• Facebook
  • Kontaktai
  • Įrašykite paieškos žodį
Transeksta
  • PRIVALOMOJI TECHNINĖ APŽIŪRA
    • Kas yra techninė apžiūra
      • Apie techninę apžiūrą
      • Kaip vyksta techninė apžiūra
      • Pasirengimas techninei apžiūrai
      • Techninei apžiūrai pateikiami dokumentai
      • Periodiškumas
      • Techninės apžiūros kainos
      • Istorinių transporto priemonių techninė apžiūra
      • Techninę apžiūrą reglamentuojantys dokumentai
      • Kaip automobilio valdytojui saugiai elgtis techninės apžiūros metu
    • Kur galima atlikti techninę apžiūrą
    • Aktuali informacija
      • Kaip registruotis į techninę apžiūrą ir sumokėti internetu
      • Ką daryti, jei techninės apžiūros galiojimas yra pasibaigęs arba panaikintas
      • Europos ekonominės erdvės šalyse atliktos privalomosios apžiūros pripažinimas
      • Privalomoji neeilinė techninė apžiūra (po eismo įvykio)
      • Ataskaitos išdavimas / keitimas
      • Dujų balionų eksploatacijos galiojimo laiko pratęsimas
      • Nemokamas priminimas apie apžiūros galiojimo pabaigą
    • Į ką atkreipti dėmesį
      • Dažniausiai pasitaikantys gedimai
      • Defektai eksperto akimis
      • Pirmosios pagalbos rinkiniai
      • Ką daryti susidūrus su galima korupcinio pobūdžio nusikalstama veika
      • TA stotyse – vaizdo kameros ir registratoriai
      • Gal susitarsim?
    • Papildomi reikalavimai
      • Apie papildomus reikalavimus
      • Automobiliai skirti eismui kaire kelio puse
      • Autobusams ir troleibusams
      • Pavojingus krovinius vežančioms transporto priemonėms (ADR)
      • Saugioms transporto priemonėms
      • Automobiliams su dujine įranga
    • ADR mokymai
    • Karjera
    • D.U.K.
  • EKSPERTINĖS PASLAUGOS
    • Kas yra ekspertinės paslaugos
      • Apie techninę ekspertizę
      • Naudingos nuorodos
    • Kur atliekamos ekspertinės paslaugos
    • Techninė ekspertizė
      • Perdirbtos transporto priemonės
      • Sugadintos transporto priemonės
      • Transporto priemonių duomenų nustatymas
      • Transporto priemonės skirtos eismui kaire kelio puse
    • Individualus transporto priemonių patvirtinimas
      • Naudotos transporto priemonės iš ne ES šalių
      • Naujos transporto priemonės
      • Savos gamybos transporto priemonės
      • Galingieji keturračiai
    • Duomenų nustatymas techninės ekspertizės atlikimui
      • Transporto priemonės svėrimas
    • UAB „Transporto studijos“
    • D.U.K
  • SAUGUS AUTOMOBILIS
    • Kodėl verta papildomai pasitikrinti automobilį
      • Ar Jūsų automobilis saugus?
      • Techninės būklės patikra
      • Kaip transporto priemonę internetu užregistruoti į patikrą
    • Kur pasitikrinti automobilio techninę būklę
    • Praktiniai patarimai eismo saugumui
      • Transporto priemonės priežiūra
      • Techninė apžiūra ir saugus eismas
      • Techninė apžiūra ir aplinkosauga
      • Techninė apžiūra ir taupumas
  • DAUGIAU
    • Asociacija
      • Apie mus
      • Privatumo politika
      • Asociacijos naujienos
      • Asociacijos nariai
      • Valdyba
      • Administracija
      • Kontaktai
    • Teisės aktai
      • Reglamentai
      • Direktyvos
      • Konvencijos
      • Kodeksai
      • Įstatymai, nutarimai
      • Įsakymai
    • Statistika
      • TA statistika
        • Bendroji statistika
        • Populiarioji statistika
        • Įdomioji statistika
      • Apie apžiūrų statistiką
    • Autopasaulis
      • Autonaujienos
      • Saugumas ir ekologija
      • Technika ir technologijos
      • Įvairenybės
  • Rubrikos

    • Naujausios
    • Autonaujienos
    • Saugumas ir ekologija
    • Technika ir technologijos
    • Įvairenybės

Browse:

  • Home
  • Įvairenybės
  • Elektromobilių likutinės vertės dėsniai: koks turi būti naujas, kad ir po kelerių metų liktų geidžiamas  

Elektromobilių likutinės vertės dėsniai: koks turi būti naujas, kad ir po kelerių metų liktų geidžiamas  

Elektromobilių technologijų šuolis ir sparčiai didėjantis modelių pasirinkimas pastarąjį dešimtmetį rodo automobilių pramonės ateities kryptį. Nors elektra vis labiau skverbiasi į europiečių automobilius, rinkos dėsniai išlieka panašūs – kai kurie elektromobiliai nuvertėja labiau nei kiti. Todėl pirkėjai vis dažniau užduoda klausimą, į ką atsižvelgti renkantis elektra varomą automobilį, kad po kelerių metų jis vis dar išlaikytų solidžią likutinę vertę.

Vertę mažina didėjanti konkurencija

Vienu iš moderniųjų elektromobilių pionierių galima laikyti pirmos kartos „Nissan Leaf“, kuris debiutavo 2010 metais. Tai buvo ne tik vienas pirmųjų masiniam naudojimui pritaikytų elektra varomų automobilių, bet kurį laiką ir praktiškai vienintelis pasirinkimas vairuotojams, norėjusiems kasdienai tinkamo tradicinio vidutinės klasės hečbeko.

Kia e-Soul

Dėl šios priežasties iš pradžių šio elektromobilio likutinė vertė buvo gana aukšta, tačiau rinkoje pasirodę modernesni modeliai turėjo įtakos „Leaf“ kainoms antrinėje rinkoje. Pavyzdžiui, 2015-aisiais „Kia e-Soul“ vairuotojams pasiūlė ne tik žaismingesnę išvaizdą, bet ir didesnį viena įkrova įveikiamą atstumą. Didėjanti konkurencija ir geresnės techninės savybės sumažino „Leaf“ likutinę vertę.

Pavyzdžiui, šiuo metu pirmos kartos „Nissan Leaf“, pagamintas prieš aštuonerius devynerius metus, kainuoja apie 6–7 tūkst. eurų, o tai yra apie 20 proc. pradinės jo vertės. Kiek naujesni (šešerių septynerių) kainuoja apie 10 tūkst. eurų, arba maždaug trečdalį pradinės kainos, o panašių metų „Kia e-Soul“ – apytiksliai 14–15 tūkst. (beveik pusė naujo elektromobilio kainos).

Elektromobilių entuziastas ir tinklaraščio „100procentuelektrinis.lt“ kūrėjas Dainius Jakas pastebi, kad technologijos ir viena įkrova įveikiamas atstumas yra vieni iš kertinių aspektų, padedančių išlaikyti didesnę likutinę elektromobilio kainą.

„Pavyzdžiui, naujas „Hyundai Ioniq“ kainavo panašiai, kaip ir „Nissan Leaf“, tačiau dabar naudotas „Ioniq“ kainuoja gerokai daugiau, nes jis – technologiškai geresnis: viena įkrova įveikia kur kas didesnį atstumą, turi aušinamą bateriją ir yra ekonomiškesnis.

O antrosios kartos „Leaf“, palyginti su pirmuoju modeliu, skiriasi tik vizualiai ir kiek pakeistu interjeru, bet technologijos – beveik tokios pačios. Todėl galima pastebėti, kad 2017-aisiais pagamintas „Ioniq“ yra brangesnis nei metais naujesnis „Leaf“, – pastebi D. Jakas.

Technologijų progresas

Didėjanti automobilių gamintojų konkurencija lemia spartų technologijų progresą. Prieš dešimtmetį vairuotojus tenkino viena įkrova 100–150 kilometrų įveikiantis elektromobilis, dabar daugiau dėmesio sulaukia modeliai, galintys nuvažiuoti tris ar keturis kartus daugiau. Taigi tokie elektromobiliai, tikėtina, po kelerių metų bus vertingesni, tačiau elektromobilių žinovas mano, kad daug kas priklausys nuo technologijų progreso.

„Kol vystysis elektromobilių baterijų technologijos ir galutinė automobilio kaina supanašės su varomais vidaus degimo varikliais, tol nuvertėjimas pirmaisiais metais bus ganėtinai didelis. Paprastas palyginimas: benzinu varoma „Hyundai Kona“ kainuoja apie 20 tūkst., o elektra – maždaug 40 tūkst., bet po penkerių metų abu kainuos panašiai arba skirtumas bus nedidelis.

Taip pat niekas negarantuoja, kad, pavyzdžiui, po penkerių metų normalus elektromobilio įveikiamas atstumas viena įkrova bus 800 kilometrų. Tokiu atveju dabar santykinai daug nuvažiuojantis elektra varomas „Hyundai Kona“ bus vertinamas kaip dabar 100 kilometrų įveikiantis „Nissan Leaf“, – svarsto D. Jakas.

Todėl svarbu atkreipti dėmesį ir į kitus elektromobilio parametrus, pavyzdžiui, akumuliatoriaus įkrovimo greitį. Nors šiuo atžvilgiu technologijos taip pat tobulėja, nemažai elektromobilių daliai vis dar reikia bent pusvalandžio ar valandos baterijai įkrauti tiek, kad būtų galima tęsti kelionę.

Vieni gamintojai šią problemą sprendžia 800 voltų sistemomis. Pavyzdžiui, „Porsche Taycan“ yra vienas pirmųjų elektromobilių, turintis tokią sistemą, todėl prie įkrovimo stotelės pakanka vos penkių minučių, kad papildomai nuvažiuotų 100 kilometrų. Tačiau ši technologija jau įmanoma ir kur kas pigesniems elektromobiliams.

Pavyzdžiui, naujausias „Kia EV6“ taip pat turi ypač greito įkrovimo galimybę siūlančią 800 voltų sistemą. Tai reiškia, kad akumuliatorių nuo 10 iki 80 proc. pavyks įkrauti vos per 18 minučių, o energija, reikalinga įveikti 100 kilometrų, bus įkrauta per mažiau nei keturias su puse minutės. Pagal versiją naujasis „Kia EV6“ viena įkrova galės įveikti 510 kilometrų atstumą.

Tai reiškia, kad net ir vykstant į ilgas keliones tarp krovimų bus įveikiamas ganėtinai didelis atstumas, o sustojus elektros energijos atsargas papildyti bus galima palyginti greitai. Tokios elektromobilio savybės ir ateityje gana gerai tenkins vairuotojų poreikius, todėl, tikėtina, jo likutinė vertė bus ganėtinai didelė.

Abejones sklaidančios garantijos

Nors, palyginti su vidaus degimo variklius turinčiais automobiliais, elektromobiliai yra techniškai paprastesni, vairuotojai dažnai vis dar skeptiškai žiūri į baterijas, kurios yra brangiausias elektromobilio komponentas.

Pirkėjus kartais neramina ir tai, kad elektromobilių baterijos pagal krovimų intensyvumą, iškrovą ir įkrovą eikvojasi. Tačiau trejų ar penkerių metų elektromobilio vairuotojui dėl to jaudintis nereikėtų.

„Elektromobilių baterijoms pagal Europos Sąjungos reikalavimus suteikiama aštuonerių metų garantija. Dažniausiai gamintojai garantuoja, kad po aštuonerių metų baterijos efektyvumas dar sieks 70 proc. ar daugiau. Kiek man žinoma, vos vieno modelio baterija tiek išsieikvoja“, – teigia D. Jakas.

Dėl tokios garantijos net ir po kelerių metų naudotas elektromobilis išlaikys ganėtinai didelę likutinę vertę, nes vienas svarbiausių ir brangiausių jo komponentų turės galiojančią garantiją. Prie geresnės išliekamosios vertės prisideda ir bendra elektromobilio garantija. Pavyzdžiui, „Kia“ suteikia septynerių metų garantiją, todėl jei pirmas savininkas automobiliu naudosis penkerius metus, antram liks ne tik elektromobilio baterijos, bet ir kitų komponentų garantija.

  • PRIVALOMOJI TECHNINĖ APŽIŪRA
    • Kas yra techninė apžiūra
    • Aktuali informacija
    • Į ką atkreipti dėmesį
    • Papildomi reikalavimai
    • ADR mokymai
    • Karjera
    • D.U.K.
  • EKSPERTINĖS PASLAUGOS
    • Kas yra ekspertinės paslaugos
    • Techninė ekspertizė
    • Kur atliekamos ekspertinės paslaugos
    • Aktuali informacija
    • Papildomos ekspertinės paslaugos
    • UAB „Transporto studijos“
    • D.U.K
  • SAUGUS AUTOMOBILIS
    • Kodėl verta papildomai pasitikrinti automobilį
    • Kur pasitikrinti automobilio techninę būklę
    • Praktiniai patarimai eismo saugumui
  • DAUGIAU
    • Asociacija
    • Privatumo politika
    • Interneto svetainės privatumo politika
    • Slapukų naudojimo politika
    • Teisės aktai
    • TA statistika
    • Autopasaulis

Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija „Transeksta”
Senasis Ukmergės kel. 16, Užubalių k., Vilniaus r. LT-14302
Tel. +370 5 2640876, el. p. transeksta@vta.lt

Asociacijos pasitikėjimo telefonas +370 800 77008

© Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija. Visos teisės saugomos.

Slapukų valdymas

Siekiant užtikrinti geriausią vartotojo patirtį, mes naudojame technologijas, tokias kaip slapukai, norėdami saugoti ir/arba gauti įrenginio informaciją. Sutikimas naudoti šias technologijas leis mums tvarkyti duomenis, tokius kaip naršymo elgesys ar unikalūs identifikatoriai šiame tinklalapyje. Nesutikimas arba sutikimo atšaukimas gali neigiamai paveikti tam tikrus svetainės funkcionalumus. 

Funkciniai Visada aktyvus
Kad svetainę būtų lengviau naudoti, būtinais slapukais aktyvinamos pagrindinės funkcijos, pavyzdžiui, naršymo puslapiuose ir prieigos prie svetainės apsaugotų sričių. Be šių slapukų svetainė neveiks tinkamai.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistiniai
Naudodami statistikos slapukus, kurie renka anoniminę informacija ir teikia jos ataskaitas, svetainės savininkai gali sužinoti, kaip lankytojai sąveikauja su svetaine. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Trečiųjų šalių
Sutikimas reikalingas Youtube turinio rodymui.
  • Tvarkyti parinktis
  • Tvarkyti paslaugas
  • Tvarkyti {vendor_count} pardavėjus
  • Skaitykite daugiau apie šiuos tikslus
Valdyti
  • {title}
  • {title}
  • {title}