• Naujausi papildymai
  • Kontaktai
  • Įrašykite paieškos žodį
Transeksta
  • PRIVALOMOJI TECHNINĖ APŽIŪRA
    • Kas yra techninė apžiūra
      • Apie techninę apžiūrą
      • Kaip vyksta techninė apžiūra
      • Pasirengimas techninei apžiūrai
      • Techninei apžiūrai pateikiami dokumentai
      • Periodiškumas
      • Techninės apžiūros kainos
      • Istorinių transporto priemonių techninė apžiūra
      • Techninę apžiūrą reglamentuojantys dokumentai
      • Kaip automobilio valdytojui saugiai elgtis techninės apžiūros metu
    • Kur galima atlikti techninę apžiūrą
    • Aktuali informacija
      • Kaip registruotis į techninę apžiūrą ir sumokėti internetu
      • Ką daryti, jei techninės apžiūros galiojimas yra pasibaigęs arba panaikintas
      • Europos ekonominės erdvės šalyse atliktos privalomosios apžiūros pripažinimas
      • Privalomoji neeilinė techninė apžiūra (po eismo įvykio)
      • Ataskaitos išdavimas / keitimas
      • Dujų balionų eksploatacijos galiojimo laiko pratęsimas
      • Nemokamas priminimas apie apžiūros galiojimo pabaigą
    • Į ką atkreipti dėmesį
      • Dažniausiai pasitaikantys gedimai
      • Defektai eksperto akimis
      • Pirmosios pagalbos rinkiniai
      • Ką daryti susidūrus su galima korupcinio pobūdžio nusikalstama veika
      • TA stotyse – vaizdo kameros ir registratoriai
      • Gal susitarsim?
    • Papildomi reikalavimai
      • Apie papildomus reikalavimus
      • Automobiliai skirti eismui kaire kelio puse
      • Autobusams ir troleibusams
      • Pavojingus krovinius vežančioms transporto priemonėms (ADR)
      • Saugioms transporto priemonėms
      • Automobiliams su dujine įranga
    • ADR mokymai
    • Karjera
    • D.U.K.
  • EKSPERTINĖS PASLAUGOS
    • Kas yra ekspertinės paslaugos
      • Apie techninę ekspertizę
      • Naudingos nuorodos
    • Kur atliekamos ekspertinės paslaugos
    • Techninė ekspertizė
      • Perdirbtos transporto priemonės
      • Sugadintos transporto priemonės
      • Transporto priemonių duomenų nustatymas
      • Transporto priemonės skirtos eismui kaire kelio puse
    • Individualus transporto priemonių patvirtinimas
      • Naudotos transporto priemonės iš ne ES šalių
      • Naujos transporto priemonės
      • Savos gamybos transporto priemonės
      • Galingieji keturračiai
    • Duomenų nustatymas techninės ekspertizės atlikimui
      • Transporto priemonės svėrimas
    • UAB „Transporto studijos“
    • D.U.K
  • SAUGUS AUTOMOBILIS
    • Kodėl verta papildomai pasitikrinti automobilį
      • Ar Jūsų automobilis saugus?
      • Techninės būklės patikra
      • Kaip transporto priemonę internetu užregistruoti į patikrą
    • Kur pasitikrinti automobilio techninę būklę
    • Praktiniai patarimai eismo saugumui
      • Transporto priemonės priežiūra
      • Techninė apžiūra ir saugus eismas
      • Techninė apžiūra ir aplinkosauga
      • Techninė apžiūra ir taupumas
  • DAUGIAU
    • Asociacija
      • Apie mus
      • Privatumo politika
      • Asociacijos naujienos
      • Asociacijos nariai
      • Valdyba
      • Administracija
      • Kontaktai
    • Teisės aktai
      • Reglamentai
      • Direktyvos
      • Konvencijos
      • Kodeksai
      • Įstatymai, nutarimai
      • Įsakymai
    • TA statistika
      • Bendroji statistika
      • Populiarioji statistika
      • Įdomioji statistika
      • Apie apžiūrų statistiką
    • Autopasaulis
      • Autonaujienos
      • Saugumas ir ekologija
      • Technika ir technologijos
      • Įvairenybės
  • Rubrikos

    • Naujausios
    • Autonaujienos
    • Saugumas ir ekologija
    • Technika ir technologijos
    • Įvairenybės

Browse:

  • Home
  • Technika ir technologijos
  • Lietuvoje įteisinami automobiliai su vairu dešinėje

Lietuvoje įteisinami automobiliai su vairu dešinėje

Diskusijose, saugūs ar ne automobiliai, kuriuose vairas – dešinėje pusėje, padėtas taškas. Nuo ateinančių metų sausio 1 d. tokie automobiliai taps legalūs Lietuvoje. Tiesa, tik su keliomis išlygomis. Pavyzdžiui, bus draudžiama tokius vairuoti pradedantiesiems. Šią tema nagrinėja portalas 15min.lt.

Justas Rašomavičius, Valstybinės kelių transporto inspekcijos (VKTI) viršininko pavaduotojas, patvirtino, kad Saugaus eismo automobilių keliais įstatyme (SEAKĮ) numatytos pataisos, apibrėžiančios dešiniavairių automobilių, įprastai pritaikytų eismui kairiąja kelio puse, naudojimą Lietuvoje. Šioms pataisoms pritarta ir jos įsigalioja nuo 2018 m. sausio 1 d.

„Iš esmės tai reiškia, kad automobiliai, turintys vairą dešinėje ir atitinkantys įstatyme numatytas sąlygas, bus registruojami ir galės važinėti Lietuvoje“, – sakė J.Rašomavičius.

Ko reikės dešiniavairių savininkams

Įstatymo pataisose įrašytos ir Europos Sąjungos (ES) rekomenduotos priemonės, kurių reikėtų imtis norint užtikrinti saugų eismą dešiniavairiais automobiliais šalyse, kur eismas vyksta dešine kelio puse.

1e02254db3a85a8442f44e3530d38e73

Pirmiausia, apibrėžiama SEAKĮ, dešiniavairiai automobiliai turės turėti numatytoje vietoje įrengtą netiesioginio matymo įrangą, skirtą vairuotojo priekiniam matomumui pagerinti: periskopinius priekinio vaizdo veidrodžius, kamerą su monitoriumi, kurie galėtų filmuoti ir rodyti eismą tiek šviesiuoju, tiek tamsiuoju paros metu, taip pat – kai blogas matomumas.

Taip pat dešinėje vairą turintis automobilis privalės turėti eismui dešine kelio puse pritaikytus žibintus (antraip jie akintų, nes spindulys nukreiptas į priešingą pusę) ir šoninius galinio vaizdo veidrodžius.

Papildomos išlygos numatytos keleivius vežantiems autobusams, mat jų bent vienos keleiviams laipinti skirtos durys privalo būti dešinėje pusėje. Krovininiai automobiliai, kurių didžiausia leistina masė didesnė nei 7 500 kg ir kurie skirti vežti ne daugiau nei aštuonis keleivius neįskaitant vairuotojo, privalo tam numatytose vietose turėti įrengtą papildomą netiesioginio matymo įrangą, skirtą vairuotojo matomumui pagerinti, ir eismui dešiniąja kelio puse pritaikytus plataus stebėjimo kampo arba artimo vaizdo veidrodžius.

Įstatymo pataisose numatyta ir tai, kad vairuoti dešiniavairius automobilius galės ne visi. Nurodoma, kad pradedantiesiems vairuotojams, kitaip tariant, neturintiems dvejų metų vairavimo stažo, tokias transporto priemones vairuoti draudžiama.

Verslas jau domisi reikalavimais

Anot J.Rašomavičiaus, nuo ateinančių metų transporto priemonę su vairu dešinėje turintys ir ją įregistruoti norintys asmenys turės pasirūpinti, kad automobilyje būtų įrengta visa reikalaujama ir veikianti įranga.

„Tuomet užteks kreiptis į bet kurią techninės ekspertizės įmonę, kuri patikrins įrangos veikimą, jos tinkamumą naudoti, patvirtins, kad esami žibintai yra skirti eismui dešiniąja kelio puse. Gavus šios įmonės patvirtinimą, kad viskas veikia, automobilis galės būti užregistruotas“, – pasakojo pašnekovas.

Jis neslėpė, kad vos prasidėjus kalboms, kad tokie automobiliai bus registruojami Lietuvoje, į VKTI kreipėsi ne viena įmonė, kuri domėjosi, kokie techniniai reikalavimai bus taikomi modeliams, pritaikytiems eismui kairiąja kelio puse.

„Akivaizdu, kai tik atsiras paklausa tokiems automobiliams, bus ir jiems skirtos įrangos pasiūla“, – vertino specialistas.

Įrangos veikimą tikrins kelyje

Pašnekovas akcentavo, kad automobilių su vairu dešinėje pusėje tinkamumas naudoti bus tikrinamas ir sustabdžius kelių policijos pareigūnams. Jei vairus kairėje turinčių transporto priemonių vairuotojai dabar sulaukia tikrinimo, pavyzdžiui, ar tinkamos naudoti yra jų padangos, ar automobilio žibintai šviečia taip, kaip turėtų, dešiniavairių vairuotojai turės rūpintis ir tuo, kad jų turima papildoma matomumą pagerinanti įranga veiktų tvarkingai.

„Jei, pavyzdžiui, toks automobilis neturės įrangos, kuri privalo būti sumontuota, ar ši neveiks, bus iš karto anuliuotas techninės apžiūros talono galiojimas“, – kalbėjo VKTI viršininko pavaduotojas.

Tiesa, jis nesiėmė vertinti, kaip pasikeis situacija Lietuvos gatvėse tuomet, kai bus pradėta registruoti dešiniavairius automobilius.

„Sunku pasakyti, ar pasikeitę įstatymai suvilios pirkti, vežtis tokius automobilius. Greičiausiai tą galėsime įvertinti vėliausiai prabėgus bent pusmečiuiׅ“, – spėjo J.Rašomavičius.

Truko kelerius metus

Diskusija, leisti ar neleisti lietuviams važinėtis su automobiliais, kurie pritaikyti kitokiai eismo koncepcijai, truko kelerius metus. Dar 2015 m. pradžioje 15min rašė, kad Konstitucinis Teismas (KT) įrodė, jog draudimas tokius automobilius registruoti Lietuvoje bei juos naudoti nuolatiniams Lietuvos gyventojams prieštarauja Konstitucijai.

Tąkart KT priminė ne tik tai, kad tokiu draudimu Lietuva pažeidžia ES teisę, apie ką ES Teisingumo teismas pranešė dar 2014 m. kovą ir paskelbė, kad Lietuva turi leisti registruoti tokius automobilius. KT akcentavo ir tai, kad nėra pagrindo teigti, kad užsienyje gyvenantis asmuo, Lietuvoje vairuodamas automobilį, pritaikytą eismui kaire kelio puse, kelia mažesnį pavojų eismo saugumui nei pilietis, kurio nuolatinė gyvenamoji vieta yra Lietuvoje.

 

  • PRIVALOMOJI TECHNINĖ APŽIŪRA
    • Kas yra techninė apžiūra
    • Aktuali informacija
    • Į ką atkreipti dėmesį
    • Papildomi reikalavimai
    • ADR mokymai
    • Karjera
    • D.U.K.
  • EKSPERTINĖS PASLAUGOS
    • Kas yra ekspertinės paslaugos
    • Techninė ekspertizė
    • Kur atliekamos ekspertinės paslaugos
    • Aktuali informacija
    • Papildomos ekspertinės paslaugos
    • UAB „Transporto studijos“
    • D.U.K
  • SAUGUS AUTOMOBILIS
    • Kodėl verta papildomai pasitikrinti automobilį
    • Kur pasitikrinti automobilio techninę būklę
    • Praktiniai patarimai eismo saugumui
  • DAUGIAU
    • Asociacija
    • Privatumo politika
    • Interneto svetainės privatumo politika
    • Slapukų naudojimo politika
    • Teisės aktai
    • TA statistika
    • Autopasaulis

Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija „Transeksta”
Senasis Ukmergės kel. 16, Užubalių k., Vilniaus r. LT-14302
Tel. +370 5 2640876, el. p. transeksta@vta.lt

Asociacijos pasitikėjimo telefonas +370 800 77008

© Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija. Visos teisės saugomos.

Slapukų valdymas

Siekiant užtikrinti geriausią vartotojo patirtį, mes naudojame technologijas, tokias kaip slapukai, norėdami saugoti ir/arba gauti įrenginio informaciją. Sutikimas naudoti šias technologijas leis mums tvarkyti duomenis, tokius kaip naršymo elgesys ar unikalūs identifikatoriai šiame tinklalapyje. Nesutikimas arba sutikimo atšaukimas gali neigiamai paveikti tam tikrus svetainės funkcionalumus. 

Funkciniai Visada aktyvus
Kad svetainę būtų lengviau naudoti, būtinais slapukais aktyvinamos pagrindinės funkcijos, pavyzdžiui, naršymo puslapiuose ir prieigos prie svetainės apsaugotų sričių. Be šių slapukų svetainė neveiks tinkamai.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistiniai
Naudodami statistikos slapukus, kurie renka anoniminę informacija ir teikia jos ataskaitas, svetainės savininkai gali sužinoti, kaip lankytojai sąveikauja su svetaine. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Trečiųjų šalių
Sutikimas reikalingas Youtube turinio rodymui.
Tvarkyti parinktis Tvarkyti paslaugas Tvarkyti {vendor_count} pardavėjus Skaitykite daugiau apie šiuos tikslus
Valdyti
{title} {title} {title}