• Naujausi papildymai
  • Kontaktai
  • Įrašykite paieškos žodį
Transeksta
  • PRIVALOMOJI TECHNINĖ APŽIŪRA
    • Kas yra techninė apžiūra
      • Apie techninę apžiūrą
      • Kaip vyksta techninė apžiūra
      • Pasirengimas techninei apžiūrai
      • Techninei apžiūrai pateikiami dokumentai
      • Periodiškumas
      • Techninės apžiūros kainos
      • Istorinių transporto priemonių techninė apžiūra
      • Techninę apžiūrą reglamentuojantys dokumentai
      • Kaip automobilio valdytojui saugiai elgtis techninės apžiūros metu
    • Kur galima atlikti techninę apžiūrą
    • Aktuali informacija
      • Kaip registruotis į techninę apžiūrą ir sumokėti internetu
      • Ką daryti, jei techninės apžiūros galiojimas yra pasibaigęs arba panaikintas
      • Europos ekonominės erdvės šalyse atliktos privalomosios apžiūros pripažinimas
      • Privalomoji neeilinė techninė apžiūra (po eismo įvykio)
      • Ataskaitos išdavimas / keitimas
      • Dujų balionų eksploatacijos galiojimo laiko pratęsimas
      • Nemokamas priminimas apie apžiūros galiojimo pabaigą
    • Į ką atkreipti dėmesį
      • Dažniausiai pasitaikantys gedimai
      • Defektai eksperto akimis
      • Pirmosios pagalbos rinkiniai
      • Ką daryti susidūrus su galima korupcinio pobūdžio nusikalstama veika
      • TA stotyse – vaizdo kameros ir registratoriai
      • Gal susitarsim?
    • Papildomi reikalavimai
      • Apie papildomus reikalavimus
      • Automobiliai skirti eismui kaire kelio puse
      • Autobusams ir troleibusams
      • Pavojingus krovinius vežančioms transporto priemonėms (ADR)
      • Saugioms transporto priemonėms
      • Automobiliams su dujine įranga
    • ADR mokymai
    • Karjera
    • D.U.K.
  • EKSPERTINĖS PASLAUGOS
    • Kas yra ekspertinės paslaugos
      • Apie techninę ekspertizę
      • Naudingos nuorodos
    • Kur atliekamos ekspertinės paslaugos
    • Techninė ekspertizė
      • Perdirbtos transporto priemonės
      • Sugadintos transporto priemonės
      • Transporto priemonių duomenų nustatymas
      • Transporto priemonės skirtos eismui kaire kelio puse
    • Individualus transporto priemonių patvirtinimas
      • Naudotos transporto priemonės iš ne ES šalių
      • Naujos transporto priemonės
      • Savos gamybos transporto priemonės
      • Galingieji keturračiai
    • Duomenų nustatymas techninės ekspertizės atlikimui
      • Transporto priemonės svėrimas
    • UAB „Transporto studijos“
    • D.U.K
  • SAUGUS AUTOMOBILIS
    • Kodėl verta papildomai pasitikrinti automobilį
      • Ar Jūsų automobilis saugus?
      • Techninės būklės patikra
      • Kaip transporto priemonę internetu užregistruoti į patikrą
    • Kur pasitikrinti automobilio techninę būklę
    • Praktiniai patarimai eismo saugumui
      • Transporto priemonės priežiūra
      • Techninė apžiūra ir saugus eismas
      • Techninė apžiūra ir aplinkosauga
      • Techninė apžiūra ir taupumas
  • DAUGIAU
    • Asociacija
      • Apie mus
      • Privatumo politika
      • Asociacijos naujienos
      • Asociacijos nariai
      • Valdyba
      • Administracija
      • Kontaktai
    • Teisės aktai
      • Reglamentai
      • Direktyvos
      • Konvencijos
      • Kodeksai
      • Įstatymai, nutarimai
      • Įsakymai
    • TA statistika
      • Bendroji statistika
      • Populiarioji statistika
      • Įdomioji statistika
      • Apie apžiūrų statistiką
    • Autopasaulis
      • Autonaujienos
      • Saugumas ir ekologija
      • Technika ir technologijos
      • Įvairenybės
  • Rubrikos

    • Naujausios
    • Autonaujienos
    • Saugumas ir ekologija
    • Technika ir technologijos
    • Įvairenybės

Browse:

  • Home
  • Saugumas ir ekologija
  • B. Vanagas: Kodėl žieminės padangos vasarą – neišmintinga?  

B. Vanagas: Kodėl žieminės padangos vasarą – neišmintinga?  

Kasmet artėjant vasarai, vairuotojai turi kelias galimybes, su kokiomis padangomis tęsti savo keliones šiltojo sezono metu. Automobilių valdytojai gali numontuoti žiemines padangas ir tuos pačius ratlankius papuošti naujomis vasarinėmis padangomis; gali panaudoti paruoštą komplektą ratlankių, ant kurių jau užmontuotos vasarinės padangos; o gali ir… Likti su žieminėmis padangomis, jeigu jos nėra dygliuotos. Tačiau ar tai tikrai išmintinga?

„Inbank Toyota Gazoo Racing Baltics“ lenktynininkas ir „Nacionalinio automobilių klubo“ vadovas Benediktas Vanagas pateikė ne vieną priežastį, kodėl važinėti su žieminėmis padangomis vasarą yra ne toks geras pasirinkimas, kaip „persiauti“ į vasarines.

Važinėti su žieminėmis padangomis vasarą brangu

B. Vanagas teigia, jog žiemines padangas naudoti vasarą – paprasčiausiai brangu. Kiekvienas padangų modelis sukurtas važinėti tam tikromis oro ir kelių sąlygomis. Pavyzdžiui, žieminės padangos skirtos naudoti žemesnėje nei +7 °C temperatūroje (o ne tik prisnigus). Aukštesnėje temperatūroje gumos mišinys greičiau įkaista ir labiau dėvisi, tad kitą žiemą pasitiksite su gerokai „nutrintomis“ arba visiškai nusidėvėjusiomis padangomis. Tad persimontuoti padangas yra bent 5–10 kartų pigiau, nei rudenį automobiliui pirkti naują apavą.

Vasarinės padangos šiltuoju metų laiku – saugesnės

Lenktynininkas akcentuoja, jog dalis žmonių žiemines padangas vasarą naudoja dėl neatitikimo keliamiems reikalavimams. Žiemą minimalus protektoriaus gylis yra 3 mm. Kai padangos susidėvi labiau, jos neišmetamos, o naudojamos vasarą. Šiltuoju metų laiku minimalus protektoriaus gylis yra 1,6 mm, tad klaidingai manoma, jog mažiau nei 3 mm protektoriaus ant žieminių padangų yra „pats tas“ vasarą.

Kaip jau buvo minėta, oro temperatūra turi įtakos padangų efektyvumui, nes vasarinių ir žieminių padangų guma skiriasi. Stabdymo kelias, važiuojant su žieminėmis padangomis vasarą, gali prailgėti net 5–7 metrus. B. Vanagas pabrėžia, jog avarinėse situacijose esminę įtaką daro net centimetrai, o važiuojantys žieminėmis padangomis šiltuoju metų laiku rizikuoja metrais.

Vairavimo stabilumą mažina ir tai, kad šaltajam metų laikui skirtoms padangoms, dėl didesnio poreikio sukibimui esant ypač slidžiomis sąlygoms, specialiai kuriamas net padangos karkasas. Jis pagamintas taip, kad padangos karkasas „amortizuotų“ ratų pasukimą, taip išlaikant sukibimą, pavyzdžiui, su ledu. Vasarą tai suteikia automobilio „plaukiojimo“ jausmą.

Vienas žodis – neefektyvu

Jau žinote jausmą, kuomet automobilis „plaukioja“, jį reikia „gaudyti“ – jis tarsi nestabilus? Toks potyris apima važiuojant su žieminėmis padangomis, kuomet lauke – aukštesnė nei +7 °C temperatūra. Ne gana to, žieminėmis padangomis apautas automobilis vartos daugiau degalų. Kaip bebūtų, žieminėmis nedygliuotomis padangomis važinėti galima visus metus, tad tik nuo vairuotojo priklauso, kiek jis nori investuoti į komfortą bei savo ir aplinkinių saugumą.

  • PRIVALOMOJI TECHNINĖ APŽIŪRA
    • Kas yra techninė apžiūra
    • Aktuali informacija
    • Į ką atkreipti dėmesį
    • Papildomi reikalavimai
    • ADR mokymai
    • Karjera
    • D.U.K.
  • EKSPERTINĖS PASLAUGOS
    • Kas yra ekspertinės paslaugos
    • Techninė ekspertizė
    • Kur atliekamos ekspertinės paslaugos
    • Aktuali informacija
    • Papildomos ekspertinės paslaugos
    • UAB „Transporto studijos“
    • D.U.K
  • SAUGUS AUTOMOBILIS
    • Kodėl verta papildomai pasitikrinti automobilį
    • Kur pasitikrinti automobilio techninę būklę
    • Praktiniai patarimai eismo saugumui
  • DAUGIAU
    • Asociacija
    • Privatumo politika
    • Interneto svetainės privatumo politika
    • Slapukų naudojimo politika
    • Teisės aktai
    • TA statistika
    • Autopasaulis

Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija „Transeksta”
Senasis Ukmergės kel. 16, Užubalių k., Vilniaus r. LT-14302
Tel. +370 5 2640876, el. p. transeksta@vta.lt

Asociacijos pasitikėjimo telefonas +370 800 77008

© Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija. Visos teisės saugomos.

Slapukų valdymas

Siekiant užtikrinti geriausią vartotojo patirtį, mes naudojame technologijas, tokias kaip slapukai, norėdami saugoti ir/arba gauti įrenginio informaciją. Sutikimas naudoti šias technologijas leis mums tvarkyti duomenis, tokius kaip naršymo elgesys ar unikalūs identifikatoriai šiame tinklalapyje. Nesutikimas arba sutikimo atšaukimas gali neigiamai paveikti tam tikrus svetainės funkcionalumus. 

Funkciniai Visada aktyvus
Kad svetainę būtų lengviau naudoti, būtinais slapukais aktyvinamos pagrindinės funkcijos, pavyzdžiui, naršymo puslapiuose ir prieigos prie svetainės apsaugotų sričių. Be šių slapukų svetainė neveiks tinkamai.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistiniai
Naudodami statistikos slapukus, kurie renka anoniminę informacija ir teikia jos ataskaitas, svetainės savininkai gali sužinoti, kaip lankytojai sąveikauja su svetaine. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Trečiųjų šalių
Sutikimas reikalingas Youtube turinio rodymui.
Tvarkyti parinktis Tvarkyti paslaugas Tvarkyti {vendor_count} pardavėjus Skaitykite daugiau apie šiuos tikslus
Valdyti
{title} {title} {title}