• Naujausi papildymai
  • Kontaktai
  • Įrašykite paieškos žodį
Transeksta
  • PRIVALOMOJI TECHNINĖ APŽIŪRA
    • Kas yra techninė apžiūra
      • Apie techninę apžiūrą
      • Kaip vyksta techninė apžiūra
      • Pasirengimas techninei apžiūrai
      • Techninei apžiūrai pateikiami dokumentai
      • Periodiškumas
      • Techninės apžiūros kainos
      • Istorinių transporto priemonių techninė apžiūra
      • Techninę apžiūrą reglamentuojantys dokumentai
      • Kaip automobilio valdytojui saugiai elgtis techninės apžiūros metu
    • Kur galima atlikti techninę apžiūrą
    • Aktuali informacija
      • Kaip registruotis į techninę apžiūrą ir sumokėti internetu
      • Ką daryti, jei techninės apžiūros galiojimas yra pasibaigęs arba panaikintas
      • Europos ekonominės erdvės šalyse atliktos privalomosios apžiūros pripažinimas
      • Privalomoji neeilinė techninė apžiūra (po eismo įvykio)
      • Ataskaitos išdavimas / keitimas
      • Dujų balionų eksploatacijos galiojimo laiko pratęsimas
      • Nemokamas priminimas apie apžiūros galiojimo pabaigą
    • Į ką atkreipti dėmesį
      • Dažniausiai pasitaikantys gedimai
      • Defektai eksperto akimis
      • Pirmosios pagalbos rinkiniai
      • Ką daryti susidūrus su galima korupcinio pobūdžio nusikalstama veika
      • TA stotyse – vaizdo kameros ir registratoriai
      • Gal susitarsim?
    • Papildomi reikalavimai
      • Apie papildomus reikalavimus
      • Automobiliai skirti eismui kaire kelio puse
      • Autobusams ir troleibusams
      • Pavojingus krovinius vežančioms transporto priemonėms (ADR)
      • Saugioms transporto priemonėms
      • Automobiliams su dujine įranga
    • ADR mokymai
    • Karjera
    • D.U.K.
  • EKSPERTINĖS PASLAUGOS
    • Kas yra ekspertinės paslaugos
      • Apie techninę ekspertizę
      • Naudingos nuorodos
    • Kur atliekamos ekspertinės paslaugos
    • Techninė ekspertizė
      • Perdirbtos transporto priemonės
      • Sugadintos transporto priemonės
      • Transporto priemonių duomenų nustatymas
      • Transporto priemonės skirtos eismui kaire kelio puse
    • Individualus transporto priemonių patvirtinimas
      • Naudotos transporto priemonės iš ne ES šalių
      • Naujos transporto priemonės
      • Savos gamybos transporto priemonės
      • Galingieji keturračiai
    • Duomenų nustatymas techninės ekspertizės atlikimui
      • Transporto priemonės svėrimas
    • UAB „Transporto studijos“
    • D.U.K
  • SAUGUS AUTOMOBILIS
    • Kodėl verta papildomai pasitikrinti automobilį
      • Ar Jūsų automobilis saugus?
      • Techninės būklės patikra
      • Kaip transporto priemonę internetu užregistruoti į patikrą
    • Kur pasitikrinti automobilio techninę būklę
    • Praktiniai patarimai eismo saugumui
      • Transporto priemonės priežiūra
      • Techninė apžiūra ir saugus eismas
      • Techninė apžiūra ir aplinkosauga
      • Techninė apžiūra ir taupumas
  • DAUGIAU
    • Asociacija
      • Apie mus
      • Privatumo politika
      • Asociacijos naujienos
      • Asociacijos nariai
      • Valdyba
      • Administracija
      • Kontaktai
    • Teisės aktai
      • Reglamentai
      • Direktyvos
      • Konvencijos
      • Kodeksai
      • Įstatymai, nutarimai
      • Įsakymai
    • TA statistika
      • Bendroji statistika
      • Populiarioji statistika
      • Įdomioji statistika
      • Apie apžiūrų statistiką
    • Autopasaulis
      • Autonaujienos
      • Saugumas ir ekologija
      • Technika ir technologijos
      • Įvairenybės
  • Rubrikos

    • Naujausios
    • Autonaujienos
    • Saugumas ir ekologija
    • Technika ir technologijos
    • Įvairenybės

Browse:

  • Home
  • Įvairenybės
  • Įvardyti populiariausi Lietuvoje automobiliai

Įvardyti populiariausi Lietuvoje automobiliai

Pirmąjį 2025 m. pusmetį Lietuvos naujų automobilių rinka fiksavo ryškų augimą. „Regitros“ statistinės analizės duomenimis, šiemet šalyje registruota 23 tūkst. naujų automobilių – trečdaliu daugiau nei tuo pačiu laikotarpiu pernai. Pasak „Citadele Leasing“ Lietuvos filialo vadovo Vaidoto Gursko, šį rezultatą nulėmė keli netikėti veiksniai, tarp jų – ir vienas „premium“ automobilių gamintojas, šiemet aplenkęs masinės rinkos žaidėjus.

Populiariausi – įkraunami hibridai ir dyzeliniai automobiliai

„Regitros“ duomenimis, 2025 m. sausio-birželio mėnesiais šalyje įregistruota daugiau nei 23 tūkst. naujų lengvųjų automobilių, kai 2024 m. pirmąjį pusmetį jų buvo per 16 tūkst. Didžiausia registracijų dalis teko Vilniaus regionui, kur užfiksuota beveik 70 proc. visų įregistruotų automobilių. Kaunas sudarė 18 proc., Klaipėda – 8 proc.

Naujausi duomenys rodo, kad lizingu įsigytų automobilių dalis šiemet siekia 53 proc., pernai – 59 proc. Tačiau ekspertas pastebi priešingą tendenciją.

„Tikėtina, kad dalį šios statistikos kiek iškreipė reikšmingi automobilių dalijimosi platformų ir nuomos įmonių registracijų kiekiai, nes mažėjant ECB palūkanų normai, tipiškai pastebime lizingu įsigytų automobilių dalies augimą”, – aiškina „Citadele Leasing“ Lietuvos filialo vadovas.

Populiariausių markių penketukas Lietuvoje išlieka stabilus. Kol kas šiemet pirmauja „Toyota“, po jos rikiuojasi „Volkswagen“, „Škoda“, „Renault“ ir „Kia“. Palyginimui, 2024 m. tvarka buvo kiek kitokia – „Škoda“ populiarumu lenkė „Volkswagen“.

Kaip pastebi V. Gurskas, išskirtinai sėkmingai šiemet pasirodė „Audi“, kuri „premium“ segmente pritaikiusi regionui palankią kainodarą ir atnaujinusi modelių gamą pasiekė neįprastai aukštus rezultatus.

„Audi“ markės sėkmė rodo, kad net „premium“ lygio markės, siūlydamos konkurencingą kainodarą ir atsinaujinusius modelius, gali priartėti prie masinės rinkos žaidėjų. Tai – išskirtinis atvejis Lietuvos rinkoje“, – sako ekspertas.

Pagal kuro tipus, augimą fiksavo visos kategorijos, išskyrus benzininius automobilius. Dyzelinių registracijos šoktelėjo 72 proc., įkraunamųjų hibridų – 140 proc., hibridinių – 56 proc., o elektromobilių – 42 proc. Vis dėlto elektromobiliai vis dar sudaro tik apie 5 proc. visos rinkos, todėl Lietuva pastebimai atsilieka nuo Europos Sąjungos (ES) vidurkio.

„Dyzeliniai modeliai tebėra svarbūs Lietuvos rinkai, tačiau jau ne vienerius metus tarp naujų automobilių pirmauja hibridai – jie siūlo ekonomišką balansą tarp kainos, sąnaudų ir vertės išlaikymo. Elektromobilių skaičius auga, bet jų dalis tebėra per maža, kad pakeistų rinkos veidą“, – teigia V. Gurskas.

Baltijos šalyse lyderiauja Lietuva

Vertinant naujų automobilių registracijų augimo tempą, Lietuva Baltijos šalyse užima pirmąją vietą – čia registracijų skaičius per metus išaugo 40,6 proc. Latvijoje augimas siekė 29 proc., o Estijoje registracijų sumažėjo 39,5 proc.

„Estijoje pirkėjai praėjusiais metais masiškai įsigijo automobilius, siekdami išvengti didelių naujų mokesčių. Todėl šiemet rinkos kritimas buvo neišvengiamas. Lietuvoje ir Latvijoje augimą palaiko konkurencingesnės kainos, aktyvūs įmonių sprendimai atnaujinti parkus ir gerėjantys gyventojų lūkesčiai. Mažėjant palūkanoms ir lizingo kainoms, vartotojai pradėjo drąsiau žvalgytis į didesnius pirkinius, tokius kaip automobilis“, – paaiškina V. Gurskas.

Remiantis Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) duomenimis, ES pirmąjį 2025 m. pusmetį naujų automobilių registracijų sumažėjo 1,9 proc. Vis dėlto buvo stebimas elektrifikuotų automobilių populiarumo augimas. Elektromobilių rinkos dalis ES padidėjo iki 15,6 proc., hibridinių – iki 34,8 proc., įkraunamųjų hibridų – iki 8,4 proc. Tuo metu benzininiai ir dyzeliniai automobiliai kartu sudarė 37,8 proc. rinkos, palyginti su 48,2 proc. pernai.

„ES mastu vis dar jaučiamas bendros naujų automobilių rinkos silpnėjimas, bet elektrifikacijos procesas tęsiasi. Tai – signalas, kad mūsų regionui reikia spartinti perėjimą prie mažiau taršių automobilių, kitaip skirtumai tik didės“, – sako V. Gurskas.

Augimas gali lėtėti

Eksperto vertinimu, Lietuvos automobilių rinkos augimas kitąmet gali sulėtėti. Anot jo, automobilių nuomos, pavėžėjimo ir dalijimosi bendrovių parkų atnaujinimo ciklas paprastai trunka dvejus metus, todėl 2026 m. tikėtinas stabilizavimasis ar net nuosaikus kritimas.

„Šiemet matome ciklinį šuolį, tačiau tokie procesai natūraliai linkę išsikvėpti. Įmonės masiškai atnaujino automobilių parkus, todėl kitąmet jų poreikis bus mažesnis“, – sako V. Gurskas.

Vis dėlto rinką gali paveikti ir pensijų kaupimo sistemos pakeitimai. Kai kitąmet gyventojams bus suteikta galimybė išsiimti dalį sukauptų lėšų, tikėtina, kad dalis jų bus panaudota vartojimui, o kartu ir automobilių pirkimui. „Potencialiai tai galėtų išlaikyti rinką aukštesniame lygyje, nei būtų galima tikėtis vien dėl ciklo pabaigos. Visgi ilgalaikis klausimas lieka tas pats – kaip skatinti elektromobilių plėtrą, nes Lietuva pagal jų dalį vis dar gerokai atsilieka nuo ES“, – teigia ekspertas.

 

  • PRIVALOMOJI TECHNINĖ APŽIŪRA
    • Kas yra techninė apžiūra
    • Aktuali informacija
    • Į ką atkreipti dėmesį
    • Papildomi reikalavimai
    • ADR mokymai
    • Karjera
    • D.U.K.
  • EKSPERTINĖS PASLAUGOS
    • Kas yra ekspertinės paslaugos
    • Techninė ekspertizė
    • Kur atliekamos ekspertinės paslaugos
    • Aktuali informacija
    • Papildomos ekspertinės paslaugos
    • UAB „Transporto studijos“
    • D.U.K
  • SAUGUS AUTOMOBILIS
    • Kodėl verta papildomai pasitikrinti automobilį
    • Kur pasitikrinti automobilio techninę būklę
    • Praktiniai patarimai eismo saugumui
  • DAUGIAU
    • Asociacija
    • Privatumo politika
    • Interneto svetainės privatumo politika
    • Slapukų naudojimo politika
    • Teisės aktai
    • TA statistika
    • Autopasaulis

Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija „Transeksta”
Senasis Ukmergės kel. 16, Užubalių k., Vilniaus r. LT-14302
Tel. +370 5 2640876, el. p. transeksta@vta.lt

Asociacijos pasitikėjimo telefonas +370 800 77008

© Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija. Visos teisės saugomos.

Slapukų valdymas

Siekiant užtikrinti geriausią vartotojo patirtį, mes naudojame technologijas, tokias kaip slapukai, norėdami saugoti ir/arba gauti įrenginio informaciją. Sutikimas naudoti šias technologijas leis mums tvarkyti duomenis, tokius kaip naršymo elgesys ar unikalūs identifikatoriai šiame tinklalapyje. Nesutikimas arba sutikimo atšaukimas gali neigiamai paveikti tam tikrus svetainės funkcionalumus. 

Funkciniai Visada aktyvus
Kad svetainę būtų lengviau naudoti, būtinais slapukais aktyvinamos pagrindinės funkcijos, pavyzdžiui, naršymo puslapiuose ir prieigos prie svetainės apsaugotų sričių. Be šių slapukų svetainė neveiks tinkamai.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistiniai
Naudodami statistikos slapukus, kurie renka anoniminę informacija ir teikia jos ataskaitas, svetainės savininkai gali sužinoti, kaip lankytojai sąveikauja su svetaine. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Trečiųjų šalių
Sutikimas reikalingas Youtube turinio rodymui.
Tvarkyti parinktis Tvarkyti paslaugas Tvarkyti {vendor_count} pardavėjus Skaitykite daugiau apie šiuos tikslus
Valdyti
{title} {title} {title}