• Naujausi papildymai
  • Kontaktai
  • Įrašykite paieškos žodį
Transeksta
  • PRIVALOMOJI TECHNINĖ APŽIŪRA
    • Kas yra techninė apžiūra
      • Apie techninę apžiūrą
      • Kaip vyksta techninė apžiūra
      • Pasirengimas techninei apžiūrai
      • Techninei apžiūrai pateikiami dokumentai
      • Periodiškumas
      • Techninės apžiūros kainos
      • Istorinių transporto priemonių techninė apžiūra
      • Techninę apžiūrą reglamentuojantys dokumentai
      • Kaip automobilio valdytojui saugiai elgtis techninės apžiūros metu
    • Kur galima atlikti techninę apžiūrą
    • Aktuali informacija
      • Kaip registruotis į techninę apžiūrą ir sumokėti internetu
      • Ką daryti, jei techninės apžiūros galiojimas yra pasibaigęs arba panaikintas
      • Europos ekonominės erdvės šalyse atliktos privalomosios apžiūros pripažinimas
      • Privalomoji neeilinė techninė apžiūra (po eismo įvykio)
      • Ataskaitos išdavimas / keitimas
      • Dujų balionų eksploatacijos galiojimo laiko pratęsimas
      • Nemokamas priminimas apie apžiūros galiojimo pabaigą
    • Į ką atkreipti dėmesį
      • Dažniausiai pasitaikantys gedimai
      • Defektai eksperto akimis
      • Pirmosios pagalbos rinkiniai
      • Ką daryti susidūrus su galima korupcinio pobūdžio nusikalstama veika
      • TA stotyse – vaizdo kameros ir registratoriai
      • Gal susitarsim?
    • Papildomi reikalavimai
      • Apie papildomus reikalavimus
      • Automobiliai skirti eismui kaire kelio puse
      • Autobusams ir troleibusams
      • Pavojingus krovinius vežančioms transporto priemonėms (ADR)
      • Saugioms transporto priemonėms
      • Automobiliams su dujine įranga
    • ADR mokymai
    • Karjera
    • D.U.K.
  • EKSPERTINĖS PASLAUGOS
    • Kas yra ekspertinės paslaugos
      • Apie techninę ekspertizę
      • Naudingos nuorodos
    • Kur atliekamos ekspertinės paslaugos
    • Techninė ekspertizė
      • Perdirbtos transporto priemonės
      • Sugadintos transporto priemonės
      • Transporto priemonių duomenų nustatymas
      • Transporto priemonės skirtos eismui kaire kelio puse
    • Individualus transporto priemonių patvirtinimas
      • Naudotos transporto priemonės iš ne ES šalių
      • Naujos transporto priemonės
      • Savos gamybos transporto priemonės
      • Galingieji keturračiai
    • Duomenų nustatymas techninės ekspertizės atlikimui
      • Transporto priemonės svėrimas
    • UAB „Transporto studijos“
    • D.U.K
  • SAUGUS AUTOMOBILIS
    • Kodėl verta papildomai pasitikrinti automobilį
      • Ar Jūsų automobilis saugus?
      • Techninės būklės patikra
      • Kaip transporto priemonę internetu užregistruoti į patikrą
    • Kur pasitikrinti automobilio techninę būklę
    • Praktiniai patarimai eismo saugumui
      • Transporto priemonės priežiūra
      • Techninė apžiūra ir saugus eismas
      • Techninė apžiūra ir aplinkosauga
      • Techninė apžiūra ir taupumas
  • DAUGIAU
    • Asociacija
      • Apie mus
      • Privatumo politika
      • Asociacijos naujienos
      • Asociacijos nariai
      • Valdyba
      • Administracija
      • Kontaktai
    • Teisės aktai
      • Reglamentai
      • Direktyvos
      • Konvencijos
      • Kodeksai
      • Įstatymai, nutarimai
      • Įsakymai
    • TA statistika
      • Bendroji statistika
      • Populiarioji statistika
      • Įdomioji statistika
      • Apie apžiūrų statistiką
    • Autopasaulis
      • Autonaujienos
      • Saugumas ir ekologija
      • Technika ir technologijos
      • Įvairenybės
  • Rubrikos

    • Naujausios
    • Autonaujienos
    • Saugumas ir ekologija
    • Technika ir technologijos
    • Įvairenybės

Browse:

  • Home
  • Įvairenybės
  • Kodėl skyla automobilių stiklai ir kaip to išvengti  

Kodėl skyla automobilių stiklai ir kaip to išvengti  

 Ne vienas vairuotojas susiduria su, regis, nedidele problema – pažeistu automobilio stiklu. Dažnai vairuotojai į tai per daug nekreipia dėmesio, ypač jei skilimas ar įdauža netrukdo vairuoti. Tačiau netaisoma įdauža ar įskilimas su laiku gali tapti rimtesne problema. Automobilių stiklų meistras Vladimiras Gonczar, Mažeikiuose teikiantis visas su transporto priemonių stiklais susijusias paslaugas, papasakojo, dėl kokių priežasčių automobilio stiklai įskyla dažniausiai ir kodėl svarbu iš karto jį taisyti.

Dėl ko skyla stiklas?

Dažnai stiklas įskyla tada, kai į jį kas nors atsitrenkia. Ne paslaptis, jog norėdami sutaupyti transportavimo išlaidas, įvairias statybines ar kitas medžiagas žmonės vežasi patys. Ir jei tai būna ilgos lentos ar kitos apdailos dalys, staiga stabdant automobilį, jos pažeidžia stiklą. Kartais tai gali būti ir gerokai menkesnė priežastis – tarp stiklo ir prietaisų skydelio nukritęs varžtas ar kitas kietas daiktas. Važiuojant automobiliui, stiklas vibruoja ir galiausiai įskyla.

V. Gonczar mini, kad dažniausia stiklo skilimo ar įdaužų priežastis – į stiklą atsitrenkę akmenukai nuo priešais važiuojančių transporto priemonių. Taip pat pasitaiko atvejų, kai į stiklą atsitrenkia paukščiai.

Kita, kiek rimtesnė stiklo skilimo priežastis – rūdys. Jei kėbule aplink stiklą atsiranda rūdžių, jos besiplėsdamos sudaro didelį spaudimą, dėl kurio stiklas įskyla. Ši problema atsiranda, jei anksčiau keičiant stiklą buvo pažeistas kėbulo apsauginis sluoksnis – dažai, lakas. Toje vietoje po kurio laiko kėbulas ima rūdyti.

Trečia priežastis, kodėl stiklas gali įskilti – po avarijos buvo nekokybiškai atliktas automobilio remontas. Jei automobilio geometrija nėra atstatyta, stiklas gali trūkti savaime, netgi automobiliui stovint garaže.

Dar viena dažnai pasitaikanti stiklo skilimo priežastis – staigi temperatūros permaina. Kaip tai vyksta? Galbūt kada bandėte žiemą užšalusį stiklą atitirpinti karštu vandeniu? Būkite atsargūs – stiklui tai kenkia.

Dar didesnė tikimybė pažeisti stiklą, jei karštą vasaros dieną nuspręsite automobilį ar jo stiklus plauti lediniu vandeniu iš šulinio. Šliūkšnis šalto vandens – ir turite įskilusį stiklą.

Be to, anot meistro, stiklas dar gali įskilti dėl gamyklinio broko. Taip nutinka, jei stikle jau yra mikro įtrūkimų arba stiklo sluoksniai buvo prastai suklijuoti juos gaminant.

Kodėl stiklą verta remontuoti kuo greičiau?

Stiklų meistras pasakojo, kad vienam vyrui važiuojant po tiltu vaikai į automobilį paleido plytą. Vairuotojas nenukentėjo, ant jo tik pabiro vidinio stiklo sluoksnio dalelės. Tokie atvejai primena, kaip svarbu, kad automobilio stiklas visada būtų tvirtas ir nepažeistas.

Kiekvienas rimtas automobilių stiklų meistras remontuoti stiklą patars iškart ir dėl kitų priežasčių. Viena – kad sutaupytumėte. Jei leisite įtrūkimui „keliauti“, galų gale teks keisti visą stiklą, o tai kainuoja gerokai brangiau nei sutvarkyti stiklo įdaužą ar įtrūkimą.

V. Gonczar priminė, kad įdaužoje kaupiasi vanduo, purvas, dulkės. Jei įdauža ar įtrūkimas pataisoma praėjus ilgam laikui, ta vieta bus labiau matoma, nei sutvarkius iškart. Taigi stiklo remontas nesuteiks laukiamo rezultato – liks dėmė. Jei stiklas taisomas iškart, galima atkurti iki 90 procentų stiklo tvirtumo, o buvusio pažeidimo praktiškai nesimato.

Kada stiklo sutaisyti nepavyks?

Gali būti, kad iškart po stiklo pažeidimo atvyksite pas meistrą, bet jis pasakys, kad reikia keisti visą stiklą. Stiklo pataisyti nepavyks, jei įdauža yra per didelė arba per arti stiklo krašto. Kaip teigia meistras, stiklo gamintojai nerekomenduoja taisyti įdaužų, kurių skersmuo viršija tris centimetrus. Taip pat jei stiklo pažeidimas yra arčiau nei dešimt centimetrų nuo krašto, mat šiame plote, automobiliui važiuojant susidaro didžiausias tempimas. Todėl taisant stiklą arti krašto yra didelė tikimybė, kad stiklas įskils dar labiau. Tokiais atvejais meistras rekomenduoja stiklą keisti arba – jei neturite tokios galimybės – bent sustabdyti tolesnį stiklo skilimą.

Kartais stiklo remontuoti neverta. Dažnai tai būna tiesiog neekonomiška. Jeigu įtrūkimas viršija 10 centimetrų, stiklo taisymo kaštai beveik nesiskirs nuo stiklo keitimo kaštų.

Kaip saugoti stiklus?

Kad stiklai kuo ilgiau tarnautų, V. Gonczar akcentavo kelis dalykus. Pirma, reikia tinkamai prižiūrėti valytuvus – laiku keisti gumeles. Taip pavyks išvengti stiklo braižymo. Jei tik įmanoma, stiklo reikėtų negramdyti. Be to, akcentavo specialistas, automobilio stiklus reikėtų taisyti ir keisti pas patikimą meistrą. Kartais vairuotojai stiklą bando taisyti patys. Neretai jų bandymai baigiasi tuo, kad reikia keisti visą stiklą.

  • PRIVALOMOJI TECHNINĖ APŽIŪRA
    • Kas yra techninė apžiūra
    • Aktuali informacija
    • Į ką atkreipti dėmesį
    • Papildomi reikalavimai
    • ADR mokymai
    • Karjera
    • D.U.K.
  • EKSPERTINĖS PASLAUGOS
    • Kas yra ekspertinės paslaugos
    • Techninė ekspertizė
    • Kur atliekamos ekspertinės paslaugos
    • Aktuali informacija
    • Papildomos ekspertinės paslaugos
    • UAB „Transporto studijos“
    • D.U.K
  • SAUGUS AUTOMOBILIS
    • Kodėl verta papildomai pasitikrinti automobilį
    • Kur pasitikrinti automobilio techninę būklę
    • Praktiniai patarimai eismo saugumui
  • DAUGIAU
    • Asociacija
    • Privatumo politika
    • Interneto svetainės privatumo politika
    • Slapukų naudojimo politika
    • Teisės aktai
    • TA statistika
    • Autopasaulis

Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija „Transeksta”
Senasis Ukmergės kel. 16, Užubalių k., Vilniaus r. LT-14302
Tel. +370 5 2640876, el. p. transeksta@vta.lt

Asociacijos pasitikėjimo telefonas +370 800 77008

© Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija. Visos teisės saugomos.

Slapukų valdymas

Siekiant užtikrinti geriausią vartotojo patirtį, mes naudojame technologijas, tokias kaip slapukai, norėdami saugoti ir/arba gauti įrenginio informaciją. Sutikimas naudoti šias technologijas leis mums tvarkyti duomenis, tokius kaip naršymo elgesys ar unikalūs identifikatoriai šiame tinklalapyje. Nesutikimas arba sutikimo atšaukimas gali neigiamai paveikti tam tikrus svetainės funkcionalumus. 

Funkciniai Visada aktyvus
Kad svetainę būtų lengviau naudoti, būtinais slapukais aktyvinamos pagrindinės funkcijos, pavyzdžiui, naršymo puslapiuose ir prieigos prie svetainės apsaugotų sričių. Be šių slapukų svetainė neveiks tinkamai.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistiniai
Naudodami statistikos slapukus, kurie renka anoniminę informacija ir teikia jos ataskaitas, svetainės savininkai gali sužinoti, kaip lankytojai sąveikauja su svetaine. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Trečiųjų šalių
Sutikimas reikalingas Youtube turinio rodymui.
Tvarkyti parinktis Tvarkyti paslaugas Tvarkyti {vendor_count} pardavėjus Skaitykite daugiau apie šiuos tikslus
Valdyti
{title} {title} {title}