• Naujausi papildymai
  • Kontaktai
  • Įrašykite paieškos žodį
Transeksta
  • PRIVALOMOJI TECHNINĖ APŽIŪRA
    • Kas yra techninė apžiūra
      • Apie techninę apžiūrą
      • Kaip vyksta techninė apžiūra
      • Pasirengimas techninei apžiūrai
      • Techninei apžiūrai pateikiami dokumentai
      • Periodiškumas
      • Techninės apžiūros kainos
      • Istorinių transporto priemonių techninė apžiūra
      • Techninę apžiūrą reglamentuojantys dokumentai
      • Kaip automobilio valdytojui saugiai elgtis techninės apžiūros metu
    • Kur galima atlikti techninę apžiūrą
    • Aktuali informacija
      • Kaip registruotis į techninę apžiūrą ir sumokėti internetu
      • Ką daryti, jei techninės apžiūros galiojimas yra pasibaigęs arba panaikintas
      • Europos ekonominės erdvės šalyse atliktos privalomosios apžiūros pripažinimas
      • Privalomoji neeilinė techninė apžiūra (po eismo įvykio)
      • Ataskaitos išdavimas / keitimas
      • Dujų balionų eksploatacijos galiojimo laiko pratęsimas
      • Nemokamas priminimas apie apžiūros galiojimo pabaigą
    • Į ką atkreipti dėmesį
      • Dažniausiai pasitaikantys gedimai
      • Defektai eksperto akimis
      • Pirmosios pagalbos rinkiniai
      • Ką daryti susidūrus su galima korupcinio pobūdžio nusikalstama veika
      • TA stotyse – vaizdo kameros ir registratoriai
      • Gal susitarsim?
    • Papildomi reikalavimai
      • Apie papildomus reikalavimus
      • Automobiliai skirti eismui kaire kelio puse
      • Autobusams ir troleibusams
      • Pavojingus krovinius vežančioms transporto priemonėms (ADR)
      • Saugioms transporto priemonėms
      • Automobiliams su dujine įranga
    • ADR mokymai
    • Karjera
    • D.U.K.
  • EKSPERTINĖS PASLAUGOS
    • Kas yra ekspertinės paslaugos
      • Apie techninę ekspertizę
      • Naudingos nuorodos
    • Kur atliekamos ekspertinės paslaugos
    • Techninė ekspertizė
      • Perdirbtos transporto priemonės
      • Sugadintos transporto priemonės
      • Transporto priemonių duomenų nustatymas
      • Transporto priemonės skirtos eismui kaire kelio puse
    • Individualus transporto priemonių patvirtinimas
      • Naudotos transporto priemonės iš ne ES šalių
      • Naujos transporto priemonės
      • Savos gamybos transporto priemonės
      • Galingieji keturračiai
    • Duomenų nustatymas techninės ekspertizės atlikimui
      • Transporto priemonės svėrimas
    • UAB „Transporto studijos“
    • D.U.K
  • SAUGUS AUTOMOBILIS
    • Kodėl verta papildomai pasitikrinti automobilį
      • Ar Jūsų automobilis saugus?
      • Techninės būklės patikra
      • Kaip transporto priemonę internetu užregistruoti į patikrą
    • Kur pasitikrinti automobilio techninę būklę
    • Praktiniai patarimai eismo saugumui
      • Transporto priemonės priežiūra
      • Techninė apžiūra ir saugus eismas
      • Techninė apžiūra ir aplinkosauga
      • Techninė apžiūra ir taupumas
  • DAUGIAU
    • Asociacija
      • Apie mus
      • Privatumo politika
      • Asociacijos naujienos
      • Asociacijos nariai
      • Valdyba
      • Administracija
      • Kontaktai
    • Teisės aktai
      • Reglamentai
      • Direktyvos
      • Konvencijos
      • Kodeksai
      • Įstatymai, nutarimai
      • Įsakymai
    • Statistika
      • TA statistika
        • Bendroji statistika
        • Populiarioji statistika
        • Įdomioji statistika
      • Apie apžiūrų statistiką
    • Autopasaulis
      • Autonaujienos
      • Saugumas ir ekologija
      • Technika ir technologijos
      • Įvairenybės
  • Rubrikos

    • Naujausios
    • Autonaujienos
    • Saugumas ir ekologija
    • Technika ir technologijos
    • Įvairenybės

Browse:

  • Home
  • Saugumas ir ekologija
  • Ekspertas apie elektromobilių naudojimą per audrą: ar pavojinga krauti lyjant ir ką daryti žaibuojant?

Ekspertas apie elektromobilių naudojimą per audrą: ar pavojinga krauti lyjant ir ką daryti žaibuojant?

Elektromobiliai nėra visiška naujovė transporto pasaulyje, tačiau juos vis dar gaubia aibė įvairiausių mitų, susijusių su kasdieniu jų naudojimu ir saugumu. Tarp itin dažnai pasitaikančių įsitikinimų – nuogąstavimai, kad elektra varomas transporto priemones pavojinga naudoti per lietų, ypač įkrovimo metu. Bet ar tokie įsitikinimai – nors kiek teisingi?

Kaip ir benzininiams bei dyzeliniams automobiliams, elektra varomoms transporto priemonėms atliekami griežti saugos ir atsparumo vandeniui bandymai. Atliekant šiuos testus taip pat tikrinami specifiniai elektromobilio komponentai, siekiant įsitikinti, ar aukštos įtampos kabeliai, įkrovimo lizdas ir akumuliatorius yra atsparūs vandeniui, kad juos būtų galima saugiai naudoti, pavyzdžiui, lyjant lietui. Tai taikoma ir saugiam elektrinių transporto priemonių plovimui rankinėse ar automatinėse plovyklose.

„Priešingai dalies visuomenės įsitikinimui, elektrinės transporto priemonės gali būti dar atsparesnės oro sąlygoms, pavyzdžiui, lietui ar sniegui, nei transporto priemonės su vidaus degimo varikliais. Elektromobilių konstrukcijoje naudojamos medžiagos yra atsparios vandeniui: guminiai sandarikliai, sandarūs korpusai, vandeniui atsparūs akumuliatoriai ir elektros varikliai ir t. t.

Gamybos metu akumuliatoriai hermetiškai uždaromi, kad į juos nepatektų purvo ir būtų apsaugotas jų vidus. Be to, gamintojai privalo laikytis griežtų atsparumo vandeniui standartų, kurie užtikrina apsaugą laikinai panardinus į vandenį. Net jei dėl vandens įvyktų trumpasis jungimas ar kiltų elektros problemų, kiekviename elektromobilyje įmontuotos saugos sistemos automatiškai nutrauks elektros grandinę, taip užkirsdamos kelią tolesnei žalai ir užtikrindamos naudotojo saugumą“, – apie elektromobilių specifiką pasakoja „Renault“ viešųjų ryšių ir komunikacijos koordinatorius Baltijos šalyse Mindaugas Plukys.

O jeigu trenktų žaibas?

Eksperto teigimu, tikimybė, kad į elektrinę transporto priemonę trenks žaibas, yra ne didesnė nei į bet kurią kitą transporto priemonę. Tačiau įdomu tai, kad šiuo atveju elektromobilis audros metu yra gerokai saugesnė vieta nei buvimas lauke.

„Kiekvieną transporto priemonę supanti metalinė konstrukcija praleidžia energiją per išorinį automobilio apvalkalą, neleisdama jai prasiskverbti į vidų ir apsaugodama vairuotoją bei keleivius. Štai kodėl per audrą patartina nepalikti automobilio, nes jame esate saugesni“, – priduria M. Plukys.

Saugu, bet papildomas atsargumas nepakenks

Elektromobiliai yra tokie pat elektriniai prietaisai kaip ir visi kiti. Todėl daliai visuomenės kylantis klausimas dėl tokio tipo transporto priemonės krovimo per lietų yra visiškai pagrįstas. Visgi elektromobiliai, anot pašnekovo, sukurti taip, kad būtų atsparūs tokioms oro sąlygoms. Taigi, elektromobilį įkrauti lyjant lietui yra saugu.

„Kol kabelis nėra tinkamai prijungtas prie kištuko, srovė neteka. Kai kištukas prijungiamas prie įkrovimo lizdo, sistema sukuria nepralaidžią vandeniui jungtį, kuri išlieka saugi viso įkrovimo proceso metu. Elektromobilių įkrovimo komponentai: visi kabeliai, elektros lizdai, įkrovimo taškai ir kt. yra kruopščiai išbandyti ir suprojektuoti taip, kad veiktų bet kokiomis oro sąlygomis, net lyjant. Šiuo atveju dėl vandeniui atsparių jungčių, neleidžiančių vandeniui liestis su elektros komponentais, nėra jokio pavojaus patirti elektros smūgį“, – patikina M. Plukys.

Eksperto teigimu, norint tinkamai įkrauti elektromobilį lietingu oru, derėt laikytis automobilių gamintojų rekomenduojamų saugos ir naudojimo instrukcijų. Šie nurodymai pagrįsti tomis pačiomis bendrosiomis atsargumo priemonėmis, kurios taikomos naudojant įprastus elektros prietaisus: pavyzdžiui, vengti laidų sąlyčio su drėgme ar neprijunginėti elektromobilio prie įkrovimo prieigos audros metu.

„Dalis elektromobilių įkroviklių skirti įrengti dengtose automobilių stovėjimo aikštelėse arba garažuose. Taip pat yra vandeniui atsparių įkroviklių, kuriuos galima montuoti lauke, kurie turi IP65 arba aukštesnį atsparumo lygį ir kurie veiks net ir lyjant lietui, tačiau vėlgi reikia imtis pagrindinių atsargumo priemonių.

Greitojo įkrovimo stotelėse arba viešosiose įkrovimo vietose, kuriose galima įkrauti greičiau, įrengtas specialus saugos įtaisas. Prieš įjungiant elektros grandinę atliekamas elektroninis patikrinimas. Jei sistema aptinka trumpąjį jungimą, pavyzdžiui, dėl drėgmės, įkrovimas neprasideda. Šios saugos priemonės iš dalies paaiškina didesnę įkrovimo stotelėje kainą, lyginant su įkrovimu namuose“, – atskleidžia „Renault“ viešųjų ryšių ir komunikacijos koordinatorius Baltijos šalyse M. Plukys.

Papildomos atsargumo priemonės, kurių reikėtų imtis įkraunant elektromobilį:

  1. nelieskite įkrovimo kabelių drėgnomis rankomis ir (arba) stovėdami baloje;
  2. neprijunkite drėgnos kabelio jungties;
  3. venkite įkrauti elektromobilį per liūtį ir audrą;
  4. transporto priemonei įkrauti nenaudokite buitinio elektros lizdo;
  5. nebandykite vienu metu įkrauti ir plauti automobilį;
  6. nelieskite įkroviklio, kabelių ir įkrovimo stotelės drėgnomis rankomis;
  7. nenaudokite jungties ir įkrovimo kištuko, jei jie yra drėgni;
  8. venkite naudoti įkrovimo stoteles, kurios yra drėgnos arba kurių apsauginis korpusas yra su defektais (įtrūkimais);
  9. jei į transporto priemonės jungtį pateko drėgmės, nedžiovinkite jos sugeriančiu audiniu, nes sąlytis gali būti pavojingas. Vietoj to naudokite suspausto oro pūstuvą.
  • PRIVALOMOJI TECHNINĖ APŽIŪRA
    • Kas yra techninė apžiūra
    • Aktuali informacija
    • Į ką atkreipti dėmesį
    • Papildomi reikalavimai
    • ADR mokymai
    • Karjera
    • D.U.K.
  • EKSPERTINĖS PASLAUGOS
    • Kas yra ekspertinės paslaugos
    • Techninė ekspertizė
    • Kur atliekamos ekspertinės paslaugos
    • Aktuali informacija
    • Papildomos ekspertinės paslaugos
    • UAB „Transporto studijos“
    • D.U.K
  • SAUGUS AUTOMOBILIS
    • Kodėl verta papildomai pasitikrinti automobilį
    • Kur pasitikrinti automobilio techninę būklę
    • Praktiniai patarimai eismo saugumui
  • DAUGIAU
    • Asociacija
    • Privatumo politika
    • Interneto svetainės privatumo politika
    • Slapukų naudojimo politika
    • Teisės aktai
    • TA statistika
    • Autopasaulis

Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija „Transeksta”
Senasis Ukmergės kel. 16, Užubalių k., Vilniaus r. LT-14302
Tel. +370 5 2640876, el. p. transeksta@vta.lt

Asociacijos pasitikėjimo telefonas +370 800 77008

© Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija. Visos teisės saugomos.

Slapukų valdymas

Siekiant užtikrinti geriausią vartotojo patirtį, mes naudojame technologijas, tokias kaip slapukai, norėdami saugoti ir/arba gauti įrenginio informaciją. Sutikimas naudoti šias technologijas leis mums tvarkyti duomenis, tokius kaip naršymo elgesys ar unikalūs identifikatoriai šiame tinklalapyje. Nesutikimas arba sutikimo atšaukimas gali neigiamai paveikti tam tikrus svetainės funkcionalumus. 

Funkciniai Visada aktyvus
Kad svetainę būtų lengviau naudoti, būtinais slapukais aktyvinamos pagrindinės funkcijos, pavyzdžiui, naršymo puslapiuose ir prieigos prie svetainės apsaugotų sričių. Be šių slapukų svetainė neveiks tinkamai.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistiniai
Naudodami statistikos slapukus, kurie renka anoniminę informacija ir teikia jos ataskaitas, svetainės savininkai gali sužinoti, kaip lankytojai sąveikauja su svetaine. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Trečiųjų šalių
Sutikimas reikalingas Youtube turinio rodymui.
Tvarkyti parinktis Tvarkyti paslaugas Tvarkyti {vendor_count} pardavėjus Skaitykite daugiau apie šiuos tikslus
Valdyti
{title} {title} {title}