• Naujausi papildymai
  • Kontaktai
  • Įrašykite paieškos žodį
Transeksta
  • PRIVALOMOJI TECHNINĖ APŽIŪRA
    • Kas yra techninė apžiūra
      • Apie techninę apžiūrą
      • Kaip vyksta techninė apžiūra
      • Pasirengimas techninei apžiūrai
      • Techninei apžiūrai pateikiami dokumentai
      • Periodiškumas
      • Techninės apžiūros kainos
      • Istorinių transporto priemonių techninė apžiūra
      • Techninę apžiūrą reglamentuojantys dokumentai
      • Kaip automobilio valdytojui saugiai elgtis techninės apžiūros metu
    • Kur galima atlikti techninę apžiūrą
    • Aktuali informacija
      • Kaip registruotis į techninę apžiūrą ir sumokėti internetu
      • Ką daryti, jei techninės apžiūros galiojimas yra pasibaigęs arba panaikintas
      • Europos ekonominės erdvės šalyse atliktos privalomosios apžiūros pripažinimas
      • Privalomoji neeilinė techninė apžiūra (po eismo įvykio)
      • Ataskaitos išdavimas / keitimas
      • Dujų balionų eksploatacijos galiojimo laiko pratęsimas
      • Nemokamas priminimas apie apžiūros galiojimo pabaigą
    • Į ką atkreipti dėmesį
      • Dažniausiai pasitaikantys gedimai
      • Defektai eksperto akimis
      • Pirmosios pagalbos rinkiniai
      • Ką daryti susidūrus su galima korupcinio pobūdžio nusikalstama veika
      • TA stotyse – vaizdo kameros ir registratoriai
      • Gal susitarsim?
    • Papildomi reikalavimai
      • Apie papildomus reikalavimus
      • Automobiliai skirti eismui kaire kelio puse
      • Autobusams ir troleibusams
      • Pavojingus krovinius vežančioms transporto priemonėms (ADR)
      • Saugioms transporto priemonėms
      • Automobiliams su dujine įranga
    • ADR mokymai
    • Karjera
    • D.U.K.
  • EKSPERTINĖS PASLAUGOS
    • Kas yra ekspertinės paslaugos
      • Apie techninę ekspertizę
      • Naudingos nuorodos
    • Kur atliekamos ekspertinės paslaugos
    • Techninė ekspertizė
      • Perdirbtos transporto priemonės
      • Sugadintos transporto priemonės
      • Transporto priemonių duomenų nustatymas
      • Transporto priemonės skirtos eismui kaire kelio puse
    • Individualus transporto priemonių patvirtinimas
      • Naudotos transporto priemonės iš ne ES šalių
      • Naujos transporto priemonės
      • Savos gamybos transporto priemonės
      • Galingieji keturračiai
    • Duomenų nustatymas techninės ekspertizės atlikimui
      • Transporto priemonės svėrimas
    • UAB „Transporto studijos“
    • D.U.K
  • SAUGUS AUTOMOBILIS
    • Kodėl verta papildomai pasitikrinti automobilį
      • Ar Jūsų automobilis saugus?
      • Techninės būklės patikra
      • Kaip transporto priemonę internetu užregistruoti į patikrą
    • Kur pasitikrinti automobilio techninę būklę
    • Praktiniai patarimai eismo saugumui
      • Transporto priemonės priežiūra
      • Techninė apžiūra ir saugus eismas
      • Techninė apžiūra ir aplinkosauga
      • Techninė apžiūra ir taupumas
  • DAUGIAU
    • Asociacija
      • Apie mus
      • Privatumo politika
      • Asociacijos naujienos
      • Asociacijos nariai
      • Valdyba
      • Administracija
      • Kontaktai
    • Teisės aktai
      • Reglamentai
      • Direktyvos
      • Konvencijos
      • Kodeksai
      • Įstatymai, nutarimai
      • Įsakymai
    • TA statistika
      • Bendroji statistika
      • Populiarioji statistika
      • Įdomioji statistika
      • Apie apžiūrų statistiką
    • Autopasaulis
      • Autonaujienos
      • Saugumas ir ekologija
      • Technika ir technologijos
      • Įvairenybės
  • Rubrikos

    • Naujausios
    • Autonaujienos
    • Saugumas ir ekologija
    • Technika ir technologijos
    • Įvairenybės

Browse:

  • Home
  • Technika ir technologijos
  • Elektromobilių įkrovimo ypatumai spustelėjus šaltukui

Elektromobilių įkrovimo ypatumai spustelėjus šaltukui

Atvėsus orams elektromobilių vairuotojai dažniau pastebi įkrovimo stotelių „gedimus“, kai įkrovimo greitis sulėtėja dėl neva sumažėjusios įkrovimo galios. Dažniausias šio netikėto pokyčio kaltininkas yra ne stotelės gedimas, o nepakankamai įšilusi elektromobilio baterija. „Ignitis“ specialistai pataria, ką daryti, kad atvėsus orams netikėtumų įkrovimo vietose būtų kuo mažiau.

Kaip oro temperatūra susijusi su įkrovimo greičiu?

Įkrovimo sparta priklauso nuo daugelio veiksnių, tačiau daugiausia tam įtakos turi baterijos įkrovimo lygis ir baterijos temperatūra. Šiai pokyčiai netgi spėjo gauti specialų terminą – „cold-gate“. Pavyzdžiui, elektromobilis „Volkswagen ID.3“ teoriškai gali įsikrauti maksimalia 175 kW galia, tačiau oro temperatūrai nukritus iki -15 °C įkrovimo galia gali siekti vos 40 kW. Tačiau įkrovimo sparta keičiasi ne tik temperatūrai nukritus žemiau 0°C, bet ir orui atvėsus jau iki maždaug +10 °C. To nežinantys vairuotojai, pastebėję įkrovimo greičio pokyčius, pirmiausia pagalvoja apie galimus įkrovimo stotelės gedimus ar galios ribojimus.

Norint jog elektromobilis sparčiai įsikrautų ir šaltuoju metu reikia palaikyti optimalią baterijos temperatūrą. Priklausomai nuo elektromobilio modelio, optimali baterijos temperatūra svyruoja nuo 25 iki 50 °C. Todėl, kai lauke  vėsiau, bateriją reikia papildomai šildyti.

Baterijos šildymas užtrunka ir naudoja energiją

Vėsiu oru įkraunant elektromobilį baterijos šildymas trunka apie 20–30 minučių, be to, šiam procesui naudojama papildoma energija. Tai pastebima įkrovimo sesijos metu – pradėjus sesiją stotelėje ir elektromobilio ekrane bus rodoma skirtinga momentinė galia. Dažniausiai stotelėje bus rodoma didesnė galia nei elektromobilio ekrane, nes energija naudojama ne tik baterijos papildymui, bet ir jos šildymui. Dėl šios priežasties elektromobilis įkrauna didesnį kiekį elektros nei baterijos talpa.

Yra elektromobilių, kurie įkrovimo sesiją pradeda tik tada, kai pasiekiama minimali baterijos temperatūra. Tokiu atveju, gali tekti palaukti 10–15 min., kol prasidės įkrovimo sesija.

Verta žinoti, kad, kuo baterija efektyvesnė, tuo ilgesnis bus šilimo laikas. Ši tendencija ypač pasijaučia įkraunant elektromobilius, turinčius 800 V bateriją. Įkrovimo greičiui žiemą įtakos turi ir baterijų cheminė sudėtis. Pavyzdžiui, LFP baterijos yra ilgaamžiškesnės, tačiau šaltuoju metu įsikrauna lėčiau, o NMC baterijos turi didesnę šalčio toleranciją.

Išankstinio šildymo funkcija taupo laiką

Norint neužtrukti prie įkrovimo stotelės, reikėtų pasirūpinti, kad ją pasiektumėte su jau pašildyta baterija. Paprasčiausia tai padaryti naudojantis išankstinio baterijos šildymo funkcija. Tokiu būdu maždaug per pusvalandį baterija pasieks optimalią temperatūrą, o įkrovimo sesija bus maksimaliai greita net ir žiemą. Jeigu elektromobilis tokios funkcijos neturi, rekomenduojame važiuojant naudoti automobilio regeneracijos funkciją. Ji taip pat leidžia sparčiau sušildyti bateriją.

Naudingi patarimai, kurie padės žiemą įsikrauti greičiau

  • Kai baterija šildoma iš anksto, trumpėja elektromobilio nuvažiuojamas atstumas, nes baterijos šildymas reikalauja papildomos energijos. Įkrovimo sesijos metu tam reikalingą energiją tiekia įkrovimo stotelė, o naudojant išankstinio pašildymo funkciją – baterija.
  • Keliaujant didesnius atstumus, po pirmos įkrovimo sesijos baterijos šildyti nebereikia. Ilgesnėje kelionėje, kai tenka įsikrauti daugiau kartų, bateriją šildyti reiktų tik prieš pirmą įkrovimo sesiją, nes važiuojant ji smarkiai neatšąla. Vėlesnės įkrovimo sesijos būna įprasto greičio.
  • Itin šaltu metu rekomenduojama elektromobilio nepalikti su mažesniu nei 20 proc. energijos likučiu. Kai temperatūra nukrenta -20 °C ir žemiau, elektromobilis automatiškai pradeda šildyti bateriją, todėl svarbu tam tikslui turėti pakankamai energijos.
  • Prieš įsigyjant elektromobilį įsitikinkite, ar jis turi išankstinio pašildymo funkciją ir šilumos siurblį. Šios funkcijos labai pagerina elektromobilio vairavimo patirtį šaltuoju sezonu. Peugeot e208

Oro temeperatūros įtaka elektromobiliu (“Peugeot e208”) nuvažiuojamam atstumui:

Nuvažiuojamas atstumas pagal WLTP Labai šalta
-10 °C
Šalta
0 °C
Šilta
+10 °C
Labai šilta
+20 °C
Karšta
+30 °C
Mieste, vid. greitis
30 km/h
200 km 264 km 296 km 340 km 275 km
Mieste, vid. greitis
50 km/h
230 km 283 km 312 km 350 km 309 km
Užmiestyje, vid. greitis
70 km/h
230 km 273 km 297 km 326 km 304 km
Greitkelyje, vid. greitis
90 km/h
202 km 232 km 250 km 271 km 263 km
Greitkelyje, vid. greitis
110 km/h
164 km 183 km 197 km 211 km 210 km
Magistralėje, vid. greitis
130 km/h
130 km 142 km 152 km 161 km 163 km
  • PRIVALOMOJI TECHNINĖ APŽIŪRA
    • Kas yra techninė apžiūra
    • Aktuali informacija
    • Į ką atkreipti dėmesį
    • Papildomi reikalavimai
    • ADR mokymai
    • Karjera
    • D.U.K.
  • EKSPERTINĖS PASLAUGOS
    • Kas yra ekspertinės paslaugos
    • Techninė ekspertizė
    • Kur atliekamos ekspertinės paslaugos
    • Aktuali informacija
    • Papildomos ekspertinės paslaugos
    • UAB „Transporto studijos“
    • D.U.K
  • SAUGUS AUTOMOBILIS
    • Kodėl verta papildomai pasitikrinti automobilį
    • Kur pasitikrinti automobilio techninę būklę
    • Praktiniai patarimai eismo saugumui
  • DAUGIAU
    • Asociacija
    • Privatumo politika
    • Interneto svetainės privatumo politika
    • Slapukų naudojimo politika
    • Teisės aktai
    • TA statistika
    • Autopasaulis

Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija „Transeksta”
Senasis Ukmergės kel. 16, Užubalių k., Vilniaus r. LT-14302
Tel. +370 5 2640876, el. p. transeksta@vta.lt

Asociacijos pasitikėjimo telefonas +370 800 77008

© Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija. Visos teisės saugomos.

Slapukų valdymas

Siekiant užtikrinti geriausią vartotojo patirtį, mes naudojame technologijas, tokias kaip slapukai, norėdami saugoti ir/arba gauti įrenginio informaciją. Sutikimas naudoti šias technologijas leis mums tvarkyti duomenis, tokius kaip naršymo elgesys ar unikalūs identifikatoriai šiame tinklalapyje. Nesutikimas arba sutikimo atšaukimas gali neigiamai paveikti tam tikrus svetainės funkcionalumus. 

Funkciniai Visada aktyvus
Kad svetainę būtų lengviau naudoti, būtinais slapukais aktyvinamos pagrindinės funkcijos, pavyzdžiui, naršymo puslapiuose ir prieigos prie svetainės apsaugotų sričių. Be šių slapukų svetainė neveiks tinkamai.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistiniai
Naudodami statistikos slapukus, kurie renka anoniminę informacija ir teikia jos ataskaitas, svetainės savininkai gali sužinoti, kaip lankytojai sąveikauja su svetaine. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Trečiųjų šalių
Sutikimas reikalingas Youtube turinio rodymui.
Tvarkyti parinktis Tvarkyti paslaugas Tvarkyti {vendor_count} pardavėjus Skaitykite daugiau apie šiuos tikslus
Valdyti
{title} {title} {title}