Pavasarinė vairuotojų dilema – kada keisti padangas?
Balandžio 1-ąją vairuotojų Lietuvoje laukia kasmetinis pasiruošimas šiltajam sezonui. Nuo šios dienos eismo dalyviai galės ne tik greičiau važiuoti automagistralėse ir greitkeliuose, bet ir savo transporto priemonių žieminį apavą pakeisti į vasarinį, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Vis dėlto draudikai ragina neskubėti. Kaip teigia draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje Transporto priemonių draudimo skyriaus vadovas Rimvydas Pocius, priimant sprendimą keisti padangas reikia vadovautis ne tik įstatymais, bet ir sveiku protu. Jis ragina padangas keisti tik tada, kai tai užtikrintai leis oro sąlygos.
Reikia tikėtis gamtos staigmenų
R. Pocius prisimena prieš keletą metų įvykusią gamtos išdaigą, kai dar gegužės mėnesį iš dangaus pabiro snaigės. Nors jos gana greitai ištirpo, kai kuriems vairuotojams vis dėlto spėjo sukelti nesklandumų.
„Tuomet fiksavome daugiau smulkių techninių eismo įvykių. Buvo akivaizdu, kad vairuotojai to nesitikėjo ir buvo nepasiruošę.
Tiesa, po tokio kataklizmo kitąmet žiema jau įsibėgėjus kalendoriniam pavasariui dar kartą parodė savo nagus ir keliuose vėl sukėlė mažesnio ar didesnio masto chaosą“, – prisimena draudiko atstovas.
Anot eksperto, tokios tendencijos rodo, kad vairuotojai pernelyg anksti ima džiaugtis pavasariu ir atsipalaiduoja prie automobilio vairo, o tam tikrais atvejais veltui skuba keisti padangas į vasarines.
„Užpernai dėl netikėtai balandį sugrįžusių žiemiškų orų kai kurie vairuotojai spėjo ne tik pasikeisti padangas į vasarines, bet ir vėl užsidėti žiemines. Taigi staiga pasikeitus orams jie rizikavo savo ir aplinkinių saugumu bei greičiausiai be reikalo patuštino savo pinigines servisuose“, – aiškina R. Pocius.
Būtent todėl vairuotojams jis nerekomenduoja šiemet daryti tos pačios klaidos artėjant numatytam terminui. Kaip pabrėžia draudimo kompanijos atstovas, pirmiausia derėtų sulaukti patikimų ilgalaikių sinoptikų prognozių, kurios garantuotų, kad žiema į kelius jau tikrai negrįš.
„Balandis iš tiesų dar gali pasižymėti permainingais orais. Nors dienos ir būna šiltos, tačiau naktį temperatūra gali nukristi iki nulio.
To pakaks, kad susiformuotų plikledis, o ant juo padengto kelio vasarinė padanga tiesiog nesukibtų su paviršiumi ir automobilis būtų sunkiai kontroliuojamas. Net esant žemai kelių laipsnių pliusinei temperatūrai vasarinės padangos dirba neefektyviai“, – apie padidėjusią riziką įspėja R. Pocius.
Skubantiems gresia daugiau nemalonumų
Šiuo atveju draudiko atstovas įžvelgia ir dar vieną problemą, kai pirmieji pavasario šaukliai savo transporto priemonių padangas pakeičia anksčiau, nei tai leidžia KET. Tokie nepavyzdingi vairuotojai ne tik padidina tikimybę patekti į eismo įvykį, bet ir gali prarasti teisę gauti draudimo išmoką.
„Jeigu automobilio padangos neatitiks KET reikalavimų, įvykus avarijai draudikas atsisakys mokėti išmoką. Jei esate kaltininkas, nukentėjusiajam žala bus atlyginta, bet analogiška suma bus išsireikalauta iš jūsų regreso tvarka. Kasko minėtomis aplinkybėmis taip pat negalios“, – akcentuoja draudiko atstovas.
Draudimo bendrovės ERGO ekspertas dėmesį atkreipia ir į automobilių su dygliuotomis padangomis vairuotojus. Jis primena, kad oficialiai su tokio tipo padangomis galima važinėti tik iki balandžio 10 d.
Vis dėlto užsibuvus žiemiškiems orams Susisiekimo ministerija įprastai pratęsia terminą, iki kada eisme galima dalyvauti su dygliuotomis padangomis, tad vairuotojams nėra ko nerimauti.
„Pirmoje vietoje visada turi būti saugumas, o ne baimė gauti baudą. Todėl stebėkite orų prognozes, įvertinkite visas galimas rizikas ir tada priimkite sprendimą keisti padangas.
Pareigūnai be reikalo tikrai neturėtų bausti ar panaikinti transporto priemonės techninę apžiūrą, o draudimo bendrovė nelaimės atveju objektyviai įvertins visas aplinkybes.
Svarbu suprasti, kad nuo logiško mąstymo ir priimtų sprendimų priklauso ne tik jūsų, bet ir kitų eismo dalyvių saugumas, tad neskubėkite ir viską gerai įvertinkite“, – pataria R. Pocius.