• Naujausi papildymai
  • Kontaktai
  • Įrašykite paieškos žodį
Transeksta
  • PRIVALOMOJI TECHNINĖ APŽIŪRA
    • Kas yra techninė apžiūra
      • Apie techninę apžiūrą
      • Kaip vyksta techninė apžiūra
      • Pasirengimas techninei apžiūrai
      • Techninei apžiūrai pateikiami dokumentai
      • Periodiškumas
      • Techninės apžiūros kainos
      • Istorinių transporto priemonių techninė apžiūra
      • Techninę apžiūrą reglamentuojantys dokumentai
      • Kaip automobilio valdytojui saugiai elgtis techninės apžiūros metu
    • Kur galima atlikti techninę apžiūrą
    • Aktuali informacija
      • Kaip registruotis į techninę apžiūrą ir sumokėti internetu
      • Ką daryti, jei techninės apžiūros galiojimas yra pasibaigęs arba panaikintas
      • Europos ekonominės erdvės šalyse atliktos privalomosios apžiūros pripažinimas
      • Privalomoji neeilinė techninė apžiūra (po eismo įvykio)
      • Ataskaitos išdavimas / keitimas
      • Dujų balionų eksploatacijos galiojimo laiko pratęsimas
      • Nemokamas priminimas apie apžiūros galiojimo pabaigą
    • Į ką atkreipti dėmesį
      • Dažniausiai pasitaikantys gedimai
      • Defektai eksperto akimis
      • Pirmosios pagalbos rinkiniai
      • Ką daryti susidūrus su galima korupcinio pobūdžio nusikalstama veika
      • TA stotyse – vaizdo kameros ir registratoriai
      • Gal susitarsim?
    • Papildomi reikalavimai
      • Apie papildomus reikalavimus
      • Automobiliai skirti eismui kaire kelio puse
      • Autobusams ir troleibusams
      • Pavojingus krovinius vežančioms transporto priemonėms (ADR)
      • Saugioms transporto priemonėms
      • Automobiliams su dujine įranga
    • ADR mokymai
    • Karjera
    • D.U.K.
  • EKSPERTINĖS PASLAUGOS
    • Kas yra ekspertinės paslaugos
      • Apie techninę ekspertizę
      • Naudingos nuorodos
    • Kur atliekamos ekspertinės paslaugos
    • Techninė ekspertizė
      • Perdirbtos transporto priemonės
      • Sugadintos transporto priemonės
      • Transporto priemonių duomenų nustatymas
      • Transporto priemonės skirtos eismui kaire kelio puse
    • Individualus transporto priemonių patvirtinimas
      • Naudotos transporto priemonės iš ne ES šalių
      • Naujos transporto priemonės
      • Savos gamybos transporto priemonės
      • Galingieji keturračiai
    • Duomenų nustatymas techninės ekspertizės atlikimui
      • Transporto priemonės svėrimas
    • UAB „Transporto studijos“
    • D.U.K
  • SAUGUS AUTOMOBILIS
    • Kodėl verta papildomai pasitikrinti automobilį
      • Ar Jūsų automobilis saugus?
      • Techninės būklės patikra
      • Kaip transporto priemonę internetu užregistruoti į patikrą
    • Kur pasitikrinti automobilio techninę būklę
    • Praktiniai patarimai eismo saugumui
      • Transporto priemonės priežiūra
      • Techninė apžiūra ir saugus eismas
      • Techninė apžiūra ir aplinkosauga
      • Techninė apžiūra ir taupumas
  • DAUGIAU
    • Asociacija
      • Apie mus
      • Privatumo politika
      • Asociacijos naujienos
      • Asociacijos nariai
      • Valdyba
      • Administracija
      • Kontaktai
    • Teisės aktai
      • Reglamentai
      • Direktyvos
      • Konvencijos
      • Kodeksai
      • Įstatymai, nutarimai
      • Įsakymai
    • TA statistika
      • Bendroji statistika
      • Populiarioji statistika
      • Įdomioji statistika
      • Apie apžiūrų statistiką
    • Autopasaulis
      • Autonaujienos
      • Saugumas ir ekologija
      • Technika ir technologijos
      • Įvairenybės

Browse:

  • Home
  • Už saugų automobilį Lietuvoje

Už saugų automobilį Lietuvoje

Ramūnas Vėlavičius.

Ramūnas Vėlavičius.

Artūro Žuko ir Valdo Juozo Vilūno nuotr.

Tokiu pavadinimu pasivadinusi asociacija Vilniuje surengė forumą, kurio metu automobilių servisų atstovų kalbėjo apie pagrindinę jų darbinę veiklą ir jos įtaką eismo saugumui šalyje.

„Forumo tikslas – inicijuoti diskusiją apie automobilių servisų įtaką eismo saugumui. Ši didžia dalimi priklauso nuo įmonių, teikiančių remonto paslaugas, darbo kokybės“, – teigė asociacijos „Už saugų automobilį Lietuvoje“ pirmininkas Giedrius Garbinčius.

Seimo narys Julius Sabatauskas teigia, kad kas dešimtas Lietuvos keliais riedantis automobilis yra netvarkingas – pavyzdžiui, neturi techninės apžiūros. Ne visi pastaraisiais metais įvesti ribojimai, siekiant neišleisti netvarkingų transporto priemonių į gatvę, buvo efektyvūs. Pavyzdžiui, nuo 2014-ųjų liepos 1-osios įsigaliojo Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisa, jog tris mėnesius neturinčios techninės apžiūros arba privalomojo civilinės atsakomybės draudimo transporto priemonės yra automatiškai išregistruojamos. Vėliau terminas ilgėjo, atsirado galimybė savininkams patiems sustabdyti sezoninių transporto priemonių registraciją, tačiau dėl šios tvarkos, praėjus daugiau nei dviems metams, viso buvo išregistruota beveik milijonas transporto priemonių – sakė Julius Sabatauskas.

Seimo narys Stasys Brundza kalbėdamas pabrėžė, jog automobilio amžius tiesiogiai proporcingas eismo saugumui. Pasiūlęs 1000 eurų premiją perkantiems naujus ekologiškus automobilius, jis teikė keletą idėjų, pavyzdžiui, senų automobilių žibintų keitimą. Pasak S. Brundzos, juos pakeitus naujais, eismo saugumas gerokai padidėtų – pėstieji tamsiu paros metu  nukentėti turėtų kur kas mažiau. Vien pėsčiųjų nešiojami atšvaitai situacijos, anot jo, nepakeis. Kitas Seimo nario pasiūlymas servisų specialistams – keisti paprastas lemputes tokio paties galingumo, tačiau skleidžiančiomis daugiau šviesos. Jis skundėsi panašiais pasiūlymais dažnai užverčiantis Susisiekimo ministerijos atstovus, tačiau iš jų teigiamų atsakymų nesulaukiantis.

Techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ atstovas Ramūnas Vėlavičius susirinkusiems autoservisų atstovams papasakojo apie techninių apžiūrų statistiką. Pusė transporto priemonių iš pirmo karto apžiūros nepraeina. Šis procentas tiesiogiai susijąs su automobilių amžiumi – kuo šis didesnis, tuo dažniau techninės apžiūros servise prireikia apsilankyti daugiau nei vieną kartą.

„Jeigu pažiūrėsime statistinius duomenis, situacija nėra džiuginanti. Jeigu lygintume su Europos Sąjungos vidurkiu, skirtumas labai nemažas“, – kalbėjo R.Vėlavičius apie automobilių amžių. 2015 m. vidutinis lengvojo automobilio amžius Lietuvoje buvo 14,3 metų, o 2010 m. jis buvo 13,83 m. ES vidurkis – apie 10 metų

Pagal Europos Komisijos pranešime (Nr. IP/12/780) pateiktą statistiką, dėl techninių trūkumų ES keliuose įvyksta apie 6 proc. visų automobilių ir 8 proc. motociklų avarijų. Tame pačiame pranešime teigiama, kad net ir tokiose šalyse kaip Vokietija ar Didžioji Britanija nuolat važinėja apie 10 proc. automobilių, kurių techninė būklė neatitinka nustatytų techninių reikalavimų. „Yra aiški eismo įvykių sunkumo ir transporto priemonės amžiaus sąsaja. Iš empirinių duomenų matyti, kad su techniniais gedimais susijusių sunkių eismo įvykių (kuriuose žūsta žmonės) skaičius labai padidėja penktaisiais-šeštaisiais transporto priemonės naudojimo metais. Todėl būtina užtikrinti tinkamą šių senesnių transporto priemonių techninę patikrą“, – kitą EK pranešimą citavo R.Vėlavičius.

Autoservisų atstovai diskutavo su Susisiekimo, Aplinkos apsaugos ministerijų atsakingais pareigūnais, kitų žinybų atstovais.

Ramūnas-Vėlavičius
IMG_8299
IMG_8302
IMG_8307
IMG_8313
Julius-Sabatauskas
Stasys-Brundza

  • PRIVALOMOJI TECHNINĖ APŽIŪRA
    • Kas yra techninė apžiūra
    • Aktuali informacija
    • Į ką atkreipti dėmesį
    • Papildomi reikalavimai
    • ADR mokymai
    • Karjera
    • D.U.K.
  • EKSPERTINĖS PASLAUGOS
    • Kas yra ekspertinės paslaugos
    • Techninė ekspertizė
    • Kur atliekamos ekspertinės paslaugos
    • Aktuali informacija
    • Papildomos ekspertinės paslaugos
    • UAB „Transporto studijos“
    • D.U.K
  • SAUGUS AUTOMOBILIS
    • Kodėl verta papildomai pasitikrinti automobilį
    • Kur pasitikrinti automobilio techninę būklę
    • Praktiniai patarimai eismo saugumui
  • DAUGIAU
    • Asociacija
    • Privatumo politika
    • Interneto svetainės privatumo politika
    • Slapukų naudojimo politika
    • Teisės aktai
    • TA statistika
    • Autopasaulis

Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija „Transeksta”
Senasis Ukmergės kel. 16, Užubalių k., Vilniaus r. LT-14302
Tel. +370 5 2640876, el. p. transeksta@vta.lt

Asociacijos pasitikėjimo telefonas +370 800 77008

© Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija. Visos teisės saugomos.

Slapukų valdymas

Siekiant užtikrinti geriausią vartotojo patirtį, mes naudojame technologijas, tokias kaip slapukai, norėdami saugoti ir/arba gauti įrenginio informaciją. Sutikimas naudoti šias technologijas leis mums tvarkyti duomenis, tokius kaip naršymo elgesys ar unikalūs identifikatoriai šiame tinklalapyje. Nesutikimas arba sutikimo atšaukimas gali neigiamai paveikti tam tikrus svetainės funkcionalumus. 

Funkciniai Visada aktyvus
Kad svetainę būtų lengviau naudoti, būtinais slapukais aktyvinamos pagrindinės funkcijos, pavyzdžiui, naršymo puslapiuose ir prieigos prie svetainės apsaugotų sričių. Be šių slapukų svetainė neveiks tinkamai.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistiniai
Naudodami statistikos slapukus, kurie renka anoniminę informacija ir teikia jos ataskaitas, svetainės savininkai gali sužinoti, kaip lankytojai sąveikauja su svetaine. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Trečiųjų šalių
Sutikimas reikalingas Youtube turinio rodymui.
Tvarkyti parinktis Tvarkyti paslaugas Tvarkyti {vendor_count} pardavėjus Skaitykite daugiau apie šiuos tikslus
Valdyti
{title} {title} {title}