• Naujausi papildymai
  • Kontaktai
  • Įrašykite paieškos žodį
Transeksta
  • PRIVALOMOJI TECHNINĖ APŽIŪRA
    • Kas yra techninė apžiūra
      • Apie techninę apžiūrą
      • Kaip vyksta techninė apžiūra
      • Pasirengimas techninei apžiūrai
      • Techninei apžiūrai pateikiami dokumentai
      • Periodiškumas
      • Techninės apžiūros kainos
      • Istorinių transporto priemonių techninė apžiūra
      • Techninę apžiūrą reglamentuojantys dokumentai
      • Kaip automobilio valdytojui saugiai elgtis techninės apžiūros metu
    • Kur galima atlikti techninę apžiūrą
    • Aktuali informacija
      • Kaip registruotis į techninę apžiūrą ir sumokėti internetu
      • Ką daryti, jei techninės apžiūros galiojimas yra pasibaigęs arba panaikintas
      • Europos ekonominės erdvės šalyse atliktos privalomosios apžiūros pripažinimas
      • Privalomoji neeilinė techninė apžiūra (po eismo įvykio)
      • Ataskaitos išdavimas / keitimas
      • Dujų balionų eksploatacijos galiojimo laiko pratęsimas
      • Nemokamas priminimas apie apžiūros galiojimo pabaigą
    • Į ką atkreipti dėmesį
      • Dažniausiai pasitaikantys gedimai
      • Defektai eksperto akimis
      • Pirmosios pagalbos rinkiniai
      • Ką daryti susidūrus su galima korupcinio pobūdžio nusikalstama veika
      • TA stotyse – vaizdo kameros ir registratoriai
      • Gal susitarsim?
    • Papildomi reikalavimai
      • Apie papildomus reikalavimus
      • Automobiliai skirti eismui kaire kelio puse
      • Autobusams ir troleibusams
      • Pavojingus krovinius vežančioms transporto priemonėms (ADR)
      • Saugioms transporto priemonėms
      • Automobiliams su dujine įranga
    • ADR mokymai
    • Karjera
    • D.U.K.
  • EKSPERTINĖS PASLAUGOS
    • Kas yra ekspertinės paslaugos
      • Apie techninę ekspertizę
      • Naudingos nuorodos
    • Kur atliekamos ekspertinės paslaugos
    • Techninė ekspertizė
      • Perdirbtos transporto priemonės
      • Sugadintos transporto priemonės
      • Transporto priemonių duomenų nustatymas
      • Transporto priemonės skirtos eismui kaire kelio puse
    • Individualus transporto priemonių patvirtinimas
      • Naudotos transporto priemonės iš ne ES šalių
      • Naujos transporto priemonės
      • Savos gamybos transporto priemonės
      • Galingieji keturračiai
    • Duomenų nustatymas techninės ekspertizės atlikimui
      • Transporto priemonės svėrimas
    • UAB „Transporto studijos“
    • D.U.K
  • SAUGUS AUTOMOBILIS
    • Kodėl verta papildomai pasitikrinti automobilį
      • Ar Jūsų automobilis saugus?
      • Techninės būklės patikra
      • Kaip transporto priemonę internetu užregistruoti į patikrą
    • Kur pasitikrinti automobilio techninę būklę
    • Praktiniai patarimai eismo saugumui
      • Transporto priemonės priežiūra
      • Techninė apžiūra ir saugus eismas
      • Techninė apžiūra ir aplinkosauga
      • Techninė apžiūra ir taupumas
  • DAUGIAU
    • Asociacija
      • Apie mus
      • Privatumo politika
      • Asociacijos naujienos
      • Asociacijos nariai
      • Valdyba
      • Administracija
      • Kontaktai
    • Teisės aktai
      • Reglamentai
      • Direktyvos
      • Konvencijos
      • Kodeksai
      • Įstatymai, nutarimai
      • Įsakymai
    • TA statistika
      • Bendroji statistika
      • Populiarioji statistika
      • Įdomioji statistika
      • Apie apžiūrų statistiką
    • Autopasaulis
      • Autonaujienos
      • Saugumas ir ekologija
      • Technika ir technologijos
      • Įvairenybės

Browse:

  • Home
  • Kaip netapti „nurašyto” automobilio savininku

Kaip netapti „nurašyto” automobilio savininku

Nuo 2015 m. kovo 13 d. įsigaliojo susisiekimo ministro įsakymas, pagal kurį avarijoje sugadinta transporto priemonė gali įgyti „remontuoti ekonomiškai netikslingos” statusą arba liaudiškai, būti pripažinta kaip „nurašyta”.

Toks sprendimas priimamas draudikams įvertinus žalą ir išmokėjus 75 proc. automobilio vertės. Apie tai draudikai įpareigoti pateikti informaciją į Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos tvarkomą Centralizuotąją techninės apžiūros duomenų bazę (CTADB).

Sulaukęs duomenų apie „remontuoti ekonomiškai netikslingą” transporto priemonę, techninės apžiūros centras jai panaikina galiojančią techninę apžiūrą.

Per 180 dienų terminą neatnaujinus techninės apžiūros ir neturint privalomojo civilinės atsakomybės draudimo, tokią transporto priemonę VĮ „Regitra” išregistruoja.

Kad taip neįvyktų ir pageidaudamas toliau legaliai dalyvauti eisme, tokios transporto priemonės savininkas privalėtų padaryti atstatomąjį remontą ir atlikti ekspertizę. Tik turėdamas šiuos dokumentus jis gali gauti techninę apžiūrą ir grįžti į eismą.

O kaip tokiu atveju, jeigu sudaužyto automobilio savininkas pasiima pilną (75 proc. automobilio vertės) draudimo išmoką, greitai suremontuoja transporto priemonę ir ją parduoda? Sakysite, sukčiavimas? Neskubėkite teisti ir daryti greitų išvadų.

„Pagal įstatymus ne tik „nurašytų”, bet ir išregistruotų transporto priemonių turtinės teisės nesikeičia. Ji ir toliau išlieka savininko nuosavybė, kurią jis savo nuožiūra gali parduoti, dovanoti ir pan.”, – teigia M.Romerio teisės universiteto dėstytojas, advokatas Darius Sosnovskis.

Nustatyta tvarka atlikus privalomąją techninę apžiūrą, apdraudus privalomuoju civilinės atsakomybės draudimu, su tokia transporto priemone galima ir vėl dalyvauti viešajame eisme. Tik tokiu atveju statuso pakeitimo iš “nurašytos” į vėl “tinkamą” dalyvauti eisme rūpesčiai ir išlaidos tenka naujajam savininkui, kuris apie laukiančius netikėtumus kartais gali net nenujausti.

Vienas tokių atvejų atsitiko Kaune. Šių metų gegužės 26 d. buvo priimtas draudikų sprendimas dėl ekonomiškai netikslingo remonto avarijoje sugadintam 2010 m. laidos „Opel Insignia” automobiliui ir atlyginta žala jos savininkui. Spėjama, kad pastarasis skubiai suremontavo ir pardavė šį automobilį, nes minėta “Opel Insignia” už dviejų savaičių, birželio 10 d. buvo perregistruota kito savininko vardu.

IMG_002

Perregistravimas taip pat buvo atliktas teisėtai, be jokių pažeidimų, nes techninė apžiūra reikalaujama tik pirmą kartą šalyje registruojant transporto priemonę. Tuo tarpu perregistruojant kito savininko vardu „Regitroje” techninės apžiūros nebereikalaujama.

Naująjį „Opel Insignia” savininką bėdos užgriuvo rugpjūčio 20 dieną, kai pastarasis kreipėsi į techninės apžiūros centrą nesuprasdamas, dėl ko iš „Regitros” gavo laišką, informuojantį apie sprendimą sustabdyti jo automobilio dalyvavimą viešajame eisme.

Panašių atvejų, tik su skirtingomis variacijomis, pasitaikė ir kitose šalies vietose – Panevėžyje, Klaipėdoje.

Nuo kovo 13 d. iki rugsėjo vidurio draudikai “nurašė”, savininkams padengdami nuostolius,  1950 transporto priemonių. Iš jų 51-am automobiliui buvo padarytas atstatomasis remontas, atlikta techninė ekspertizė ir pripažinta galiojanti techninė apžiūra.

„Techninė ekspertizė nustato, ar transporto priemonė tinkamai suremontuota ir yra nepavojinga eismo saugumui”, – sako bendrovės “Transporto studijos” direktoriaus pavaduotojas Ramūnas Vėlavičius.

Naujieji „nurašytų” automobilių savininkai, atsidūrę aklavietėje, į keblią padėtį stato ir techninės apžiūros įmones.

„Neturint reikalingų dokumentų apie atliktą atstatomąjį remontą, prasideda fiktyvių pažymų, neaiškių sąskaitų kaišiojimas, pykčiai iš klientų pusės. O reikėtų tiek nedaug, kad duomenų bazę greičiau pasiektų informacija apie draudikų sprendimą “nurašyti” transporto priemonę,” – teigia Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos direktorius Gintautas Šlėderis.

IMG_003

Lietuvos transporto priemonių draudikų biuro atstovo Tomo Rudzkio tvirtinimu, šalyje galioja bendri draudimo išmokų terminai, patvirtinti draudimo įstatyme. Nuo pranešimo apie eismo įvykį per mėnesį turi būti įvertinta žala, apskaičiuotas nuostolis ir išmokėta draudimo išmoka.

Tačiau pasitaiko tam tikrų išlygų, tarkim, kai būna iškelta baudžiamoji byla, joje atsiradus neaiškumams, iškylus ginčams ir pan. Tad terminų sąlygos gali būti pratęstos.

Sprendimo dėl automobilio remonto ekonominio tikslingumo priėmimas užtrunka ir dėl subjektyvių priežasčių. „Žmonės įvairiai reaguoja, kyla ginčų dėl įvertinimo, mažesnė ar didesnė nustatyta žala, kiekvienas stengiasi rūbelį tempti į savo pusę”, – teigia T.Rudzkis.

Bet kuriuo atveju, informacija apie priimtą sprendimą, anot jo, visada be jokio delsimo įvedama į elektroninę duomenų bazę ir akimirksniu tampa prieinama „Regitrai”.

Nuo šių metų lapkričio 1 dienos įsigalios reikalavimas, pagal kurį automobilių pardavėjai privalės informuoti pirkėjus apie automobilio istoriją, ypač aspektus, susijusius su dalyvavimu eismo įvykiuose.

„Kol pradės veikti pirkėjų interesus ginantis įstatymas, pasitikrinti, ar transporto priemonė turi leidimą dalyvauti eisme, galima prisijungus prie VĮ „Regitra” elektroninių paslaugų portalo, arba šios svetainės skyriuje „Paieška transporto priemonių registre, “  – primena VĮ „Regitra” atstovė Laimutė Užupė.

Ar automobilis nebuvo nurašytas, naudotų transporto priemonių pirkėjai galėtų sužinoti ir pasiteiravę apie ją bet kurioje šalies techninės apžiūros įmonėje.

Net ir įsigaliojus įstatymo reikalavimui informuoti pirkėjus, išlieka abejonės, ar pavyks visiškai išvengti žmogiškojo veiksnio? Vienas pardavėjas laikysis įpareigojimo, o kitas galbūt surizikuos neatskleisti visos teisybės.

Teisės žinovo D.Sosnovskio teigimu, visiškai šią problemą panaikintų įstatymas be jokių išlygų utilizuoti avarijoje sugadintą automobilį, kurio nuostolius atlygino draudimas.

Tai prilygtų praktikai, taikomai JAV. Ten draudimo išmoka pervedama tik užantspaudavus transporto priemonės registracijos liudijimą užrašu „Salvage” (angl. „nurašyta”). Tuomet visiems aišku, kas nutiko su automobiliu ir tolesnis jo likimas būna nulemtas.

IMG_004

  • PRIVALOMOJI TECHNINĖ APŽIŪRA
    • Kas yra techninė apžiūra
    • Aktuali informacija
    • Į ką atkreipti dėmesį
    • Papildomi reikalavimai
    • ADR mokymai
    • Karjera
    • D.U.K.
  • EKSPERTINĖS PASLAUGOS
    • Kas yra ekspertinės paslaugos
    • Techninė ekspertizė
    • Kur atliekamos ekspertinės paslaugos
    • Aktuali informacija
    • Papildomos ekspertinės paslaugos
    • UAB „Transporto studijos“
    • D.U.K
  • SAUGUS AUTOMOBILIS
    • Kodėl verta papildomai pasitikrinti automobilį
    • Kur pasitikrinti automobilio techninę būklę
    • Praktiniai patarimai eismo saugumui
  • DAUGIAU
    • Asociacija
    • Privatumo politika
    • Interneto svetainės privatumo politika
    • Slapukų naudojimo politika
    • Teisės aktai
    • TA statistika
    • Autopasaulis

Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija „Transeksta”
Senasis Ukmergės kel. 16, Užubalių k., Vilniaus r. LT-14302
Tel. +370 5 2640876, el. p. transeksta@vta.lt

Asociacijos pasitikėjimo telefonas +370 800 77008

© Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija. Visos teisės saugomos.

Slapukų valdymas

Siekiant užtikrinti geriausią vartotojo patirtį, mes naudojame technologijas, tokias kaip slapukai, norėdami saugoti ir/arba gauti įrenginio informaciją. Sutikimas naudoti šias technologijas leis mums tvarkyti duomenis, tokius kaip naršymo elgesys ar unikalūs identifikatoriai šiame tinklalapyje. Nesutikimas arba sutikimo atšaukimas gali neigiamai paveikti tam tikrus svetainės funkcionalumus. 

Funkciniai Visada aktyvus
Kad svetainę būtų lengviau naudoti, būtinais slapukais aktyvinamos pagrindinės funkcijos, pavyzdžiui, naršymo puslapiuose ir prieigos prie svetainės apsaugotų sričių. Be šių slapukų svetainė neveiks tinkamai.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistiniai
Naudodami statistikos slapukus, kurie renka anoniminę informacija ir teikia jos ataskaitas, svetainės savininkai gali sužinoti, kaip lankytojai sąveikauja su svetaine. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Trečiųjų šalių
Sutikimas reikalingas Youtube turinio rodymui.
Tvarkyti parinktis Tvarkyti paslaugas Tvarkyti {vendor_count} pardavėjus Skaitykite daugiau apie šiuos tikslus
Valdyti
{title} {title} {title}