• Naujausi papildymai
  • Kontaktai
  • Įrašykite paieškos žodį
Transeksta
  • PRIVALOMOJI TECHNINĖ APŽIŪRA
    • Kas yra techninė apžiūra
      • Apie techninę apžiūrą
      • Kaip vyksta techninė apžiūra
      • Pasirengimas techninei apžiūrai
      • Techninei apžiūrai pateikiami dokumentai
      • Periodiškumas
      • Techninės apžiūros kainos
      • Istorinių transporto priemonių techninė apžiūra
      • Techninę apžiūrą reglamentuojantys dokumentai
      • Kaip automobilio valdytojui saugiai elgtis techninės apžiūros metu
    • Kur galima atlikti techninę apžiūrą
    • Aktuali informacija
      • Kaip registruotis į techninę apžiūrą ir sumokėti internetu
      • Ką daryti, jei techninės apžiūros galiojimas yra pasibaigęs arba panaikintas
      • Europos ekonominės erdvės šalyse atliktos privalomosios apžiūros pripažinimas
      • Privalomoji neeilinė techninė apžiūra (po eismo įvykio)
      • Ataskaitos išdavimas / keitimas
      • Dujų balionų eksploatacijos galiojimo laiko pratęsimas
      • Nemokamas priminimas apie apžiūros galiojimo pabaigą
    • Į ką atkreipti dėmesį
      • Dažniausiai pasitaikantys gedimai
      • Defektai eksperto akimis
      • Pirmosios pagalbos rinkiniai
      • Ką daryti susidūrus su galima korupcinio pobūdžio nusikalstama veika
      • TA stotyse – vaizdo kameros ir registratoriai
      • Gal susitarsim?
    • Papildomi reikalavimai
      • Apie papildomus reikalavimus
      • Automobiliai skirti eismui kaire kelio puse
      • Autobusams ir troleibusams
      • Pavojingus krovinius vežančioms transporto priemonėms (ADR)
      • Saugioms transporto priemonėms
      • Automobiliams su dujine įranga
    • ADR mokymai
    • Karjera
    • D.U.K.
  • EKSPERTINĖS PASLAUGOS
    • Kas yra ekspertinės paslaugos
      • Apie techninę ekspertizę
      • Naudingos nuorodos
    • Kur atliekamos ekspertinės paslaugos
    • Techninė ekspertizė
      • Perdirbtos transporto priemonės
      • Sugadintos transporto priemonės
      • Transporto priemonių duomenų nustatymas
      • Transporto priemonės skirtos eismui kaire kelio puse
    • Individualus transporto priemonių patvirtinimas
      • Naudotos transporto priemonės iš ne ES šalių
      • Naujos transporto priemonės
      • Savos gamybos transporto priemonės
      • Galingieji keturračiai
    • Duomenų nustatymas techninės ekspertizės atlikimui
      • Transporto priemonės svėrimas
    • UAB „Transporto studijos“
    • D.U.K
  • SAUGUS AUTOMOBILIS
    • Kodėl verta papildomai pasitikrinti automobilį
      • Ar Jūsų automobilis saugus?
      • Techninės būklės patikra
      • Kaip transporto priemonę internetu užregistruoti į patikrą
    • Kur pasitikrinti automobilio techninę būklę
    • Praktiniai patarimai eismo saugumui
      • Transporto priemonės priežiūra
      • Techninė apžiūra ir saugus eismas
      • Techninė apžiūra ir aplinkosauga
      • Techninė apžiūra ir taupumas
  • DAUGIAU
    • Asociacija
      • Apie mus
      • Privatumo politika
      • Asociacijos naujienos
      • Asociacijos nariai
      • Valdyba
      • Administracija
      • Kontaktai
    • Teisės aktai
      • Reglamentai
      • Direktyvos
      • Konvencijos
      • Kodeksai
      • Įstatymai, nutarimai
      • Įsakymai
    • TA statistika
      • Bendroji statistika
      • Populiarioji statistika
      • Įdomioji statistika
      • Apie apžiūrų statistiką
    • Autopasaulis
      • Autonaujienos
      • Saugumas ir ekologija
      • Technika ir technologijos
      • Įvairenybės
  • Rubrikos

    • Naujausios
    • Autonaujienos
    • Saugumas ir ekologija
    • Technika ir technologijos
    • Įvairenybės

Browse:

  • Home
  • Technika ir technologijos
  • Išmanieji sprendimai autonominiam važiavimui mieste

Išmanieji sprendimai autonominiam važiavimui mieste

Technologijų kompanija „Continental“ pristatė naujas technologijas, susijusias su žmogaus ir automobilio sąveika, išmaniosiomis sankryžomis ir autonominiu važiavimu mieste – visa tai yra @CITY projekto, skirto savavaldžiam važiavimui mieste, dalis. Tai laikomas viena svarbiausių automatizuoto vairavimo funkcijų, kadangi sudėtingas eismo situacijas galima įveikti tik naudojant itin pažangią programinę įrangą ir didelio našumo jutiklius.

„Jau seniai „Continental“ nėra vien tik automobilinės įrangos gamintojas. Pasaulyje važinėja daugiau nei milijardas automobilių, kuriuose naudojama „Continental“ programinė įranga ir šią veiklą mes ir toliau plečiame“, – sako Gillesas Mabire, „Continental“ vyriausiasis technologijų direktorius.

Savavaldis važiavimas mieste tampa vis realesnis

Iki šiol kalbant apie automatizuotą važiavimą, dažniausiai omenyje turimos pagalbinės vairavimo sistemos, veikiančios greitkeliuose ir užmiesčio keliuose. „Stovinčiais automobiliais užgrūstos ir siauros gatvelės, dviratininkai ir pėstieji, kurie taip pat naudojasi važiuojamąja dalimi arba ją kerta, šviesoforai ir žiedinės sankryžos – eismas mieste yra daug sudėtingesnis. „Continental“ plėtoja ir kuria prototipų technologijas pagal esamas sąlygas, kurios įgalina automatizuotą važiavimą mieste“, – sako Marcas Simonas, vienas iš „Continental“ @CITY projektų vadovų. Šiame bendrame projekte sukurtos naujovės savavaldį važiavimą mieste daro vis realesniu.

Tai įmanoma, pavyzdžiui, apjungus tokių automobilio jutiklių kaip priekinė ir aplinkinio vaizdo kameros, ilgo ir trumpo nuotolio radarų ir lazerinių radarų duomenis su iš išorės gaunama informacija. Tai leidžia naudoti skaitmeninius žemėlapius arba informaciją apie orus ir eismą tam, kad automobilis dar geriau įvertintų eismo sąlygas. Be to, transporto priemonės elektronika, nepriklausomai nuo tokių išorinių šaltinių kaip GPS, gali nustatyti tikslią automobilio padėtį – tai būtina sąlyga norint tiksliai reaguoti neaiškiose ar kritinėse situacijose.

Tačiau savavaldė transporto priemonė turi tiksliai žinoti ne tik savo padėtį, bet ir kur yra kiti eismo dalyviai, ypač dviratininkai ir pėstieji. Kaip papildomą technologiją „Continental“ sukūrė infrastruktūros jutiklių sistemą, kuri atpažįsta labiau pažeidžiamus eismo dalyvius net tarp kitų objektų, pavyzdžiui, stovinčių mašinų ar reklaminių stendų. Tai reiškia, kad sudėtingose miesto sankryžose bus įdiegti papildomi jutikliai, kurie radijo ryšiu transporto priemonei praneš apie kitus eismo dalyvius, o šių sistemų prototipai jau yra bandomi Frankfurto mieste.

Išmani programinė įranga saugo pėsčiuosius ir dviratininkus

Kitas iššūkis: dviratininkai ir pėstieji, kurie eisme neišvengiamai sąveikauja su lengvųjų automobilių vairuotojais. Mašinos turi atpažinti ir suprasti tokius dviratininkų gestus kaip, pavyzdžiui, rankos ištiesimas, rodantis posūkį. Projekte buvo sukurta ir „apmokyta“ tam reikalinga programinė įranga. „Automatizuotame važiavime labai svarbu išmokyti ir patvirtinti algoritmus“, – sako Gillesas Mabire. Tam „Continental“ be kitų technologijų naudojo ir dirbtinį intelektą su neuroniniais tinklais.

Turi būti atpažįstami ne tik kitų eismo dalyvių gestai, bet ir savavaldžio automobilio veiksmai. Todėl „Continental“ toliau vysto vidinę ir išorinę žmogaus ir automobilio sąveikos technologiją. Taip transporto priemonė bendrauja ne tik su vairuotoju, bet ir su kitais eismo dalyviais. Tai atliekama išoriniais šviesos signalais. „Taip autonominė transporto priemonė informuoja, kad, pavyzdžiui, sustos praleisti pėsčiąjį. Kartu ši informacija rodoma ir keleiviams salone, kad jie suprastų stabdymo priežastį“, – sako Stephanas Cieleris, kuris @CITY projekte yra atsakingas už „Continental“ žmogaus ir automobilio sąsajos plėtrą. O du projekto metu sukurti simuliatoriai demonstruoja, kaip ši technologija veikia praktiškai.

  • PRIVALOMOJI TECHNINĖ APŽIŪRA
    • Kas yra techninė apžiūra
    • Aktuali informacija
    • Į ką atkreipti dėmesį
    • Papildomi reikalavimai
    • ADR mokymai
    • Karjera
    • D.U.K.
  • EKSPERTINĖS PASLAUGOS
    • Kas yra ekspertinės paslaugos
    • Techninė ekspertizė
    • Kur atliekamos ekspertinės paslaugos
    • Aktuali informacija
    • Papildomos ekspertinės paslaugos
    • UAB „Transporto studijos“
    • D.U.K
  • SAUGUS AUTOMOBILIS
    • Kodėl verta papildomai pasitikrinti automobilį
    • Kur pasitikrinti automobilio techninę būklę
    • Praktiniai patarimai eismo saugumui
  • DAUGIAU
    • Asociacija
    • Privatumo politika
    • Interneto svetainės privatumo politika
    • Slapukų naudojimo politika
    • Teisės aktai
    • TA statistika
    • Autopasaulis

Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija „Transeksta”
Senasis Ukmergės kel. 16, Užubalių k., Vilniaus r. LT-14302
Tel. +370 5 2640876, el. p. transeksta@vta.lt

Asociacijos pasitikėjimo telefonas +370 800 77008

© Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija. Visos teisės saugomos.

Slapukų valdymas

Siekiant užtikrinti geriausią vartotojo patirtį, mes naudojame technologijas, tokias kaip slapukai, norėdami saugoti ir/arba gauti įrenginio informaciją. Sutikimas naudoti šias technologijas leis mums tvarkyti duomenis, tokius kaip naršymo elgesys ar unikalūs identifikatoriai šiame tinklalapyje. Nesutikimas arba sutikimo atšaukimas gali neigiamai paveikti tam tikrus svetainės funkcionalumus. 

Funkciniai Visada aktyvus
Kad svetainę būtų lengviau naudoti, būtinais slapukais aktyvinamos pagrindinės funkcijos, pavyzdžiui, naršymo puslapiuose ir prieigos prie svetainės apsaugotų sričių. Be šių slapukų svetainė neveiks tinkamai.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistiniai
Naudodami statistikos slapukus, kurie renka anoniminę informacija ir teikia jos ataskaitas, svetainės savininkai gali sužinoti, kaip lankytojai sąveikauja su svetaine. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Trečiųjų šalių
Sutikimas reikalingas Youtube turinio rodymui.
Tvarkyti parinktis Tvarkyti paslaugas Tvarkyti {vendor_count} pardavėjus Skaitykite daugiau apie šiuos tikslus
Valdyti
{title} {title} {title}