• Naujausi papildymai
  • Kontaktai
  • Įrašykite paieškos žodį
Transeksta
  • PRIVALOMOJI TECHNINĖ APŽIŪRA
    • Kas yra techninė apžiūra
      • Apie techninę apžiūrą
      • Kaip vyksta techninė apžiūra
      • Pasirengimas techninei apžiūrai
      • Techninei apžiūrai pateikiami dokumentai
      • Periodiškumas
      • Techninės apžiūros kainos
      • Istorinių transporto priemonių techninė apžiūra
      • Techninę apžiūrą reglamentuojantys dokumentai
      • Kaip automobilio valdytojui saugiai elgtis techninės apžiūros metu
    • Kur galima atlikti techninę apžiūrą
    • Aktuali informacija
      • Kaip registruotis į techninę apžiūrą ir sumokėti internetu
      • Ką daryti, jei techninės apžiūros galiojimas yra pasibaigęs arba panaikintas
      • Europos ekonominės erdvės šalyse atliktos privalomosios apžiūros pripažinimas
      • Privalomoji neeilinė techninė apžiūra (po eismo įvykio)
      • Ataskaitos išdavimas / keitimas
      • Dujų balionų eksploatacijos galiojimo laiko pratęsimas
      • Nemokamas priminimas apie apžiūros galiojimo pabaigą
    • Į ką atkreipti dėmesį
      • Dažniausiai pasitaikantys gedimai
      • Defektai eksperto akimis
      • Pirmosios pagalbos rinkiniai
      • Ką daryti susidūrus su galima korupcinio pobūdžio nusikalstama veika
      • TA stotyse – vaizdo kameros ir registratoriai
      • Gal susitarsim?
    • Papildomi reikalavimai
      • Apie papildomus reikalavimus
      • Automobiliai skirti eismui kaire kelio puse
      • Autobusams ir troleibusams
      • Pavojingus krovinius vežančioms transporto priemonėms (ADR)
      • Saugioms transporto priemonėms
      • Automobiliams su dujine įranga
    • ADR mokymai
    • Karjera
    • D.U.K.
  • EKSPERTINĖS PASLAUGOS
    • Kas yra ekspertinės paslaugos
      • Apie techninę ekspertizę
      • Naudingos nuorodos
    • Kur atliekamos ekspertinės paslaugos
    • Techninė ekspertizė
      • Perdirbtos transporto priemonės
      • Sugadintos transporto priemonės
      • Transporto priemonių duomenų nustatymas
      • Transporto priemonės skirtos eismui kaire kelio puse
    • Individualus transporto priemonių patvirtinimas
      • Naudotos transporto priemonės iš ne ES šalių
      • Naujos transporto priemonės
      • Savos gamybos transporto priemonės
      • Galingieji keturračiai
    • Duomenų nustatymas techninės ekspertizės atlikimui
      • Transporto priemonės svėrimas
    • UAB „Transporto studijos“
    • D.U.K
  • SAUGUS AUTOMOBILIS
    • Kodėl verta papildomai pasitikrinti automobilį
      • Ar Jūsų automobilis saugus?
      • Techninės būklės patikra
      • Kaip transporto priemonę internetu užregistruoti į patikrą
    • Kur pasitikrinti automobilio techninę būklę
    • Praktiniai patarimai eismo saugumui
      • Transporto priemonės priežiūra
      • Techninė apžiūra ir saugus eismas
      • Techninė apžiūra ir aplinkosauga
      • Techninė apžiūra ir taupumas
  • DAUGIAU
    • Asociacija
      • Apie mus
      • Privatumo politika
      • Asociacijos naujienos
      • Asociacijos nariai
      • Valdyba
      • Administracija
      • Kontaktai
    • Teisės aktai
      • Reglamentai
      • Direktyvos
      • Konvencijos
      • Kodeksai
      • Įstatymai, nutarimai
      • Įsakymai
    • TA statistika
      • Bendroji statistika
      • Populiarioji statistika
      • Įdomioji statistika
      • Apie apžiūrų statistiką
    • Autopasaulis
      • Autonaujienos
      • Saugumas ir ekologija
      • Technika ir technologijos
      • Įvairenybės
  • Rubrikos

    • Naujausios
    • Autonaujienos
    • Saugumas ir ekologija
    • Technika ir technologijos
    • Įvairenybės

Browse:

  • Home
  • Technika ir technologijos
  • Kodėl naujuose automobiliuose neišsiskleidžia oro pagalvės?

Kodėl naujuose automobiliuose neišsiskleidžia oro pagalvės?

Lietuvą sukrėtusi tragedija, kai „Toyota CHR“ avarijos metu, neišsiskleidus saugos pagalvėms, žuvo jauna mergina, daugeliui iškėlė klausimą. Ar nauji automobiliai yra saugūs?

Lygiai taip pat nesenai viešumoje pasirodė kelių mėnesių senumo „Volvo XC60“ istorija, kai incidento metu nesuveikė nė viena oro pagalvė, nors automobilis patyrė du smūgius. Ačiū Dievui, šio įvykio metu niekas nežuvo. Redakcija ir aš asmeniškai sulaukiau nemažai klausimų: kaip tai įvyko? Kodėl tai įvyko? Ir ar tai normalu? Atsakymų ieško portalo 15min.lt autorius Laurynas Boguševičius.

Kaip atsirado saugos pagalvės

Oro pagalvės keleiviniams automobiliams buvo pristatytos Jungtinėse Valstijose maždaug 1970-ųjų viduryje. Jos buvo siūlomos kaip patogi alternatyva saugos diržams, siūlydamos panašaus lygmens apsaugą susidūrimo metu. „Ford“ pristatė bandomąją automobilių su oro pagalvėmis flotilę 1971 metais. 1973 metais jais pasekė ir „General Motors“ bei „Chevrolet“. Tačiau dėl keleto nesėkmių, kurias patyrė bandomieji modeliai su oro pagalvėmis (buvo įtariama, kad kelias mirtis avarijų metu sukėlė būtent oro pagalvės), automobilių pramonė nutolo nuo požiūrio į oro pagalves kaip į saugos diržų pakaitalą ir pradėjo jas traktuoti kaip papildomą apsaugos sistemą (angl. SRS – Supplemental Restraint System).

1980 metais Vokietijoje „Mercedes-Benz“ pristatė oro pagalvę savo S klasės modelyje. 1987 metais „Porsche 944 Turbo“ tapo pirmuoju automobiliu pasaulyje, kuriame vairuotojo ir keleivio oro pagalvės buvo montuojamos kaip standartinė įranga.

Nuo 1998–ųjų daugumoje šalių buvo priimtas įstatymas, pagal kurį visuose naujuose lengvuosiuose automobiliuose turi būti montuojamos oro pagalvės vairuotojo ir keleivio pusėse. Dar po metų toks reikalavimas įvestas ir lengviems krovininiams automobiliams.

Statistika pažymi, kad priėmus šiuos teisės aktus, oro pagalvės mirtinų sužalojimų tikimybę sumažino net 30 procentų. Šis procentas turėtų didėti, mat rinką jau pasiekia naujos saugos sistemos, turinčios ne dvi ar keturias, bet net šešias ar aštuonias oro pagalves.

O dabar keliaukime prie tikimybių teorijos. Kodėl oro pagalvės kartais tiesiog nesuveikia?

Pirma teorija. Autoįvykio tipas – (smūgio tipas) gali būti viena iš pagrindinių priežasčių, dėl ko nesuveikė oro pagalvės. Priklausomai nuo to, kur buvo smūgio epicentras, oro pagalvių davikliai galėjo būti net nepaliesti. Netgi itin stipraus smūgio arba pasikartojančio smūgio metu, tokia tikimybė išlieka. Tai reiškia, kad tiek „Toyota“ atveju, tiek „Volvo“, smūgiai buvo būtent tose nedėkingose vietose, kur saugikliai tiesiog nebuvo paliesti.

Antra. Oro pagalvių jutikliai buvo brokuoti – tai klausimas, į kurį atsakymą galės rasti tik ekspertai. Tačiau, jei autoįvykio metu smūgis buvo toks, kad tiesiog turėjo aktyvuoti oro pagalves, problemos galima ieškoti sensorių dalyje.

Tokiu atveju nei „Toyota“, nei „Volvo“ pardavėjai nėra atsakingi. Našta turėtų atitekti jutiklius gaminančiai kompanijai.

Trečia: laidynas. Ekspertai visame pasaulyje ne kartą yra įrodę, kad nemažai tokių įvykių buvo galima išvengti, jei gamintojai nebandytų pravesti laidų per tam netinkančius, per siaurus tarpus automobilyje.

Ketvirta. Pačių oro pagalvių defektas – nemažai tokių situacijų pasaulyje baigėsi būtent tokia išvada. Kitaip tariant brokas. Keletu atvejų JAV buvo įrodyta, kad saugikliai suveikė, tačiau dėl oro pagalvių broko jos tiesiog neiššovė. Ar dėl to kalti pardavėjai? Ne.

Vienas iš milijono atvejų

Siekdami sutelkti į šį tekstą kuo daugiau nuomonių, pakalbinome keleto premium prekės ženklų atstovų. Visi kaip vienas vengė spekuliuoti turima informacija, tačiau lygiai taip pat visi sutikome, kad pardavėjo kaltė čia sunkiai įžvelgiama. Visame gamybos procese dalyvauja nemažas skaičius žmonių. Visur, kur yra žmogus, atsiranda ir žmogiškosios klaidos tikimybė.

Taip pat visi atstovai sutiko, kad ši baisi nelaimė privers ne tik pardavėjus, bet ir daugelį importuotojų bei gamintojų dar kartą peržvelgti ir taip prioritetų sąrašo viršūnėje esantį aspektą – saugumą.

Dabar keletas nemalonių aspektų abiejų autoįvykių dalyviams ir klausimai, į kuriuos atsakys ekspertai.

Ar abiejų autoįvykių metu visi keleiviai buvo prisisegę saugos diržus? Nes, jei saugos diržai neprisegti, oro pagalvės neaktyvuojamos. Taigi, neužsisegus saugos diržo, pasėkmės tikrai gali būti liūdnos. Ar buvo jie užsegti, atsakys ekspertai.

Ar abiejų automobilių savininkai kreipė dėmesį į galimai siųstus laiškus dėl „re-call“ (atšaukimo)? Gamintojai skiria didžiulį dėmesį automobilių surinkimo kokybei, todėl praktiškai visi be išimties taiko „random quality check“ (atsitiktiniu būdu atrenka automobilius papildomam surinkimo kokybės patikrinimui). Gamintojai, vos įžvelgę klaidos TIKIMYBĘ, nedelsiant atrenka visus GALIMAI paveiktus automobilius ir pagal VIN kodą išsiunčia laiškus automobilio savininkams. Laiške būna kvietimas apsilankyti papildomam patikrinimui ir, jei jo metu aptinkama klaida, ji NEMOKAMAI ir nedelsiant pašalinama.

Reikia pastebėti, kad gamintojai tokius laiškus dažnu atveju išsiunčia anksčiau, nei automobilio kompiuteris pats gali aptikti bet kokią klaidą. Tai dar vienas klausimas, į kurį turės atsakyti ekspertai.

Rašydamas šį straipsnį nuoširdžiai galvoju, kad abiem atvejais tiesiog įvyko tragedijos. Tragedijos, kurios kainavo labai brangiai. Tikiuosi, kad niekas neužsiims „raganų medžiokle“, bet sieks išsiaiškinti tiesą, kad tokios tragedijos nepasikartotų. Tikiu, kad tai ta viena tikimybė iš milijono, kai sistema tiesiog nesuveikė. Tačiau taip pat tikiuosi, kad Lietuvos pardavėjai perduos ir nuodugniai nušvies nutikusias situacijas tiek importuotojams, tiek gamintojams ir šie pasistengs dar daugiau dėmesio skirti saugumui.

  • PRIVALOMOJI TECHNINĖ APŽIŪRA
    • Kas yra techninė apžiūra
    • Aktuali informacija
    • Į ką atkreipti dėmesį
    • Papildomi reikalavimai
    • ADR mokymai
    • Karjera
    • D.U.K.
  • EKSPERTINĖS PASLAUGOS
    • Kas yra ekspertinės paslaugos
    • Techninė ekspertizė
    • Kur atliekamos ekspertinės paslaugos
    • Aktuali informacija
    • Papildomos ekspertinės paslaugos
    • UAB „Transporto studijos“
    • D.U.K
  • SAUGUS AUTOMOBILIS
    • Kodėl verta papildomai pasitikrinti automobilį
    • Kur pasitikrinti automobilio techninę būklę
    • Praktiniai patarimai eismo saugumui
  • DAUGIAU
    • Asociacija
    • Privatumo politika
    • Interneto svetainės privatumo politika
    • Slapukų naudojimo politika
    • Teisės aktai
    • TA statistika
    • Autopasaulis

Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija „Transeksta”
Senasis Ukmergės kel. 16, Užubalių k., Vilniaus r. LT-14302
Tel. +370 5 2640876, el. p. transeksta@vta.lt

Asociacijos pasitikėjimo telefonas +370 800 77008

© Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija. Visos teisės saugomos.

Slapukų valdymas

Siekiant užtikrinti geriausią vartotojo patirtį, mes naudojame technologijas, tokias kaip slapukai, norėdami saugoti ir/arba gauti įrenginio informaciją. Sutikimas naudoti šias technologijas leis mums tvarkyti duomenis, tokius kaip naršymo elgesys ar unikalūs identifikatoriai šiame tinklalapyje. Nesutikimas arba sutikimo atšaukimas gali neigiamai paveikti tam tikrus svetainės funkcionalumus. 

Funkciniai Visada aktyvus
Kad svetainę būtų lengviau naudoti, būtinais slapukais aktyvinamos pagrindinės funkcijos, pavyzdžiui, naršymo puslapiuose ir prieigos prie svetainės apsaugotų sričių. Be šių slapukų svetainė neveiks tinkamai.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistiniai
Naudodami statistikos slapukus, kurie renka anoniminę informacija ir teikia jos ataskaitas, svetainės savininkai gali sužinoti, kaip lankytojai sąveikauja su svetaine. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Trečiųjų šalių
Sutikimas reikalingas Youtube turinio rodymui.
Tvarkyti parinktis Tvarkyti paslaugas Tvarkyti {vendor_count} pardavėjus Skaitykite daugiau apie šiuos tikslus
Valdyti
{title} {title} {title}