• Naujausi papildymai
  • Kontaktai
  • Įrašykite paieškos žodį
Transeksta
  • PRIVALOMOJI TECHNINĖ APŽIŪRA
    • Kas yra techninė apžiūra
      • Apie techninę apžiūrą
      • Kaip vyksta techninė apžiūra
      • Pasirengimas techninei apžiūrai
      • Techninei apžiūrai pateikiami dokumentai
      • Periodiškumas
      • Techninės apžiūros kainos
      • Istorinių transporto priemonių techninė apžiūra
      • Techninę apžiūrą reglamentuojantys dokumentai
      • Kaip automobilio valdytojui saugiai elgtis techninės apžiūros metu
    • Kur galima atlikti techninę apžiūrą
    • Aktuali informacija
      • Kaip registruotis į techninę apžiūrą ir sumokėti internetu
      • Ką daryti, jei techninės apžiūros galiojimas yra pasibaigęs arba panaikintas
      • Europos ekonominės erdvės šalyse atliktos privalomosios apžiūros pripažinimas
      • Privalomoji neeilinė techninė apžiūra (po eismo įvykio)
      • Ataskaitos išdavimas / keitimas
      • Dujų balionų eksploatacijos galiojimo laiko pratęsimas
      • Nemokamas priminimas apie apžiūros galiojimo pabaigą
    • Į ką atkreipti dėmesį
      • Dažniausiai pasitaikantys gedimai
      • Defektai eksperto akimis
      • Pirmosios pagalbos rinkiniai
      • Ką daryti susidūrus su galima korupcinio pobūdžio nusikalstama veika
      • TA stotyse – vaizdo kameros ir registratoriai
      • Gal susitarsim?
    • Papildomi reikalavimai
      • Apie papildomus reikalavimus
      • Automobiliai skirti eismui kaire kelio puse
      • Autobusams ir troleibusams
      • Pavojingus krovinius vežančioms transporto priemonėms (ADR)
      • Saugioms transporto priemonėms
      • Automobiliams su dujine įranga
    • ADR mokymai
    • Karjera
    • D.U.K.
  • EKSPERTINĖS PASLAUGOS
    • Kas yra ekspertinės paslaugos
      • Apie techninę ekspertizę
      • Naudingos nuorodos
    • Kur atliekamos ekspertinės paslaugos
    • Techninė ekspertizė
      • Perdirbtos transporto priemonės
      • Sugadintos transporto priemonės
      • Transporto priemonių duomenų nustatymas
      • Transporto priemonės skirtos eismui kaire kelio puse
    • Individualus transporto priemonių patvirtinimas
      • Naudotos transporto priemonės iš ne ES šalių
      • Naujos transporto priemonės
      • Savos gamybos transporto priemonės
      • Galingieji keturračiai
    • Duomenų nustatymas techninės ekspertizės atlikimui
      • Transporto priemonės svėrimas
    • UAB „Transporto studijos“
    • D.U.K
  • SAUGUS AUTOMOBILIS
    • Kodėl verta papildomai pasitikrinti automobilį
      • Ar Jūsų automobilis saugus?
      • Techninės būklės patikra
      • Kaip transporto priemonę internetu užregistruoti į patikrą
    • Kur pasitikrinti automobilio techninę būklę
    • Praktiniai patarimai eismo saugumui
      • Transporto priemonės priežiūra
      • Techninė apžiūra ir saugus eismas
      • Techninė apžiūra ir aplinkosauga
      • Techninė apžiūra ir taupumas
  • DAUGIAU
    • Asociacija
      • Apie mus
      • Privatumo politika
      • Asociacijos naujienos
      • Asociacijos nariai
      • Valdyba
      • Administracija
      • Kontaktai
    • Teisės aktai
      • Reglamentai
      • Direktyvos
      • Konvencijos
      • Kodeksai
      • Įstatymai, nutarimai
      • Įsakymai
    • TA statistika
      • Bendroji statistika
      • Populiarioji statistika
      • Įdomioji statistika
      • Apie apžiūrų statistiką
    • Autopasaulis
      • Autonaujienos
      • Saugumas ir ekologija
      • Technika ir technologijos
      • Įvairenybės
  • Rubrikos

    • Naujausios
    • Autonaujienos
    • Saugumas ir ekologija
    • Technika ir technologijos
    • Įvairenybės

Browse:

  • Home
  • Įvairenybės
  • Geriausias Lietuvos vairuotojas 2018 – Dominykas Danys

Geriausias Lietuvos vairuotojas 2018 – Dominykas Danys

Sekmadienį Šiaulių darbo rinkos mokymo centro autodrome vyko konkurso „Geriausias Lietuvos vairuotojas 2018“ kulminacija – finalas. Įveikę daugiau nei tūkstantį internetu besiregistravusių žmonių bei per du šimtus į tris atrankos etapus susirinkusių žmonių, saulėtą rugsėjo sekmadienį į Šiaulių autodromą atvyko 23 geriausieji.

Įveikęs 8 vairavimo ir teorijos rungtis, geriausiu Lietuvos vairuotoju pripažintas Dominykas Danys. Jis finale surinko 166 taškus ir 15-a aplenkė antroje vietoje likusį Benediktą Bočkų. Trečias su 145 taškais liko Kęstutis Pukas, ketvirtas liko Tomas Benetis (143), penktas Deimintas Valiūnas (139), o šeštas – Edgaras Latiškevičius.

Geriausios Lietuvos vairuotojos titulą iškovojo Solveiga Dambrauskaitė, o geriausio jauno vairuotojo, turinčio iki 2 metų stažą – Jokūbas Dargis. Pastaroji įskaita konkurse organizuojama pirmą kartą, o Solveigai tai jau antrasis geriausios vairuotojos titulas.

„Vairavimo rungtyse jaučiuosi stipriausiai, tačiau čia ne viskas šiandien pavyko. Gerai pavyko reakcijos testas, tačiau nejaučiau vidutinio greičio. Visur stengiausi nepridaryti klaidų ir bendras rezultatas rodo, kad tai padaryti pavyko“, – sakė garbingą titulą iškovojęs vilnietis D. Danys, kuriam tai jau antrasis toks laimėjimas. Pirmą kartą geriausiu Lietuvos vairuotoju jis tapo 2014-aisiais. Jis, be gausybės renginio partnerių apdovanojimų, iškovojo įspūdingą prizą – startą 2019 m. „Press ralyje“ su paketu „viskas įskaičiuota“. D. Daniui bus suteiktas „Suzuki“ automobilis, apmokėtas ralio startinis mokestis, degalai bei suteiktas profesionalus šturmanas.

Įvairios teorinės rungtys

Viso vairuotojams reikėjo įveikti 8 rungtis: 4 važiavimo ir 4 teorijos. Pirmoji teorinė užduotis buvo 10 klausimų apie automobilius testas. Ši užduotis itin sudėtinga – reikėjo pademonstruoti ne tik žinias, bet ir sumanumą, o kai kuriems dalyviams pravertė įvairiuose protmūšiuose įgyta patirtis. Pavyzdžiui, reikėjo iš keturių variantų pasirinkti, koks automobilis turi būti įrašytas po „Fiat Uno“, „Mazda2“ ir „Tesla Model 3“ modelių. Teisingas atsakymas – „Audi Quattro“, nes visų modelių pavadinimuose yra skaičiai 1, 2 bei 3, o „Quattro“ reiškia keturis. Geriausias rezultatas šioje rungtyje buvo tik 7 teisingi atsakymai, o daugelis dalyvių atsakė į 2-4.

Kita teorijos rungtis – „Blue Print“ detalių atpažinimas. Kiekviename atrankos etape vairuotojai bandė atpažinti 7-9 įvairių automobilių komponentų detales – vairo, tepimo sistemų ir pakabos. Finale jie turėjo atrinkti visas trijų etapų detales.

Trečioje teorijos dalyje buvo tikrinamas vairuotojų gebėjimas atpažinti įvairius skysčius. Į identiškas talpas buvo įpiltas aušinimo skystis, variklio alyva, dyzelinas, žieminis stiklų ploviklis, „Volfas Engelman“ nealkoholinis alus, kava ir kiti – iš viso 10. Visi vairuotojai pagal kvapą ir skysčio konsistenciją nuspėjo, kur įpiltas alus ir kur – langų plovimo skystis, daugelis neklydo įvardydami kavą. Tačiau beveik keturi iš penkių dalyvių padarė vieną klaidą, kuri jiems patiems vėliau skambėjo keistai – „Neste“ iš atsinaujinančių šaltinių gaminamą NEXBTL dyzeliną palaikė vandeniu. Daugiau nei pusė dalyvių galvojo, kad bespalvis ir nestiprų kvapą turintis dyzelinas yra iš kiekviename name esančio čiaupo tekantis skystis. Puikiai čia pasirodė merginos, o S. Dambrauskaitė aplenkė visus – net 9 iš 10 skysčių ji įvardijo teisingai.

Paskutinėje teorinėje dalyje buvo tikrinama vairuotojų reakcija. Matydami skirtingas spalvas ir girdėdami garsą, jie turėjo per kuo trumpesnį laiką priimti tinkamą sprendimą – paspausti tam tikrą mygtuką. Šis iššūkis daugeliui pasirodė itin sudėtingas, o geriausiai čia pasirodė D. Danys.

Nuo bekelės iki vidutinio greičio

Praktinio važiavimo rungtys – taip pat keturios, o pati pirmoji – išbandymas „SsangYong Rexton“ automobiliu bekelėje. Dalyviams buvo paruošta speciali bekelės trasa, kurią reikėjo įveikti kuo tiksliau ir techniškiau, o kiekvieną judesį vertino greta sėdėjęs teisėjas. Ne visiems dalyviams sekėsi susidraugauti su sudėtinga pažliugusia trasa – kartą net prireikė traktoriaus, kad šis ištemptų įstrigusį visureigį.

„Suzuki Vitara“ automobiliui buvo parengta nesudėtinga slalomo trasa, kurią reikėjo įveikti du kartus. Pirmąjį – rašant SMS žinutę, antrąjį – važiuojant normaliai, abi rankas laikant ant vairo. Konkurso dalyviai turėjo puikią progą įsitikinti, jog trukdžiai kelyje mažina koncentraciją ir vairuoti su telefonu rankoje labai sudėtinga. Ši užduotis tarsi atrankos etapuose buvusių užduočių pratęsimas – ja siekiama parodyti, jog bet kokie su vairavimu nesusiję veiksmai trikdo ir neturi nieko bendro su eismo saugumu. Tai leidžia vairuotojams geriau suvokti tokių trukdymų kainą ir galbūt sudrausminti taip besielgiančius pažįstamus žmones.

Trečioji praktinė užduotis – sudėtingas slalomas ant slidžių paviršių „Suzuki Swift“ automobiliu. Panevėžio darbo rinkos mokymo centro vadovas Vytautas Šakėnas vairuotojams parengė išbandymų maratoną, kurį įveikė toli gražu ne kiekvienas. Čia reikėjo ir manevruoti tarp pilonų, ir įvažiuoti atbulomis į ant slidžių dangų esantį garažą, ir atlikti daugybę kitų vairavimo meistriškumą atskleidžiančių manevrų. Geriausiai čia pasirodė K. Pukas.

Paskutinėje vairavimo užduotyje dalyviams reikėjo palaikyti nustatytą 35 km/val. greitį, kai automobilio spidometras – uždengtas. Šia užduotimi buvo tikrinama, kaip vairuotojai gali laikytis numatyti savo greitį nematydami spidometro. Daugelis su šia užduotimi susidorojo puikiai, o Laura Pliaugienė pademonstravo išskirtinį tikslumą: kelių kilometrų distancijoje nuklydo vos 0,3 km/val.

Viso „Geriausio Lietuvos vairuotojo 2018“ konkurse dalyvavo per 1000 žmonių, o į tris atrankos etapus Klaipėdos, Panevėžio bei Šiaulių autodromuose atvyko virš 200.

  • PRIVALOMOJI TECHNINĖ APŽIŪRA
    • Kas yra techninė apžiūra
    • Aktuali informacija
    • Į ką atkreipti dėmesį
    • Papildomi reikalavimai
    • ADR mokymai
    • Karjera
    • D.U.K.
  • EKSPERTINĖS PASLAUGOS
    • Kas yra ekspertinės paslaugos
    • Techninė ekspertizė
    • Kur atliekamos ekspertinės paslaugos
    • Aktuali informacija
    • Papildomos ekspertinės paslaugos
    • UAB „Transporto studijos“
    • D.U.K
  • SAUGUS AUTOMOBILIS
    • Kodėl verta papildomai pasitikrinti automobilį
    • Kur pasitikrinti automobilio techninę būklę
    • Praktiniai patarimai eismo saugumui
  • DAUGIAU
    • Asociacija
    • Privatumo politika
    • Interneto svetainės privatumo politika
    • Slapukų naudojimo politika
    • Teisės aktai
    • TA statistika
    • Autopasaulis

Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija „Transeksta”
Senasis Ukmergės kel. 16, Užubalių k., Vilniaus r. LT-14302
Tel. +370 5 2640876, el. p. transeksta@vta.lt

Asociacijos pasitikėjimo telefonas +370 800 77008

© Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija. Visos teisės saugomos.

Slapukų valdymas

Siekiant užtikrinti geriausią vartotojo patirtį, mes naudojame technologijas, tokias kaip slapukai, norėdami saugoti ir/arba gauti įrenginio informaciją. Sutikimas naudoti šias technologijas leis mums tvarkyti duomenis, tokius kaip naršymo elgesys ar unikalūs identifikatoriai šiame tinklalapyje. Nesutikimas arba sutikimo atšaukimas gali neigiamai paveikti tam tikrus svetainės funkcionalumus. 

Funkciniai Visada aktyvus
Kad svetainę būtų lengviau naudoti, būtinais slapukais aktyvinamos pagrindinės funkcijos, pavyzdžiui, naršymo puslapiuose ir prieigos prie svetainės apsaugotų sričių. Be šių slapukų svetainė neveiks tinkamai.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistiniai
Naudodami statistikos slapukus, kurie renka anoniminę informacija ir teikia jos ataskaitas, svetainės savininkai gali sužinoti, kaip lankytojai sąveikauja su svetaine. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Trečiųjų šalių
Sutikimas reikalingas Youtube turinio rodymui.
Tvarkyti parinktis Tvarkyti paslaugas Tvarkyti {vendor_count} pardavėjus Skaitykite daugiau apie šiuos tikslus
Valdyti
{title} {title} {title}