Dar viena naftos pramonės pergalė prieš elektromobilius
Po beveik dvejus metus trukusių derybų su automobilių pramone ir kitomis suinteresuotomis šalimis, EPA oficialiai pasiūlė įšaldyti degalų taupymo standartus. Panašu, kad artėjama prie dar vienos iškastinio kuro pramonės pergalės, nes toks sprendimas gali reikšti tik vieną – lėtesnį elektromobilių atėjimą į transporto sektorių. Aie tai rašo portalas technologijos.lt.
Per JAV prezidento Obamos kadenciją autombilių gamintojai jau buvo sutikę keisti savo požiūrį ir verslo strategijas. Obamos prezidentavimo metu priimtas planas būtų paskatinęs juos pradėti masiniu būdu gaminti mažiau taršius ir degalus taupančius automobilius, tuo pačiu ir elektrines transporto priemones.
Automobilių gamintojai jau buvo sutikę su tokiomis taisyklėmis, bet vos tik prezidentu tapo Donald‘as Trump‘as, o EPA vadovu Scott‘as Pruitt‘as, jie iškart pamatė galimybę visą tai pakeisti.
Automobilių gamintojų lobistų grupė, į kurią įeina praktiškai visi automobilių gamintojai, išskyrus „Tesla“ ir dar keletas Prancūzijos automobilių gamintojų, vos po dviejų dienų nuo Trump‘o išrinkimo JAV prezidentu, išsiuntė bendrą laišką, kuriame išdėstė savo poziciją šiomis „Obamos taisyklėmis“.
Tad jau beveik dvejus metus automobilių pramonė išlaiko nuolatinį spaudimą sumažinti „Obamos taisyklių“ standartus. Jiems tai daryti sekėsi visai lengvai, juolab, kad EPA vadovavo skandalingasis Pruitt‘as, kuris labai aiškiai palaikė naftos pramonės siekius.
Praėjusį mėnesį Pruitt‘as atsistatydino iš EPA vadovo pareigų ir jį pakeitė klimato kaitos neigėjas ir akmens anglių lobistas Andrew‘as Wheeler‘is.
Tad „gerų“ naujienų nereikėjo laukti ilgai – EPA jau oficialiai išleido pasiūlymą, kuriuo siekiama nuo 2020 metų sušvelninti degalų taupymo standartus. Tad tokie pasiūlymai sumažina ankščiau numatytus tikslus 2021-2026 metams.
Aplinkos apsaugos agentūra (EPA), kurios tikslas yra apsaugoti aplinką, mano, kad šie tikslai būtų per brangūs. Pagal naująjį pasiūlymą numatoma, kad lengvųjų automobilių CAFE (degalų sunaudojimo kiekis 100-ui kilometrų aut. past.) ir CO2 lygiai bus vidutiniškai tokie: 5,38 litrai / 100 km ir 127 gr. CO2 / kilometrui.
Štai ką apie naująjį pasiūlymą sakė EPA vadovas Wheeler‘is:
„Mes pristatome prezidentui Trump‘ui dokumentą, kuris padės įgyventi Amerikos visuomenei duotą pažadą – sutvarkyti dabartinius kuro ekonomijos ir šiltnamio reiškinį sukeliančių dujų išmetimų standartus.
Mūsų dokumente, remiantis naujausia informacija, siekiama rasti tinkamą reguliavimo pusiausvyrą ir sukurti 50-ties valstijų sprendimą (angl. 50-state soliution), kuris leis didesniam skaičiui amerikiečių įsigyti naujesnes, saugesnes ir mažiau teršiančias transporto priemones.
Realistiškesni standartai (degalų suvartojimo ir teršalų išmetimo aut. past.) gali išgelbėti gyvybes ir toliau gerinti aplinką. Mes vertiname visuomenės indėlį ir šį procesą vykdome skaidriai bei atvirai.“
50-ties valstijų sprendimas yra bandymas užkirsti kelią Kalifornijai įgyvendinti savo reglamentų rinkinį, kuris, žvelgiant ir istoriškai, būdavo daug griežtesnis už federalinį reglamentavimą.
Dabar, kai EPA siūlo švelninti standartūs, tarp šių reglamentavimų atsiranda dar didesnis skirtumas, tad panašu, kad nei Trump‘as, nei naujasis EPA vadovas to nenori.
Teigiamas dalykas yra tas, kad šie EPA sprendimai dar kol kas yra nepriimti ir pagal tokių reglamentavimų kūrimo proceso taisykles yra būtina duoti laiko pasisakyti visuomenei ir suinteresuotoms grupėms.
Aplinkosaugos grupės jau išreiškė neigiamą nuomonę dėl naujųjų degalų suvartojimo ir teršalų išmetimų standartų švelninimo, o klimato pokyčius neigiančios grupės, pavyzdžiui, Nacionalinis viešosios politikos tyrimų centras pritaria pasiūlymams.
Tačiau tokie EPA organizacijos, kuri turėtų ginti aplinką ir jos interesus, veiksmai atrodo labai prieštaringai. Aplinkosaugos grupės vienbalsiai pritaria laikytis „Obamos taisyklių“ ir netgi jas griežtinti ir tik automobilių gamintojai bei naftos pramonė siekia švelninti standartus.
Galbūt visuomenė, aplinkosaugos organizacijos ir elektromobilių gamintojai sugebės įtikinti EPA nesiimti šių veiksmų, bet kai jai vadovauja anglies pramonės lobistas ir klimato kaitos neigėjas, vilties daug nėra.