomai pasitikrinti automobilį
    • Kur pasitikrinti automobilio techninę būklę
    • Praktiniai patarimai eismo saugumui
  • DAUGIAU
    • Asociacija
    • Privatumo politika
    • Interneto svetainės privatumo politika
    • Slapukų naudojimo politika
    • Teisės aktai
    • TA statistika
    • Autopasaulis

Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija „Transeksta”
Senasis Ukmergės kel. 16, Užubalių k., Vilniaus r. LT-14302
Tel. +370 5 2640876, el. p. transeksta@vta.lt

Asociacijos pasitikėjimo telefonas +370 800 77008

© Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija. Visos teisės saugomos.

Slapukų valdymas

Siekiant užtikrinti geriausią vartotojo patirtį, mes naudojame technologijas, tokias kaip slapukai, norėdami saugoti ir/arba gauti įrenginio informaciją. Sutikimas naudoti šias technologijas leis mums tvarkyti duomenis, tokius kaip naršymo elgesys ar unikalūs identifikatoriai šiame tinklalapyje. Nesutikimas arba sutikimo atšaukimas gali neigiamai paveikti tam tikrus svetainės funkcionalumus. 

Funkciniai Visada aktyvus
Kad svetainę būtų lengviau naudoti, būtinais slapukais aktyvinamos pagrindinės funkcijos, pavyzdžiui, naršymo puslapiuose ir prieigos prie svetainės apsaugotų sričių. Be šių slapukų svetainė neveiks tinkamai.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistiniai
Naudodami statistikos slapukus, kurie renka anoniminę informacija ir teikia jos ataskaitas, svetainės savininkai gali sužinoti, kaip lankytojai sąveikauja su svetaine. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Trečiųjų šalių
Sutikimas reikalingas Youtube turinio rodymui.
Tvarkyti parinktis Tvarkyti paslaugas Tvarkyti {vendor_count} pardavėjus Skaitykite daugiau apie šiuos tikslus
Valdyti
{title} {title} {title}