• Naujausi papildymai
  • Kontaktai
  • Įrašykite paieškos žodį
Transeksta
  • PRIVALOMOJI TECHNINĖ APŽIŪRA
    • Kas yra techninė apžiūra
      • Apie techninę apžiūrą
      • Kaip vyksta techninė apžiūra
      • Pasirengimas techninei apžiūrai
      • Techninei apžiūrai pateikiami dokumentai
      • Periodiškumas
      • Techninės apžiūros kainos
      • Istorinių transporto priemonių techninė apžiūra
      • Techninę apžiūrą reglamentuojantys dokumentai
      • Kaip automobilio valdytojui saugiai elgtis techninės apžiūros metu
    • Kur galima atlikti techninę apžiūrą
    • Aktuali informacija
      • Kaip registruotis į techninę apžiūrą ir sumokėti internetu
      • Ką daryti, jei techninės apžiūros galiojimas yra pasibaigęs arba panaikintas
      • Europos ekonominės erdvės šalyse atliktos privalomosios apžiūros pripažinimas
      • Privalomoji neeilinė techninė apžiūra (po eismo įvykio)
      • Ataskaitos išdavimas / keitimas
      • Dujų balionų eksploatacijos galiojimo laiko pratęsimas
      • Nemokamas priminimas apie apžiūros galiojimo pabaigą
    • Į ką atkreipti dėmesį
      • Dažniausiai pasitaikantys gedimai
      • Defektai eksperto akimis
      • Pirmosios pagalbos rinkiniai
      • Ką daryti susidūrus su galima korupcinio pobūdžio nusikalstama veika
      • TA stotyse – vaizdo kameros ir registratoriai
      • Gal susitarsim?
    • Papildomi reikalavimai
      • Apie papildomus reikalavimus
      • Automobiliai skirti eismui kaire kelio puse
      • Autobusams ir troleibusams
      • Pavojingus krovinius vežančioms transporto priemonėms (ADR)
      • Saugioms transporto priemonėms
      • Automobiliams su dujine įranga
    • ADR mokymai
    • Karjera
    • D.U.K.
  • EKSPERTINĖS PASLAUGOS
    • Kas yra ekspertinės paslaugos
      • Apie techninę ekspertizę
      • Naudingos nuorodos
    • Kur atliekamos ekspertinės paslaugos
    • Techninė ekspertizė
      • Perdirbtos transporto priemonės
      • Sugadintos transporto priemonės
      • Transporto priemonių duomenų nustatymas
      • Transporto priemonės skirtos eismui kaire kelio puse
    • Individualus transporto priemonių patvirtinimas
      • Naudotos transporto priemonės iš ne ES šalių
      • Naujos transporto priemonės
      • Savos gamybos transporto priemonės
      • Galingieji keturračiai
    • Duomenų nustatymas techninės ekspertizės atlikimui
      • Transporto priemonės svėrimas
    • UAB „Transporto studijos“
    • D.U.K
  • SAUGUS AUTOMOBILIS
    • Kodėl verta papildomai pasitikrinti automobilį
      • Ar Jūsų automobilis saugus?
      • Techninės būklės patikra
      • Kaip transporto priemonę internetu užregistruoti į patikrą
    • Kur pasitikrinti automobilio techninę būklę
    • Praktiniai patarimai eismo saugumui
      • Transporto priemonės priežiūra
      • Techninė apžiūra ir saugus eismas
      • Techninė apžiūra ir aplinkosauga
      • Techninė apžiūra ir taupumas
  • DAUGIAU
    • Asociacija
      • Apie mus
      • Privatumo politika
      • Asociacijos naujienos
      • Asociacijos nariai
      • Valdyba
      • Administracija
      • Kontaktai
    • Teisės aktai
      • Reglamentai
      • Direktyvos
      • Konvencijos
      • Kodeksai
      • Įstatymai, nutarimai
      • Įsakymai
    • TA statistika
      • Bendroji statistika
      • Populiarioji statistika
      • Įdomioji statistika
      • Apie apžiūrų statistiką
    • Autopasaulis
      • Autonaujienos
      • Saugumas ir ekologija
      • Technika ir technologijos
      • Įvairenybės
  • Rubrikos

    • Naujausios
    • Autonaujienos
    • Saugumas ir ekologija
    • Technika ir technologijos
    • Įvairenybės

Browse:

  • Home
  • Naujausios
  • Keičiasi automobilių išregistravimo tvarka: kaip atsisveikinsime su nebevažiuojančiais ratuočiais?

Keičiasi automobilių išregistravimo tvarka: kaip atsisveikinsime su nebevažiuojančiais ratuočiais?

Nuo kitų metų pavasario keičiasi automobilių išregistravimo tvarka – transporto priemonės jau nebus automatiškai išregistruojamos, jei jų dokumentai nebus tvarkingi. Eksploatuoti netinkamas automobilis bus išregistruojamas tik pateikus tokios transporto priemonės sunaikinimo pažymėjimą. Apie tai rašo portalas 15min.lt.

Automatinio išregistravimo nebeliks

2018 metų gegužę įsigaliosiančios LR Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisos numato, kad eksploatuoti netinkamos transporto priemonės (lengvasis automobilis (M1 klasės) ir transporto priemonė iki 3,5 tonos ir 9 sėdimųjų (N1 klasės) bus išregistruojama tik pateikus sunaikinimo pažymėjimą. Kai savininkas negali pateikti sunaikinimo pažymėjimo, o transporto priemonės eksploatacija baigėsi po 2004-ųjų gegužės, jos savininkas privalės pateikti paaiškinimą raštu.

Pagal šiuo metu galiojančią tvarką transporto priemonės, kurių techninė apžiūra ar civilinės atsakomybės privalomasis draudimas negalioja daugiau nei 180 dienų, arba nesumokėti valstybės nustatyti mokesčiai, automatiškai išregistruojamos iš „Regitros“.

Reikės sunaikinimo pažymėjimo

„Reikalavimas, kad netinkama dalyvauti viešajame eisme transporto priemonė bus išregistruojama tik pateikus sunaikinimo pažymėjimą, turės teigiamos įtakos visai netinkamų eksploatuoti transporto priemonių surinkimo ir tvarkymo sistemai. Tai taip pat turėtų paskatinti nelegalius automobilių ardytojus išlįsti iš šešėlio“, – sako Gamintojų ir importuotojų asociacijos (GIA) vadovas Alfredas Skinulis.

Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkytojų asociacijos (ENTPTA) vadovo Vladimiro Jankoit teigimu, dėl pasikeitusios automobilių išregistravimo tvarkos sumažės ir tokių rizikų, kai automatiškai išregistruoti automobiliai buvo paliekami be priežiūros kiemuose ar bendro naudojimo vietose arba priduodami nelegaliems automobilių supirkėjams ir ardytojams.

„Regitros“ statistika

„Regitros“ duomenimis, pateikus sunaikinimo pažymėjimą pernai buvo išregistruota 7,3 tūkst. lengvųjų automobilių, o per šiuos metus (lapkričio mėn. duomenys) – 5,8 tūkst. automobilių. Pateikus transporto priemonės sunaikinimo pažymėjimą, registracijos liudijimą ir valstybinius numerio ženklus, išregistravimas atliekamas „Regitros“ padalinyje, o ne automatiškai.

Per 2016 metus automatiškai iš viso išregistruota 144,2 tūkst. lengvųjų automobilių, o vien per šiuos metus – 136,6 tūkst. šių transporto priemonių.

Pasak „Regitros“, maždaug pusė (70,1 tūkst.) lengvųjų automobilių pernai buvo išregistruota automatiškai pasibaigus jų laikinojo įregistravimo terminui (kai išduodami laikinieji numerio ženklai transporto priemonės išvežimui, taip pat atvejai, kai pardavus automobilį ir pasikeitus jo valdytojui pastarasis neregistruoja automobilio savo vardu per 10 dienų).

Automobiliai automatiškai išregistruoti ir dėl kitų priežasčių: gavus informaciją iš policijos, jog transporto priemonė pavogta, pagrobta ar kitaip neteisėtai užvaldyta, mirus valdytojui (savininkui), arba gavus užsienio institucijos pranešimą apie automobilio įregistravimą, konfiskavimą ar baigimą eksploatuoti ir t.t.

Gyventojams bus patogiau

„Nauja tvarka bus palanki gyventojams, nes jiems mažės administracinė našta. Iš naujo apdraudus ar registravus automobilį nebereikės mokėti pinigų „Regitrai“, – komentuoja V. Jankoit.

Pavyzdžiui, 2016 metais už transporto priemonių registracijos atstatymą po automatinio lengvųjų automobilių išregistravimo dėl prievolių nevykdymo „Regitrai“ iš viso buvo sumokėta 100,4 tūkst. eurų, o šiais metais – 90,3 tūkst. eurų.

Nuo kitų metų gegužės leidimas transporto priemonei dalyvauti viešajame eisme bus tik stabdomas, jei automobilis neturės galiojančios privalomosios techninės apžiūros, bus neapdrausta civilinės atsakomybės privalomuoju draudimu, arba bus nesumokėti valstybės nustatyti mokesčiai. Pašalinus minėtas priežastis, transporto priemonė vėl galės dalyvauti viešajame eisme.

Pagal teisės aktus, kurių įgyvendinimą prižiūri Aplinkos ministerijai pavaldžios institucijos ir policija, automobilio savininkas privalo pasirūpinti seno automobilio atliekų sutvarkymu. Tą galima padaryti pasinaudojant GIA su partneriais sukurta įvairių atliekų, įskaitant ir automobilių, surinkimo bei tvarkymo sistema.

Nenaudojamus automobilius galima nemokamai arba už atlygį priduoti automobilių ardytojams, o informaciją apie juos galima rasti www.atliekos.lt

Eksploatuoti netinkamos transporto priemonės turi būti saugiai ir tinkamai išardytos, nes nemažai automobilių dalių, pavyzdžiui, hidrauliniai ar tepaliniai amortizatoriai, akumuliatoriai, degalų ir tepalo filtrai, panaudota alyva, yra priskiriamos pavojingoms atliekoms. Kiek senų automobilių išardoma Lietuvoje ENTPTA skaičiavimais, kasmet Lietuvoje išardoma apie 50-60 tūkst. tonų senų automobilių, iš kurių apie 20 proc. (10-12 tūkst. tonų) susidaro nevertingos plastiko, gumos, stiklo, salono apdailos ir kitokių automobilių dalių atliekos. Siekiant saugoti gamtą ir žmonių sveikatą, šias atliekas būtina perdirbti.

  • PRIVALOMOJI TECHNINĖ APŽIŪRA
    • Kas yra techninė apžiūra
    • Aktuali informacija
    • Į ką atkreipti dėmesį
    • Papildomi reikalavimai
    • ADR mokymai
    • Karjera
    • D.U.K.
  • EKSPERTINĖS PASLAUGOS
    • Kas yra ekspertinės paslaugos
    • Techninė ekspertizė
    • Kur atliekamos ekspertinės paslaugos
    • Aktuali informacija
    • Papildomos ekspertinės paslaugos
    • UAB „Transporto studijos“
    • D.U.K
  • SAUGUS AUTOMOBILIS
    • Kodėl verta papildomai pasitikrinti automobilį
    • Kur pasitikrinti automobilio techninę būklę
    • Praktiniai patarimai eismo saugumui
  • DAUGIAU
    • Asociacija
    • Privatumo politika
    • Interneto svetainės privatumo politika
    • Slapukų naudojimo politika
    • Teisės aktai
    • TA statistika
    • Autopasaulis

Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija „Transeksta”
Senasis Ukmergės kel. 16, Užubalių k., Vilniaus r. LT-14302
Tel. +370 5 2640876, el. p. transeksta@vta.lt

Asociacijos pasitikėjimo telefonas +370 800 77008

© Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija. Visos teisės saugomos.

Slapukų valdymas

Siekiant užtikrinti geriausią vartotojo patirtį, mes naudojame technologijas, tokias kaip slapukai, norėdami saugoti ir/arba gauti įrenginio informaciją. Sutikimas naudoti šias technologijas leis mums tvarkyti duomenis, tokius kaip naršymo elgesys ar unikalūs identifikatoriai šiame tinklalapyje. Nesutikimas arba sutikimo atšaukimas gali neigiamai paveikti tam tikrus svetainės funkcionalumus. 

Funkciniai Visada aktyvus
Kad svetainę būtų lengviau naudoti, būtinais slapukais aktyvinamos pagrindinės funkcijos, pavyzdžiui, naršymo puslapiuose ir prieigos prie svetainės apsaugotų sričių. Be šių slapukų svetainė neveiks tinkamai.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistiniai
Naudodami statistikos slapukus, kurie renka anoniminę informacija ir teikia jos ataskaitas, svetainės savininkai gali sužinoti, kaip lankytojai sąveikauja su svetaine. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Trečiųjų šalių
Sutikimas reikalingas Youtube turinio rodymui.
Tvarkyti parinktis Tvarkyti paslaugas Tvarkyti {vendor_count} pardavėjus Skaitykite daugiau apie šiuos tikslus
Valdyti
{title} {title} {title}