• Naujausi papildymai
  • Kontaktai
  • Įrašykite paieškos žodį
Transeksta
  • PRIVALOMOJI TECHNINĖ APŽIŪRA
    • Kas yra techninė apžiūra
      • Apie techninę apžiūrą
      • Kaip vyksta techninė apžiūra
      • Pasirengimas techninei apžiūrai
      • Techninei apžiūrai pateikiami dokumentai
      • Periodiškumas
      • Techninės apžiūros kainos
      • Istorinių transporto priemonių techninė apžiūra
      • Techninę apžiūrą reglamentuojantys dokumentai
      • Kaip automobilio valdytojui saugiai elgtis techninės apžiūros metu
    • Kur galima atlikti techninę apžiūrą
    • Aktuali informacija
      • Kaip registruotis į techninę apžiūrą ir sumokėti internetu
      • Ką daryti, jei techninės apžiūros galiojimas yra pasibaigęs arba panaikintas
      • Europos ekonominės erdvės šalyse atliktos privalomosios apžiūros pripažinimas
      • Privalomoji neeilinė techninė apžiūra (po eismo įvykio)
      • Ataskaitos išdavimas / keitimas
      • Dujų balionų eksploatacijos galiojimo laiko pratęsimas
      • Nemokamas priminimas apie apžiūros galiojimo pabaigą
    • Į ką atkreipti dėmesį
      • Dažniausiai pasitaikantys gedimai
      • Defektai eksperto akimis
      • Pirmosios pagalbos rinkiniai
      • Ką daryti susidūrus su galima korupcinio pobūdžio nusikalstama veika
      • TA stotyse – vaizdo kameros ir registratoriai
      • Gal susitarsim?
    • Papildomi reikalavimai
      • Apie papildomus reikalavimus
      • Automobiliai skirti eismui kaire kelio puse
      • Autobusams ir troleibusams
      • Pavojingus krovinius vežančioms transporto priemonėms (ADR)
      • Saugioms transporto priemonėms
      • Automobiliams su dujine įranga
    • ADR mokymai
    • Karjera
    • D.U.K.
  • EKSPERTINĖS PASLAUGOS
    • Kas yra ekspertinės paslaugos
      • Apie techninę ekspertizę
      • Naudingos nuorodos
    • Kur atliekamos ekspertinės paslaugos
    • Techninė ekspertizė
      • Perdirbtos transporto priemonės
      • Sugadintos transporto priemonės
      • Transporto priemonių duomenų nustatymas
      • Transporto priemonės skirtos eismui kaire kelio puse
    • Individualus transporto priemonių patvirtinimas
      • Naudotos transporto priemonės iš ne ES šalių
      • Naujos transporto priemonės
      • Savos gamybos transporto priemonės
      • Galingieji keturračiai
    • Duomenų nustatymas techninės ekspertizės atlikimui
      • Transporto priemonės svėrimas
    • UAB „Transporto studijos“
    • D.U.K
  • SAUGUS AUTOMOBILIS
    • Kodėl verta papildomai pasitikrinti automobilį
      • Ar Jūsų automobilis saugus?
      • Techninės būklės patikra
      • Kaip transporto priemonę internetu užregistruoti į patikrą
    • Kur pasitikrinti automobilio techninę būklę
    • Praktiniai patarimai eismo saugumui
      • Transporto priemonės priežiūra
      • Techninė apžiūra ir saugus eismas
      • Techninė apžiūra ir aplinkosauga
      • Techninė apžiūra ir taupumas
  • DAUGIAU
    • Asociacija
      • Apie mus
      • Privatumo politika
      • Asociacijos naujienos
      • Asociacijos nariai
      • Valdyba
      • Administracija
      • Kontaktai
    • Teisės aktai
      • Reglamentai
      • Direktyvos
      • Konvencijos
      • Kodeksai
      • Įstatymai, nutarimai
      • Įsakymai
    • TA statistika
      • Bendroji statistika
      • Populiarioji statistika
      • Įdomioji statistika
      • Apie apžiūrų statistiką
    • Autopasaulis
      • Autonaujienos
      • Saugumas ir ekologija
      • Technika ir technologijos
      • Įvairenybės

Browse:

  • Home
  • „Matyk ir būk matomas“

„Matyk ir būk matomas“

Drauge su lapkričio viduryje įsibėgėjančiomis gražiausių metų švenčių sutiktuvėmis prasideda dar vienas ypatingas laikotarpis – bemaž tris mėnesius visas rytinis ir vakarinis eismo pikas vyksta tamsoje. Dar neprašvitus dauguma žmonių keliauja į darbus ar mokyklas, o grįžta iš namo jau gatves ir šaligatvius apgaubus šešėliams. Saugaus eismo specialistai būtent tokias sąlygas laiko pačiomis  pavojingiausiomis, nes incidentų su pėsčiaisiais skaičius per tris rudens mėnesius, palyginti su vasaros mėnesiais, mūsų šalyje padaugėja beveik 80 procentų.

Lietuvos automobilių klubo NVŠ būrelio „Būk saugus“ iniciatyva bei 31 mokyklų iš Vilniaus, Kauno ir Kauno rajono, Prienų, Alytaus, Druskininkų bei Marijampolės pedagogais, taip pat policijos pareigūnais ir techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“, surengė mėnesį trukusią akciją „Matyk ir būk matomas“. Tiksliau tradicines atšvaitų dalybų bei susitikimų su vaikais maratoną, kurio metu dar kartą atkreipė dėmesį į mirtinai pavojingas „smulkmenas“.

„Daug kas mano, kad pėsčiųjų matomumas tamsiu paros metu yra provincijos miestelių ir kaimų, bet ir ne didžiųjų miestų problema. Tiek suaugusieji, tiek vaikai yra įsitikinę gerai pažįstą savo nuolatinius maršrutus ir vien dėl to jaučiasi drąsiai. Tačiau akivaizdu, kad dauguma žmonių klaidingai įsivaizduoja kaip smarkiai šiuo metų laiku pasikeičia eismo sąlygos ir kaip sunku vairuotojams pamatyti šešėliuose, migloje ar automobilių šviesų blyksniuose judančius pėsčiuosius. Jei šie neturi atšvaitų, paprastai būna pastebimi tik jau atsidūrę trumputėje kelio atkarpoje, kurią aprėpia automobilio žibintai. Labai dažnai tokioje situacijoje nepakanka nei laiko, nei atstumo automobiliui sustabdyti“, – pastebi akcijos organizatorė, saugaus eismo pedagogė Lina Šembergė.

Atlikti eksperimentai rodo, kad važiuojant su įjungtomis artimosiomis šviesomis, žmogus be atšvaito kelyje paprastai pamatomas iki jo likus vos 40–50 metrų atstumui, jei su atšvaitu – apie 150 metrų. Tolimosios automobilio šviesos pėsčiųjų matomumą padidina bent porą kartų, tačiau miestuose jos nenaudojamos, o ir užmiesčio keliuose įjungiamos tik tuomet, jei priešpriešine eismo juosta neartėja automobiliai.

Taip pat nepaprastai svarbu, kad atstumą, iš kurio įmanoma pamatyti kas vyksta automobilio važiavimo trajektorijoje, labai stipriai pakoreguoja gamtos sąlygos, automobilio techninė būklė bei pėsčiųjų apranga. Per lietų, šlapdribą, rūką sunkiau pastebimi net atšvaitus turintieji. Tas pats nutinka, jei mašinos žibintai netinkamai sureguliuoti, jų reflektoriai ar šviesos sklaidytuvai susidėvėję. „Praktiškais“ laikomi drabužiai – mažiau teplių spalvų (juodos ar tamsiai mėlynos), saugaus eismo požiūriu yra didelė problema, nes visiškai neatspindi šviesos ir paverčia juos vilkinčius žmones nematomais. Tyrimai rodo, kad dėvinčius tamsių spalvų drabužius pėsčiuosius automobilių vairuotojai pastebimi maždaug iš už 17 metrų, raudona drabužių spalva šį atstumą pailgina iki 24 metrų, geltona – iki 37 metrų, o visiškai balta – iki 55 metrų.

„Apie šiuos dalykus kalbama metai iš metų ir galime pasidžiaugti, kad padėtis pamažu gerėja, o atšvaitų naudojimo kultūra kinta ir pėsčiųjų sąmoningumas auga. Visgi nelaimių statistika liudija, kad rudeniškomis sąlygomis daugybė žmonių tapdami eismo dalyviais vis dar elgiasi nepamatuotai rizikingai. Nuoširdžiai tikimės, jog panašios akcijos į mūsiškę „Matyk ir būk matomas“ padės išvengti bent vieno incidento“, – viliasi L. Šembergė.

Lietuvos automobilių klubo NVŠ būrelio „Būk saugus“ vadovė taip pat akcentavo, kad visi 900 akcijos metu išdalintų atšvaitų buvo ne taisyklingai prisegti prie moksleivių striukų. L. Šembergė taip pat pasidžiaugė, kad kiekvienais metais daugėja mokyklų ir vaikų darželių, kurie supranta tokio pobūdžio švietėjiškos veiklos svarbą ir kartu organizuoja tokias akcijas. Atšvaitus šiųmetinei akcijai padovanojo SDG, draudimo kompanija ERGO bei seimo narys Gediminas Vasiliauskas.

 

  • PRIVALOMOJI TECHNINĖ APŽIŪRA
    • Kas yra techninė apžiūra
    • Aktuali informacija
    • Į ką atkreipti dėmesį
    • Papildomi reikalavimai
    • ADR mokymai
    • Karjera
    • D.U.K.
  • EKSPERTINĖS PASLAUGOS
    • Kas yra ekspertinės paslaugos
    • Techninė ekspertizė
    • Kur atliekamos ekspertinės paslaugos
    • Aktuali informacija
    • Papildomos ekspertinės paslaugos
    • UAB „Transporto studijos“
    • D.U.K
  • SAUGUS AUTOMOBILIS
    • Kodėl verta papildomai pasitikrinti automobilį
    • Kur pasitikrinti automobilio techninę būklę
    • Praktiniai patarimai eismo saugumui
  • DAUGIAU
    • Asociacija
    • Privatumo politika
    • Interneto svetainės privatumo politika
    • Slapukų naudojimo politika
    • Teisės aktai
    • TA statistika
    • Autopasaulis

Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija „Transeksta”
Senasis Ukmergės kel. 16, Užubalių k., Vilniaus r. LT-14302
Tel. +370 5 2640876, el. p. transeksta@vta.lt

Asociacijos pasitikėjimo telefonas +370 800 77008

© Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija. Visos teisės saugomos.

Slapukų valdymas

Siekiant užtikrinti geriausią vartotojo patirtį, mes naudojame technologijas, tokias kaip slapukai, norėdami saugoti ir/arba gauti įrenginio informaciją. Sutikimas naudoti šias technologijas leis mums tvarkyti duomenis, tokius kaip naršymo elgesys ar unikalūs identifikatoriai šiame tinklalapyje. Nesutikimas arba sutikimo atšaukimas gali neigiamai paveikti tam tikrus svetainės funkcionalumus. 

Funkciniai Visada aktyvus
Kad svetainę būtų lengviau naudoti, būtinais slapukais aktyvinamos pagrindinės funkcijos, pavyzdžiui, naršymo puslapiuose ir prieigos prie svetainės apsaugotų sričių. Be šių slapukų svetainė neveiks tinkamai.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistiniai
Naudodami statistikos slapukus, kurie renka anoniminę informacija ir teikia jos ataskaitas, svetainės savininkai gali sužinoti, kaip lankytojai sąveikauja su svetaine. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Trečiųjų šalių
Sutikimas reikalingas Youtube turinio rodymui.
Tvarkyti parinktis Tvarkyti paslaugas Tvarkyti {vendor_count} pardavėjus Skaitykite daugiau apie šiuos tikslus
Valdyti
{title} {title} {title}