• Naujausi papildymai
  • Kontaktai
  • Įrašykite paieškos žodį
Transeksta
  • PRIVALOMOJI TECHNINĖ APŽIŪRA
    • Kas yra techninė apžiūra
      • Apie techninę apžiūrą
      • Kaip vyksta techninė apžiūra
      • Pasirengimas techninei apžiūrai
      • Techninei apžiūrai pateikiami dokumentai
      • Periodiškumas
      • Techninės apžiūros kainos
      • Istorinių transporto priemonių techninė apžiūra
      • Techninę apžiūrą reglamentuojantys dokumentai
      • Kaip automobilio valdytojui saugiai elgtis techninės apžiūros metu
    • Kur galima atlikti techninę apžiūrą
    • Aktuali informacija
      • Kaip registruotis į techninę apžiūrą ir sumokėti internetu
      • Ką daryti, jei techninės apžiūros galiojimas yra pasibaigęs arba panaikintas
      • Europos ekonominės erdvės šalyse atliktos privalomosios apžiūros pripažinimas
      • Privalomoji neeilinė techninė apžiūra (po eismo įvykio)
      • Ataskaitos išdavimas / keitimas
      • Dujų balionų eksploatacijos galiojimo laiko pratęsimas
      • Nemokamas priminimas apie apžiūros galiojimo pabaigą
    • Į ką atkreipti dėmesį
      • Dažniausiai pasitaikantys gedimai
      • Defektai eksperto akimis
      • Pirmosios pagalbos rinkiniai
      • Ką daryti susidūrus su galima korupcinio pobūdžio nusikalstama veika
      • TA stotyse – vaizdo kameros ir registratoriai
      • Gal susitarsim?
    • Papildomi reikalavimai
      • Apie papildomus reikalavimus
      • Automobiliai skirti eismui kaire kelio puse
      • Autobusams ir troleibusams
      • Pavojingus krovinius vežančioms transporto priemonėms (ADR)
      • Saugioms transporto priemonėms
      • Automobiliams su dujine įranga
    • ADR mokymai
    • Karjera
    • D.U.K.
  • EKSPERTINĖS PASLAUGOS
    • Kas yra ekspertinės paslaugos
      • Apie techninę ekspertizę
      • Naudingos nuorodos
    • Kur atliekamos ekspertinės paslaugos
    • Techninė ekspertizė
      • Perdirbtos transporto priemonės
      • Sugadintos transporto priemonės
      • Transporto priemonių duomenų nustatymas
      • Transporto priemonės skirtos eismui kaire kelio puse
    • Individualus transporto priemonių patvirtinimas
      • Naudotos transporto priemonės iš ne ES šalių
      • Naujos transporto priemonės
      • Savos gamybos transporto priemonės
      • Galingieji keturračiai
    • Duomenų nustatymas techninės ekspertizės atlikimui
      • Transporto priemonės svėrimas
    • UAB „Transporto studijos“
    • D.U.K
  • SAUGUS AUTOMOBILIS
    • Kodėl verta papildomai pasitikrinti automobilį
      • Ar Jūsų automobilis saugus?
      • Techninės būklės patikra
      • Kaip transporto priemonę internetu užregistruoti į patikrą
    • Kur pasitikrinti automobilio techninę būklę
    • Praktiniai patarimai eismo saugumui
      • Transporto priemonės priežiūra
      • Techninė apžiūra ir saugus eismas
      • Techninė apžiūra ir aplinkosauga
      • Techninė apžiūra ir taupumas
  • DAUGIAU
    • Asociacija
      • Apie mus
      • Privatumo politika
      • Asociacijos naujienos
      • Asociacijos nariai
      • Valdyba
      • Administracija
      • Kontaktai
    • Teisės aktai
      • Reglamentai
      • Direktyvos
      • Konvencijos
      • Kodeksai
      • Įstatymai, nutarimai
      • Įsakymai
    • TA statistika
      • Bendroji statistika
      • Populiarioji statistika
      • Įdomioji statistika
      • Apie apžiūrų statistiką
    • Autopasaulis
      • Autonaujienos
      • Saugumas ir ekologija
      • Technika ir technologijos
      • Įvairenybės
  • Rubrikos

    • Naujausios
    • Autonaujienos
    • Saugumas ir ekologija
    • Technika ir technologijos
    • Įvairenybės

Browse:

  • Home
  • Technika ir technologijos
  • Kuo „serga“ LED žibintai ?

Kuo „serga“ LED žibintai ?

Žibintai ir jų šviesos šaltiniai neabejotinai yra viena sparčiausiai per keletą pastarųjų dešimtmečių tobulėjusi automobilio dalis. Visiškai neseniai revoliucine naujiena laikyti dujų išlydžio žibintai šiandien laikomi atgyvena. Nauji modeliai projektuojami ir gaminami su LED žibintais, o koncepcinių modelių kūrėjai intensyviai eksperimentuoja su lazeriniais žibintais. Jie ne abejonės kur kas efektyviau kovoja su tamsa ir gerokai ilgiau tarnauja, visgi nėra „nemirtingi“. Kas išduoda moderniųjų žibintų „ligas“ ir kada dėl jų neįveiksite techninės apžiūros barjero?

Kaip žinia Lietuvos transporto parko vidutinis amžius beveik 15 metų, todėl natūralu, kad didžioji dalis automobilių ginkluotos kaitrinėmis lemputėmis. Bandydami patobulinti saviškę techniką nemažai vairuotojų patys sumontuoja LED dienos žibintus. Dėl tokio patobulinimo  taip pat taupoma energija (standartinės kaitrinės lemputės galingumas 50-55W, o šviesos diodo – 0.5 W; įprastai viename LED dienos žibinte būna 4-5 šviesos diodai, iš viso – 2.5 W arba 22 kartus mažiau, nei kaitrinė lemputė; dėl to sumažėja generatoriaus apkrovimas, deginama mažiau kuro ir mažiau teršiama aplinka), be to, automobilis tampa kur kas geriau matomas kitiems eismo dalyviams, nes LED žibintai generuoja maždaug dvigubai ryškesnį nei įprastinių žibintų šviesos srautą. T. y. net ir   saulėtą dieną automobilio neįmanoma nepastebėti.

audi-matrix-led-zibintai-51d2b869973a7

Kaip tokius žibintų patobulinimus vertina techninės apžiūros kontrolieriai? Techninių ekspertizių įmonės „Transporto studijos“ direktoriaus pavaduotojas Ramūnas Vėlavičius  teigia, kad visų pirma kontrolieriai vertina ar dienos žibintai teisingai sumontuoti: apatinis jų kraštas, kai automobilis yra nepakrautas, privalo būti ne žemiau kaip 25 cm nuo kelio paviršiaus, o atstumas tarp porą sudarančių žibintų vidinių kraštų turi būti ne mažesnis kaip 60 cm. LED dienos žibintai negali būti montuojami į tradicinių artimųjų-tolimųjų žibintų korpusą, jei taip nėra numatęs automobilio gamintojas. Be to, dienos žibintai turi būti sertifikuoti ir ženklinti pagal ES reikalavimus (t. y. turėti „RL“ žymenis), jie turi įsijungti automatiškai užvedus variklį. Tamsiu paros metu, vairuotojas būtinai turi įjungti artimas šviesas, o įjungus artimąsias, tolimąsias šviesas arba priekinius rūko žibintus dienos žibintai turi automatiškai išsijungti arba prigesti, jei dieniniai žibintai veikia ir kaip priekiniai gabaritiniai žibintai.

Kada LED žibintai bus „išbrokuoti“ ir TAS kontrolierių į vertinti kaip turintys didelių trūkumų? Pasak R. Vėlavičiaus, ES direktyvoje dėl motorinių transporto priemonių ir jų priekabų periodinės techninės apžiūros, kurios nuostatos yra perkeltos ir lietuviškus reikalavimus, nustatyta, kad jei žibinte neveikia ne daugiau kaip 1/3 šviesos diodų (pvz. 12 LED modulio atveju nešviečia ne daugiau nei 4 LED‘ai) toks trūkumas dar vertinamas kaip nedidelis („NT“) ir tai nebūti priežastis negauti techninės apžiūros rezultatų kortelės su teigiama išvada, o jei neveikia daugiau kaip 1/3 šviesos diodų, tada trūkumas jau laikomas dideliu („DT“), dėl kurio „žalios“ kortelės gauti jau nepavyktų.

Žinoma, kalbant apie artimosios šviesos žibintus ar priekinius rūko žibintus, aukščiau įvardinta taisyklė nėra vienintelė – šie žibintai turi skleisti vientisą žemyn nukreiptą spindulį, kurio atitiktis nustatytiems reikalavimams vertinama naudojant šviesų patikros stendą.

Vienas bendrovės „Transporto studijos“ vadovų taip pat atkreipė dėmesį į tai, kad modernaus automobilio borto kompiuteris perdegus daliai LED šviesos šaltinių perspėja apie tai uždegdamas atitinkamus indikatorius prietaisų skydelyje.

Technikos ekspertais taip pat primygtinai rekomenduoja reguliariai pasitikrinti ar žibintai tinkamai sureguliuoti. Jei artimosios šviesos žibinto jų spindulys nukreiptas pernelyg aukštai, žibintas kitus eismo dalyvius akins nepriklausomai nuo to kokia lemputė (halogeninė, „Xenon‘inė“ ar LED) žibinte yra įrengta. Ir atvirkščiai – kai spindulys siunčiamas tiksliai ten, kur turėtų būti, net ir galingesnės lemputės diskomforto kitiems  eismo dalyviams nesukurs.

„Transporto studijų“ ekspertas Simonas Lipskis savo ruožtu atkreipė dėmesį į rinkoje siūlomus LED šviesos šaltinius, sumontuotus įprastinės kaitrinės ar halogeninės lemputės cokolyje. Jo teigimu, bandymai tokiu būdu patobulinti žibintus tik sukuria papildomų problemų, nes žibinto reflektoriai sukonstruoti visiškai kitokio šaltinio šviesai sklaidyti, todėl nebent teoriškai gali kokybiškai apšviesti kelią.

  • PRIVALOMOJI TECHNINĖ APŽIŪRA
    • Kas yra techninė apžiūra
    • Aktuali informacija
    • Į ką atkreipti dėmesį
    • Papildomi reikalavimai
    • ADR mokymai
    • Karjera
    • D.U.K.
  • EKSPERTINĖS PASLAUGOS
    • Kas yra ekspertinės paslaugos
    • Techninė ekspertizė
    • Kur atliekamos ekspertinės paslaugos
    • Aktuali informacija
    • Papildomos ekspertinės paslaugos
    • UAB „Transporto studijos“
    • D.U.K
  • SAUGUS AUTOMOBILIS
    • Kodėl verta papildomai pasitikrinti automobilį
    • Kur pasitikrinti automobilio techninę būklę
    • Praktiniai patarimai eismo saugumui
  • DAUGIAU
    • Asociacija
    • Privatumo politika
    • Interneto svetainės privatumo politika
    • Slapukų naudojimo politika
    • Teisės aktai
    • TA statistika
    • Autopasaulis

Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija „Transeksta”
Senasis Ukmergės kel. 16, Užubalių k., Vilniaus r. LT-14302
Tel. +370 5 2640876, el. p. transeksta@vta.lt

Asociacijos pasitikėjimo telefonas +370 800 77008

© Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija. Visos teisės saugomos.

Slapukų valdymas

Siekiant užtikrinti geriausią vartotojo patirtį, mes naudojame technologijas, tokias kaip slapukai, norėdami saugoti ir/arba gauti įrenginio informaciją. Sutikimas naudoti šias technologijas leis mums tvarkyti duomenis, tokius kaip naršymo elgesys ar unikalūs identifikatoriai šiame tinklalapyje. Nesutikimas arba sutikimo atšaukimas gali neigiamai paveikti tam tikrus svetainės funkcionalumus. 

Funkciniai Visada aktyvus
Kad svetainę būtų lengviau naudoti, būtinais slapukais aktyvinamos pagrindinės funkcijos, pavyzdžiui, naršymo puslapiuose ir prieigos prie svetainės apsaugotų sričių. Be šių slapukų svetainė neveiks tinkamai.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistiniai
Naudodami statistikos slapukus, kurie renka anoniminę informacija ir teikia jos ataskaitas, svetainės savininkai gali sužinoti, kaip lankytojai sąveikauja su svetaine. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Trečiųjų šalių
Sutikimas reikalingas Youtube turinio rodymui.
Tvarkyti parinktis Tvarkyti paslaugas Tvarkyti {vendor_count} pardavėjus Skaitykite daugiau apie šiuos tikslus
Valdyti
{title} {title} {title}