• Naujausi papildymai
  • Kontaktai
  • Įrašykite paieškos žodį
Transeksta
  • PRIVALOMOJI TECHNINĖ APŽIŪRA
    • Kas yra techninė apžiūra
      • Apie techninę apžiūrą
      • Kaip vyksta techninė apžiūra
      • Pasirengimas techninei apžiūrai
      • Techninei apžiūrai pateikiami dokumentai
      • Periodiškumas
      • Techninės apžiūros kainos
      • Istorinių transporto priemonių techninė apžiūra
      • Techninę apžiūrą reglamentuojantys dokumentai
      • Kaip automobilio valdytojui saugiai elgtis techninės apžiūros metu
    • Kur galima atlikti techninę apžiūrą
    • Aktuali informacija
      • Kaip registruotis į techninę apžiūrą ir sumokėti internetu
      • Ką daryti, jei techninės apžiūros galiojimas yra pasibaigęs arba panaikintas
      • Europos ekonominės erdvės šalyse atliktos privalomosios apžiūros pripažinimas
      • Privalomoji neeilinė techninė apžiūra (po eismo įvykio)
      • Ataskaitos išdavimas / keitimas
      • Dujų balionų eksploatacijos galiojimo laiko pratęsimas
      • Nemokamas priminimas apie apžiūros galiojimo pabaigą
    • Į ką atkreipti dėmesį
      • Dažniausiai pasitaikantys gedimai
      • Defektai eksperto akimis
      • Pirmosios pagalbos rinkiniai
      • Ką daryti susidūrus su galima korupcinio pobūdžio nusikalstama veika
      • TA stotyse – vaizdo kameros ir registratoriai
      • Gal susitarsim?
    • Papildomi reikalavimai
      • Apie papildomus reikalavimus
      • Automobiliai skirti eismui kaire kelio puse
      • Autobusams ir troleibusams
      • Pavojingus krovinius vežančioms transporto priemonėms (ADR)
      • Saugioms transporto priemonėms
      • Automobiliams su dujine įranga
    • ADR mokymai
    • Karjera
    • D.U.K.
  • EKSPERTINĖS PASLAUGOS
    • Kas yra ekspertinės paslaugos
      • Apie techninę ekspertizę
      • Naudingos nuorodos
    • Kur atliekamos ekspertinės paslaugos
    • Techninė ekspertizė
      • Perdirbtos transporto priemonės
      • Sugadintos transporto priemonės
      • Transporto priemonių duomenų nustatymas
      • Transporto priemonės skirtos eismui kaire kelio puse
    • Individualus transporto priemonių patvirtinimas
      • Naudotos transporto priemonės iš ne ES šalių
      • Naujos transporto priemonės
      • Savos gamybos transporto priemonės
      • Galingieji keturračiai
    • Duomenų nustatymas techninės ekspertizės atlikimui
      • Transporto priemonės svėrimas
    • UAB „Transporto studijos“
    • D.U.K
  • SAUGUS AUTOMOBILIS
    • Kodėl verta papildomai pasitikrinti automobilį
      • Ar Jūsų automobilis saugus?
      • Techninės būklės patikra
      • Kaip transporto priemonę internetu užregistruoti į patikrą
    • Kur pasitikrinti automobilio techninę būklę
    • Praktiniai patarimai eismo saugumui
      • Transporto priemonės priežiūra
      • Techninė apžiūra ir saugus eismas
      • Techninė apžiūra ir aplinkosauga
      • Techninė apžiūra ir taupumas
  • DAUGIAU
    • Asociacija
      • Apie mus
      • Privatumo politika
      • Asociacijos naujienos
      • Asociacijos nariai
      • Valdyba
      • Administracija
      • Kontaktai
    • Teisės aktai
      • Reglamentai
      • Direktyvos
      • Konvencijos
      • Kodeksai
      • Įstatymai, nutarimai
      • Įsakymai
    • TA statistika
      • Bendroji statistika
      • Populiarioji statistika
      • Įdomioji statistika
      • Apie apžiūrų statistiką
    • Autopasaulis
      • Autonaujienos
      • Saugumas ir ekologija
      • Technika ir technologijos
      • Įvairenybės
  • Rubrikos

    • Naujausios
    • Autonaujienos
    • Saugumas ir ekologija
    • Technika ir technologijos
    • Įvairenybės

Browse:

  • Home
  • Saugumas ir ekologija
  • Žingsniai, kurių turite imtis tapę eismo įvykio liudininku

Žingsniai, kurių turite imtis tapę eismo įvykio liudininku

Automobilių avarijos Lietuvos keliuose įvyksta kasdien. Vienose nukenčia tik automobiliai, kitose, deja, ir žmonės. LRT.lt kalbinti specialistai džiaugiasi, kad vairuotojų, kurie pamatę eismo įvykį sustoja padėti, vis daugiau. Tačiau apgailestauja, kad ne visi žino, kaip teisingai suteikti pirmąją pagalbą ar teisingai elgtis eismo įvykio vietoje, kad jų noras padėti būtų tikrai naudingas, o ne žalingas.

Dažniausiai, įvykus eismo įvykiui pirmąją pagalbą nukentėjusiems suteikia kiti vairuotojai. Kaip pabrėžia Vilniaus apskrities priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos 1–os komandos skyrininkas Artūras Sandovič, pirmasis žingsnis, kurio turi imtis padėti sustoję kiti eismo dalyviai – užtikrinti savo ir kitų saugumą.

„Visų pirma, reikia atkreipti dėmesį į savo saugumą ir pasirūpinti eismo įvykio vietos matomumu. Tai yra, jei nėra pastatytas perspėjamasis trikampis ženklas, jį pastatyti, ir taip perspėti kitus vairuotojus apie tai, kad įvyko eismo įvykis ar kelyje yra kliūtis“, – LRT.lt sako A.Sandovič.

Kitas žingsnis – skambutis į Bendrąjį pagalbos centrą (BPC). Kauno miesto greitosios medicinos pagalbos stoties direktoriaus pavaduotojos medicinai Ilonos Kajokaitės teigimu, nuo to prasideda tikroji pagalba.

„Pagalba prasideda nuo tada, kai esate sujungiamas su BPC dispečeriu. Sprendžiant iš to, ką pasakysite, gausite ir nurodymus, ką ir kaip padaryti, o ko nedaryti. Todėl visada reikia klausyti, ką sako, ir atsakinėti į tai, ko klausia“, – akcentuoja I.Kajokaitė.

Teisingo bendravimo su dispečeriu svarbą pažymi ir A.Sandovič, nes registruojant įvykį pildoma standartinė forma, kuri daro įtaką spec. tarnybų reagavimui. Tik atsakius į visus dispečerių užduodamus klausimus galima pridėti papildomą informaciją, kuri gali būti svarbi skirstant ugniagesių-gelbėtojų komandos darbus.

Didesnių eismo įvykių metu, kai sudaužytuose automobiliuose yra prispaustų žmonių, pagelbėti sustoję vairuotojai dvejoja – nukentėjusius iš automobilio traukti, ar ne.

„Dažniausiai rekomendacija būtų netraukti. Jei automobilis stipriai sudaužytas, gali būti, kad nukentėjusiam lūžo stuburas ir jį galima dar labiau sužeisti. Tokiais atvejais nukentėjusieji turi būti ištraukti naudojant spec. priemones“, – pastebi I.Kajokaitė.

Tačiau daug kas priklauso ir nuo aplinkybių. Pavyzdžiui, jei automobilis dega, specialistės teigimu, geriau nukentėjusius traukti, nes, tokiu atveju, svarbiau išsaugoti gyvybę. Žvelgiant iš ugniagesio-gelbėtojo perspektyvos, vieningo atsakymo, traukti nukentėjusius ar ne, nėra, nes kiekviena situacija skirtinga ir reikia atsižvelgti į aplinkybes.

„Tai yra didvyriškumo ir sveiko proto mišinys. Nes, pavyzdžiui, niekas negali imti ir pasakyti, kad neturėtume artintis prie rūkstančio automobilio. Žinoma, jei matote, kad automobilis jau liepsnoja, tą reikėtų įvertinti kritiškai. Tačiau esu matęs filmuotą atvejį, kai automobilis degė, bet viduje buvusiam žmogui dar tikrai buvo galima padėti. Deja, bet vietoj to ten buvę žmonės ne suteikė pagalbą, bet viską tiesiog filmavo. Taip tikrai neturėtų būti. Jei yra galimybė padėti, tą ir reikia padaryti“, – įsitikinęs A.Sandovič.

Tačiau specialistas vis tik akcentuoja, kad bet kokiomis aplinkybėmis svarbiausia pasirūpinti savo saugumu ir sveikata, nes įvykyje, kuriame jau yra nukentėjusių, mažiausiai reikia daugiau aukų ir sužeistųjų.

Ne visi moka suteikti pagalbą

Ar pamatę eismo įvykį vairuotojai turėtų sustoti padėti nekentėjusiems? Į tokį klausimą A.Sandovič atsako paprastai – tai privaloma.

„Pagal Kelių eismo taisykles, veiksmų imtis privaloma, nes teoriškai visi vairuotojai per pirmosios pagalbos kursus yra apmokyti, kaip reikėtų padėti nukentėjusiems. Todėl padėti – yra vairuotojų pareiga“, – teigia A.Sandovič.

Tačiau I.Kajokaitė mano, kad toli gražu ne visi vairuotojai gali suteikti pirmąją pagalbą. Tačiau taip yra ne dėl baimės ar nenoro sustoti, o tiesiog nežinant, ką reikės daryti. O taip būti neturėtų.

„Padedant nukentėjusiems veiksmų galima imtis suteikiant pirmąją pagalbą. Žinoma, būtų labai gerai, kad visi vairuotojai būtų praėję specialius kursus, o ne tik turėtų pažymėjimą.

Deja, čia yra didžiausia problema, kad turime gausybę vairuojančių žmonių, kurie teoriškai turi mokėti suteikti pirmąją pagalbą, bet praktiškai to padaryti negali. O taip yra todėl, kad pirmosios pagalbos kursai dažnai yra fiktyvūs“, – mano I.Kajokaitė.

Ir padeda, ir trukdo

Kartais, pamatę eismo įvykį, sustoti sugalvoję vairuotojai tampa ne pagalbininkais, bet trukdžiais. Ypač tais atvejais, kai norima tiesiog įamžinti įvykį, o ne suteikti realią pagalbą nukentėjusiems bei spec. tarnybų darbuotojams.

„Kai kurie žmonės padeda net ir tada, kai į įvykio vietą jau yra atvykusios visos tarnybos, nes kartais paprašome į greitosios pagalbos automobilį padėti nešti sužeistuosius. Bet jei esi tas, kuris fotografuoja ir prašo patraukti greitosios pagalbos automobilį, nes jis užstoja vaizdą… geriau tokių žmonių nebūtų“, – LRT.lt pasakoja I.Kajokaitė.

Kad šalia eismo įvykio vietos sustoję pašaliniai žmonės kartais labiau trukdo nei padeda, sutinka ir A.Sandovič.

„Būna tokių, kurie nori viską nufilmuoti, parodyti įvykį draugams ar šeimai. Tokie žmonės stengiasi priartėti kuo arčiau, todėl, kol ištiesiame STOP juostą, juos reikia prižiūrėti. Kartais net ir paprašyti jie neatsitraukia. Tačiau svarbu suprasti, kad gelbėtojai dirba su spec. priemonėmis, kurios gali būti pavojingos tiems, kurie nesusiję su gelbėjimo darbais. Noriu pabrėžti, kad ugniagesiai yra pareigūnai, kurie eismo įvykio vietoje dirba savo darbą ir jie patiria papildomą stresą, kai yra filmuojami ar komentuojami jų veiksmai. Tai tikrai nepadeda gelbstint žmonių gyvybes“, – dėmesį į labiau trukdančius, nei padedančius, atkreipia A. Sandovič.

Pareigūnas tikina, kad jei reikia tiek ugniagesiai-gelbėtojai, tiek ir greitosios medicininės pagalbos darbuotojai tikrai paprašys padėti.

„Būna ir taip, kad pamatome pro šalį važiuojantį kraną ir jo vairuotojo paprašome padėti. Arba, pavyzdžiui, sunkiasvorės technikos vairuotojo galime paprašyti kažką patempti ar patraukti, jei mums to reikia“, – netradicinius pagalbos prašymus vardija A.Sandovič.

Galiausiai, specialistas atkreipia dėmesį į tai, kad bet kokiu atveju dažniausiai padeda žmonių supratingumas ir atsakingumas, kad gelbėtojams privaloma užtikrinti gerą patekimą prie įvykio vietos ir nesudaryti eismo grūsčių, nes gelbstint eismo įvykyje nukentėjusius žmones brangi kiekviena minutė ar net sekundė.

  • PRIVALOMOJI TECHNINĖ APŽIŪRA
    • Kas yra techninė apžiūra
    • Aktuali informacija
    • Į ką atkreipti dėmesį
    • Papildomi reikalavimai
    • ADR mokymai
    • Karjera
    • D.U.K.
  • EKSPERTINĖS PASLAUGOS
    • Kas yra ekspertinės paslaugos
    • Techninė ekspertizė
    • Kur atliekamos ekspertinės paslaugos
    • Aktuali informacija
    • Papildomos ekspertinės paslaugos
    • UAB „Transporto studijos“
    • D.U.K
  • SAUGUS AUTOMOBILIS
    • Kodėl verta papildomai pasitikrinti automobilį
    • Kur pasitikrinti automobilio techninę būklę
    • Praktiniai patarimai eismo saugumui
  • DAUGIAU
    • Asociacija
    • Privatumo politika
    • Interneto svetainės privatumo politika
    • Slapukų naudojimo politika
    • Teisės aktai
    • TA statistika
    • Autopasaulis

Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija „Transeksta”
Senasis Ukmergės kel. 16, Užubalių k., Vilniaus r. LT-14302
Tel. +370 5 2640876, el. p. transeksta@vta.lt

Asociacijos pasitikėjimo telefonas +370 800 77008

© Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija. Visos teisės saugomos.

Slapukų valdymas

Siekiant užtikrinti geriausią vartotojo patirtį, mes naudojame technologijas, tokias kaip slapukai, norėdami saugoti ir/arba gauti įrenginio informaciją. Sutikimas naudoti šias technologijas leis mums tvarkyti duomenis, tokius kaip naršymo elgesys ar unikalūs identifikatoriai šiame tinklalapyje. Nesutikimas arba sutikimo atšaukimas gali neigiamai paveikti tam tikrus svetainės funkcionalumus. 

Funkciniai Visada aktyvus
Kad svetainę būtų lengviau naudoti, būtinais slapukais aktyvinamos pagrindinės funkcijos, pavyzdžiui, naršymo puslapiuose ir prieigos prie svetainės apsaugotų sričių. Be šių slapukų svetainė neveiks tinkamai.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistiniai
Naudodami statistikos slapukus, kurie renka anoniminę informacija ir teikia jos ataskaitas, svetainės savininkai gali sužinoti, kaip lankytojai sąveikauja su svetaine. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Trečiųjų šalių
Sutikimas reikalingas Youtube turinio rodymui.
Tvarkyti parinktis Tvarkyti paslaugas Tvarkyti {vendor_count} pardavėjus Skaitykite daugiau apie šiuos tikslus
Valdyti
{title} {title} {title}