• Naujausi papildymai
  • Kontaktai
  • Įrašykite paieškos žodį
Transeksta
  • PRIVALOMOJI TECHNINĖ APŽIŪRA
    • Kas yra techninė apžiūra
      • Apie techninę apžiūrą
      • Kaip vyksta techninė apžiūra
      • Pasirengimas techninei apžiūrai
      • Techninei apžiūrai pateikiami dokumentai
      • Periodiškumas
      • Techninės apžiūros kainos
      • Istorinių transporto priemonių techninė apžiūra
      • Techninę apžiūrą reglamentuojantys dokumentai
      • Kaip automobilio valdytojui saugiai elgtis techninės apžiūros metu
    • Kur galima atlikti techninę apžiūrą
    • Aktuali informacija
      • Kaip registruotis į techninę apžiūrą ir sumokėti internetu
      • Ką daryti, jei techninės apžiūros galiojimas yra pasibaigęs arba panaikintas
      • Europos ekonominės erdvės šalyse atliktos privalomosios apžiūros pripažinimas
      • Privalomoji neeilinė techninė apžiūra (po eismo įvykio)
      • Ataskaitos išdavimas / keitimas
      • Dujų balionų eksploatacijos galiojimo laiko pratęsimas
      • Nemokamas priminimas apie apžiūros galiojimo pabaigą
    • Į ką atkreipti dėmesį
      • Dažniausiai pasitaikantys gedimai
      • Defektai eksperto akimis
      • Pirmosios pagalbos rinkiniai
      • Ką daryti susidūrus su galima korupcinio pobūdžio nusikalstama veika
      • TA stotyse – vaizdo kameros ir registratoriai
      • Gal susitarsim?
    • Papildomi reikalavimai
      • Apie papildomus reikalavimus
      • Automobiliai skirti eismui kaire kelio puse
      • Autobusams ir troleibusams
      • Pavojingus krovinius vežančioms transporto priemonėms (ADR)
      • Saugioms transporto priemonėms
      • Automobiliams su dujine įranga
    • ADR mokymai
    • Karjera
    • D.U.K.
  • EKSPERTINĖS PASLAUGOS
    • Kas yra ekspertinės paslaugos
      • Apie techninę ekspertizę
      • Naudingos nuorodos
    • Kur atliekamos ekspertinės paslaugos
    • Techninė ekspertizė
      • Perdirbtos transporto priemonės
      • Sugadintos transporto priemonės
      • Transporto priemonių duomenų nustatymas
      • Transporto priemonės skirtos eismui kaire kelio puse
    • Individualus transporto priemonių patvirtinimas
      • Naudotos transporto priemonės iš ne ES šalių
      • Naujos transporto priemonės
      • Savos gamybos transporto priemonės
      • Galingieji keturračiai
    • Duomenų nustatymas techninės ekspertizės atlikimui
      • Transporto priemonės svėrimas
    • UAB „Transporto studijos“
    • D.U.K
  • SAUGUS AUTOMOBILIS
    • Kodėl verta papildomai pasitikrinti automobilį
      • Ar Jūsų automobilis saugus?
      • Techninės būklės patikra
      • Kaip transporto priemonę internetu užregistruoti į patikrą
    • Kur pasitikrinti automobilio techninę būklę
    • Praktiniai patarimai eismo saugumui
      • Transporto priemonės priežiūra
      • Techninė apžiūra ir saugus eismas
      • Techninė apžiūra ir aplinkosauga
      • Techninė apžiūra ir taupumas
  • DAUGIAU
    • Asociacija
      • Apie mus
      • Privatumo politika
      • Asociacijos naujienos
      • Asociacijos nariai
      • Valdyba
      • Administracija
      • Kontaktai
    • Teisės aktai
      • Reglamentai
      • Direktyvos
      • Konvencijos
      • Kodeksai
      • Įstatymai, nutarimai
      • Įsakymai
    • TA statistika
      • Bendroji statistika
      • Populiarioji statistika
      • Įdomioji statistika
      • Apie apžiūrų statistiką
    • Autopasaulis
      • Autonaujienos
      • Saugumas ir ekologija
      • Technika ir technologijos
      • Įvairenybės
  • Rubrikos

    • Naujausios
    • Autonaujienos
    • Saugumas ir ekologija
    • Technika ir technologijos
    • Įvairenybės

Browse:

  • Home
  • Technika ir technologijos
  • Šveicarijos kaimo garažo meistrų idėja virto tarptautiniu verslu

Šveicarijos kaimo garažo meistrų idėja virto tarptautiniu verslu

Automobilių diagnostikai skirtų prietaisų rinka, panašu, jog perpildyta. Visgi, šioje nišoje sėkmingai veikia ir lietuviai. Broliai Edvardas ir Aivaras Astrauskai kartu su pusbroliu Martynu Šileika sukūrė prietaisą, kurį įjungus į OBDII jungtį, bevieliu „bluetooth“ ryšiu susiejus su mobiliuoju telefonu galima ne tik atlikti automobilio diagnostiką, bet ir programuoti, koreguoti parametrus, „atrakinti“ gamintojų neaktyvuotas funkcijas. „OBDeleven“ ženklu pavadintas kauniečių produktas tapo populiaria preke, daugiausia įrenginių parduodama Amerikoje bei Vokietijoje. Kompanijos  istoriją aprašo delfi.lt.

Serviso įranga sutilpo į telefoną ir belaidį prietaisą

Kaip sukurti produktą, leidžiantį bet kuriam automobilių entuziastui mobiliosios programėlės pagalba ne tik matyti visus automobilio parametrus, bet ir atlikti programavimo darbus, kurie įprastai daromi tik rimtuose servisuose ar gamintojo atstovybėse su nemažai kainuojančia įranga?

Pasirodo, tam reikia jaunatviško entuziazmo ir tikėjimo savo vizija. Taip pat – nemažai specifinių techninių žinių, ekspertinio automobilių kompiuterinės įrangos ir jos veikimo principų išmanymo. 21 pasaulio šalyje parduodamo lietuviško automobilių diagnostikos ir programavimo prietaiso – „OBDeleven“ istorija prasidėjo prieš septynerius metus, Jonavos pašonėje esančiame Šveicarijos kaime.

Ten broliai Edvardas ir Aivaras Astrauskai įkūrę autoservisą remontavo automobilių elektroniką. Prieš tai dirbę autorizuotuose „Audi“ ir „Volkswagen“ servisuose broliai jau buvo sukaupę nemažai patirties automobilių diagnostikoje ir jų programavime.

Netrukus broliai suprato, jog patogiam darbui servise trukdo gana gremėzdiška įranga, įvairiais laidais jungiama su nešiojamuoju kompiuteriu. Taip jiems prieš 7 metus kilo idėja sukurti prietaisą, kurio valdymui nereikėtų kompiuterio, o jį galėtų pakeisti išmanusis mobiliojo ryšio telefonas. Iš šios idėjos galiausiai gimė savo savybėmis unikalus prietaisas.

Kiek didesnis už degtukų dėžutę įrenginys, kurį susiejus „bluetooth“ ryšiu su išmaniuoju telefonu, programinės įrangos dėka galima atlikti ne tik diagnostiką, bet ir sudėtingus automobilio programavimo darbus. Kitaip tariant, šis lietuvių produktas savo galimybėmis prilygsta profesionaliai įrangai, kurią naudoja autorizuoti servisai ar automobilių gamintojų atstovybės.

„Pradžia buvo tikrai nelengva, nuo 8 iki 18 val. su broliu garaže dirbome prie automobilių. Po to – nusiplauni rankas ir iki vidurnakčio ar 1 val. nakties prasėdi prie kompiuterio. Kita vertus, tuo pačiu dirbant ir su projektu, ir su automobiliais buvo galimybė patiems testuoti savo įrangą“, – sakė A. Astrauskas.

Prie dviejų patyrusių specialistų prisijungė jų pusbrolis M. Šileika, tuo metu Kauno technologijos universitete studijavęs automobilių elektroniką bei gilinęsis į programavimą.

„Sujungę žinias, po kelerių metų kūrybos visus darbus savo servise jau galėjome atlikti naudodami išmanųjį telefoną. Kūrėme įrankį, kuris pirmiausia būtų patogus mums patiems dirbti. Kad jis leistų „apklausti“ visus automobilyje esančius valdymo blokus, kad jo dėka būtų galima programuoti. Tokių prietaisų rinkoje tiesiog nebuvo“, – pasakojo kūrėjai.

Atrado naują nišą – sudėtingų procesų automatizavimą

Sukūrę patogų naudoti, telefonu valdomą automobilių diagnostikos ir programavimo įrenginį, jauni specialistai rado dar vieną nišą. Tai nemažai laiko atimančių rutininių procesų automatizavimas.

„Pamatėme, kad esama labai daug besikartojančių darbų. Pavyzdžiui, atvažiuoja tepalus pasikeitęs klientas ir prašo panaikinti pranešimą prietaisų skydelyje. Tada turi suvesti labai daug parametrų, darbas trunka apie 10 minučių. Pamatėme, kad šių procesų automatizavime, viską leidžiant atlikti vienu paspaudimu, yra labai didelis potencialas“, – sakė E. Astrauskas.

Dirbant servise, sukurtos vieno paspaudimo funkcijos leido sutaupyti nemažai laiko, ėmus pardavinėti prietaisą, šis sprendimas sulaukė didelio klientų susidomėjimo.

„Mums tekdavo atlikti ir sudėtingus darbus. Pavyzdžiui perprogramuoti galinius žibintus iš amerikietiško standarto į europinį. Tai trukdavo apie pusvalandį, be to, atliekant darbą rankiniu būdu, reikia ne tik daug kruopštumo, bet egzistuodavo tikimybė padaryti klaidų. Sukūrę vieno paspaudimo aplikacijas, šį darbą galėjome padaryti trumpiau, nei per minutę. O aplikacijos suteikė galimybę bet kuriam vairuotojui programuoti savo automobilį be specifinių žinių“, – sakė „OBDeleven“ kūrėjai.

Ne paslaptis, jog kai kurias automobilio funkcijas, tokias, kaip galimybė sinchronizuoti išmanaus telefono ekraną su multimedijos displėjumi, tam tikruose automobilių modeliuose gamintojai tiesiog yra išjungę. Tai daroma dėl įvairių priežasčių, kai kurios funkcijos dar nėra iki galo ištobulintos, taip pat
nenorima žemesnės komplektacijos automobiliams suteikti papildomų komfortų elementų.

Kauniečių sukurtas technologinis sprendimas vieno mygtuko paspaudimu „atrakinti“ gamintojų „paslėptas“ funkcijas sulaukė didelio susidomėjimo.

Pasak kūrėjų, kai kurie vartotojai jų gaminamą prietaisą perka vien dėl galimybės praplėsti automobilio funkcionalumą, pavyzdžiui aktyvuoti „CarPlay“ funkciją.

Orientavosi į eilinį vartotoją

„Mūsų klientas – paprastas vartotojas, automobilių entuziastas, kuriam reikia realiu laiku pasižiūrėti kai kuriuos automobilio parametrus, jeigu atsirado problemų – sužinoti jų pobūdį, taip pat – įjungti ar išjungti kai kurias automobilio funkcijas“, – pasakojo „OBDeleven“ kūrėjai.

Šveicarijos kaime, garaže automobilius remontavę ir patogų įrenginį pirmiausia sau sukūrę specialistai neslepia, galvota ir apie platesnes perspektyvas, šio technologinio sprendimo pristatymą rinkai.

„Dirbome jau turėdami tam tikrą verslo viziją. Tačiau mes niekada negalvojome apie tai, ką čia padarius tokio, kad uždirbtume milijoną. Tiesiog norėjome sukurti naują produktą, kuris būtų patogus naudoti bei tuo pačiu – inovatyvus“, – portalui „Delfi“ sakė E. Astrauskas.

2014 metų kovą broliai Astrauskai ir jų pusbrolis M. Šileika įkūrė bendrovę uždarąją akcinę bendrovę „Voltas IT“, tų pačių metų liepą sukurtas pirmoji „OBDeleven“ versija, oficialiai registruotas šis prekės ženklas.

Pavyko įtikinti „Volkswagen“ atstovus

Svarbiu posūkiu bendrovės veikloje tapo gauta oficiali „Volkswagen“ koncerno licencija – leidimas naudoti naujausius automobilių duomenis. Šiuo metu lietuvių sukurtas įrenginys gali aptarnauti „Audi“, „Volkswagen“. „Fiat“, „Škoda“, „Bentley“, „Lamborgini“ automobilius.

Prietaiso kūrėjai prisimena, į „Volkswagen Group“ atstovus dėl šios licencijos kreipėsi, kai jų bendrovė dar buvo labai maža, negalėjo pasigirti nei produkto populiarumu, nei apyvartomis.

„Pirmas jų klausimas buvo, kam jums reikia tos licencijos? Nes ją tuo metu Europoje turėjo tik keli didieji gamintojai, ko gero tokie, kaip „Bosh“ ar „Siemens“. O čia, kažkokie vaikinai iš Jonavos rajono į juos kreipėsi“, – pasakojo bendrovės įkūrėjai.

„Voltas IT“ atstovams pavyko įtikinti koncerną „Volkswagen Group“, kad šios licencijos jiems tikrai reikia. Pasirašant sutartį vokiečiai prasitarė, kad tai ketvirtoji Europos bendrovė, gavusi oficialią „Volkswagen“ koncerno licenciją. Pradžioje licencija suteikta dirbti tik Europoje, po kurio laiko – jau ir visame pasaulyje, išskyrus Kiniją.

„Licencija tuo metu kainavo labai brangiai, tokius pinigus, kurių atrodė, net neįmanoma uždirbti. Už šią licenciją mes VAG grupei pinigus mokame kiekvienais metais, o tai daro įtaką ir mūsų produktų kainai“, – sakė „Voltas IT“ įkūrėjai.

Sulaukė istorinio įvertinimo

Pirmosios kartos „OBDeleven“ buvo pagamintas Kinijoje, o antrosios kartos prietaisas – išskirtinai lietuviškos kilmės, jis gaminamas mūsų šalyje. 2017 metais pristačius PRO versiją „OBDeleven“ tapo profesionaliu diagnostikos įrankiu, galinčiu prisijungti prie visų automobilio sistemų, programuoti, stebėti ir aktyvuoti įvairias funkcijas. Kodavimo ir programavimo galimybės itin padidino vartotojų susidomėjimą.

Šveicarijos kaimo servise gimusi idėja galiausiai virto didelio susidomėjimo sulaukusiu produktu, o bendrovė „Voltas IT“ sulaukė tarptautinio pripažinimo. 2019 metais audito ir konsultacijų bendrovė „Deloitte“ paskelbė sparčiausiai augančių Vidurio Europos technologijų įmonių 50-ką, kuriame klasifikuojamos ir pristatomos 50 viso regiono sparčiausiai augančios technologijų kompanijos. Lietuvių bendrovė „Voltas IT“ šiame reitinge užėmė pirmąją vietą ir buvo pripažinta greičiausiai besivystančia įmone, kurios vidutinis augimo tempas 2015–2018 m. siekė 5 tūkst. 734 proc.

Šis pasiekimas unikalus tuo, kad iki šiol pirmoji vieta iki šiol Lietuvos įmonei atitekusi dar nebuvo. Aukščiausiu pasiekimu buvo antroji vieta, kurią 2017 metais „Deloitte“ skyrė sonaro „Deeper“ kūrėjams.

Iki šiol tik su VAG grupės gaminamais automobiliais dirbę bendrovės „Voltas IT” kūrėjai jau įsigijo kito Vokietijos koncerno „BMW” licenciją, tad „OBDeleven” aptarnaujamų automobilių spektras dar labiau išsiplės.

„Jau greitai mūsų prietaisas turės ir „online” funkciją. Rinkoje pasirodė naujų automobilių, kuriuose pvz. 8 kartos „Volkswagen Golf” „užrakintos” funkcijos gali būti aktyvuojamos tik „online” būdu, jungiantis prie gamintojo serverių. Gali būti, kad būsime pirmieji iš trečiųjų šalių, kurie šią funkciją įgyvendinsime. Bent jau mums sakoma, kad esame pirmieji, kurie dėl to kreipėmės”, – sakė „Voltas IT” kūrėjai.

Pasak jų, šiuo metu vyksta parengiamieji darbai – „Volkswagen” atstovai kuria platformą, kurios pagalba „OBDeleven” naudotojai galės koreguoti naujausių automobilių funkcijas.

Plėtros planuose – nauji projektai ir augimas

Šiuo metu „OBDeleven” programėlė parsisiųsta daugiau, kaip 1 mln. kartų. Bendrovės duomenų bazėje – daugiau, nei 1 mln. prijungtų įvairių automobilių. Kauniečių sukurtą įrenginį galima įsigyti viso pasaulio šalyse, išskyrus Kiniją. Bendrovė kol kas neturi VAG licencijos teikti paslaugas šioje valstybėje.

Bendrovėje dabar dirba 33 žmonės. Persikėlus į naujas patalpas biurų komplekse „Magnum” kitais metais planuojama dar didesnė plėtra ir intensyviai ieškoma kvalifikuotų programuotojų.

Specifinį produktą ganėtinai nišinei automobilių diagnostikos rinkai kuriančios bendrovės įkūrėjai sakė ieškant naujų darbuotojų susiduriantis su tomis pačiomis problemomis, kaip ir kitos informacinių technologijų bendrovės. Pirmiausia sunku rasti aukštos kvalifikacijos specialistų, dėl produkto specifikos ilgokai užtrunka jų „įvedimas” į darbo procesus. Visgi, darbas šioje nišoje turi ir savų privalumų.

„Jeigu surandi žmogų, kuriam tai, ką mes darome, yra įdomu, jis turi galimybę prisidėti prie didelę pridėtinę vertę generuojančio produkto kūrimo. Jis turi pastovų ir įdomų darbą, žino, kad visą laiką dirbs su vienu produktu”, – sakė E. Astrauskas.

  • PRIVALOMOJI TECHNINĖ APŽIŪRA
    • Kas yra techninė apžiūra
    • Aktuali informacija
    • Į ką atkreipti dėmesį
    • Papildomi reikalavimai
    • ADR mokymai
    • Karjera
    • D.U.K.
  • EKSPERTINĖS PASLAUGOS
    • Kas yra ekspertinės paslaugos
    • Techninė ekspertizė
    • Kur atliekamos ekspertinės paslaugos
    • Aktuali informacija
    • Papildomos ekspertinės paslaugos
    • UAB „Transporto studijos“
    • D.U.K
  • SAUGUS AUTOMOBILIS
    • Kodėl verta papildomai pasitikrinti automobilį
    • Kur pasitikrinti automobilio techninę būklę
    • Praktiniai patarimai eismo saugumui
  • DAUGIAU
    • Asociacija
    • Privatumo politika
    • Interneto svetainės privatumo politika
    • Slapukų naudojimo politika
    • Teisės aktai
    • TA statistika
    • Autopasaulis

Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija „Transeksta”
Senasis Ukmergės kel. 16, Užubalių k., Vilniaus r. LT-14302
Tel. +370 5 2640876, el. p. transeksta@vta.lt

Asociacijos pasitikėjimo telefonas +370 800 77008

© Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija. Visos teisės saugomos.

Slapukų valdymas

Siekiant užtikrinti geriausią vartotojo patirtį, mes naudojame technologijas, tokias kaip slapukai, norėdami saugoti ir/arba gauti įrenginio informaciją. Sutikimas naudoti šias technologijas leis mums tvarkyti duomenis, tokius kaip naršymo elgesys ar unikalūs identifikatoriai šiame tinklalapyje. Nesutikimas arba sutikimo atšaukimas gali neigiamai paveikti tam tikrus svetainės funkcionalumus. 

Funkciniai Visada aktyvus
Kad svetainę būtų lengviau naudoti, būtinais slapukais aktyvinamos pagrindinės funkcijos, pavyzdžiui, naršymo puslapiuose ir prieigos prie svetainės apsaugotų sričių. Be šių slapukų svetainė neveiks tinkamai.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistiniai
Naudodami statistikos slapukus, kurie renka anoniminę informacija ir teikia jos ataskaitas, svetainės savininkai gali sužinoti, kaip lankytojai sąveikauja su svetaine. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Trečiųjų šalių
Sutikimas reikalingas Youtube turinio rodymui.
Tvarkyti parinktis Tvarkyti paslaugas Tvarkyti {vendor_count} pardavėjus Skaitykite daugiau apie šiuos tikslus
Valdyti
{title} {title} {title}