• Naujausi papildymai
  • Kontaktai
  • Įrašykite paieškos žodį
Transeksta
  • PRIVALOMOJI TECHNINĖ APŽIŪRA
    • Kas yra techninė apžiūra
      • Apie techninę apžiūrą
      • Kaip vyksta techninė apžiūra
      • Pasirengimas techninei apžiūrai
      • Techninei apžiūrai pateikiami dokumentai
      • Periodiškumas
      • Techninės apžiūros kainos
      • Istorinių transporto priemonių techninė apžiūra
      • Techninę apžiūrą reglamentuojantys dokumentai
      • Kaip automobilio valdytojui saugiai elgtis techninės apžiūros metu
    • Kur galima atlikti techninę apžiūrą
    • Aktuali informacija
      • Kaip registruotis į techninę apžiūrą ir sumokėti internetu
      • Ką daryti, jei techninės apžiūros galiojimas yra pasibaigęs arba panaikintas
      • Europos ekonominės erdvės šalyse atliktos privalomosios apžiūros pripažinimas
      • Privalomoji neeilinė techninė apžiūra (po eismo įvykio)
      • Ataskaitos išdavimas / keitimas
      • Dujų balionų eksploatacijos galiojimo laiko pratęsimas
      • Nemokamas priminimas apie apžiūros galiojimo pabaigą
    • Į ką atkreipti dėmesį
      • Dažniausiai pasitaikantys gedimai
      • Defektai eksperto akimis
      • Pirmosios pagalbos rinkiniai
      • Ką daryti susidūrus su galima korupcinio pobūdžio nusikalstama veika
      • TA stotyse – vaizdo kameros ir registratoriai
      • Gal susitarsim?
    • Papildomi reikalavimai
      • Apie papildomus reikalavimus
      • Automobiliai skirti eismui kaire kelio puse
      • Autobusams ir troleibusams
      • Pavojingus krovinius vežančioms transporto priemonėms (ADR)
      • Saugioms transporto priemonėms
      • Automobiliams su dujine įranga
    • ADR mokymai
    • Karjera
    • D.U.K.
  • EKSPERTINĖS PASLAUGOS
    • Kas yra ekspertinės paslaugos
      • Apie techninę ekspertizę
      • Naudingos nuorodos
    • Kur atliekamos ekspertinės paslaugos
    • Techninė ekspertizė
      • Perdirbtos transporto priemonės
      • Sugadintos transporto priemonės
      • Transporto priemonių duomenų nustatymas
      • Transporto priemonės skirtos eismui kaire kelio puse
    • Individualus transporto priemonių patvirtinimas
      • Naudotos transporto priemonės iš ne ES šalių
      • Naujos transporto priemonės
      • Savos gamybos transporto priemonės
      • Galingieji keturračiai
    • Duomenų nustatymas techninės ekspertizės atlikimui
      • Transporto priemonės svėrimas
    • UAB „Transporto studijos“
    • D.U.K
  • SAUGUS AUTOMOBILIS
    • Kodėl verta papildomai pasitikrinti automobilį
      • Ar Jūsų automobilis saugus?
      • Techninės būklės patikra
      • Kaip transporto priemonę internetu užregistruoti į patikrą
    • Kur pasitikrinti automobilio techninę būklę
    • Praktiniai patarimai eismo saugumui
      • Transporto priemonės priežiūra
      • Techninė apžiūra ir saugus eismas
      • Techninė apžiūra ir aplinkosauga
      • Techninė apžiūra ir taupumas
  • DAUGIAU
    • Asociacija
      • Apie mus
      • Privatumo politika
      • Asociacijos naujienos
      • Asociacijos nariai
      • Valdyba
      • Administracija
      • Kontaktai
    • Teisės aktai
      • Reglamentai
      • Direktyvos
      • Konvencijos
      • Kodeksai
      • Įstatymai, nutarimai
      • Įsakymai
    • TA statistika
      • Bendroji statistika
      • Populiarioji statistika
      • Įdomioji statistika
      • Apie apžiūrų statistiką
    • Autopasaulis
      • Autonaujienos
      • Saugumas ir ekologija
      • Technika ir technologijos
      • Įvairenybės
  • Rubrikos

    • Naujausios
    • Autonaujienos
    • Saugumas ir ekologija
    • Technika ir technologijos
    • Įvairenybės

Browse:

  • Home
  • Technika ir technologijos
  • Naujos eros automobiliai: daugiau paslaugų vairuotojams atkeliaus koja kojon su privatumo sprendimais

Naujos eros automobiliai: daugiau paslaugų vairuotojams atkeliaus koja kojon su privatumo sprendimais

Šiuolaikiniams automobiliams vis labiau panašėjant į didelius kompiuterius ant ratų, specialistai prabyla apie smarkiai augančius transporto priemonėse apdorojamų duomenų kiekius. Be papildomos tų duomenų kaupimo ir apdorojimo įrangos, gamintojai priversti sukti galvas, kaip užtikrinti vieną svarbiausių kriterijų – vairuotojų privatumą.

Nuolat prijungti prie interneto

Viešos diskusijos apie vartotojų privatumą ir jų duomenų saugumą paaštrėdavo, kai kalba pakrypdavo apie nešiojamuosius kompiuterius ir jų kameras, išmaniuosius telefonus ar laikrodžius bei vartotojų sutikimą pateikti savo duomenis šių įrenginių arba programinės įrangos gamintojams. Tačiau dabar šis klausimas toks pat aktualus ir automobilių pasaulyje.

Be to, nemenka dalis kompiuterinių sistemų ne tik kontroliuoja dalies įrangos veikimą, bet ir įrašo jos veikimo duomenis.

Iš pirmo žvilgsnio tokia situacija suteikia daugybę privalumų. Pavyzdžiui, dalis telemetrijos įranga besinaudojančių gamintojų gali žinoti iš esmės viską apie konkretaus automobilio būklę, net jeigu jis nutolęs per tūkstančius kilometrų. O nutikus nenumatytam incidentui, galima pasitelkti įrašytus duomenis ir susidaryti aiškesnį vaizdą, kaip ir kodėl įvyko eismo įvykis ar sugedo automobilis.

Tačiau didėjantis automobilių junglumas kai kurioms vartotojų organizacijoms kelia nerimą dėl duomenų apsaugos ir asmenų teisės į privatumą. „Atėjo laikas žmonėms su savo transporto priemonėmis elgtis kaip su kompiuteriais ar išmaniaisiais telefonais“, – skatina organizacijos „Privatumo ateities forumas“ vyresnioji patarėja politikos klausimais Lauren Smith.

Daugiau duomenų – daugiau aktualių paslaugų

Modernūs elektromobiliai, pavyzdžiui, „Citroën ë-C4“ ar „Kia EV6“, šiandien primena išmaniuosius įrenginius labiau nei kada nors anksčiau. Tarkime, naujas „Tesla“ lustas gali atlikti 72 trilijonus operacijų per sekundę.

Tai suteikia pranašumo automobilių valdymo sistemoms, tačiau greta to vartotojų vis dažniau prašoma nurodyti asmeninę informaciją. Tai gali būti, sakykime, namų adresas, telefono numeris, elektroninio pašto adresas, vairuotojo pažymėjimo ir mokėjimo kortelės duomenys.

Šią informaciją pateikti nėra privaloma, tačiau ją įvedę vairuotojai gauna patogesnes paslaugas. Pavyzdžiui, navigacijos sistema iš karto pati žino, kur vairuotojo namai, o programėlių kūrėjai arba techninio aptarnavimo specialistai automatiškai gali sugeneruoti sąskaitas pagal pateiktus mokėjimo nurodymus.

Vartotojams sutikus pateikti dar daugiau duomenų, tokių kaip multimedijoje naudojami kontaktai, naršymo ir naudotų navigacijos nuorodų istorija, automobilio buvimo vieta ir pan., gamintojai gaus dar daugiau vertingos informacijos ir ateityje galės pasiūlyti paslaugas, skirtas konkrečiam žmogui ir jo poreikiams.

Apie tai prabilo Prancūzijos automobilių gamintojo „Citroën“ inžinieriai po to, kai įmonę valdantis koncernas „Stellantis“ metų pradžioje sudarė ilgalaikę sutartį su IT debesijos paslaugų pasauliniu lyderiu „Amazon“. Šio bendradarbiavimo pagrindu kuriama išmani „STLA SmartCockpit“ platforma, kuri ateityje valdys automobiliuose esančias multimedijos sistemas.

Vartotojų duomenis kaupianti platforma leis pasiūlyti specialias funkcijas konkrečiam automobilio modeliui ar netgi konkretiems vairuotojams. Pavyzdžiui, šeimyniniuose „Citroën“ automobiliuose „STLA SmartCockpit“ duos rekomendacijų dėl kelionės planavimo ar kelią supančių įstaigų, tarkime, restoranų, viešbučių ar prekybos centrų.

Kitas žingsnis – automobilio techniniai duomenys. Sutikus perduoti informaciją apie degalų naudojimą ar baterijos būklę, važinėjimo greitį, dažniausias automobilio buvimo vietas, gamintojams atsiriša rankos atlikti dar tikslesnę vartotojų elgesio analizę arba sukurti aktualesnes paslaugas. Kalbant apie elektromobilius, duomenys apie vartotojų įpročius įkraunant savo transporto priemones taip pat labai padeda paspartinti infrastruktūros plėtrą.

Visi techniniai duomenys gali būti panaudoti ir atsitikus nelaimei – tuomet greitas informacijos perdavimas gelbėjimo tarnyboms gali būti kritiškai svarbus.

Lyg naudojantis „Netflix“

Visa tai labai primena bet kokios kitos šiuolaikinės įrangos naudojimą – nuo socialinių tinklų, kaip antai „Facebook“, iki srautinių transliacijų, kaip antai „Netflix“, tačiau čia taip pat kyla atitinkamų problemų, susijusių su duomenų apdorojimu ir jų saugumo užtikrinimu. Tradiciškai automobilių duomenimis gali naudotis jų gamintojai, trečiosios šalys ir antrieji savininkai.

Trečiosios šalys paprastai būna tik tos, kurioms kaupti savo duomenis leidžia patys vairuotojai. Pavyzdžiui, tai gali būti įvairių paslaugų teikėjai ar programėlių kūrėjai. Taip pat – įstatymiškai numatytos struktūros, kurioms būtina pateikti savo duomenis: pavyzdžiui, patekus į avariją reikėtų pateikti informaciją policijos pareigūnams.

Antrieji savininkai yra automobilį antrinėje rinkoje įsigyjantys vairuotojai, kuriems gali patekti pirmųjų savininkų informacija, jeigu jie nepasirūpins jos pašalinti. Tačiau šiuolaikiniuose modeliuose tai atlikti  nė kiek ne sudėtingiau, nei ištrinti duomenis iš mobiliojo telefono.

Visi automobilių duomenys laikomi vadinamuosiuose debesyse – nuotoliniuose milžiniškos talpos serveriuose. Duomenų kiekiams sparčiai augant ir didėjant debesijos paslaugų integracijos poreikiui, automobilių gamintojams svarbu užtikrinti tiek privatumo nuostatas, tiek ir duomenų naudojimo saugumą bei įrenginių greitaveiką.

Dėl to didieji žaidėjai atsisuko į savo sričių lyderius IT sektoriuje. Štai „Volkswagen“ pasirinko bendradarbiauti su „Microsoft“, „Ford“ užmezgė partnerystę su „Google“, o tokius gamintojus kaip „Citroën“, „Peugeot“, „Jeep“, „Maserati“ ir kitus vienijantis „Stellantis“ dirba kartu su „Amazon“.

Šio sandorio dalyviai neslepia, kad pirmaujančios amerikiečių įmonės kompetencijos ir galimybės debesijos srityje yra būtent tie veiksniai, kurie leidžia tokių prekių ženklų kaip „Citroën“ vairuotojams jaustis saugiai dėl savo privatumo ar duomenų saugumo.

Papildomi privalumai

Milijardines investicijas į savo teikiamų paslaugų struktūrą jau atlikusios įmonės suteiks jas pasirinkusių prekių ženklų automobilių savininkams ir papildomų privalumų. Tarp jų – nuolat atnaujinami privatumo bei duomenų saugumo užtikrinimo protokolai, kurių laikantis vairuotojams nereikės laužyti galvos dėl diskretiškumo.

Be to, vairuotojai galės būti tikri, kad jų automobiliuose programinės įrangos sistemos atnaujinimai ir saugos pataisymai atsisiųs žymiai greičiau, o sistema bus palaikoma bet kuriuo metu.

„Pritaikę dirbtinio intelekto ir debesų sprendimus, savo transporto priemones paversime individualizuotomis gyvenamosiomis erdvėmis, kad klientų vairavimo patirtis būtų dar geresnė“, – apibendrino „Stellantis“ vadovas Carlosas Tavaresas.

 

  • PRIVALOMOJI TECHNINĖ APŽIŪRA
    • Kas yra techninė apžiūra
    • Aktuali informacija
    • Į ką atkreipti dėmesį
    • Papildomi reikalavimai
    • ADR mokymai
    • Karjera
    • D.U.K.
  • EKSPERTINĖS PASLAUGOS
    • Kas yra ekspertinės paslaugos
    • Techninė ekspertizė
    • Kur atliekamos ekspertinės paslaugos
    • Aktuali informacija
    • Papildomos ekspertinės paslaugos
    • UAB „Transporto studijos“
    • D.U.K
  • SAUGUS AUTOMOBILIS
    • Kodėl verta papildomai pasitikrinti automobilį
    • Kur pasitikrinti automobilio techninę būklę
    • Praktiniai patarimai eismo saugumui
  • DAUGIAU
    • Asociacija
    • Privatumo politika
    • Interneto svetainės privatumo politika
    • Slapukų naudojimo politika
    • Teisės aktai
    • TA statistika
    • Autopasaulis

Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija „Transeksta”
Senasis Ukmergės kel. 16, Užubalių k., Vilniaus r. LT-14302
Tel. +370 5 2640876, el. p. transeksta@vta.lt

Asociacijos pasitikėjimo telefonas +370 800 77008

© Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija. Visos teisės saugomos.

Slapukų valdymas

Siekiant užtikrinti geriausią vartotojo patirtį, mes naudojame technologijas, tokias kaip slapukai, norėdami saugoti ir/arba gauti įrenginio informaciją. Sutikimas naudoti šias technologijas leis mums tvarkyti duomenis, tokius kaip naršymo elgesys ar unikalūs identifikatoriai šiame tinklalapyje. Nesutikimas arba sutikimo atšaukimas gali neigiamai paveikti tam tikrus svetainės funkcionalumus. 

Funkciniai Visada aktyvus
Kad svetainę būtų lengviau naudoti, būtinais slapukais aktyvinamos pagrindinės funkcijos, pavyzdžiui, naršymo puslapiuose ir prieigos prie svetainės apsaugotų sričių. Be šių slapukų svetainė neveiks tinkamai.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistiniai
Naudodami statistikos slapukus, kurie renka anoniminę informacija ir teikia jos ataskaitas, svetainės savininkai gali sužinoti, kaip lankytojai sąveikauja su svetaine. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Trečiųjų šalių
Sutikimas reikalingas Youtube turinio rodymui.
Tvarkyti parinktis Tvarkyti paslaugas Tvarkyti {vendor_count} pardavėjus Skaitykite daugiau apie šiuos tikslus
Valdyti
{title} {title} {title}