• Naujausi papildymai
  • Kontaktai
  • Įrašykite paieškos žodį
Transeksta
  • PRIVALOMOJI TECHNINĖ APŽIŪRA
    • Kas yra techninė apžiūra
      • Apie techninę apžiūrą
      • Kaip vyksta techninė apžiūra
      • Pasirengimas techninei apžiūrai
      • Techninei apžiūrai pateikiami dokumentai
      • Periodiškumas
      • Techninės apžiūros kainos
      • Istorinių transporto priemonių techninė apžiūra
      • Techninę apžiūrą reglamentuojantys dokumentai
      • Kaip automobilio valdytojui saugiai elgtis techninės apžiūros metu
    • Kur galima atlikti techninę apžiūrą
    • Aktuali informacija
      • Kaip registruotis į techninę apžiūrą ir sumokėti internetu
      • Ką daryti, jei techninės apžiūros galiojimas yra pasibaigęs arba panaikintas
      • Europos ekonominės erdvės šalyse atliktos privalomosios apžiūros pripažinimas
      • Privalomoji neeilinė techninė apžiūra (po eismo įvykio)
      • Ataskaitos išdavimas / keitimas
      • Dujų balionų eksploatacijos galiojimo laiko pratęsimas
      • Nemokamas priminimas apie apžiūros galiojimo pabaigą
    • Į ką atkreipti dėmesį
      • Dažniausiai pasitaikantys gedimai
      • Defektai eksperto akimis
      • Pirmosios pagalbos rinkiniai
      • Ką daryti susidūrus su galima korupcinio pobūdžio nusikalstama veika
      • TA stotyse – vaizdo kameros ir registratoriai
      • Gal susitarsim?
    • Papildomi reikalavimai
      • Apie papildomus reikalavimus
      • Automobiliai skirti eismui kaire kelio puse
      • Autobusams ir troleibusams
      • Pavojingus krovinius vežančioms transporto priemonėms (ADR)
      • Saugioms transporto priemonėms
      • Automobiliams su dujine įranga
    • ADR mokymai
    • Karjera
    • D.U.K.
  • EKSPERTINĖS PASLAUGOS
    • Kas yra ekspertinės paslaugos
      • Apie techninę ekspertizę
      • Naudingos nuorodos
    • Kur atliekamos ekspertinės paslaugos
    • Techninė ekspertizė
      • Perdirbtos transporto priemonės
      • Sugadintos transporto priemonės
      • Transporto priemonių duomenų nustatymas
      • Transporto priemonės skirtos eismui kaire kelio puse
    • Individualus transporto priemonių patvirtinimas
      • Naudotos transporto priemonės iš ne ES šalių
      • Naujos transporto priemonės
      • Savos gamybos transporto priemonės
      • Galingieji keturračiai
    • Duomenų nustatymas techninės ekspertizės atlikimui
      • Transporto priemonės svėrimas
    • UAB „Transporto studijos“
    • D.U.K
  • SAUGUS AUTOMOBILIS
    • Kodėl verta papildomai pasitikrinti automobilį
      • Ar Jūsų automobilis saugus?
      • Techninės būklės patikra
      • Kaip transporto priemonę internetu užregistruoti į patikrą
    • Kur pasitikrinti automobilio techninę būklę
    • Praktiniai patarimai eismo saugumui
      • Transporto priemonės priežiūra
      • Techninė apžiūra ir saugus eismas
      • Techninė apžiūra ir aplinkosauga
      • Techninė apžiūra ir taupumas
  • DAUGIAU
    • Asociacija
      • Apie mus
      • Privatumo politika
      • Asociacijos naujienos
      • Asociacijos nariai
      • Valdyba
      • Administracija
      • Kontaktai
    • Teisės aktai
      • Reglamentai
      • Direktyvos
      • Konvencijos
      • Kodeksai
      • Įstatymai, nutarimai
      • Įsakymai
    • TA statistika
      • Bendroji statistika
      • Populiarioji statistika
      • Įdomioji statistika
      • Apie apžiūrų statistiką
    • Autopasaulis
      • Autonaujienos
      • Saugumas ir ekologija
      • Technika ir technologijos
      • Įvairenybės

Browse:

  • Home
  • TA įmonės sufleruoja sprendimą, leidžiantį išvengti eilių prie patikros linijų

TA įmonės sufleruoja sprendimą, leidžiantį išvengti eilių prie patikros linijų

Lietuvos automobilininkų gyvenime vis dar itin ryškus sezoniškumas. Dalis jų šaltuoju metų laiku apskritai susilaiko nuo kelionių slidesniais keliais, šeimos transporto parko atnaujinimą atideda pavasariui, o tuomet tvarko ir visas kitas su savais ratuočiais susijusias procedūras. Viena jų techninė apžiūra. Balandį pristatančių savas mašinas patikrai skaičius, lyginant su sausiu ar vasariu, šokteli kone trečdaliu nuo maždaug 100 tūkst. automobilių iki beveik 140 tūkst. Deja, tai reiškia ir pavasarį prie techninės apžiūros įmonių vartų pradedančias formuotis eilės. Ar galima jų išvengti? TA įmonių vadovai sako „tikrai taip“.

„Negali sakyti, kad žiemos metu patikros linijose kontrolieriai gali nieko netrukdomi žaisti futbolą, bet kad darbo krūvis ženkliai sumažėja, tai 100 proc. Ir atvirkščiai – pavasarį ir vasarą atrodo kad visiems vairuotojams gauti „žalią“ TA patikros lapą prisireikia vienu ir tuo pačiu metu, todėl prasideda erzelynė. Ilgai galvojom, kaip tą sezoniškumo problemą minimizuoti, bet panašu, kad realus sprendimas yra vienas: įtikinti tuos automobilininkus, kurių techninės apžiūros galiojimas baigiasi pavasario antroje pusėje ar vasarą, pasiryžti vieną kartą atvykti pas mus šiek tiek anksčiau ir padėti subalansuoti visą srautą“, – sako Klaipėdoje veikiančios TA įmonės „Transkona“ generalinis direktorius Paulius Pleskovas.

„Kauno TAC“ vadovas Gintaras Ciegis taip pat atvirauja ne kartą su kolegom diskutavęs, kas  galėtų paskatinti vairuotojus pakeisti apsilankymų TA centruose grafiką.

„Dažniausiai girdima reakcija į pasiūlymą keletu mėnesių paankstinti vizitą į TA stotį – „prarasiu pinigų ir laiko“. Tačiau pradėjus detalizuoti, kiek kainuoja vienas galiojančios techninės apžiūros mėnuo (jei kartą per dvejus metus už benzininį mokama 23 eurai, o už dyzelinį variklį turintį automobilį arba 27 eurai), gaunasi maždaug 1 euras. Drįstu spėti, kad dauguma vairuotojų tai nėra reikšmingai finansinę situaciją koreguojanti suma, kurią išleidus galima gauti gerokai didesnę naudą: atvykęs į TA stotį ne piko metu žmogus galėtų apie savo automobilį gauti daugiau informacijos ir profesionalių įžvalgų, į kuriuos mechanizmus ar detales vertėtų atkreipti dėmesį, nes jų tarnavimo resursas artėja prie pabaigos. Žinau, kad bemaž visose TA įmonėse yra skatinama vadinamojo „draugiško patarėjo“ kultūra, tačiau kai stotys dirba apgulties sąlygomis ir kontrolieriai neturi atokvėpio, daugiau individualaus dėmesio skirti net teoriškai nėra įmanoma“, – pastebi G. Ciegis.

Savo ruožtu „Telšių TAC“ direktorius Arvydas Plienius spėjo, kad padėtis pasikeis tik tuomet, kai patys automobilininkai pradės labiau branginti savo laiką.

„Nepažįstu nei vieno žmogaus, kuriam patiktų lūkuriuoti eilėse ir nervintis dėl stingančios kasdienės darbotvarkę ar netgi koreguoti toliau siekiančius planus tik todėl, kad „technikinė pasibaigė šiandien, o rytoj nėra laisvų rezervacijos laikų“. Deja, kažkodėl absoliuti dauguma vairuotojų stengiasi į TA stotį atvažiuoti paskutinę akimirką – ginkdieve ne mėnesiu ar dviem anksčiau. Galim tik apgailestauti, kad permainos čia kol kas vyksta labai lėtai“, – konstatuoja A. Plienius.

Jo teigimu, problemos greičiausiai nebūtų, jei automobilių šeimininkai tinkamai paruoštų savo techniką ir TA kontrolieriai viso labo konstatuotų faktą, kad jiems pristatytos transporto priemonės visiškai atitinka numatytus reikalavimus ir niekam nekelia jokios rizikos. Deja, daugiau nei 45 proc.  apsilankiusių TA stotyse tenka keliauti į servisus ir šalinti nustatytus trūkumus, todėl kontrolieriams teka gerokai didesnis daro krūvis, nei teoriškai galėtų būti.

Analizuodamas pastaraisiais metais atliekamų pirminių TA patikrų statistiką asociacijos „Transeksta“ direktoriaus pavaduotojas Audrius Glėbus taip pat patikino, kad amortizuoti sezoninius vizitų į TA centrus pikus padeda tik nuolat augantis išankstinių rezervacijų skaičius. Šiuo metu kiekvieną dieną visoje Lietuvoje galima rinktis iš beveik 3000 laikų ir atvykus į TA stotį nesugaišti nei vienos papildomos minutės.

„Per paskutinį mėnesį iš minėtų galimų 70 tūkst. rezervacijos laikų buvo panaudoti tik apie 42 tūkst. arba maždaug 60 proc. Tuo tarpu pernai liepos mėnesį siūlomų išankstinės rezervacijos laikai  išnaudoti 95 proc. ir juos neišvengiamai reikėjo „medžioti“, nes visiems jų prisireikia tuo pat metu. Žinoma, visų teisė rinktis ir savaip planuoti laiką, bet tai, kad egzistuoja paprastas būdas išvengti streso, daugiau nei akivaizdu“, – pastebi A. Glėbus.

2024_srautas

 

  • PRIVALOMOJI TECHNINĖ APŽIŪRA
    • Kas yra techninė apžiūra
    • Aktuali informacija
    • Į ką atkreipti dėmesį
    • Papildomi reikalavimai
    • ADR mokymai
    • Karjera
    • D.U.K.
  • EKSPERTINĖS PASLAUGOS
    • Kas yra ekspertinės paslaugos
    • Techninė ekspertizė
    • Kur atliekamos ekspertinės paslaugos
    • Aktuali informacija
    • Papildomos ekspertinės paslaugos
    • UAB „Transporto studijos“
    • D.U.K
  • SAUGUS AUTOMOBILIS
    • Kodėl verta papildomai pasitikrinti automobilį
    • Kur pasitikrinti automobilio techninę būklę
    • Praktiniai patarimai eismo saugumui
  • DAUGIAU
    • Asociacija
    • Privatumo politika
    • Interneto svetainės privatumo politika
    • Slapukų naudojimo politika
    • Teisės aktai
    • TA statistika
    • Autopasaulis

Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija „Transeksta”
Senasis Ukmergės kel. 16, Užubalių k., Vilniaus r. LT-14302
Tel. +370 5 2640876, el. p. transeksta@vta.lt

Asociacijos pasitikėjimo telefonas +370 800 77008

© Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija. Visos teisės saugomos.

Slapukų valdymas

Siekiant užtikrinti geriausią vartotojo patirtį, mes naudojame technologijas, tokias kaip slapukai, norėdami saugoti ir/arba gauti įrenginio informaciją. Sutikimas naudoti šias technologijas leis mums tvarkyti duomenis, tokius kaip naršymo elgesys ar unikalūs identifikatoriai šiame tinklalapyje. Nesutikimas arba sutikimo atšaukimas gali neigiamai paveikti tam tikrus svetainės funkcionalumus. 

Funkciniai Visada aktyvus
Kad svetainę būtų lengviau naudoti, būtinais slapukais aktyvinamos pagrindinės funkcijos, pavyzdžiui, naršymo puslapiuose ir prieigos prie svetainės apsaugotų sričių. Be šių slapukų svetainė neveiks tinkamai.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistiniai
Naudodami statistikos slapukus, kurie renka anoniminę informacija ir teikia jos ataskaitas, svetainės savininkai gali sužinoti, kaip lankytojai sąveikauja su svetaine. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Trečiųjų šalių
Sutikimas reikalingas Youtube turinio rodymui.
Tvarkyti parinktis Tvarkyti paslaugas Tvarkyti {vendor_count} pardavėjus Skaitykite daugiau apie šiuos tikslus
Valdyti
{title} {title} {title}