• Naujausi papildymai
  • Kontaktai
  • Įrašykite paieškos žodį
Transeksta
  • PRIVALOMOJI TECHNINĖ APŽIŪRA
    • Kas yra techninė apžiūra
      • Apie techninę apžiūrą
      • Kaip vyksta techninė apžiūra
      • Pasirengimas techninei apžiūrai
      • Techninei apžiūrai pateikiami dokumentai
      • Periodiškumas
      • Techninės apžiūros kainos
      • Istorinių transporto priemonių techninė apžiūra
      • Techninę apžiūrą reglamentuojantys dokumentai
      • Kaip automobilio valdytojui saugiai elgtis techninės apžiūros metu
    • Kur galima atlikti techninę apžiūrą
    • Aktuali informacija
      • Kaip registruotis į techninę apžiūrą ir sumokėti internetu
      • Ką daryti, jei techninės apžiūros galiojimas yra pasibaigęs arba panaikintas
      • Europos ekonominės erdvės šalyse atliktos privalomosios apžiūros pripažinimas
      • Privalomoji neeilinė techninė apžiūra (po eismo įvykio)
      • Ataskaitos išdavimas / keitimas
      • Dujų balionų eksploatacijos galiojimo laiko pratęsimas
      • Nemokamas priminimas apie apžiūros galiojimo pabaigą
    • Į ką atkreipti dėmesį
      • Dažniausiai pasitaikantys gedimai
      • Defektai eksperto akimis
      • Pirmosios pagalbos rinkiniai
      • Ką daryti susidūrus su galima korupcinio pobūdžio nusikalstama veika
      • TA stotyse – vaizdo kameros ir registratoriai
      • Gal susitarsim?
    • Papildomi reikalavimai
      • Apie papildomus reikalavimus
      • Automobiliai skirti eismui kaire kelio puse
      • Autobusams ir troleibusams
      • Pavojingus krovinius vežančioms transporto priemonėms (ADR)
      • Saugioms transporto priemonėms
      • Automobiliams su dujine įranga
    • ADR mokymai
    • Karjera
    • D.U.K.
  • EKSPERTINĖS PASLAUGOS
    • Kas yra ekspertinės paslaugos
      • Apie techninę ekspertizę
      • Naudingos nuorodos
    • Kur atliekamos ekspertinės paslaugos
    • Techninė ekspertizė
      • Perdirbtos transporto priemonės
      • Sugadintos transporto priemonės
      • Transporto priemonių duomenų nustatymas
      • Transporto priemonės skirtos eismui kaire kelio puse
    • Individualus transporto priemonių patvirtinimas
      • Naudotos transporto priemonės iš ne ES šalių
      • Naujos transporto priemonės
      • Savos gamybos transporto priemonės
      • Galingieji keturračiai
    • Duomenų nustatymas techninės ekspertizės atlikimui
      • Transporto priemonės svėrimas
    • UAB „Transporto studijos“
    • D.U.K
  • SAUGUS AUTOMOBILIS
    • Kodėl verta papildomai pasitikrinti automobilį
      • Ar Jūsų automobilis saugus?
      • Techninės būklės patikra
      • Kaip transporto priemonę internetu užregistruoti į patikrą
    • Kur pasitikrinti automobilio techninę būklę
    • Praktiniai patarimai eismo saugumui
      • Transporto priemonės priežiūra
      • Techninė apžiūra ir saugus eismas
      • Techninė apžiūra ir aplinkosauga
      • Techninė apžiūra ir taupumas
  • DAUGIAU
    • Asociacija
      • Apie mus
      • Privatumo politika
      • Asociacijos naujienos
      • Asociacijos nariai
      • Valdyba
      • Administracija
      • Kontaktai
    • Teisės aktai
      • Reglamentai
      • Direktyvos
      • Konvencijos
      • Kodeksai
      • Įstatymai, nutarimai
      • Įsakymai
    • TA statistika
      • Bendroji statistika
      • Populiarioji statistika
      • Įdomioji statistika
      • Apie apžiūrų statistiką
    • Autopasaulis
      • Autonaujienos
      • Saugumas ir ekologija
      • Technika ir technologijos
      • Įvairenybės
  • Rubrikos

    • Naujausios
    • Autonaujienos
    • Saugumas ir ekologija
    • Technika ir technologijos
    • Įvairenybės

Browse:

  • Home
  • Technika ir technologijos
  • Naujų automobilių technologijos: kada galima pailsėti nuo vairavimo?

Naujų automobilių technologijos: kada galima pailsėti nuo vairavimo?

Dar yra likę gana nemažai vairavimo entuziastų, tačiau didelei daliai žmonių automobilis tėra būtina arba naudinga, patogesnį gyvenimą suteikianti transporto priemonė, o vairavimas – papildoma veikla, kurios dauguma norėtų išvengti. Nauji automobiliai tokius vairuotojus gundo įvairiausiomis technologijomis, kurios paprastina vairavimą ir leidžia judėti autonominio vairavimo link. Kiek pažengė technologijos ir kokiais atvejais vairavimą galima palikti pačiam automobiliui?

Tiesą sakant, modernios pagalbinės vairavimo technologijos lepina ne vien tik į automobilius kaip į susisiekimo priemones žiūrinčias mases, bet ir charakteringus modelius mėgstančius entuziastus. Mat norint važinėti išskirtinėmis mašinomis, į vairavimą reikia įdėti daug pastangų.

„Su senais automobiliais važinėti smagu, bet jei reikia keliauti kur toliau, be naujų technologijų, prie kurių jau spėjome priprasti, tai tampa darbu. Dabar tiesiuose keliuose su greičio ribojimais naujus automobilius vairuoti nuobodu: sistemos atima dalį darbo, viską daro ganėtinai saugiai ir suteikia galvai daugiau laisvės“, – apie pripratimą prie naujų technologijų ir grįžimą atgal pasakoja žurnalo „Auto Bild Lietuva“ vyriausiasis redaktorius Vitoldas Milius.

Dalį vairavimo vargų atima kelios technologijos. Bene daugiausia – dažname naujame modelyje randama adaptyvioji kruizo kontrolės sistema, automatiškai stabdanti prieš priekyje esantį automobilį ir palaikanti saugų atstumą. Nemažai mašinų moka savarankiškai išsilaikyti eismo juostoje, perskaityti kelio ženkluose nurodytą leistiną greitį.

Buvo įprasta, kad daugiausia autonomijos suteikia „premium“ segmento modeliai: „Audi“, BMW, „Mercedes-Benz“, nors, būna, juos vejasi ir vidutinės klasės pionieriai, pavyzdžiui – „Kia“, į savo elektrinį flagmaną EV9 įdiegusi 3-io lygio autonominio vairavimo funkcionalumą.

„Technologijos į priekį juda ypač greitai, tad nereikėtų sakyti, jog brangesni automobiliai daro kažką geriau už pigesnius. Kartais senesnė „premium“ gamintojo sistema gali veikti prasčiau nei naujesnė vidutinio gamintojo technologija, ir atvirkščiai“, – komentuoja V. Milius.

Ką gali nauji automobiliai be vairuotojo?

Nors radarais, lidarais, kameromis ir galingais kompiuteriais ginkluoti modernūs automobiliai, esant tvarkingai kelių infrastruktūrai, jau galėtų važiuoti patys, Europos Sąjungoje tai dar draudžiama, vairuotojas vis dar yra atsakingas už vairavimą. Bet visgi, ką sugeba nauji automobiliai?

Prabangiausi modeliai ar vidutinės klasės flagmanai gali išties nemažai. Štai trečiojo lygio autonominio vairavimo sistemą turinti „Kia EV9“ gali sklandžiai ir saugiai be vairuotojo įsikišimo judėti savo eismo juostos viduriu palaikydama nustatytą greitį arba saugų atstumą iki priekyje važiuojančio automobilio.

Netgi antrosios kartos „Highway Driving Assist“ sistema leidžia jai pačiai persirikiuoti į kitą eismo juostą, kai yra saugu. Nors mašina posūkiais vingiuoja pati, teoriškai rankas reikėtų laikyti ant vairo, tačiau ji leidžia neperspėjus per keliolika sekundžių rankomis atlikti kitą veiksmą: atsisukti vandens butelį, išpakuoti užkandį.

Tokios sistemos gali puikiai pasitarnauti mieste braunantis per eismo spūstis: automobilis prisiriša prie priekyje važiuojančios transporto priemonės, palaiko jos greitį, kai ši lėtėja – jis taip pat, kai greitėja – daro tą patį, visais atvejais išlaikydamas saugų atstumą. Mašina stebi linijas ir rieda juostos viduryje.

Rankas ant vairo laikyti reikia, tačiau technologijos palengvina vairavimą intensyviame eisme, dėl to tai nebereikalauja tiek pastangų, galima neįsitempus bendrauti su keleiviais. Tikėtina, kad pirkėjai tokius didelius, erdvius, patogius keliauti automobilius kaip „Kia EV9“ perka ne tam, kad važinėtų vieni.

Ar sulauksime visiškai autonominių automobilių?

„Premium“ segmentas gali pasiūlyti dar daugiau. Štai brangiausi „Mercedes-Benz“ ar „Audi“ modeliai su aukščiausio lygio, dažniausiai papildomoje įrangoje esančiomis pagalbinėmis vairavimo sistemomis gali parinkti saugų greitį artėjant prie posūkių, žiedinių ar įprastų sankryžų. Tam jie naudoja žemėlapius. Tačiau iš brangiausių automobilių ir tikimasi pažangiausių technologijų.

O kaip juos vejasi vidutinės klasės žaidėjai? Progresą skatina konkurencija. Taip pat – transportą išbranginusi elektrifikacija. Jei pirkėjams reikia už automobilį mokėti brangiau, jie daugiau iš jo tikisi.

Minėtas „Kia EV9“ – vienas didžiausių ir erdviausių, septynias sėdimąsias vietas turintis lengvasis elektromobilis Europos rinkoje. Jame sumontuota milžiniška 99,8 kWh baterija leidžia nuvažiuoti 541 km viena įkrova, dėl to jis kainuoja per 80 tūkst. eurų. Arba netoli „premium“ segmento.

Natūralu, kad brangiausias gamintojo modelis turi būti ir prabangiausias, taigi technologijų prasme pažangūs korėjiečiai pasistengė padaryti vairuotojų gyvenimą gerokai paprastesnį, nes taip yra pateisinama didesnė elektromobilių kaina.

O ar sulauksime laiko, kai automobilių visiškai nereikės vairuoti, ir sėdėdami priekinėje kairėje sėdynėje galėsime mėgautis filmu, skaityti knygą ar tiesiog pūsti į akį? Autonominių automobilių bandymai tam tikrose valstybėse vyksta jau seniai, vieni jų sėkmingi, kiti – ne itin.

„Man autonominiu automobiliu Japonijoje teko važiuoti jau prieš 15 metų. Ten tam buvo tinkama infrastruktūra. Bet, kalbant apie viešuosius kelius, sunkiai tikiu, kad dauguma iš mūsų to sulauks. Reikia ne tik sukurti savivaldžius automobilius, bet ir pritaikyti jiems infrastruktūrą“, – komentuoja V. Milius.

 

 

  • PRIVALOMOJI TECHNINĖ APŽIŪRA
    • Kas yra techninė apžiūra
    • Aktuali informacija
    • Į ką atkreipti dėmesį
    • Papildomi reikalavimai
    • ADR mokymai
    • Karjera
    • D.U.K.
  • EKSPERTINĖS PASLAUGOS
    • Kas yra ekspertinės paslaugos
    • Techninė ekspertizė
    • Kur atliekamos ekspertinės paslaugos
    • Aktuali informacija
    • Papildomos ekspertinės paslaugos
    • UAB „Transporto studijos“
    • D.U.K
  • SAUGUS AUTOMOBILIS
    • Kodėl verta papildomai pasitikrinti automobilį
    • Kur pasitikrinti automobilio techninę būklę
    • Praktiniai patarimai eismo saugumui
  • DAUGIAU
    • Asociacija
    • Privatumo politika
    • Interneto svetainės privatumo politika
    • Slapukų naudojimo politika
    • Teisės aktai
    • TA statistika
    • Autopasaulis

Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija „Transeksta”
Senasis Ukmergės kel. 16, Užubalių k., Vilniaus r. LT-14302
Tel. +370 5 2640876, el. p. transeksta@vta.lt

Asociacijos pasitikėjimo telefonas +370 800 77008

© Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija. Visos teisės saugomos.

Slapukų valdymas

Siekiant užtikrinti geriausią vartotojo patirtį, mes naudojame technologijas, tokias kaip slapukai, norėdami saugoti ir/arba gauti įrenginio informaciją. Sutikimas naudoti šias technologijas leis mums tvarkyti duomenis, tokius kaip naršymo elgesys ar unikalūs identifikatoriai šiame tinklalapyje. Nesutikimas arba sutikimo atšaukimas gali neigiamai paveikti tam tikrus svetainės funkcionalumus. 

Funkciniai Visada aktyvus
Kad svetainę būtų lengviau naudoti, būtinais slapukais aktyvinamos pagrindinės funkcijos, pavyzdžiui, naršymo puslapiuose ir prieigos prie svetainės apsaugotų sričių. Be šių slapukų svetainė neveiks tinkamai.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistiniai
Naudodami statistikos slapukus, kurie renka anoniminę informacija ir teikia jos ataskaitas, svetainės savininkai gali sužinoti, kaip lankytojai sąveikauja su svetaine. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Trečiųjų šalių
Sutikimas reikalingas Youtube turinio rodymui.
Tvarkyti parinktis Tvarkyti paslaugas Tvarkyti {vendor_count} pardavėjus Skaitykite daugiau apie šiuos tikslus
Valdyti
{title} {title} {title}