• Naujausi papildymai
  • Kontaktai
  • Įrašykite paieškos žodį
Transeksta
  • PRIVALOMOJI TECHNINĖ APŽIŪRA
    • Kas yra techninė apžiūra
      • Apie techninę apžiūrą
      • Kaip vyksta techninė apžiūra
      • Pasirengimas techninei apžiūrai
      • Techninei apžiūrai pateikiami dokumentai
      • Periodiškumas
      • Techninės apžiūros kainos
      • Istorinių transporto priemonių techninė apžiūra
      • Techninę apžiūrą reglamentuojantys dokumentai
      • Kaip automobilio valdytojui saugiai elgtis techninės apžiūros metu
    • Kur galima atlikti techninę apžiūrą
    • Aktuali informacija
      • Kaip registruotis į techninę apžiūrą ir sumokėti internetu
      • Ką daryti, jei techninės apžiūros galiojimas yra pasibaigęs arba panaikintas
      • Europos ekonominės erdvės šalyse atliktos privalomosios apžiūros pripažinimas
      • Privalomoji neeilinė techninė apžiūra (po eismo įvykio)
      • Ataskaitos išdavimas / keitimas
      • Dujų balionų eksploatacijos galiojimo laiko pratęsimas
      • Nemokamas priminimas apie apžiūros galiojimo pabaigą
    • Į ką atkreipti dėmesį
      • Dažniausiai pasitaikantys gedimai
      • Defektai eksperto akimis
      • Pirmosios pagalbos rinkiniai
      • Ką daryti susidūrus su galima korupcinio pobūdžio nusikalstama veika
      • TA stotyse – vaizdo kameros ir registratoriai
      • Gal susitarsim?
    • Papildomi reikalavimai
      • Apie papildomus reikalavimus
      • Automobiliai skirti eismui kaire kelio puse
      • Autobusams ir troleibusams
      • Pavojingus krovinius vežančioms transporto priemonėms (ADR)
      • Saugioms transporto priemonėms
      • Automobiliams su dujine įranga
    • ADR mokymai
    • Karjera
    • D.U.K.
  • EKSPERTINĖS PASLAUGOS
    • Kas yra ekspertinės paslaugos
      • Apie techninę ekspertizę
      • Naudingos nuorodos
    • Kur atliekamos ekspertinės paslaugos
    • Techninė ekspertizė
      • Perdirbtos transporto priemonės
      • Sugadintos transporto priemonės
      • Transporto priemonių duomenų nustatymas
      • Transporto priemonės skirtos eismui kaire kelio puse
    • Individualus transporto priemonių patvirtinimas
      • Naudotos transporto priemonės iš ne ES šalių
      • Naujos transporto priemonės
      • Savos gamybos transporto priemonės
      • Galingieji keturračiai
    • Duomenų nustatymas techninės ekspertizės atlikimui
      • Transporto priemonės svėrimas
    • UAB „Transporto studijos“
    • D.U.K
  • SAUGUS AUTOMOBILIS
    • Kodėl verta papildomai pasitikrinti automobilį
      • Ar Jūsų automobilis saugus?
      • Techninės būklės patikra
      • Kaip transporto priemonę internetu užregistruoti į patikrą
    • Kur pasitikrinti automobilio techninę būklę
    • Praktiniai patarimai eismo saugumui
      • Transporto priemonės priežiūra
      • Techninė apžiūra ir saugus eismas
      • Techninė apžiūra ir aplinkosauga
      • Techninė apžiūra ir taupumas
  • DAUGIAU
    • Asociacija
      • Apie mus
      • Privatumo politika
      • Asociacijos naujienos
      • Asociacijos nariai
      • Valdyba
      • Administracija
      • Kontaktai
    • Teisės aktai
      • Reglamentai
      • Direktyvos
      • Konvencijos
      • Kodeksai
      • Įstatymai, nutarimai
      • Įsakymai
    • TA statistika
      • Bendroji statistika
      • Populiarioji statistika
      • Įdomioji statistika
      • Apie apžiūrų statistiką
    • Autopasaulis
      • Autonaujienos
      • Saugumas ir ekologija
      • Technika ir technologijos
      • Įvairenybės
  • Rubrikos

    • Naujausios
    • Autonaujienos
    • Saugumas ir ekologija
    • Technika ir technologijos
    • Įvairenybės

Browse:

  • Home
  • Technika ir technologijos
  • Suklastota rida gali neteisėtai padidinti naudoto automobilio kainą 25 procentais

Suklastota rida gali neteisėtai padidinti naudoto automobilio kainą 25 procentais

Daugelyje šalių vairuotojai įprastai automobilį keičia kas 3 – 5 metus. Tai reiškia, kad dažnas atlieka bent du ar tris naujesnio automobilio pirkimo-pardavimo veiksmus kiekvieną dešimtmetį.

Automobilio ridos klastojimas vis dar yra vienas didžiausių naudotų automobilių rinkos skaudulių visame pasaulyje. Odometrų „atsukimo“ problema niekur nedingo ir pirkėjams ji kainuoja nemažai pinigų. Žvelgiant iš teisinės perspektyvos, dažnai sunku nustatyti, kas turėtų būti atsakingas už šių duomenų klastojimą. Vis tik, ši tendencija iki šiol išlieka aktuali ir nesąžiningi pardavėjai vis dar bando dirbtinai išpūsti automobilio kainą.

Didžiausia automobilių istorijos tikrinimo platforma „carVertical“ atliko tyrimą, kuriame išsiaiškino, kokių automobilių odometrai yra atsukami dažniausiai. Siekiant gauti tikslius rezultatus, buvo išanalizuotos daugiau nei 570 tūkst. skirtingų automobilių istorijos ataskaitų. Ši analizė atskleidė, kiek vairuotojai permoka pirkdami automobilį su suklastota rida.

Dyzelinių automobilių dominavimas

Iš visų 2020-aisiais sugeneruotų istorijos ataskaitų daugiausia suklastotos ridos atvejų buvo pastebėta tikrinant dyzelinu varomus automobilius. Beveik trys ketvirčiai (74,4 %) šių automobilių turėjo didesnes ar mažesnes ridos korekcijas. Dyzeliniai varikliai dažniau mėgstami vairuotoju, kurie kiekvieną dieną įveikia ilgus atstumus. Tai ir tampa pagrindine priežastimi, kodėl antrinėje rinkoje tokie automobiliai dažniau turi netikras ridas.

Tuo tarpu naudoti benzinu varomi automobiliai turi gerokai mažesnę suklastotos ridos tikimybę – jie sudarė vos 25 % visų pastebėtų odometro „atsukimo“ atvejų. Vis tik, ateityje ši tendencija gali pasikeisti, kadangi naujų dyzelinių ir benzininių automobilių pardavimų proporcijos pastaraisiais metais stipriai pasikeitė.

Hibridiniai ir elektra varomi automobiliai pateko į rečiausiai sutinkamų sąrašą – jie sudarė tik 0,6 % visų pastebėtų ridos klastojimo atvejų.

Pigus nusikaltimas – didelė grąža

Viena iš pagrindinių priežasčių, kodėl ridos „atsukimas“ yra toks populiarus nesąžiningų pardavėjų tarpe, yra kaina. Vos už porą šimtų eurų odometro rodmenys gali būti suklastojami net ir apsaugotuose automobiliuose su atnaujinta programine įranga. Tačiau čia slypi kur kas didesnė grėsmė visuomenei.

Kaip atskleidė „carVertical“ tyrimas, priklausomai nuo automobilio amžiaus ir būklės, ridos sumažinimas gali dirbtinai padidinti mašinos kainą net 25 procentais. Duomenys rodo, kad iš JAV importuotų automobilių kaina gali padidėti net iki 6000 eurų. Ir visa tai pasiekiama tik odometro skaičių pakeitimu. Nežinodamas tikrosios automobilio istorijos pirkėjas gali lengvai permokėti net keliais tūkstančiais eurų.

Senesni automobiliai „atsukami“ daugiau

Tyrimo duomenys parodė, kad dažniausiai klastojamos automobilių pagamintų tarp 1991 ir 1995 metų ridos. Vidutiniškai šios amžiaus grupės transporto priemonių rida sumažinama 80 tūkstančių kilometrų.

Tai neturėtų stebinti, nes senesnių automobilių duomenų klastojimas yra gerokai pigesnis ir mažiau techninių įgūdžių reikalaujantis procesas. Tokiais atvejais odometro rodmenis pakeisti gerokai lengviau.

Automobiliai, kurie buvo pagaminti tarp 2016 ir 2020 metų vidutiniškai buvo „atsukti“ 36 tūkst. kilometrų. Visgi, tokio klastojimo įtaka kainai gali būti kelis kartus didesnė nei senos transporto priemonės.

Tyrimo metu buvo aptikta ir atvejų, kai rida buvo sumažinta 200 000 ar net 400 000 kilometrų.

Išvada

Daugelis naudotų automobilių pirkėjų nežino tikrosios įsigyjamos mašinos istorijos. Dar daugiau, apie jos praeitį nežino ir kai kurie pardavėjai. Automobilio istorijos ataskaita gali atskleisti faktus, kurie padės netapti prastai prižiūrėto automobilio savininku. Be to, ji gali tapti ir pagalbine priemone derantis dėl kainos. 25 % procentai automobilio kainos yra svari priežastis pasidomėti transporto priemonės istorija internete prieš ją įsigyjant.

 

  • PRIVALOMOJI TECHNINĖ APŽIŪRA
    • Kas yra techninė apžiūra
    • Aktuali informacija
    • Į ką atkreipti dėmesį
    • Papildomi reikalavimai
    • ADR mokymai
    • Karjera
    • D.U.K.
  • EKSPERTINĖS PASLAUGOS
    • Kas yra ekspertinės paslaugos
    • Techninė ekspertizė
    • Kur atliekamos ekspertinės paslaugos
    • Aktuali informacija
    • Papildomos ekspertinės paslaugos
    • UAB „Transporto studijos“
    • D.U.K
  • SAUGUS AUTOMOBILIS
    • Kodėl verta papildomai pasitikrinti automobilį
    • Kur pasitikrinti automobilio techninę būklę
    • Praktiniai patarimai eismo saugumui
  • DAUGIAU
    • Asociacija
    • Privatumo politika
    • Interneto svetainės privatumo politika
    • Slapukų naudojimo politika
    • Teisės aktai
    • TA statistika
    • Autopasaulis

Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija „Transeksta”
Senasis Ukmergės kel. 16, Užubalių k., Vilniaus r. LT-14302
Tel. +370 5 2640876, el. p. transeksta@vta.lt

Asociacijos pasitikėjimo telefonas +370 800 77008

© Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija. Visos teisės saugomos.

Slapukų valdymas

Siekiant užtikrinti geriausią vartotojo patirtį, mes naudojame technologijas, tokias kaip slapukai, norėdami saugoti ir/arba gauti įrenginio informaciją. Sutikimas naudoti šias technologijas leis mums tvarkyti duomenis, tokius kaip naršymo elgesys ar unikalūs identifikatoriai šiame tinklalapyje. Nesutikimas arba sutikimo atšaukimas gali neigiamai paveikti tam tikrus svetainės funkcionalumus. 

Funkciniai Visada aktyvus
Kad svetainę būtų lengviau naudoti, būtinais slapukais aktyvinamos pagrindinės funkcijos, pavyzdžiui, naršymo puslapiuose ir prieigos prie svetainės apsaugotų sričių. Be šių slapukų svetainė neveiks tinkamai.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistiniai
Naudodami statistikos slapukus, kurie renka anoniminę informacija ir teikia jos ataskaitas, svetainės savininkai gali sužinoti, kaip lankytojai sąveikauja su svetaine. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Trečiųjų šalių
Sutikimas reikalingas Youtube turinio rodymui.
Tvarkyti parinktis Tvarkyti paslaugas Tvarkyti {vendor_count} pardavėjus Skaitykite daugiau apie šiuos tikslus
Valdyti
{title} {title} {title}