• Naujausi papildymai
  • Kontaktai
  • Įrašykite paieškos žodį
Transeksta
  • PRIVALOMOJI TECHNINĖ APŽIŪRA
    • Kas yra techninė apžiūra
      • Apie techninę apžiūrą
      • Kaip vyksta techninė apžiūra
      • Pasirengimas techninei apžiūrai
      • Techninei apžiūrai pateikiami dokumentai
      • Periodiškumas
      • Techninės apžiūros kainos
      • Istorinių transporto priemonių techninė apžiūra
      • Techninę apžiūrą reglamentuojantys dokumentai
      • Kaip automobilio valdytojui saugiai elgtis techninės apžiūros metu
    • Kur galima atlikti techninę apžiūrą
    • Aktuali informacija
      • Kaip registruotis į techninę apžiūrą ir sumokėti internetu
      • Ką daryti, jei techninės apžiūros galiojimas yra pasibaigęs arba panaikintas
      • Europos ekonominės erdvės šalyse atliktos privalomosios apžiūros pripažinimas
      • Privalomoji neeilinė techninė apžiūra (po eismo įvykio)
      • Ataskaitos išdavimas / keitimas
      • Dujų balionų eksploatacijos galiojimo laiko pratęsimas
      • Nemokamas priminimas apie apžiūros galiojimo pabaigą
    • Į ką atkreipti dėmesį
      • Dažniausiai pasitaikantys gedimai
      • Defektai eksperto akimis
      • Pirmosios pagalbos rinkiniai
      • Ką daryti susidūrus su galima korupcinio pobūdžio nusikalstama veika
      • TA stotyse – vaizdo kameros ir registratoriai
      • Gal susitarsim?
    • Papildomi reikalavimai
      • Apie papildomus reikalavimus
      • Automobiliai skirti eismui kaire kelio puse
      • Autobusams ir troleibusams
      • Pavojingus krovinius vežančioms transporto priemonėms (ADR)
      • Saugioms transporto priemonėms
      • Automobiliams su dujine įranga
    • ADR mokymai
    • Karjera
    • D.U.K.
  • EKSPERTINĖS PASLAUGOS
    • Kas yra ekspertinės paslaugos
      • Apie techninę ekspertizę
      • Naudingos nuorodos
    • Kur atliekamos ekspertinės paslaugos
    • Techninė ekspertizė
      • Perdirbtos transporto priemonės
      • Sugadintos transporto priemonės
      • Transporto priemonių duomenų nustatymas
      • Transporto priemonės skirtos eismui kaire kelio puse
    • Individualus transporto priemonių patvirtinimas
      • Naudotos transporto priemonės iš ne ES šalių
      • Naujos transporto priemonės
      • Savos gamybos transporto priemonės
      • Galingieji keturračiai
    • Duomenų nustatymas techninės ekspertizės atlikimui
      • Transporto priemonės svėrimas
    • UAB „Transporto studijos“
    • D.U.K
  • SAUGUS AUTOMOBILIS
    • Kodėl verta papildomai pasitikrinti automobilį
      • Ar Jūsų automobilis saugus?
      • Techninės būklės patikra
      • Kaip transporto priemonę internetu užregistruoti į patikrą
    • Kur pasitikrinti automobilio techninę būklę
    • Praktiniai patarimai eismo saugumui
      • Transporto priemonės priežiūra
      • Techninė apžiūra ir saugus eismas
      • Techninė apžiūra ir aplinkosauga
      • Techninė apžiūra ir taupumas
  • DAUGIAU
    • Asociacija
      • Apie mus
      • Privatumo politika
      • Asociacijos naujienos
      • Asociacijos nariai
      • Valdyba
      • Administracija
      • Kontaktai
    • Teisės aktai
      • Reglamentai
      • Direktyvos
      • Konvencijos
      • Kodeksai
      • Įstatymai, nutarimai
      • Įsakymai
    • TA statistika
      • Bendroji statistika
      • Populiarioji statistika
      • Įdomioji statistika
      • Apie apžiūrų statistiką
    • Autopasaulis
      • Autonaujienos
      • Saugumas ir ekologija
      • Technika ir technologijos
      • Įvairenybės
  • Rubrikos

    • Naujausios
    • Autonaujienos
    • Saugumas ir ekologija
    • Technika ir technologijos
    • Įvairenybės

Browse:

  • Home
  • Įvairenybės
  • Automobilių pirkėjai turi būti ypač atidūs – vagys imasi dar nematytų metodų

Automobilių pirkėjai turi būti ypač atidūs – vagys imasi dar nematytų metodų

Pirkdami naudotą automobilį, pirkėjai dažnai daugiausia dėmesio skiria jo techninei patikrai: kaip veikia variklis, ar nėra didelių problemų su važiuokle, tikrina korozijos poveikį. Tačiau neretai pirkėjai net nepagalvoja, kad jų nusižiūrėtas automobilis gali būti vogtas. LRT laida „Keliai. Mašinos. Žmonės“ pasakoja, kaip galima apsisaugoti nuo pardavėjų klastos ir kokių gudrybių griebiasi automobilių vagys.

Pasikonsultuokite su specialistais

Ekspertai teigia, kad retas pirkėjas, prieš įsigydamas automobilį, patikrina, ar jo nusižiūrėta transporto priemonė nėra vogta. Pavyzdžiui, patikrinę techninę būklę, jie visiškai ignoruoja duomenų bazes, kuriose galima pasitikrinti, ar automobilis nėra vogtas.

„Žmonės dažnai pamiršta tai padaryti. Patinka automobilis, jį nusiperka, o tada, kai atvyksta pas mus, ne visada pavyksta įregistruoti.

Todėl reikia atlikti namų darbus ir pasidomėti transporto priemone. Pavyzdžiui, jei automobilis jau registruotas Lietuvoje, „Regitros“ puslapyje yra registro duomenys, kuriuos galima patikrinti. Taip pat galima pasitikrinti ir policijos duomenų bazėje.

Jei automobilis yra iš užsienio, „Regitros“ puslapyje galima pasitikrinti kai kurių šalių atviras duomenų bazes. Suvedus automobilio duomenis galima surasti ridą, techninius duomenis ir kitą papildomą informaciją“, – pataria VĮ „Regitra“ specialistas Povilas Ruškus.

Tam, kad atliktumėte patikrą, jums reikia automobilio identifikacinio numerio. Specialistas sako, kad lengviausia jį rasti už priekinio automobilio stiklo. Taip pat jis būna iškaltas specialiose lentelėse ar įvairiose kėbulo vietose. Patikrinti šį numerį duomenų bazės – pirmas žingsnis. Jei kyla įtarimų, kreipkitės į specialistus – autorizuotus markės atstovus – arba atvykite į „Regitrą“.

P. Ruškus sako, kad nereikia skubėti pasirašyti pirkimo–pardavimo sutarties. Su pardavėju geriausia sutarti, kad sandoris bus užbaigtas tik tuo atveju, jei automobilį pavyks sėkmingai užregistruoti. Beje, tokie siūlymai gali padėti identifikuoti nesąžiningą pardavėją, kuris, bijodamas neigiamų pasekmių, gali atsisakyti tokios sąlygos.

Advokatas Mindaugas Kukaitis perspėja, kad neatidumo pasekmės gali būti itin skaudžios, nes neseniai įsigytas automobilis gali būti paimtas iš naujojo jo savininko.

„Pirkėjas neįsitikina, ar įsigytas daiktas yra teisėtai jam parduotas, ir iš dalies prisiima atsakomybę, nes perka daiktą neįsitikinęs, ar pardavėjas yra tikrasis savininkas.

Teismų praktikoje buvę įvairių atvejų. Kartais teismas gina pirkėją, nes, jei „Regitra“ atliko tam tikrą patikrą ir įregistravo dokumentus, ji taip pat prisiima riziką.

Tačiau yra ir priešingos teismų praktikos, kai registracijos centras atlieka tik formalią registraciją, ir, jei duomenys buvo profesionaliai suklastoti ar nebuvo galimybės įžvelgti, kad jie yra kaip nors padirbti, tuo metu laikoma, kad tokia registracija gali būti panaikinta“, – dėmesį atkreipia M. Kukaitis.

Pastebėti klastojimą tampa vis sudėtingiau

Kriminalinių tyrimų centro Transporto priemonių tyrimo skyriaus viršininkas Vilius Ramanauskas teigia, kad pirmiausia, ką vagys stengiasi suklastoti, yra būtent transporto priemonės identifikavimo numeris.

„Identifikacinis numeris gali būti graviruojamas, iškalamas arba išspaudžiamas. Atsižvelgiant į tai atliekamas ir klastojimas. Pavyzdžiui, numeris gali būti nušlifuojamas ir tada iškalamas kitas. Gali būti keičiama paženklinta detalė. Taip pat jis gali būti paslepiamas uždengiant originalą plokštele.

Dažniausiai viskas daroma rankomis, bet kartais naudojami ne visai tie įrankiai. Tačiau laikas nestovi vietoje ir identifikacinių numerių klastotojai turi naujausias bei moderniausias stakles, kuriomis galima išgraviruoti tokį numerį, kokio reikia, todėl plika akimi pastebėti klastojimo faktą yra gana sudėtinga“, – sako V. Ramanaukas.

Specialistas perspėja, kad vagys ir numerių klastotojai tobulėja ne tik pakeisdami duomenis, tačiau sugeba pritaikyti ir naujus metodus – ant daužto arba degusio automobilio kėbulo sumontuojamos vogto automobilio detalės.

„Pats identifikavimo numerio apibrėžimas sako, kad tai yra numeris, skirtas transporto priemonei identifikuoti. Tai yra, įvedę tą numerį į gamintojo duomenų bazę, galime matyti, kad tai dyzelinis atitinkamo galingumo baltos spalvos automobilis.

Jei turime tik kėbulą, į kurį sudėtos kitų transporto priemonių detalės, tikrindami gamintojo duomenų bazę gausime visišką painiavą.

Pažvelgę į tokio automobilio identifikacinį numerį, jam priekaištų neturime, tačiau visos jo detalės priklauso visiškai kitai transporto priemonei, o kartais net ir kelioms, kurios būna vogtos“, – patirtimi dalinasi V. Ramanauskas.

Per metus atliekama apie 300 tyrimų dėl įtariamų klastojimo atvejų. V. Ramanauskas parodo vieną iš paskutinių atvejų – BMW markės automobilį, kuris buvo pavogtas Vokietijoje.

„Ši transporto priemonė jau po atlikto tyrimo ir ji iš tikrųjų yra vogta – jos identifikavimo numeris yra suklastotas. Šiuo atveju ant kėbulo iškaltas identifikacinis numeris buvo patikrintas gamintojo duomenų bazėje ir gavome duomenis, kuriuos patikrinę pastebėjome neatitikimų.

Po to buvo atliekamas detalesnis tyrimas. Patikrinta dažų struktūra numeracijos lauke, o atradus skirtumus, dažai buvo pašalinti, atliktas cheminis ėsdinimas. Tyrimo metu buvo nustatytas tikrasis numeris, kurio fragmentus, gerai įsižiūrėjus, galima matyti“, – pasakoja V. Ramanauskas.

as, ir šiame BMW buvo mėginama suklastoti bent du iš jų, nes nepakako perkalti tik to numerio, kuris iškaltas ant kėbulo. Be jo, reikėjo pakeisti ir lentelę, kurioje numeris yra pakartojamas.

„Šiuo atveju matome, kad gamyklinė lentelė yra suklastota, bet tai padaryta pakankamai profesionaliai, nes yra matomi saugos elementai“, – pastebi V. Ramanauskas.

  • PRIVALOMOJI TECHNINĖ APŽIŪRA
    • Kas yra techninė apžiūra
    • Aktuali informacija
    • Į ką atkreipti dėmesį
    • Papildomi reikalavimai
    • ADR mokymai
    • Karjera
    • D.U.K.
  • EKSPERTINĖS PASLAUGOS
    • Kas yra ekspertinės paslaugos
    • Techninė ekspertizė
    • Kur atliekamos ekspertinės paslaugos
    • Aktuali informacija
    • Papildomos ekspertinės paslaugos
    • UAB „Transporto studijos“
    • D.U.K
  • SAUGUS AUTOMOBILIS
    • Kodėl verta papildomai pasitikrinti automobilį
    • Kur pasitikrinti automobilio techninę būklę
    • Praktiniai patarimai eismo saugumui
  • DAUGIAU
    • Asociacija
    • Privatumo politika
    • Interneto svetainės privatumo politika
    • Slapukų naudojimo politika
    • Teisės aktai
    • TA statistika
    • Autopasaulis

Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija „Transeksta”
Senasis Ukmergės kel. 16, Užubalių k., Vilniaus r. LT-14302
Tel. +370 5 2640876, el. p. transeksta@vta.lt

Asociacijos pasitikėjimo telefonas +370 800 77008

© Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija. Visos teisės saugomos.

Slapukų valdymas

Siekiant užtikrinti geriausią vartotojo patirtį, mes naudojame technologijas, tokias kaip slapukai, norėdami saugoti ir/arba gauti įrenginio informaciją. Sutikimas naudoti šias technologijas leis mums tvarkyti duomenis, tokius kaip naršymo elgesys ar unikalūs identifikatoriai šiame tinklalapyje. Nesutikimas arba sutikimo atšaukimas gali neigiamai paveikti tam tikrus svetainės funkcionalumus. 

Funkciniai Visada aktyvus
Kad svetainę būtų lengviau naudoti, būtinais slapukais aktyvinamos pagrindinės funkcijos, pavyzdžiui, naršymo puslapiuose ir prieigos prie svetainės apsaugotų sričių. Be šių slapukų svetainė neveiks tinkamai.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistiniai
Naudodami statistikos slapukus, kurie renka anoniminę informacija ir teikia jos ataskaitas, svetainės savininkai gali sužinoti, kaip lankytojai sąveikauja su svetaine. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Trečiųjų šalių
Sutikimas reikalingas Youtube turinio rodymui.
Tvarkyti parinktis Tvarkyti paslaugas Tvarkyti {vendor_count} pardavėjus Skaitykite daugiau apie šiuos tikslus
Valdyti
{title} {title} {title}