• Naujausi papildymai
  • Kontaktai
  • Įrašykite paieškos žodį
Transeksta
  • PRIVALOMOJI TECHNINĖ APŽIŪRA
    • Kas yra techninė apžiūra
      • Apie techninę apžiūrą
      • Kaip vyksta techninė apžiūra
      • Pasirengimas techninei apžiūrai
      • Techninei apžiūrai pateikiami dokumentai
      • Periodiškumas
      • Techninės apžiūros kainos
      • Istorinių transporto priemonių techninė apžiūra
      • Techninę apžiūrą reglamentuojantys dokumentai
      • Kaip automobilio valdytojui saugiai elgtis techninės apžiūros metu
    • Kur galima atlikti techninę apžiūrą
    • Aktuali informacija
      • Kaip registruotis į techninę apžiūrą ir sumokėti internetu
      • Ką daryti, jei techninės apžiūros galiojimas yra pasibaigęs arba panaikintas
      • Europos ekonominės erdvės šalyse atliktos privalomosios apžiūros pripažinimas
      • Privalomoji neeilinė techninė apžiūra (po eismo įvykio)
      • Ataskaitos išdavimas / keitimas
      • Dujų balionų eksploatacijos galiojimo laiko pratęsimas
      • Nemokamas priminimas apie apžiūros galiojimo pabaigą
    • Į ką atkreipti dėmesį
      • Dažniausiai pasitaikantys gedimai
      • Defektai eksperto akimis
      • Pirmosios pagalbos rinkiniai
      • Ką daryti susidūrus su galima korupcinio pobūdžio nusikalstama veika
      • TA stotyse – vaizdo kameros ir registratoriai
      • Gal susitarsim?
    • Papildomi reikalavimai
      • Apie papildomus reikalavimus
      • Automobiliai skirti eismui kaire kelio puse
      • Autobusams ir troleibusams
      • Pavojingus krovinius vežančioms transporto priemonėms (ADR)
      • Saugioms transporto priemonėms
      • Automobiliams su dujine įranga
    • ADR mokymai
    • Karjera
    • D.U.K.
  • EKSPERTINĖS PASLAUGOS
    • Kas yra ekspertinės paslaugos
      • Apie techninę ekspertizę
      • Naudingos nuorodos
    • Kur atliekamos ekspertinės paslaugos
    • Techninė ekspertizė
      • Perdirbtos transporto priemonės
      • Sugadintos transporto priemonės
      • Transporto priemonių duomenų nustatymas
      • Transporto priemonės skirtos eismui kaire kelio puse
    • Individualus transporto priemonių patvirtinimas
      • Naudotos transporto priemonės iš ne ES šalių
      • Naujos transporto priemonės
      • Savos gamybos transporto priemonės
      • Galingieji keturračiai
    • Duomenų nustatymas techninės ekspertizės atlikimui
      • Transporto priemonės svėrimas
    • UAB „Transporto studijos“
    • D.U.K
  • SAUGUS AUTOMOBILIS
    • Kodėl verta papildomai pasitikrinti automobilį
      • Ar Jūsų automobilis saugus?
      • Techninės būklės patikra
      • Kaip transporto priemonę internetu užregistruoti į patikrą
    • Kur pasitikrinti automobilio techninę būklę
    • Praktiniai patarimai eismo saugumui
      • Transporto priemonės priežiūra
      • Techninė apžiūra ir saugus eismas
      • Techninė apžiūra ir aplinkosauga
      • Techninė apžiūra ir taupumas
  • DAUGIAU
    • Asociacija
      • Apie mus
      • Privatumo politika
      • Asociacijos naujienos
      • Asociacijos nariai
      • Valdyba
      • Administracija
      • Kontaktai
    • Teisės aktai
      • Reglamentai
      • Direktyvos
      • Konvencijos
      • Kodeksai
      • Įstatymai, nutarimai
      • Įsakymai
    • TA statistika
      • Bendroji statistika
      • Populiarioji statistika
      • Įdomioji statistika
      • Apie apžiūrų statistiką
    • Autopasaulis
      • Autonaujienos
      • Saugumas ir ekologija
      • Technika ir technologijos
      • Įvairenybės
  • Rubrikos

    • Naujausios
    • Autonaujienos
    • Saugumas ir ekologija
    • Technika ir technologijos
    • Įvairenybės

Browse:

  • Home
  • Įvairenybės
  • Padangų sandėliavimo ypatumai

Padangų sandėliavimo ypatumai

Kur ir kaip laikyti automobilių padangas, kad jos ilgiau tarnautų bei kokie netikėtumai gali laukti tų, kurie, nenorėdami laukti eilėje servise, jas patiki „garažiukų“ meistrams, portalas 15min.lt pasiteiravo žinomo lenktynininko ir „Continental“ pardavimų vadybininko Baltijos šalims ir Kaliningradui Pauliaus Macevičiaus.

Kas gali nutikti, keičiant padangas „garažiukuose“

Anot pašnekovo, „garažiukai“ – tikrai ne pati geriausia vieta montuoti padangas, jeigu jums rūpi jūsų saugumas. Mat aukštos kokybės servisuose kreipiamas pakankamai didelis dėmesys į pačius montuotojus bei jų įgūdžius, kai tuo tarpu kitoje barikadų pusėje dažniausiai dirba nepatyrę savamoksliai. Nenuostabu, kad patirties stoka lemia daugybės klaidų atsiradimą, kurių pasekmes savo kailiu tenka patirti vartotojui.

P.Macevičius išvardija bent 11 priežasčių, kodėl padangų montavimą būtina atiduoti į patikimas rankas. Esant blogos kokybės balansavimui, nukenčia ne tik sukibimas su kelio danga, komfortas, netaisyklingai dėvisi padanga, bet tai nulemia ir greitesnį važiuoklės dėvėjimąsi bei vairavimo saugumą. Nesant kokybiškoms montavimo medžiagoms, gali netaisyklingai fiksuotis padangos žiedas ant ratlankio, tai lemia riedėjimo stabilumą, netaisyklingą dėvėjimąsi bei slėgio nutekėjimą. Nekokybiškai montuojant padangas, nebus patikrintas ratlankis, ar nepakitusi jo geometrija. Patikrinama, ar nėra aštrių briaunų vidinėje ratlankio dalyje, kurios montuojant gali pažeisti padangą. Montuojant padangą slėgio ventiliai turėtų būti pakeisti kiekvieną sezoną. Jie nekainuoja didelių pinigų, bet užtikrina, kad padanga nepraradinės slėgio. „Garažiuke“ to greičiausiai jums nepasiūlys.

Skubant arba nežinant dažnai yra naudojama per mažai montavimo pastos arba naudojama nekokybiška pasta, kuri nepadeda teisingai sumontuoti padangos. Ne visada paisoma instrukcijų, taip irgi gali būti sugadintos padangos. Pasitaiko, kad į nepatyrusias rankas patekę padangos montuojant yra suplėšomos dėl pastos stygiaus. Dažnai šie nuostoliai gula ant patiklaus kliento pečių. Aukštos kokybės servisuose kreipiamas didesnis dėmesys į pačius montuotojus ir jų įgūdžius. Už sugadintas padangas gerame servise atsako ir pats meistras, o ne tik galutinis vartotojas.

Dažnas atvejis neteisinga kryptimi sumontuotos padangos, kas tampa greitesnio ir netolygaus padangų dėvėjimosi priežastimi bei veikia stabdymo procesą bei įsibėgėjimą. Neteisingai ir nekokybiškai sumontavus padangas, jose gali atsirasti slėgio nutekėjimas.

Sumontavus padangas, ratų priveržimas turi būti patikrintas dinamometriniu raktu, kas užtikrins, kad jie prisukti tiek, kiek reikia.

Kaip saugoti padangas, kad jos ilgiau tarnautų?

Populiarėjant ekologinėms temoms, dažnai tenka matyti, kaip antram gyvenimui prikeliami jau naudoti daiktai. Tarkime, tikrajai paskirčiai jau nebetinkamos padangos pavirsta suoliukais, staliukais ir pufais ar gėlių vazonais. Tačiau prisiminus jų kvapą iškyla klausimas, ar tikrai ant kiekvienos padangos norėtųsi sėdėti?

Lenktynininkas P.Macevičius išduoda paslaptį – nemalonus padangų kvapas priklauso nuo jų sudėties, tačiau taip „kvepia“ dažniausiai Rytų šalių gamintojų produkcija. Tai biudžetinės padangos, kurios yra gaminamos iš pigiausių ir dažnai aplinkai nedraugiškų medžiagų. Aukšto lygio gamintojų padangos nepasižymi nemaloniu kvapu, į jų mišinį dedama įvairių jas tausojančių priedų. Tarkime, „Continental“ ypač didelį dėmesį skiria padangų kokybei ir nuolat investuoja į inovatyvius sprendimus, kad padangos būtų kuo atsparesnės senėjimui bei kitiems aplinkos poveikiams.
Lenktynininko teiraujamės, kaip tinkamai reiktų laikyti pakeistas padangas iki kito sezono? Juk dažniausiai automobilio „batus“ atsainiai numetame kaip pakliuvo – garaže, sandėliuke ar net balkone.

P.Macevičiaus patarimai tiems, kurie nori, kad padangos tarnautų ilgiau. Reiktų atsiminti, kad be ratlankių padangos sandėliuojamos sustatant jas stačiai vieną šalia kitos. Patartina kas mėnesį jas pasukti, kad neatsirastų plokštuma protektorinėje dalyje. Padangos, kurios saugomos su ratlankiais, turėtų būti arba sudedamos viena ant kitos gulsčiai arba kabinamos ant kabliukų. Taip jokiu būdu negalima sandėliuoti padangų be ratlankių, nes jose atsiranda ovalumas.

Padangos su ratlankiais negali būti laikomos stačiai, nes ratlankis turi tam tikrą svorį ir taip palikus mėnesiui kad ir pripūstą padangą, ant jos atsiras šiokia tokia plokštuma. O uždėjus ją ant automobilio, atsiras vibracijos ir kiti negeri dalykai. Tokias padangas reikia laikyti gulsčiai vieną ant kitos ir taip pat patartina kartą per mėnesį apkeisti pozicijas – apatinę padangą perkelti į viršų.
Sandėliuojant padangas reiktų vengti tiesioginių saulės spindulių, nes jie neigiamai veikia gumos mišinį. Reiktų vengti šalia esančių chemikalų ir tepalų. Žiūrėti, kad patalpoje, kur laikomos padangos, grindų paviršius būtų švarus, vertėtų kažką pasitiesti. Sandėliuojant padangas maišuose reikėtų užtikrinti, kad jose bus pakankama ventiliacija. Uždaruose maišuose padangos kais kaip šiltnamyje, kas trumpins jų naudojimo laiką.

Padangas patartina sandėliuoti ne aukštesnėje nei 35 laipsnių temperatūros patalpoje. Optimaliausia temperatūra padangų laikymui yra pliusinė, tačiau žemesnė nei 25.
Dažnai matome, kad padangos garaže tarnauja kaip darbo stalas, uždėjus ant jų lentas. Tokiu atveju padangos gali būti pažeistos. Ant padangų, laikomų tiek gulsčiai, tiek stačiai, negalima krauti jokių kitų daiktų. Nereikėtų padangų laikyti prie pat radiatorių, nes jas neigiamai veiks temperatūra.

Kai kurie vairuotojai žiemos sezonui ar šiaip ilgesniam laikui automobilį tiesiog pastato garaže. Padangoms tenkanti nuolatinė apkrova vienoje pozicijoje iškreipia jų formą. Automobilį reiktų pakelti nuo paviršiaus, kad neatsirastų plokštumos protektorinėje dalyje. Jeigu to neįmanoma padaryti, padangas reiktų pripūsti maksimaliai, kiek yra nurodyta ant šoninės padangos sienelės. Automobilį kartas nuo karto rekomenduojama šiek tiek perstatyti, kad padangos stovėtų kitoje plokštumoje.

Patalpa, kurioje laikomos padangos, neturėtų būti labai drėgna. Pakeitus padangas reiktų susižymėti, kuri yra priekinė dešinė, o kuri galinė kairė, kad kitais metais nereiktų spėlioti, kur yra kokios vieta.

  • PRIVALOMOJI TECHNINĖ APŽIŪRA
    • Kas yra techninė apžiūra
    • Aktuali informacija
    • Į ką atkreipti dėmesį
    • Papildomi reikalavimai
    • ADR mokymai
    • Karjera
    • D.U.K.
  • EKSPERTINĖS PASLAUGOS
    • Kas yra ekspertinės paslaugos
    • Techninė ekspertizė
    • Kur atliekamos ekspertinės paslaugos
    • Aktuali informacija
    • Papildomos ekspertinės paslaugos
    • UAB „Transporto studijos“
    • D.U.K
  • SAUGUS AUTOMOBILIS
    • Kodėl verta papildomai pasitikrinti automobilį
    • Kur pasitikrinti automobilio techninę būklę
    • Praktiniai patarimai eismo saugumui
  • DAUGIAU
    • Asociacija
    • Privatumo politika
    • Interneto svetainės privatumo politika
    • Slapukų naudojimo politika
    • Teisės aktai
    • TA statistika
    • Autopasaulis

Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija „Transeksta”
Senasis Ukmergės kel. 16, Užubalių k., Vilniaus r. LT-14302
Tel. +370 5 2640876, el. p. transeksta@vta.lt

Asociacijos pasitikėjimo telefonas +370 800 77008

© Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija. Visos teisės saugomos.

Slapukų valdymas

Siekiant užtikrinti geriausią vartotojo patirtį, mes naudojame technologijas, tokias kaip slapukai, norėdami saugoti ir/arba gauti įrenginio informaciją. Sutikimas naudoti šias technologijas leis mums tvarkyti duomenis, tokius kaip naršymo elgesys ar unikalūs identifikatoriai šiame tinklalapyje. Nesutikimas arba sutikimo atšaukimas gali neigiamai paveikti tam tikrus svetainės funkcionalumus. 

Funkciniai Visada aktyvus
Kad svetainę būtų lengviau naudoti, būtinais slapukais aktyvinamos pagrindinės funkcijos, pavyzdžiui, naršymo puslapiuose ir prieigos prie svetainės apsaugotų sričių. Be šių slapukų svetainė neveiks tinkamai.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistiniai
Naudodami statistikos slapukus, kurie renka anoniminę informacija ir teikia jos ataskaitas, svetainės savininkai gali sužinoti, kaip lankytojai sąveikauja su svetaine. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Trečiųjų šalių
Sutikimas reikalingas Youtube turinio rodymui.
Tvarkyti parinktis Tvarkyti paslaugas Tvarkyti {vendor_count} pardavėjus Skaitykite daugiau apie šiuos tikslus
Valdyti
{title} {title} {title}