• Naujausi papildymai
  • Kontaktai
  • Įrašykite paieškos žodį
Transeksta
  • PRIVALOMOJI TECHNINĖ APŽIŪRA
    • Kas yra techninė apžiūra
      • Apie techninę apžiūrą
      • Kaip vyksta techninė apžiūra
      • Pasirengimas techninei apžiūrai
      • Techninei apžiūrai pateikiami dokumentai
      • Periodiškumas
      • Techninės apžiūros kainos
      • Istorinių transporto priemonių techninė apžiūra
      • Techninę apžiūrą reglamentuojantys dokumentai
      • Kaip automobilio valdytojui saugiai elgtis techninės apžiūros metu
    • Kur galima atlikti techninę apžiūrą
    • Aktuali informacija
      • Kaip registruotis į techninę apžiūrą ir sumokėti internetu
      • Ką daryti, jei techninės apžiūros galiojimas yra pasibaigęs arba panaikintas
      • Europos ekonominės erdvės šalyse atliktos privalomosios apžiūros pripažinimas
      • Privalomoji neeilinė techninė apžiūra (po eismo įvykio)
      • Ataskaitos išdavimas / keitimas
      • Dujų balionų eksploatacijos galiojimo laiko pratęsimas
      • Nemokamas priminimas apie apžiūros galiojimo pabaigą
    • Į ką atkreipti dėmesį
      • Dažniausiai pasitaikantys gedimai
      • Defektai eksperto akimis
      • Pirmosios pagalbos rinkiniai
      • Ką daryti susidūrus su galima korupcinio pobūdžio nusikalstama veika
      • TA stotyse – vaizdo kameros ir registratoriai
      • Gal susitarsim?
    • Papildomi reikalavimai
      • Apie papildomus reikalavimus
      • Automobiliai skirti eismui kaire kelio puse
      • Autobusams ir troleibusams
      • Pavojingus krovinius vežančioms transporto priemonėms (ADR)
      • Saugioms transporto priemonėms
      • Automobiliams su dujine įranga
    • ADR mokymai
    • Karjera
    • D.U.K.
  • EKSPERTINĖS PASLAUGOS
    • Kas yra ekspertinės paslaugos
      • Apie techninę ekspertizę
      • Naudingos nuorodos
    • Kur atliekamos ekspertinės paslaugos
    • Techninė ekspertizė
      • Perdirbtos transporto priemonės
      • Sugadintos transporto priemonės
      • Transporto priemonių duomenų nustatymas
      • Transporto priemonės skirtos eismui kaire kelio puse
    • Individualus transporto priemonių patvirtinimas
      • Naudotos transporto priemonės iš ne ES šalių
      • Naujos transporto priemonės
      • Savos gamybos transporto priemonės
      • Galingieji keturračiai
    • Duomenų nustatymas techninės ekspertizės atlikimui
      • Transporto priemonės svėrimas
    • UAB „Transporto studijos“
    • D.U.K
  • SAUGUS AUTOMOBILIS
    • Kodėl verta papildomai pasitikrinti automobilį
      • Ar Jūsų automobilis saugus?
      • Techninės būklės patikra
      • Kaip transporto priemonę internetu užregistruoti į patikrą
    • Kur pasitikrinti automobilio techninę būklę
    • Praktiniai patarimai eismo saugumui
      • Transporto priemonės priežiūra
      • Techninė apžiūra ir saugus eismas
      • Techninė apžiūra ir aplinkosauga
      • Techninė apžiūra ir taupumas
  • DAUGIAU
    • Asociacija
      • Apie mus
      • Privatumo politika
      • Asociacijos naujienos
      • Asociacijos nariai
      • Valdyba
      • Administracija
      • Kontaktai
    • Teisės aktai
      • Reglamentai
      • Direktyvos
      • Konvencijos
      • Kodeksai
      • Įstatymai, nutarimai
      • Įsakymai
    • TA statistika
      • Bendroji statistika
      • Populiarioji statistika
      • Įdomioji statistika
      • Apie apžiūrų statistiką
    • Autopasaulis
      • Autonaujienos
      • Saugumas ir ekologija
      • Technika ir technologijos
      • Įvairenybės
  • Rubrikos

    • Naujausios
    • Autonaujienos
    • Saugumas ir ekologija
    • Technika ir technologijos
    • Įvairenybės

Browse:

  • Home
  • Technika ir technologijos
  • Automobilis visiems gyvenimo atvejams: kas lemia krosoverių populiarumą?

Automobilis visiems gyvenimo atvejams: kas lemia krosoverių populiarumą?

Anksčiau automobilių pirkėjai miestui rinkosi mažus hečbekus, verslo atstovai važinėjo sedanais, daug keliaujantys – universalais. Šeimos pirko vienatūrius, o ūkininkai, medžiotojai ar šiaip tie, kuriems reikia važiuoti į bekelę, – visureigius. Viengungiai ar jaunos poros mėgo kupė ar kabrioletus. O dabar visi galvas pametę dėl didesnio pravažumo automobilių, ypač – Lietuvoje. Čia perkamiausi vidutinės klasės, vidutinio dydžio SUV ir krosoveriai. Tačiau galbūt taip nutiko ne be priežasties?

Tarp populiariausių – jau ir vidutiniai SUV

Automobilių rinka per du dešimtmečius pasikeitė beveik kardinaliai. Tai galima pastebėti palyginus Europos naujų automobilių pardavimo rezultatus. Štai lygiai prieš 20 metų Senajame žemyne karaliavo hečbekai: 2004-aisiais paklausiausias naujas automobilis buvo „Volkswagen Golf“, po jo – „Peugeot 206“ ir „Peugeot 307“. Už jų rikiavosi „Renault Megane“, „Renault Clio“, „Ford Focus“ ir „Opel Astra“.

Visureigiai tuo metu nebuvo madingi, šeimos tik ėmė atrasti kompaktiškus vienatūrius, tad antrajame dešimtuke puikavosi „Opel Meriva“ bei „Volkswagen Touran“. Į dabar mėgstamus korėjietiškus automobilius žmonės žiūrėjo dar kreivai: 40-oje vietoje įsitaisęs „Hyundai Getz“ buvo populiariausias korėjietiškas automobilis Europoje 2004-aisiais.

Kaip rinka atrodo dabar? „JATO Dynamics“ automobilių verslo apžvalgininkų duomenimis, 2022-aisiais perkamiausių automobilių Europoje 10-uke buvo 3, o pernai – net 5 krosoveriai. Žinoma, Senajame žemyne ir toliau dominuoja maži automobiliai – „Renault Clio“, „Dacia Sandero“, „Peugeot 208“ ir kiti, jie perkamiausi tankiai apgyvendintuose Europos didmiesčiuose.

Martin Meiners

Bet galima matyti, kaip juos keičia maži krosoveriai: „Volkswagen T-Cross“, „Toyota Yaris Cross“, „Dacia Duster“, „Peugeot 2008“. Dar viena įdomybė: 2022-aisiais į populiariausiųjų dešimtuką pateko ir vidutinio dydžio SUV „Hyundai Tucson“, ne pirmus metus Europoje pirmaujantis tarp C segmento SUV. Už jo – „Kia Sportage“, „Nissan Qashqai“, „Volkswagen Tiguan“, „Peugeot 3008“.

Visureigio norisi, bet visureigiškumo nebereikia

Pastarieji pokyčiai automobilių rinkoje žurnalisto Vitoldo Miliaus nestebina. Anot jo, laikui bėgant vairuotojai tiesiog suvokė, kad kelyje tam tikros visureigių savybės itin praverčia, tam net nebūtina nusukti nuo asfalto, o tai padiktavo kryptį ir patiems gamintojams.

„Anksčiau visureigiai buvo kaip visureigiai: pasižymėjo geromis savybėmis bekelėje, tačiau nebuvo patogūs važinėti kasdien. Bet žmonės kažkaip suprato, kad aukščiau sėdėti yra smagiau, dydis suteikė saugumo jausmą, be to, visureigiai žavėjo rimtesniu įvaizdžiu, tad pamažu juos pradėjo pirkti nė nevažinėjantys į bekelę. Gamintojai tai suprato, todėl automobiliai evoliucionavo: išliko įvaizdis, tvirtas dizainas, aukšta sėdėsena, geresnis matomumas, tačiau jie pradėjo važiuoti lengvai ir patogiai, kaip lengvieji automobiliai. Ne visuomet reikia tos visų varančiųjų ratų pavaros“, – aiškina V. Milius.

Iš tiesų pirmieji prabangūs „BMW X5“, „Porsche Cayenne“, „Mercedes-Benz ML“ SUV susilaukė specialistų, kurie nesuprato, kam jie reikalingi, kritikos, tačiau greitai pirkėjai parodė, kad jiems tokia didesnio pravažumo, bet labiau asfaltui pritaikyto automobilio filosofija patinka. Pirmieji SUV turėjo bekelei tinkamų savybių, kaip antai lėtinančių pavarų ar blokuojamų diferencialų, bet šios sistemos ilgainiui išnyko ir SUV ant asfalto tapo visiems savaime suprantamu reiškiniu.

Paskui „premium“ segmentą nusekė ir vidutinė klasė: jos krosoveriai ir SUV galutinai pribaigė vienatūrius, baigia nukonkuruoti sedanus bei universalus. Kaip tokie automobiliai evoliucionavo, galima pažiūrėti į „Hyundai Tucson“, paklausiausio C segmento SUV modelio istoriją, kuri šiemet kaip tik skaičiuoja 20-us metus.

2004-aisiais dar nepopuliarūs korėjiečiai eksperimentavo. Pirmasis jų krosoveris „Tucson“ buvo panašus į sumažintą rimtą visureigį: turėjo visų varančiųjų ratų pavarą, ganėtinai erdvų kėbulą ir išsiskyrė neblogomis savybėmis bekelėje. Už nedidelę kainą pardavinėjamas paprastas ir patvarus bazinis SUV susilaukė klientų dėmesio. Tik korėjiečiai pastebėjo, kad šį modelį perkantys klientai kreipia dėmesį ne į pravažumą, o į praktiškumą. Taigi antroji karta, Europos rinkoje pavadinta ix35 vardu, pasižymėjo geresnėmis valdymo savybėmis ir ekonomiškumu.

2015-aisiais pasirodžiusi trečioji karta buvo modernaus dizaino, dailių proporcijų, erdvi ir džiugino pažangiomis technologijomis. Populiariausia versija buvo su priekinių varančiųjų ratų pavara. 2020-aisiais pasirodžiusi ketvirtoji karta nustebino publiką progresyviu dizainu, hibridinėmis jėgainėmis, dar erdvesniu kėbulu ir gausybe technologijų. Ji tapo tikru hitu.

Visos reikalingos savybės vienoje vietoje

Pirkėjai jau seniai suprato, kad erdvus SUV salonas ir didelė bagažinė gali atstoti vienatūrius ir universalus, dėl modernių technologijų pakaboje šio tipo automobiliai važiavimo savybėmis pastebimai nebenusileidžia žemiems modeliams, o aukštesnė prošvaisa leidžia ramiau nuvažiuoti iki sodybos žvyrkeliu ar užlipti ant bordiūro miesto džiunglėse. Nors tokie SUV kaip „Hyundai Tucson“ gali būti komplektuojami ir su visų varančiųjų ratų pavara, daugumai pirkėjų ji nebūtina.

„Dabar pirmu smuiku griežia technologijos. Patys automobiliai važiuoja gerai, labiausiai skiriasi technologijos. Kartais jos gal nėra būtinos, bet, pagyvenus su viena ar kita sistema, nebesinori grįžti atgal, taigi žmonės žiūri, kad automobilis turėtų technologijų, kad būtų raiškūs ekranai, kaip gyvenime esame įpratę, ir kad viskas sklandžiai veiktų“, – aiškina V. Milius.

Tikėtina, jog būtent technologijos tapo vienu iš bendrovės „Hyundai“ sėkmės veiksnių, leidusių aplenkti kitus žinomus bene konkurencingiausios rinkos gamintojus. Šiuo atveju korėjiečiai dosnūs, kalbant apie standartinę automobilių įrangą, ir inovatyvūs diegdami naujoves: pavyzdžiui, „Tucson“ modelyje pristatytos aklosios zonos kameros.

Taigi nors entuziastams vienodo kėbulo automobiliai gatvėse gali atrodyti nuobodžiai, plačiosioms masėms šiuolaikiniai, technologiškai pažangūs krosoveriai ir SUV suteikia kone visas savybes, kurių jiems gali prireikti gyvenime. Be to, ir pačios mados kinta. Atsiranda ir įmantresnio dizaino kupė kėbulų, buvo net ir kabrioletų. Skirtumas tik tas, kad dabar automobiliai tampa aukštesni.

 

  • PRIVALOMOJI TECHNINĖ APŽIŪRA
    • Kas yra techninė apžiūra
    • Aktuali informacija
    • Į ką atkreipti dėmesį
    • Papildomi reikalavimai
    • ADR mokymai
    • Karjera
    • D.U.K.
  • EKSPERTINĖS PASLAUGOS
    • Kas yra ekspertinės paslaugos
    • Techninė ekspertizė
    • Kur atliekamos ekspertinės paslaugos
    • Aktuali informacija
    • Papildomos ekspertinės paslaugos
    • UAB „Transporto studijos“
    • D.U.K
  • SAUGUS AUTOMOBILIS
    • Kodėl verta papildomai pasitikrinti automobilį
    • Kur pasitikrinti automobilio techninę būklę
    • Praktiniai patarimai eismo saugumui
  • DAUGIAU
    • Asociacija
    • Privatumo politika
    • Interneto svetainės privatumo politika
    • Slapukų naudojimo politika
    • Teisės aktai
    • TA statistika
    • Autopasaulis

Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija „Transeksta”
Senasis Ukmergės kel. 16, Užubalių k., Vilniaus r. LT-14302
Tel. +370 5 2640876, el. p. transeksta@vta.lt

Asociacijos pasitikėjimo telefonas +370 800 77008

© Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija. Visos teisės saugomos.

Slapukų valdymas

Siekiant užtikrinti geriausią vartotojo patirtį, mes naudojame technologijas, tokias kaip slapukai, norėdami saugoti ir/arba gauti įrenginio informaciją. Sutikimas naudoti šias technologijas leis mums tvarkyti duomenis, tokius kaip naršymo elgesys ar unikalūs identifikatoriai šiame tinklalapyje. Nesutikimas arba sutikimo atšaukimas gali neigiamai paveikti tam tikrus svetainės funkcionalumus. 

Funkciniai Visada aktyvus
Kad svetainę būtų lengviau naudoti, būtinais slapukais aktyvinamos pagrindinės funkcijos, pavyzdžiui, naršymo puslapiuose ir prieigos prie svetainės apsaugotų sričių. Be šių slapukų svetainė neveiks tinkamai.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistiniai
Naudodami statistikos slapukus, kurie renka anoniminę informacija ir teikia jos ataskaitas, svetainės savininkai gali sužinoti, kaip lankytojai sąveikauja su svetaine. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Trečiųjų šalių
Sutikimas reikalingas Youtube turinio rodymui.
Tvarkyti parinktis Tvarkyti paslaugas Tvarkyti {vendor_count} pardavėjus Skaitykite daugiau apie šiuos tikslus
Valdyti
{title} {title} {title}