• Naujausi papildymai
  • Kontaktai
  • Įrašykite paieškos žodį
Transeksta
  • PRIVALOMOJI TECHNINĖ APŽIŪRA
    • Kas yra techninė apžiūra
      • Apie techninę apžiūrą
      • Kaip vyksta techninė apžiūra
      • Pasirengimas techninei apžiūrai
      • Techninei apžiūrai pateikiami dokumentai
      • Periodiškumas
      • Techninės apžiūros kainos
      • Istorinių transporto priemonių techninė apžiūra
      • Techninę apžiūrą reglamentuojantys dokumentai
      • Kaip automobilio valdytojui saugiai elgtis techninės apžiūros metu
    • Kur galima atlikti techninę apžiūrą
    • Aktuali informacija
      • Kaip registruotis į techninę apžiūrą ir sumokėti internetu
      • Ką daryti, jei techninės apžiūros galiojimas yra pasibaigęs arba panaikintas
      • Europos ekonominės erdvės šalyse atliktos privalomosios apžiūros pripažinimas
      • Privalomoji neeilinė techninė apžiūra (po eismo įvykio)
      • Ataskaitos išdavimas / keitimas
      • Dujų balionų eksploatacijos galiojimo laiko pratęsimas
      • Nemokamas priminimas apie apžiūros galiojimo pabaigą
    • Į ką atkreipti dėmesį
      • Dažniausiai pasitaikantys gedimai
      • Defektai eksperto akimis
      • Pirmosios pagalbos rinkiniai
      • Ką daryti susidūrus su galima korupcinio pobūdžio nusikalstama veika
      • TA stotyse – vaizdo kameros ir registratoriai
      • Gal susitarsim?
    • Papildomi reikalavimai
      • Apie papildomus reikalavimus
      • Automobiliai skirti eismui kaire kelio puse
      • Autobusams ir troleibusams
      • Pavojingus krovinius vežančioms transporto priemonėms (ADR)
      • Saugioms transporto priemonėms
      • Automobiliams su dujine įranga
    • ADR mokymai
    • Karjera
    • D.U.K.
  • EKSPERTINĖS PASLAUGOS
    • Kas yra ekspertinės paslaugos
      • Apie techninę ekspertizę
      • Naudingos nuorodos
    • Kur atliekamos ekspertinės paslaugos
    • Techninė ekspertizė
      • Perdirbtos transporto priemonės
      • Sugadintos transporto priemonės
      • Transporto priemonių duomenų nustatymas
      • Transporto priemonės skirtos eismui kaire kelio puse
    • Individualus transporto priemonių patvirtinimas
      • Naudotos transporto priemonės iš ne ES šalių
      • Naujos transporto priemonės
      • Savos gamybos transporto priemonės
      • Galingieji keturračiai
    • Duomenų nustatymas techninės ekspertizės atlikimui
      • Transporto priemonės svėrimas
    • UAB „Transporto studijos“
    • D.U.K
  • SAUGUS AUTOMOBILIS
    • Kodėl verta papildomai pasitikrinti automobilį
      • Ar Jūsų automobilis saugus?
      • Techninės būklės patikra
      • Kaip transporto priemonę internetu užregistruoti į patikrą
    • Kur pasitikrinti automobilio techninę būklę
    • Praktiniai patarimai eismo saugumui
      • Transporto priemonės priežiūra
      • Techninė apžiūra ir saugus eismas
      • Techninė apžiūra ir aplinkosauga
      • Techninė apžiūra ir taupumas
  • DAUGIAU
    • Asociacija
      • Apie mus
      • Privatumo politika
      • Asociacijos naujienos
      • Asociacijos nariai
      • Valdyba
      • Administracija
      • Kontaktai
    • Teisės aktai
      • Reglamentai
      • Direktyvos
      • Konvencijos
      • Kodeksai
      • Įstatymai, nutarimai
      • Įsakymai
    • TA statistika
      • Bendroji statistika
      • Populiarioji statistika
      • Įdomioji statistika
      • Apie apžiūrų statistiką
    • Autopasaulis
      • Autonaujienos
      • Saugumas ir ekologija
      • Technika ir technologijos
      • Įvairenybės

Browse:

  • Home
  • Latviška techninė apžiūra. Ypatumai ir skirtumai

Latviška techninė apžiūra. Ypatumai ir skirtumai

Mūsų šalies ir braliukų latvių privalomosios techninės apžiūros sistemos panašios, kaip du ant tos pačios šakos sunokę obuoliai: beveik visos patikros procedūros ir algoritmai yra identiški. Tačiau tai, kas iš pirmo žvilgsnio yra laikoma „smulkmena“, dažnai smarkiai įtakoja saugumą keliuose ir gatvėse. Kaip tik todėl asociacijos „Transeksta“ ir Latvijos kelių eismo saugos direkcijos CSDD (Ceļu Satiksmes Drošības Direkcija) specialistai nuolat susitinka pasidalinti patirtimi apie taikomas naujoves, įvairius eksperimentus bei socialines programas. Paskutinę rugpjūčio savaitę „Transekstoje“ viešėjo CSDD Techninės kontrolės inspekcijos ir sertifikavimo padalinio vadovai Jānis Liepiņš ir Aldis Adiņš.

Koks pastarojo Jūsų vizito tikslas?

Su kolegom Lietuvoje mes stengiamės susitikti kasmet, nuo pat modernios privalomosios techninės apžiūros sistemos Latvijoje kūrimo pradžios. Toks bendradarbiavimas mums iš tiesų labai daug padėjo bemaž visose srityse, nuo juridinių rebusų iki techninių sprendimų – ir sutaupyti laiko, ir išvengti kai kurių klaidų. Kaip transporto priemonių patikrą organizuoti efektyviau ir mes, ir kolegos Lietuvoje galvojame nuolat.

Kam daugiausia dėmesio skyrėte šį kartą? Ir kokius Latvijos – Lietuvos techninės apžiūros skirtumus nagrinėjote?

Esminiai dalykai praktiškai yra tokie patys, nes vadovaujamės tomis pačiomis europinėmis direktyvomis. Mūsų sistemos evoliucionuoja labai panašiai ir susiduria su analogiškomis problemomis. Žinau, kad „Transeksta“ prieš keletą metų turėjo teisinių ginčų su automobilių verslo atstovais, norėjusiais sistemą griauti ir suteikti teisę techninę apžiūrą atlikti visoms tuo užsiimti norinčioms serviso įmonėms. Neseniai panašių iniciatyvų – naikinti nepriklausomą transporto priemonių „sveikatos“ patikros instituciją – pasigirdo ir Latvijoje. Konkurencijos taryba ėmėsi nagrinėti, kur šioje specifinėje srityje yra ribos tarp laisvos rinkos, nevaržomai pasirenkamų paslaugų ir automobilininkų pareigų, nešališkos kontrolės, būtinybės eliminuoti iš eismo techniškai netvarkingas, grėsmę aplinkiniams keliančias, mašinas. Tai mėgstama populistų tema, todėl šį rudenį vyksiančių rinkimų išvakarėse neabejotinai dar turėsime nemažai diskusijų. Mes savo ruožtu juokaujame, kad verslui neabejotinai būtų patogiau turėti ir nuosavą Mokesčių inspekciją bei nuosavą policiją.

Dar viena tema, į kurią gilinomės – korupcijos prevencija. Lietuvoje pastaraisiais metais tam skiriama daug dėmesio ir kai kurios jūsų iniciatyvos, vienareikšmiškai vertos „klonavimo“ Latvijoje. Tas pats pasakytina ir apie vidaus kokybės kontrolės mechanizmą ar e-paslaugų pasiūlą.

Kaip charakterizuotumėte Latvijos transporto parką?

Vaizdas nėra toks, kuriuo galėtume pasigirti. Vidutinis eisme dalyvaujančių automobilių amžius siekia 13,7 metų. Be to, Latvijoje tebeturim labai daug žvyrkelių, kuriais važinėjančių mašinų resursas senka žymiai greičiau, nei keliaujant kokybišku asfaltu. Iš pirmo karto techninę apžiūrą įveikia maždaug 55-60 proc. mašinų. Dažniausiai fiksuojami stabdžių sistemos, važiuoklės ir vairo mechanizmo trūkumai. Taip pat daug šviesos signalizacijos bei žibintų problemų. Kitų defektų procentas sąlyginai nedidelis.

Pagal eismo įvykius ir juose žūstančių žmonių skaičių mūsų šalys atrodo gana panašiai (Europos Komisijos skelbiamais duomenimis pernai Lietuvoje vienam milijonui gyventojų teko 67 žūtys,   Latvijoje – 70, o Estijoje – 36;  ES vidurkis – 49), o padėtis gerėja toli gražu ne taip greitai, kaip visiems norėtųsi. CSDD pastaraisiais metais ėmėsi poros naujų iniciatyvų – per OBD sistemą tikrinti oro saugos pagalvių būklę bei fiksuoti ant automobilio sumontuotų padangų amžių. Nemažai žmonių, įsigyjančių padangas per įvairius išpardavimus labai nustemba sužinoję, kad „naujas“ jų pirkinys iš tiesų būna gana senas. Kartais 4, o kartais net 6 metų. Tokia padanga nepaisant sąlyginai didelio protektoriaus rašto gylio, negali užtikrinti optimalaus sukibimo. Kai pradėjome patikros metu apie tai kalbėti, pasirodė, kad žmonės ir kai kuriuos kitus svarbius dalykus linkę laikyti „smulkmenomis“ ir nekreipti dėmesio. Beje, absoliučios daugumos reakcija į mūsų kontrolierių pastabas buvo labai pozityvi.

Vienas iš svarbių Lietuvos ir Latvijos privalomosios techninės apžiūros skirtumų – patikros intervalai. Kokią formulę pasirinkote ir kodėl?

Iš tiesų pas mus pirmą kartą į TA centrą naują automobilį įsigijęs žmogus turi atvykti po dvejų metų, antrą kartą – po ketverių, o peržengus penkerių metų ribą tikrinti techninę būklę kasmet. T. y. mūsiškė formulė – „2+2+1“. Komercinis transportas tikrinamas kasmet, o taksi automobiliai nuo trečiųjų eksploatacijos metų – kas pusmetį. Viena priežasčių, kodėl yra būtent taip – valstybės CSDD deleguota funkcija surinkti įvairius su mokesčius ir baudas. Net su tvarkingu automobiliu nebus įmanoma gauti teigiamos TA išvados, jei duomenų bazėse „kybos“ įrašas apie nesumokėtus alimentus, baudą už nesumokėtą parkavimo mokestį, viršytą greitį, automobilio naudotojo mokestį ir pan.

Kita vertus, galima pasidžiaugti, kad transporto politiką formuojantys valdžios žmonės supranta, kaip su amžiumi kinta automobilio būklė, kad po remonto jis būna „geras“ sąlyginai trumpą laiką,  ir, kad nuolatinė priežiūra yra gyvybiškai svarbi.

Dėl šių priežasčių skiriasi ir techninės apžiūros kaina Latvijoje?

Į patikros kainą iš tiesų įeina ir atlyginimas žmonėms, ant kurių pečių guli didelė administracinė našta, ir lipduko, patvirtinančio apie sumokėtą automobilio naudotojo mokestį, kaštai. Priklausomai nuo mašinos tipo patikros kaina svyruoja apie 25 eurus. Iš viso pirminio kasmetinio vizito metu TA centre su lengvuoju automobiliu apsilankęs žmogus vidutiniškai išleidžia apie 180-200 eurų. Ateityje automobilio naudotojo mokestis, kurio tarifas priklauso nuo CO2 emisijos, variklio darbinio tūrio, galingumo ir netgi masės, bus dar labiau diferencijuotas.

Lietuvos transporto bendrovės, didžiąją dalį veiklos perkėlusios į kitas Europos šalis, yra gavusios teisę techninę apžiūrą atlikti kai kuriuose Vokietijos TA centruose. Ar taip pat elgiasi ir Latvijos transporto strategiją formuojantys politikai?

Apie šiuos dalykus buvo daug diskutuojama, tačiau kol ne visos ES šalys vadovaujasi tais pačiais teisės aktais ir direktyvomis, buvo nutarta diagnostikos, kurią atlieka kitų šalių TA kontrolieriai, neprilyginti techninei apžiūrai. Juo labiau, kad nėra jokios galimybė kontroliuoti, kaip toji diagnostika atliekama užsienyje. Tai reikštų, kad patikra būtų atliekama laikantis skirtingų standartų. Dar vienas dalykas – Europos Komisija griežtina reikalavimus kabotažiniams vežimams, todėl transporto kompanijos vienai ar kitaip turi nuolat grįžti į savo pagrindinę bazę.

 

  • PRIVALOMOJI TECHNINĖ APŽIŪRA
    • Kas yra techninė apžiūra
    • Aktuali informacija
    • Į ką atkreipti dėmesį
    • Papildomi reikalavimai
    • ADR mokymai
    • Karjera
    • D.U.K.
  • EKSPERTINĖS PASLAUGOS
    • Kas yra ekspertinės paslaugos
    • Techninė ekspertizė
    • Kur atliekamos ekspertinės paslaugos
    • Aktuali informacija
    • Papildomos ekspertinės paslaugos
    • UAB „Transporto studijos“
    • D.U.K
  • SAUGUS AUTOMOBILIS
    • Kodėl verta papildomai pasitikrinti automobilį
    • Kur pasitikrinti automobilio techninę būklę
    • Praktiniai patarimai eismo saugumui
  • DAUGIAU
    • Asociacija
    • Privatumo politika
    • Interneto svetainės privatumo politika
    • Slapukų naudojimo politika
    • Teisės aktai
    • TA statistika
    • Autopasaulis

Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija „Transeksta”
Senasis Ukmergės kel. 16, Užubalių k., Vilniaus r. LT-14302
Tel. +370 5 2640876, el. p. transeksta@vta.lt

Asociacijos pasitikėjimo telefonas +370 800 77008

© Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija. Visos teisės saugomos.

Slapukų valdymas

Siekiant užtikrinti geriausią vartotojo patirtį, mes naudojame technologijas, tokias kaip slapukai, norėdami saugoti ir/arba gauti įrenginio informaciją. Sutikimas naudoti šias technologijas leis mums tvarkyti duomenis, tokius kaip naršymo elgesys ar unikalūs identifikatoriai šiame tinklalapyje. Nesutikimas arba sutikimo atšaukimas gali neigiamai paveikti tam tikrus svetainės funkcionalumus. 

Funkciniai Visada aktyvus
Kad svetainę būtų lengviau naudoti, būtinais slapukais aktyvinamos pagrindinės funkcijos, pavyzdžiui, naršymo puslapiuose ir prieigos prie svetainės apsaugotų sričių. Be šių slapukų svetainė neveiks tinkamai.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistiniai
Naudodami statistikos slapukus, kurie renka anoniminę informacija ir teikia jos ataskaitas, svetainės savininkai gali sužinoti, kaip lankytojai sąveikauja su svetaine. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Trečiųjų šalių
Sutikimas reikalingas Youtube turinio rodymui.
Tvarkyti parinktis Tvarkyti paslaugas Tvarkyti {vendor_count} pardavėjus Skaitykite daugiau apie šiuos tikslus
Valdyti
{title} {title} {title}