• Naujausi papildymai
  • Kontaktai
  • Įrašykite paieškos žodį
Transeksta
  • PRIVALOMOJI TECHNINĖ APŽIŪRA
    • Kas yra techninė apžiūra
      • Apie techninę apžiūrą
      • Kaip vyksta techninė apžiūra
      • Pasirengimas techninei apžiūrai
      • Techninei apžiūrai pateikiami dokumentai
      • Periodiškumas
      • Techninės apžiūros kainos
      • Istorinių transporto priemonių techninė apžiūra
      • Techninę apžiūrą reglamentuojantys dokumentai
      • Kaip automobilio valdytojui saugiai elgtis techninės apžiūros metu
    • Kur galima atlikti techninę apžiūrą
    • Aktuali informacija
      • Kaip registruotis į techninę apžiūrą ir sumokėti internetu
      • Ką daryti, jei techninės apžiūros galiojimas yra pasibaigęs arba panaikintas
      • Europos ekonominės erdvės šalyse atliktos privalomosios apžiūros pripažinimas
      • Privalomoji neeilinė techninė apžiūra (po eismo įvykio)
      • Ataskaitos išdavimas / keitimas
      • Dujų balionų eksploatacijos galiojimo laiko pratęsimas
      • Nemokamas priminimas apie apžiūros galiojimo pabaigą
    • Į ką atkreipti dėmesį
      • Dažniausiai pasitaikantys gedimai
      • Defektai eksperto akimis
      • Pirmosios pagalbos rinkiniai
      • Ką daryti susidūrus su galima korupcinio pobūdžio nusikalstama veika
      • TA stotyse – vaizdo kameros ir registratoriai
      • Gal susitarsim?
    • Papildomi reikalavimai
      • Apie papildomus reikalavimus
      • Automobiliai skirti eismui kaire kelio puse
      • Autobusams ir troleibusams
      • Pavojingus krovinius vežančioms transporto priemonėms (ADR)
      • Saugioms transporto priemonėms
      • Automobiliams su dujine įranga
    • ADR mokymai
    • Karjera
    • D.U.K.
  • EKSPERTINĖS PASLAUGOS
    • Kas yra ekspertinės paslaugos
      • Apie techninę ekspertizę
      • Naudingos nuorodos
    • Kur atliekamos ekspertinės paslaugos
    • Techninė ekspertizė
      • Perdirbtos transporto priemonės
      • Sugadintos transporto priemonės
      • Transporto priemonių duomenų nustatymas
      • Transporto priemonės skirtos eismui kaire kelio puse
    • Individualus transporto priemonių patvirtinimas
      • Naudotos transporto priemonės iš ne ES šalių
      • Naujos transporto priemonės
      • Savos gamybos transporto priemonės
      • Galingieji keturračiai
    • Duomenų nustatymas techninės ekspertizės atlikimui
      • Transporto priemonės svėrimas
    • UAB „Transporto studijos“
    • D.U.K
  • SAUGUS AUTOMOBILIS
    • Kodėl verta papildomai pasitikrinti automobilį
      • Ar Jūsų automobilis saugus?
      • Techninės būklės patikra
      • Kaip transporto priemonę internetu užregistruoti į patikrą
    • Kur pasitikrinti automobilio techninę būklę
    • Praktiniai patarimai eismo saugumui
      • Transporto priemonės priežiūra
      • Techninė apžiūra ir saugus eismas
      • Techninė apžiūra ir aplinkosauga
      • Techninė apžiūra ir taupumas
  • DAUGIAU
    • Asociacija
      • Apie mus
      • Privatumo politika
      • Asociacijos naujienos
      • Asociacijos nariai
      • Valdyba
      • Administracija
      • Kontaktai
    • Teisės aktai
      • Reglamentai
      • Direktyvos
      • Konvencijos
      • Kodeksai
      • Įstatymai, nutarimai
      • Įsakymai
    • TA statistika
      • Bendroji statistika
      • Populiarioji statistika
      • Įdomioji statistika
      • Apie apžiūrų statistiką
    • Autopasaulis
      • Autonaujienos
      • Saugumas ir ekologija
      • Technika ir technologijos
      • Įvairenybės
  • Rubrikos

    • Naujausios
    • Autonaujienos
    • Saugumas ir ekologija
    • Technika ir technologijos
    • Įvairenybės

Browse:

  • Home
  • Autonaujienos
  • Nepripažinti vairuotojai

Nepripažinti vairuotojai

tok_01

Asociatyvi nuotr.

Lietuvos vairuotojai daugybėje pasaulio šalių yra persona non grata – neturintys teisės vairuoti jokios transporto priemonės.

Japonai neleido vairuoti

Pirmąsyk su šia problema susidūriau norėdamas išsinuomoti automobilį Japonijoje. Europcar atstovybė Tokijuje atsisakė išnuomoti automobilį. Priežastis – šioje šalyje negalioja lietuviškas vairuotojo pažymėjimas.

Aš buvau tikrai ne pirmas ir ne paskutinis keliautojas, kuriam taip nepasisekė. Tačiau Japonija – ne išimtis. Ji priklauso daugybės šalių grupei, kuri vadovaujasi 1949 metų Ženevos konvencija.

O Lietuva prisijungusi prie kitos, naujesnės, 1968 metų Vienos konvencijos. Tad mūsų vairuotojų pažymėjimai galioja tik Vienos konvencijos šalyse.

Tiesa, ne visos šalys labai griežtai paiso šių reikalavimų. Ženevos konvencijos šalių grupei priklauso ir JAV, ir Australija, kuriose mūsų tautiečiai be vargo nuomojasi automobilius ir jais važinėja.

Yra ir kitokių išimčių – pavyzdžiui, Jungtiniai Arabų Emyratai, kurie prisijungę prie abiejų konvencijų, tačiau lietuviškų pažymėjimų nepripažįsta. Jie reikalauja lietuvių turėti tarptautinį vairuotojo pažymėjimą. O tokie pas mus neišduodami. 

Popierius už 70 JAV dolerių

Tarptautinis vairuotojo pažymėjimas yra dokumentas, kurio nereikėtų bandyti pirkti iš kokių nors užsienio įmonių. Internete yra gausu pasiūlymų įsigyti tokį popierių už keliasdešimt eurų.

Sumokėti pinigus galima, tačiau gautas popierius bus nieko vertas. Mes pamėginome tokį pažymėjimą įsigyti JAV.

Vienas vertimų biuras ten juos gamina, parduoda po 70 JAV dolerių ir į Lietuvą atsiunčia per kelias dienas. Servisas veikia gerai ir punktualiai.

Tačiau patys pardavėjai įspėja, kad tai nėra oficialus dokumentas, o tik nacionalinės licencijos vertimas į kelias kalbas. Kita vertus, teko girdėti, kad toks popierius pagelbėjo nuomojantis automobilį Jungtiniuose Arabų Emyratuose.

Sąrašas

Pateikiame Regitros specialistų paruoštą lentelę, kurioje žaliai pažymėtos šalys, kuriose mes galime (tik teoriškai) vairuoti, o raudonai – kuriose negalime.

Tačiau Regitros specialistai pataria prieš važiuojant į svečią šalį jos ambasadoje ar automobilių nuomos kompanijoje pasidomėti, ar mūsų vairuotojo pažymėjimas ten bus pripažintas.

Kodėl mes, visateisiai Europos Sąjungos gyventojai, dažnoje šalyje esame nepilnaverčiai, kodėl negalime vairuoti? Kas dėl to kaltas? Ir kaip šią neteisybę ištaisyti?

Ministerijų futbolo aikštėje

Atsakymo pradėjome ieškoti ministerijose, kurios tiesiogiai susijusios su vairuotojų ruošimu, vairuotojų pažymėjimų išdavimu, eismo organizavimu. Tai Susisiekimo ir Vidaus reikalų ministerijos.

Susirašinėjant su šių ministerijų atstovais susidarė įspūdis, kad šios dvi komandos tarpusavyje žaidžia futbolą, negalvodamos apie rezultatą.

Ministerijos viena kitai jau parašė ne vieną kilogramą raštų, tačiau jokio rezultato nepasiekė, nes viskas vangiai sukasi uždaroje erdvėje.

Specialistų nuomone, problema yra tik ta, kad yra ne viena, o dvi institucijos, reguliuojančios eismo klausimus. O sakoma, kai dvi auklės – vaikas be galvos…

Taigi abi ministerijos turėtų paruošti medžiagą prisijungti prie Ženevos konvencijos ir ją pateikti Užsienio reikalų ministerijai. Žinoma, visa tai turėtų būti patvirtinta Seimo ir Vyriausybės.

Galiausiai raštas su Premjero parašu nukeliautų Jungtinių Tautų vadovybei. Tokiu būdu Lietuva prisijungtų prie Ženevos konvencijos ir mes taptume visateisiais vairuotojais visame pasaulyje…

Susirašinėjimų maratonas

O kol kas vyksta raštų rašymo maratonas. Štai tokį atsakymą redakcijai pateikė susisiekimo ministro patarėjas Ričardas Slapšys: „Susisiekimo ministerija 2016 m. balandžio mėn. gavo Užsienio reikalų ministerijos kreipimąsi dėl vairuotojo pažymėjimo pripažinimo ir tikslingumo prisijungti prie Ženevos konvencijos.

Susisiekimo ministerija atsakydama gegužės mėn. pateikė turimą informaciją ir pakvietė URM ir VRM atstovus į pasitarimą, siekiant aptarti vairuotojo pažymėjimų pripažinimo klausimą ne ES šalyse (Japonijos pavyzdžiu), taip pat aptarti tikslingumo prisijunti prie Ženevos konvencijos klausimą.

Pasitarimo metu buvo akcentuotas vairuotojo pažymėjimo nepripažinimas tolimose šalyse, pvz., Japonijoje, todėl buvo sutarta, kad pirmas žingsnis turėtų būti – tiksliai sužinoti Japonijoje galiojantį nacionalinį reglamentavimą dėl vairuotojo pažymėjimų pripažinimo.

Nuspręsta šiuo klausimu prašyti pagalbos URM ir LR ambasados Japonijoje. Mūsų žiniomis, URM kreipėsi į LR ambasadą Japonijoje.

Šiuo metu laukiama oficialaus atsakymo su informacija dėl Japonijoje galiojančios nuostatos apie vairuotojo pažymėjimo pripažinimą.

Gavus šią informaciją visoms institucijoms galima bus toliau svarstyti klausimus dėl tikslingumo prisijungti prie Ženevos konvencijos.

Žiūrint į ateitį, jeigu prisijungimas prie Ženevos konvencijos išties išspręs LT vairuotojo pažymėjimo pripažinimą tolimose šalyse, visų pirma visiems reikės apsispręsti, kuri institucija inicijuos visą teisėkūros procedūrą.

Taip pat atviras lieka praktinis klausimas, ar prisijungus prie 1949 m. Ženevos konvencijos VRM ir VĮ „Regitra“ sutiks išduoti tarptautinius vairuotojo pažymėjimus (kurie iš esmės yra LT vairuotojo pažymėjimo oficialūs vertimai).“

O štai tokį atsakymą redakcijai pateikė vidaus reikalų ministro patarėja Jurgita Gintautaitė: „Vadovaujantis Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymo 13 straipsnio 5 dalies nuostatomis, LR pripažįstami 1926 metų Paryžiaus konvencijos dėl automobilių eismo, 1949 metų Ženevos konvencijos ir 1968 metų Vienos konvencijos dėl kelių eismo reikalavimus atitinkantys nacionaliniai ir tarptautiniai vairuotojo pažymėjimai, jei jų turėtojas nėra nuolatinis Lietuvos Respublikos gyventojas.

LR išduodami vairuotojo pažymėjimai atitinka Europos Sąjungos teisės aktus ir nurodytų konvencijų reikalavimus, todėl galėtų ir turėtų būti pripažįstami trečiosiose šalyse.

Susisiekimo ministerija inicijavo prisijungimą prie Paryžiaus ir Vienos konvencijų, kurių dalyvės yra Lietuvos Respublika, tačiau Lietuva iki šiol nėra prisijungusi prie Ženevos konvencijos.

Vidaus reikalų ministerija, vertindama dvišalių susitarimų dėl vairuotojų pažymėjimo pripažinimo sudarymo poreikį ir analizuodama Lietuvos Respublikoje išduotų vairuotojo pažymėjimų pripažinimo kitose šalyse praktiką, 2015 m. liepos 15 d. raštu Nr. 1D-6100(3) kreipėsi į Susisiekimo ministeriją su prašymu inicijuoti Lietuvos Respublikos prisijungimą prie Ženevos konvencijos.

Mūsų turimais duomenimis, Užsienio reikalų ministerija 2015 m. liepos 8 d. raštu Nr. (22.21)3-4017 taip pat kreipėsi į Susisiekimo ministeriją dėl prisijungimo prie Ženevos konvencijos. Susisiekimo ministerijos atsakymas pridedamas. Mūsų žiniomis, šiais klausimais Susisiekimo ministerijoje periodiškai organizuojami pasitarimai.“

Seimo užsienio reikalų komiteto pirmininko pavaduotojas Audronius Ažubalis šią situaciją įvertino taip: „Institucijos, kurios Lietuvoje yra atsakingos už eismo saugumą, už vairuotojų paruošimą, licencijų išdavimą, turi kreiptis į Užsienio reikalų ministeriją. Nes URM negali pati inicijuoti prisijungimo prie visų pasaulyje esančių konvencijų, mat jų yra tūkstančiai. Kai URM gaus tokį siūlymą, jis bus svarstomas Vyriausybėje bei Seime ir tik tada pateks į Jungtines Tautas. Jeigu jums tikrai rūpi mūsų vairuotojų teisės, tuomet paklauskite Vidaus reikalų ir Susisiekimo ministerijos vadovų, ar jie ką nors nuveikė šiuo klausimu, ar jie dėl to kreipėsi į URM.“

Valdas Valiukevičius, „Keturi ratai“.

 

 

  • PRIVALOMOJI TECHNINĖ APŽIŪRA
    • Kas yra techninė apžiūra
    • Aktuali informacija
    • Į ką atkreipti dėmesį
    • Papildomi reikalavimai
    • ADR mokymai
    • Karjera
    • D.U.K.
  • EKSPERTINĖS PASLAUGOS
    • Kas yra ekspertinės paslaugos
    • Techninė ekspertizė
    • Kur atliekamos ekspertinės paslaugos
    • Aktuali informacija
    • Papildomos ekspertinės paslaugos
    • UAB „Transporto studijos“
    • D.U.K
  • SAUGUS AUTOMOBILIS
    • Kodėl verta papildomai pasitikrinti automobilį
    • Kur pasitikrinti automobilio techninę būklę
    • Praktiniai patarimai eismo saugumui
  • DAUGIAU
    • Asociacija
    • Privatumo politika
    • Interneto svetainės privatumo politika
    • Slapukų naudojimo politika
    • Teisės aktai
    • TA statistika
    • Autopasaulis

Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija „Transeksta”
Senasis Ukmergės kel. 16, Užubalių k., Vilniaus r. LT-14302
Tel. +370 5 2640876, el. p. transeksta@vta.lt

Asociacijos pasitikėjimo telefonas +370 800 77008

© Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija. Visos teisės saugomos.

Slapukų valdymas

Siekiant užtikrinti geriausią vartotojo patirtį, mes naudojame technologijas, tokias kaip slapukai, norėdami saugoti ir/arba gauti įrenginio informaciją. Sutikimas naudoti šias technologijas leis mums tvarkyti duomenis, tokius kaip naršymo elgesys ar unikalūs identifikatoriai šiame tinklalapyje. Nesutikimas arba sutikimo atšaukimas gali neigiamai paveikti tam tikrus svetainės funkcionalumus. 

Funkciniai Visada aktyvus
Kad svetainę būtų lengviau naudoti, būtinais slapukais aktyvinamos pagrindinės funkcijos, pavyzdžiui, naršymo puslapiuose ir prieigos prie svetainės apsaugotų sričių. Be šių slapukų svetainė neveiks tinkamai.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistiniai
Naudodami statistikos slapukus, kurie renka anoniminę informacija ir teikia jos ataskaitas, svetainės savininkai gali sužinoti, kaip lankytojai sąveikauja su svetaine. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Trečiųjų šalių
Sutikimas reikalingas Youtube turinio rodymui.
Tvarkyti parinktis Tvarkyti paslaugas Tvarkyti {vendor_count} pardavėjus Skaitykite daugiau apie šiuos tikslus
Valdyti
{title} {title} {title}