• Naujausi papildymai
  • Kontaktai
  • Įrašykite paieškos žodį
Transeksta
  • PRIVALOMOJI TECHNINĖ APŽIŪRA
    • Kas yra techninė apžiūra
      • Apie techninę apžiūrą
      • Kaip vyksta techninė apžiūra
      • Pasirengimas techninei apžiūrai
      • Techninei apžiūrai pateikiami dokumentai
      • Periodiškumas
      • Techninės apžiūros kainos
      • Istorinių transporto priemonių techninė apžiūra
      • Techninę apžiūrą reglamentuojantys dokumentai
      • Kaip automobilio valdytojui saugiai elgtis techninės apžiūros metu
    • Kur galima atlikti techninę apžiūrą
    • Aktuali informacija
      • Kaip registruotis į techninę apžiūrą ir sumokėti internetu
      • Ką daryti, jei techninės apžiūros galiojimas yra pasibaigęs arba panaikintas
      • Europos ekonominės erdvės šalyse atliktos privalomosios apžiūros pripažinimas
      • Privalomoji neeilinė techninė apžiūra (po eismo įvykio)
      • Ataskaitos išdavimas / keitimas
      • Dujų balionų eksploatacijos galiojimo laiko pratęsimas
      • Nemokamas priminimas apie apžiūros galiojimo pabaigą
    • Į ką atkreipti dėmesį
      • Dažniausiai pasitaikantys gedimai
      • Defektai eksperto akimis
      • Pirmosios pagalbos rinkiniai
      • Ką daryti susidūrus su galima korupcinio pobūdžio nusikalstama veika
      • TA stotyse – vaizdo kameros ir registratoriai
      • Gal susitarsim?
    • Papildomi reikalavimai
      • Apie papildomus reikalavimus
      • Automobiliai skirti eismui kaire kelio puse
      • Autobusams ir troleibusams
      • Pavojingus krovinius vežančioms transporto priemonėms (ADR)
      • Saugioms transporto priemonėms
      • Automobiliams su dujine įranga
    • ADR mokymai
    • Karjera
    • D.U.K.
  • EKSPERTINĖS PASLAUGOS
    • Kas yra ekspertinės paslaugos
      • Apie techninę ekspertizę
      • Naudingos nuorodos
    • Kur atliekamos ekspertinės paslaugos
    • Techninė ekspertizė
      • Perdirbtos transporto priemonės
      • Sugadintos transporto priemonės
      • Transporto priemonių duomenų nustatymas
      • Transporto priemonės skirtos eismui kaire kelio puse
    • Individualus transporto priemonių patvirtinimas
      • Naudotos transporto priemonės iš ne ES šalių
      • Naujos transporto priemonės
      • Savos gamybos transporto priemonės
      • Galingieji keturračiai
    • Duomenų nustatymas techninės ekspertizės atlikimui
      • Transporto priemonės svėrimas
    • UAB „Transporto studijos“
    • D.U.K
  • SAUGUS AUTOMOBILIS
    • Kodėl verta papildomai pasitikrinti automobilį
      • Ar Jūsų automobilis saugus?
      • Techninės būklės patikra
      • Kaip transporto priemonę internetu užregistruoti į patikrą
    • Kur pasitikrinti automobilio techninę būklę
    • Praktiniai patarimai eismo saugumui
      • Transporto priemonės priežiūra
      • Techninė apžiūra ir saugus eismas
      • Techninė apžiūra ir aplinkosauga
      • Techninė apžiūra ir taupumas
  • DAUGIAU
    • Asociacija
      • Apie mus
      • Privatumo politika
      • Asociacijos naujienos
      • Asociacijos nariai
      • Valdyba
      • Administracija
      • Kontaktai
    • Teisės aktai
      • Reglamentai
      • Direktyvos
      • Konvencijos
      • Kodeksai
      • Įstatymai, nutarimai
      • Įsakymai
    • TA statistika
      • Bendroji statistika
      • Populiarioji statistika
      • Įdomioji statistika
      • Apie apžiūrų statistiką
    • Autopasaulis
      • Autonaujienos
      • Saugumas ir ekologija
      • Technika ir technologijos
      • Įvairenybės

Browse:

  • Home
  • Mokinukai ragina vairuotojus koreguoti stabdymo įpročius

Mokinukai ragina vairuotojus koreguoti stabdymo įpročius

Įpusėjus gruodžiui didžiojoje Lietuvos dalyje buvo vos pora žiemiškų dienų, kai gatves ir kelius dengė suvažinėto sniego ar ledo sluoksnis. Tačiau net ir sąlyginai menkas eismo sąlygų pokytis tradiciškai tampa dideliu avarijų katalizatoriumi: automobilių susidūrimų, išslydimų iš savos eismo juostos, „pasibučiavimų“ su kelkraščius žyminčiais bordiūrais bei panašių incidentų skaičius išauga kone dvigubai. Liūdniausias scenarijus – sukibimo su kelio danga korekcijų neįvertinę vairuotojai taranuoja pėsčiųjų perėjomis judančius žmones.

Ieškodami atsakymų į klausimus „kodėl taip nutinka?“ ir „ką daryti?“ Lietuvos automobilių klubo NVŠ būrelio „Būk saugus“ pedagogai inicijavo originalią moksleivių, policijos pareigūnų ir vairuotojų pokalbių akciją „Aš ir Tu – atsargūs kai slidu“. Devyniuose šalies miestuose bei rajonų savivaldybėse (renginiai vyko Vilniuje, Kaune, Kauno raj., Prienuose, Alytuje, Druskininkuose, Marijampolėje, Šiauliuose ir Radviliškyje) beveik 1000 mokinių iš 38 mokyklų po pamokų apsivilkdavo ryškiaspalves liemenes ir patraukdavo prie netoliese esančių gatvių ar stovėjimo aikštelių. Tuomet vaikus lydintys pareigūnai sustabdydavo pro šalį judančius automobilius, o jų vairuotojams mokinukai įteikdavo pačių sukurtus atvirukus, raginančius būti atsargiems, saugoti save bei kitus eismo dalyvius ir palinkėdavo gražių švenčių.

„Ko gero tai daugiausia šypsenų generuojanti saugaus eismo akcija, nes tradicinį policijos reidų palydovą – nevalingai kylančią įtampą, išvydus pareigūnus mojant lazdele, čia aplenkia vaikai, kurie pirmieji pribėga prie vairuotojų, įteikia simbolines dovanas ir palinki važiuoti saugiai. Kitaip tariant, mes vienu šūviu nušauname du zuikius: moksleiviams saugaus eismo užsiėmimus susiejame su konkretaus metų laiko aktualijomis, o vairuotojams primename apie būtinybę koreguoti savo elgseną net jei vaizdas pro automobilio langą neatrodo žiemiškai pavojingas“, – pasakoja viena akcijos organizatorių, saugaus eismo pedagogė Lina Šembergė.

Prie šios iniciatyvos prisidėjusios Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ vadovas Gintautas Šlėderis savo ruožtu atkreipė dėmesį į keletą svarbių dalykų, susijusių su vairuotojų galimybėmis laiku sustabdyti automobilį įsibėgėjus žiemai.

„Labai svarbu, kad vairuotojai adekvačiai įvertintų automobilio elgsenos pokyčius sumontavus žiemines padangas. Nors eismo sąlygos vis dar labiau primena rudenį, vien dėl žieminių padangų konstrukcijos – minkštesnio gumos mišinio ir aukštesnių protektoriaus blokelių – stabdymo efektyvumas sumažėja, o atstumas, kurio reikia automobiliui visiškai sustabdyti, pailgėja keletu metrų lyginant su tuo, kokio visai neseniai reikėjo važinėjant su vasarinėmis padangomis. Ir tai su sąlyga, kad automobilio stabdžių sistema veikia nepriekaištingai – stabdžių sistemos vamzdeliai ar žarnelėmis tvarkingi, diskai ir trinkelės nėra susidėvėję, skirtingų ratų stabdymo jėgos tolygios ir t. t. Deja, techninės apžiūros statistika neleidžia būti dideliu optimistu. Stabdžių „ligos“ – trečias pagal dažnumą nenaujų automobilių trūkumas (jis fiksuojamas beveik 6 proc. tikrinamų transporto priemonių), tačiau pirmas pagal keliamą grėsmę visiems eismo dalyviams“, – pastebi G. Šlėderis.

Kad yra būtent taip liudija ir draudimo kompanijų statistika. Draudikų duomenimis nedidelių eismo įvykių lapkritį fiksuojama beveik dukart daugiau nei įprastą mėnesį. Atšalus orams, vairuotojams tenka persiorientuoti iš „vasarinio“ vairavimo stiliaus į kur kas atsargesnį važiavimą drėgno, sparčiai besikeičiančio oro ir kelio sąlygomis, tačiau akivaizdu, kad ne visiems vienodai gerai sekasi susidoroti su šiais iššūkiais.

„Eismo nelaimes parastai lemia keleto nepalankiai susiklosčiusių aplinkybių visuma, todėl žiemos pradžioje rengiamos akcijos metu kaip tik ir raginame visus – tiek vairuotojus, tiek pėsčiuosius būti itin atidžiais. Vieniems sumažinti judėjimo greitį ir į visas kasdienes keliones susiruošti bent keletu minučių anksčiau, kad net patekus į spūstį vėliau nekiltų pagundos „atsigriebti“ mažiau apkrautose gatvėse. Pėstiesiems primygtinai rekomenduojame net degant žaliam šviesoforo signalui per perėją eiti tik įsitikinus, kad visi automobiliai spėjo sustoti. Deja, šiuo metų laiku oro sąlygos kinta labai sparčiai ir kartais net pačių geriausių norų kupinas vairuotojas gali fiziškai nespėti sustabdyti savo automobilio, jei apsiriks prognozuodamas, koks bus stabdymo kelias asfalto paviršiui pasidengus plika akimi neįžiūrimu ledo sluoksniu ar telkšant tirpstančio sniego baloms. Tokiais atvejais savo teises tiesmukai suprantantys ir į važiuojamąją dalį žengiantys pėstieji atsiduria didžiuliame pavojuje“, – pabrėžė L. Šembergė.

Šiais metais prie tradicinės akcijos „Aš ir Tu – atsargūs kai slidu“ prisidėjo ne tik policijos pareigūnai, bet ir solidus būrys verslo įmonių bei viešųjų įstaigų, radijo stotis „Tau“, Kauno technikos kolegijos studentų atstovybė, „Vilko kartodromas“, „Krasta Auto Kaunas“, „KA-Ringas“, „SDG“, „DP-60“, „Colifa“, ERGO.

 

  • PRIVALOMOJI TECHNINĖ APŽIŪRA
    • Kas yra techninė apžiūra
    • Aktuali informacija
    • Į ką atkreipti dėmesį
    • Papildomi reikalavimai
    • ADR mokymai
    • Karjera
    • D.U.K.
  • EKSPERTINĖS PASLAUGOS
    • Kas yra ekspertinės paslaugos
    • Techninė ekspertizė
    • Kur atliekamos ekspertinės paslaugos
    • Aktuali informacija
    • Papildomos ekspertinės paslaugos
    • UAB „Transporto studijos“
    • D.U.K
  • SAUGUS AUTOMOBILIS
    • Kodėl verta papildomai pasitikrinti automobilį
    • Kur pasitikrinti automobilio techninę būklę
    • Praktiniai patarimai eismo saugumui
  • DAUGIAU
    • Asociacija
    • Privatumo politika
    • Interneto svetainės privatumo politika
    • Slapukų naudojimo politika
    • Teisės aktai
    • TA statistika
    • Autopasaulis

Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija „Transeksta”
Senasis Ukmergės kel. 16, Užubalių k., Vilniaus r. LT-14302
Tel. +370 5 2640876, el. p. transeksta@vta.lt

Asociacijos pasitikėjimo telefonas +370 800 77008

© Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija. Visos teisės saugomos.

Slapukų valdymas

Siekiant užtikrinti geriausią vartotojo patirtį, mes naudojame technologijas, tokias kaip slapukai, norėdami saugoti ir/arba gauti įrenginio informaciją. Sutikimas naudoti šias technologijas leis mums tvarkyti duomenis, tokius kaip naršymo elgesys ar unikalūs identifikatoriai šiame tinklalapyje. Nesutikimas arba sutikimo atšaukimas gali neigiamai paveikti tam tikrus svetainės funkcionalumus. 

Funkciniai Visada aktyvus
Kad svetainę būtų lengviau naudoti, būtinais slapukais aktyvinamos pagrindinės funkcijos, pavyzdžiui, naršymo puslapiuose ir prieigos prie svetainės apsaugotų sričių. Be šių slapukų svetainė neveiks tinkamai.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistiniai
Naudodami statistikos slapukus, kurie renka anoniminę informacija ir teikia jos ataskaitas, svetainės savininkai gali sužinoti, kaip lankytojai sąveikauja su svetaine. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Trečiųjų šalių
Sutikimas reikalingas Youtube turinio rodymui.
Tvarkyti parinktis Tvarkyti paslaugas Tvarkyti {vendor_count} pardavėjus Skaitykite daugiau apie šiuos tikslus
Valdyti
{title} {title} {title}