• Naujausi papildymai
  • Kontaktai
  • Įrašykite paieškos žodį
Transeksta
  • PRIVALOMOJI TECHNINĖ APŽIŪRA
    • Kas yra techninė apžiūra
      • Apie techninę apžiūrą
      • Kaip vyksta techninė apžiūra
      • Pasirengimas techninei apžiūrai
      • Techninei apžiūrai pateikiami dokumentai
      • Periodiškumas
      • Techninės apžiūros kainos
      • Istorinių transporto priemonių techninė apžiūra
      • Techninę apžiūrą reglamentuojantys dokumentai
      • Kaip automobilio valdytojui saugiai elgtis techninės apžiūros metu
    • Kur galima atlikti techninę apžiūrą
    • Aktuali informacija
      • Kaip registruotis į techninę apžiūrą ir sumokėti internetu
      • Ką daryti, jei techninės apžiūros galiojimas yra pasibaigęs arba panaikintas
      • Europos ekonominės erdvės šalyse atliktos privalomosios apžiūros pripažinimas
      • Privalomoji neeilinė techninė apžiūra (po eismo įvykio)
      • Ataskaitos išdavimas / keitimas
      • Dujų balionų eksploatacijos galiojimo laiko pratęsimas
      • Nemokamas priminimas apie apžiūros galiojimo pabaigą
    • Į ką atkreipti dėmesį
      • Dažniausiai pasitaikantys gedimai
      • Defektai eksperto akimis
      • Pirmosios pagalbos rinkiniai
      • Ką daryti susidūrus su galima korupcinio pobūdžio nusikalstama veika
      • TA stotyse – vaizdo kameros ir registratoriai
      • Gal susitarsim?
    • Papildomi reikalavimai
      • Apie papildomus reikalavimus
      • Automobiliai skirti eismui kaire kelio puse
      • Autobusams ir troleibusams
      • Pavojingus krovinius vežančioms transporto priemonėms (ADR)
      • Saugioms transporto priemonėms
      • Automobiliams su dujine įranga
    • ADR mokymai
    • Karjera
    • D.U.K.
  • EKSPERTINĖS PASLAUGOS
    • Kas yra ekspertinės paslaugos
      • Apie techninę ekspertizę
      • Naudingos nuorodos
    • Kur atliekamos ekspertinės paslaugos
    • Techninė ekspertizė
      • Perdirbtos transporto priemonės
      • Sugadintos transporto priemonės
      • Transporto priemonių duomenų nustatymas
      • Transporto priemonės skirtos eismui kaire kelio puse
    • Individualus transporto priemonių patvirtinimas
      • Naudotos transporto priemonės iš ne ES šalių
      • Naujos transporto priemonės
      • Savos gamybos transporto priemonės
      • Galingieji keturračiai
    • Duomenų nustatymas techninės ekspertizės atlikimui
      • Transporto priemonės svėrimas
    • UAB „Transporto studijos“
    • D.U.K
  • SAUGUS AUTOMOBILIS
    • Kodėl verta papildomai pasitikrinti automobilį
      • Ar Jūsų automobilis saugus?
      • Techninės būklės patikra
      • Kaip transporto priemonę internetu užregistruoti į patikrą
    • Kur pasitikrinti automobilio techninę būklę
    • Praktiniai patarimai eismo saugumui
      • Transporto priemonės priežiūra
      • Techninė apžiūra ir saugus eismas
      • Techninė apžiūra ir aplinkosauga
      • Techninė apžiūra ir taupumas
  • DAUGIAU
    • Asociacija
      • Apie mus
      • Privatumo politika
      • Asociacijos naujienos
      • Asociacijos nariai
      • Valdyba
      • Administracija
      • Kontaktai
    • Teisės aktai
      • Reglamentai
      • Direktyvos
      • Konvencijos
      • Kodeksai
      • Įstatymai, nutarimai
      • Įsakymai
    • TA statistika
      • Bendroji statistika
      • Populiarioji statistika
      • Įdomioji statistika
      • Apie apžiūrų statistiką
    • Autopasaulis
      • Autonaujienos
      • Saugumas ir ekologija
      • Technika ir technologijos
      • Įvairenybės
  • Rubrikos

    • Naujausios
    • Autonaujienos
    • Saugumas ir ekologija
    • Technika ir technologijos
    • Įvairenybės

Browse:

  • Home
  • Technika ir technologijos
  • Senos elektromobilių baterijos kelia naujus galvosūkius

Senos elektromobilių baterijos kelia naujus galvosūkius

Elektra varomų transporto priemonių nauda yra neabejotina – jos neteršia atmosferos anglies dioksidu ir kitais teršalais bei kelia mažiau triukšmo miestuose. Auganti paklausa mažina baterijų kainas ir elektromobilius vis labiau įperka vidutines bei mažesnes pajamas gaunantys vartotojai, šalių vyriausybės įgyvendina skatinimo naudotis elektromobiliais politiką, rašoma pranešime. Kaip elektromobilių baterijos bus dar kartą panaudojamos ir perdirbamos?

Dažnai elektrinės transporto priemonės sulaukia liaupsių dėl jų tvarumo, tačiau aplinkosaugos problemos nelieka nuošalyje, ypač, kai kalbama apie gamtos išteklių naudojimą baterijų gamybai. Ir nors pasaulinė elektrinių transporto priemonių rinka dar yra ganėtinai nauja (prieš dešimtmetį šių transporto priemonių beveik nebuvo), ličio jono baterijų perdirbimo klausimas tampa vis svarbesnis. Ankstyvųjų modelių elektromobilių baterijas netrukus reikės keisti, o ir patys elektromobiliai, kaip, pavyzdžiui, 2010 metų „Nissan Leaf“ išeina į „pensiją“ ir transporto priemonės keičiamos į naujesnius modelius. Tai reiškia, kad ankstesnių modelių ličio jonų baterijas jau reikia perdirbti. Paprastai baterijos turi būti keičiamos po 7-10 metų naudojimo mažesnėms elektrinėms transporto priemonėms bei po maždaug 3 ar 4 metų didesnėms elektra varomoms transporto priemonėms, kaip autobusams ir furgonams.

„Nors elektra varomų automobilių akumuliatoriai nebetinka naudojimui, jie vis dar turi apie 70 proc. pajėgumo, kai išeina į „pensiją“. Dėl to ieškoma vis naujų būdų, kaip elektromobilio akumuliatorius pakartotinai naudoti ir perdirbti, nes tai mažintų papildomų išteklių gavybos poreikį ir padėtų išvengti didelio atliekų kiekio bei saugotų gamtą“, – sakė Aplinkos apsaugos instituto vadovas Alfredas Skinulis.

Elektromobiliams nebetinkamos ličio jonų baterijos panaudojamos įvairioms reikmėms, pavyzdžiui, elektros energijos saugojimui iš saulės kolektorių ir vėjo turbinų arba energijos kaupimui iš įprastų tinklo jungčių, kai kainos yra mažos. Yra sukurta technologijų, kurios gali paversti baterijas į namų elektros energijos kaupimo įrenginius, elektrines dviračių baterijas ir kitas naudingas priemones. Elektromobilio „Nissan Leaf“ baterijos netrukus padės apšviesti Japonijos pakrantės miestelio Namie, nukentėjusio 2011 metais dėl netoliese esančios Fukušimos Daiichi atominės elektrinės sprogimo, gatves.

„Tai tik keletas pavyzdžių, kaip pamažu kaistant elektrinių transporto priemonių rinkai, ieškoma geriausių baterijų perdirbimo ir pakartotinio naudojimo praktikos. Ar pasitvirtins prognozės (jas skelbia naujienų agentūra „Bloomberg“), kad iki 2025 metų apie tris ketvirtadalius į rinką išleistų elektromobilių baterijų turėtų būti pakartotinai panaudotos ir perdirbtos į žaliavas, parodys tik ateitis“, – sakė A.Skinulis.

Šiuo metu pasaulyje yra perdirbama tik apie 5 proc. ličio jonų baterijų, montuojamų į įvairią elektroniką ir kitą įrangą (skaitmeninius fotoaparatus, išmaniuosius telefonus, nuotolinio valdymo žaislus ir kt.). Toliau populiarėjant elektrinėms transporto priemonėms, kaupsis ir ličio jono baterijų, montuojamų į šiuos automobilius, atliekos. Apskaičiuota, kad iki 2030 metų pasaulyje gali susidaryti 11 mln. tonų panaudotų ličio jonų baterijų.

„Bloomberg New Energy Finance“ prognozuoja, kad iki 2040 metų keliuose bus 559 mln. elektra varomų transporto priemonių arba apie trečdalį visų automobilių. Augant transporto skaičiui, didės ir metalų bei kitų medžiagų (vario, aliuminio, grafito, nikelio, kobalto, ličio, mangano) paklausa – ji išaugs iki 7 mln. tonų 2030 metais, o baterijų sudedamųjų dalių (elektrodų, elektrolitų) paklausa padidės nuo 0,7 mln. tonų 2018-iaisiais iki daugiau nei 10 mln. tonų 2030 metais.

„Ličio jono baterijų gamyboje naudojami kai kurie retieji metalai vežami itin dideliu atstumu, tai gali turėti poveikį aplinkai. Pavyzdžiui, naujų elektrinių transporto priemonių baterijų gamybai reikalingas kobaltas kasamas Kongo Demokratinėje Respublikoje, šalyje, kurioje vyksta pilietinis karas. Taigi, yra daug priežasčių, kodėl baterijų perdirbėjai nuolat kuria naujas technologijas, kaip išgauti medžiagas antriniam elektrinių automobilių akumuliatorių panaudojimui ir tokiu būdu taupyti gamtos išteklius“, – pažymi A.Skinulis.

Pasak Gamintojų ir importuotojų asociacijos (GIA) vadovės Veronikos Masalienės, bendradarbiaujant su bendrove „Atliekų tvarkymo centras“ jau dabar Lietuvoje yra sukurta infrastruktūra elektromobilių ir jų akumuliatorių atliekoms surinkti ir tvarkyti (perdirbti).

  • PRIVALOMOJI TECHNINĖ APŽIŪRA
    • Kas yra techninė apžiūra
    • Aktuali informacija
    • Į ką atkreipti dėmesį
    • Papildomi reikalavimai
    • ADR mokymai
    • Karjera
    • D.U.K.
  • EKSPERTINĖS PASLAUGOS
    • Kas yra ekspertinės paslaugos
    • Techninė ekspertizė
    • Kur atliekamos ekspertinės paslaugos
    • Aktuali informacija
    • Papildomos ekspertinės paslaugos
    • UAB „Transporto studijos“
    • D.U.K
  • SAUGUS AUTOMOBILIS
    • Kodėl verta papildomai pasitikrinti automobilį
    • Kur pasitikrinti automobilio techninę būklę
    • Praktiniai patarimai eismo saugumui
  • DAUGIAU
    • Asociacija
    • Privatumo politika
    • Interneto svetainės privatumo politika
    • Slapukų naudojimo politika
    • Teisės aktai
    • TA statistika
    • Autopasaulis

Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija „Transeksta”
Senasis Ukmergės kel. 16, Užubalių k., Vilniaus r. LT-14302
Tel. +370 5 2640876, el. p. transeksta@vta.lt

Asociacijos pasitikėjimo telefonas +370 800 77008

© Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija. Visos teisės saugomos.

Slapukų valdymas

Siekiant užtikrinti geriausią vartotojo patirtį, mes naudojame technologijas, tokias kaip slapukai, norėdami saugoti ir/arba gauti įrenginio informaciją. Sutikimas naudoti šias technologijas leis mums tvarkyti duomenis, tokius kaip naršymo elgesys ar unikalūs identifikatoriai šiame tinklalapyje. Nesutikimas arba sutikimo atšaukimas gali neigiamai paveikti tam tikrus svetainės funkcionalumus. 

Funkciniai Visada aktyvus
Kad svetainę būtų lengviau naudoti, būtinais slapukais aktyvinamos pagrindinės funkcijos, pavyzdžiui, naršymo puslapiuose ir prieigos prie svetainės apsaugotų sričių. Be šių slapukų svetainė neveiks tinkamai.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistiniai
Naudodami statistikos slapukus, kurie renka anoniminę informacija ir teikia jos ataskaitas, svetainės savininkai gali sužinoti, kaip lankytojai sąveikauja su svetaine. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Trečiųjų šalių
Sutikimas reikalingas Youtube turinio rodymui.
Tvarkyti parinktis Tvarkyti paslaugas Tvarkyti {vendor_count} pardavėjus Skaitykite daugiau apie šiuos tikslus
Valdyti
{title} {title} {title}