Sustabdytiesiems metas sukrusti
913 tūkst. – tiek įstatymo reikalavimų neatitinkančių transporto priemonių sudarė praėjusią liepą, kurių leidimas dalyvauti viešajame eisme buvo sustabdytas dėl neįvykdytų Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo prievolių.
Iki š. m. gegužės 12 d. įgijus galiojančią techninę apžiūrą ir civilinės atsakomybės privalomąjį draudimą, šių transporto priemonių registracija ar leidimas dalyvauti viešajame eisme išimties tvarka bus atkuriami savaime nemokamai.
Šiam išties gausiam transporto priemonių savininkų ir valdytojų skaičiui techninės apžiūros atstovai patartų nelaukti termino pabaigos ir pasinaudoti pažangia registracijos internetu forma.
„Išankstinė registracija padeda išvengti TA stočių apgulties, leidžia tiksliau planuoti ir taupyti laiką, teikti kokybiškesnes TA paslaugas. Tai patogu visiems – ir vairuotojams, ir TA įmonėms”, – sako Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos direktorius Gintautas Šlėderis.
Užsirašyti į TA internetu galima oficialiame Lietuvos TA įmonių asociacijos tinklalapyje www.vta.lt arba atskirų įmonių interneto svetainėse. Šiuo metu, be interneto, dar galima užsiregistruoti ir telefonu, bet palaipsniui jo bus atsisakoma.
Artimiausiu laiku užsirašymą internetu TA įmonės naudos kaip vienintelį, prieinamiausią ir lanksčiausią registracijos būdą.
Tuo pačiu daugėja TA stočių, išankstinį užsirašymą naudojantį kaip vienintelę registracijos formą. Pavyzdžiui, naujoji Vilniaus techninės apžiūros centro „Tuvlita” įsteigta Avižienių stotis aptarnauja tik iš anksto užsiregistravusius vairuotojus.
Jų patogumui buvo specialiai suprojektuota aikštelė su švieslentėmis, o visa komplekso infrastruktūra sukurta sklandžiam techninės apžiūros procedūrų atlikimui.
Netrukus švieslenčių ir eilių valdymo moduliai bus įdiegti Kaune – Vilijampolės stotyje ir naujai atidaromame TA centre Taikos prospekte.
Sparčiai populiarėjant elektroninėms paslaugoms, registracijai internetu pirmenybę teikia per 60 proc. iš anksto į TA užsirašančių vairuotojų. Pastaroji klientų aptarnavimo forma ir kitose TA stotyse palaipsniui turėtų pakeisti dabar vyraujančią „gyvosios eilės” sistemą.
Saugaus eismo automobilių keliais įstatymas numatė prievolę, panaikinant galiojančią techninę apžiūrą, dar vienai eismo dalyvių grupei. Tai eismo įvykių metu sugadintoms transporto priemonėms, kurių remontuoti ekonomiškai netikslinga.
„Jei tokiai transporto priemonei vis dėlto būtų atliktas atkuriamasis remontas, privalomąją techninę apžiūrą jai bus galima atlikti tik prieš tai atlikus techninę ekspertizę”, – teigia bendrovės „Transporto studijos” direktoriaus pavaduotojas Ramūnas Vėlavičius.
Techninė ekspertizė nustatys, ar transporto priemonė tinkamai suremontuota ir yra nepavojinga žmonių sveikatai ir saugumui.
Automobilio savininkas, teikdamas jį privalomajai apžiūrai, kartu turės pateikti ir transporto priemonių techninės ekspertizės įmonės išduotą pažymą apie tinkamai atliktą transport priemonės remontą.
Eismo įvykio metu sugadintų transporto priemonių, kurių remontuoti ekonomiškai netikslinga, privalomosios transporto priemonių techninės apžiūros panaikinimo ir pateikimo privalomajai transporto priemonių techninei apžiūrai tvarka patvirtinta susisiekimo ministro įsakymu.
Juo įgyvendinamos 2014 m. lapkritį įsigaliojusios Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisos.
Draudimo įmonei ar Draudikų biurui nustačius, kad eismo įvykio metu nukentėjusią transporto priemonę remontuoti ekonomiškai netikslinga, informacija apie šią transporto priemonę pateikiama Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijai.
Jos centralizuotoje techninės apžiūros duomenų bazėje pažymima, kad minėtai transporto priemonei panaikinama privalomoji apžiūra.
Tokiai transporto priemonei kita privalomoji apžiūra galės būti atlikta tik po atkuriamojo transporto priemonės remonto, technine ekspertize patvirtinus, kad transporto priemonė tinkamai suremontuota ir nepavojinga žmonių saugumui.
Naujų Techninių motorinių transporto priemonių ir jų priekabų TA reikalavimų kokybiškas įgyvendinimas dėl išaugusių tikrinimo pozicijų neišvengiamai pailgino TA procedūros trukmę.
Vidutiniškai 30 proc. pailgėjusios patikros operacijos iš TA įmonių pareikalavo ne tik papildomų investicijų, bet ir gerokai padidino žmogiškųjų resursų sąnaudas.
Kad būtų užtikrintas kokybiškas TA paslaugų suteikimas, papildomai teko apmokyti ir įdarbinti daugiau techninės apžiūros kontrolierių. Nuo 2015 m. prie TA patikros linijų stos daugiau kaip 70 papildomai apmokytų ir įdarbintų kontrolierių.
„320 val. trukmės mokymuose būsimieji kontrolieriai gilinosi į teisės aktų, reglamentuojančių privalomosios techninės apžiūros procedūras ir nuostatas, transporto priemonių agregatų, sistemų ir mazgų konstrukcijas, veikimą, žymėjimą, techninės būklės įvertinimo principus ir technologijas”, – teigia mokymus surengusios bendrovės „Transporto studijos” direktoriaus pavaduotojas R.Vėlavičius.
Šis darbuotojų skaičiaus padidinimas kas metai TA įmonėms kainuos papildomai iki 1,2 mln. eurų.