• Naujausi papildymai
  • Kontaktai
  • Įrašykite paieškos žodį
Transeksta
  • PRIVALOMOJI TECHNINĖ APŽIŪRA
    • Kas yra techninė apžiūra
      • Apie techninę apžiūrą
      • Kaip vyksta techninė apžiūra
      • Pasirengimas techninei apžiūrai
      • Techninei apžiūrai pateikiami dokumentai
      • Periodiškumas
      • Techninės apžiūros kainos
      • Istorinių transporto priemonių techninė apžiūra
      • Techninę apžiūrą reglamentuojantys dokumentai
      • Kaip automobilio valdytojui saugiai elgtis techninės apžiūros metu
    • Kur galima atlikti techninę apžiūrą
    • Aktuali informacija
      • Kaip registruotis į techninę apžiūrą ir sumokėti internetu
      • Ką daryti, jei techninės apžiūros galiojimas yra pasibaigęs arba panaikintas
      • Europos ekonominės erdvės šalyse atliktos privalomosios apžiūros pripažinimas
      • Privalomoji neeilinė techninė apžiūra (po eismo įvykio)
      • Ataskaitos išdavimas / keitimas
      • Dujų balionų eksploatacijos galiojimo laiko pratęsimas
      • Nemokamas priminimas apie apžiūros galiojimo pabaigą
    • Į ką atkreipti dėmesį
      • Dažniausiai pasitaikantys gedimai
      • Defektai eksperto akimis
      • Pirmosios pagalbos rinkiniai
      • Ką daryti susidūrus su galima korupcinio pobūdžio nusikalstama veika
      • TA stotyse – vaizdo kameros ir registratoriai
      • Gal susitarsim?
    • Papildomi reikalavimai
      • Apie papildomus reikalavimus
      • Automobiliai skirti eismui kaire kelio puse
      • Autobusams ir troleibusams
      • Pavojingus krovinius vežančioms transporto priemonėms (ADR)
      • Saugioms transporto priemonėms
      • Automobiliams su dujine įranga
    • ADR mokymai
    • Karjera
    • D.U.K.
  • EKSPERTINĖS PASLAUGOS
    • Kas yra ekspertinės paslaugos
      • Apie techninę ekspertizę
      • Naudingos nuorodos
    • Kur atliekamos ekspertinės paslaugos
    • Techninė ekspertizė
      • Perdirbtos transporto priemonės
      • Sugadintos transporto priemonės
      • Transporto priemonių duomenų nustatymas
      • Transporto priemonės skirtos eismui kaire kelio puse
    • Individualus transporto priemonių patvirtinimas
      • Naudotos transporto priemonės iš ne ES šalių
      • Naujos transporto priemonės
      • Savos gamybos transporto priemonės
      • Galingieji keturračiai
    • Duomenų nustatymas techninės ekspertizės atlikimui
      • Transporto priemonės svėrimas
    • UAB „Transporto studijos“
    • D.U.K
  • SAUGUS AUTOMOBILIS
    • Kodėl verta papildomai pasitikrinti automobilį
      • Ar Jūsų automobilis saugus?
      • Techninės būklės patikra
      • Kaip transporto priemonę internetu užregistruoti į patikrą
    • Kur pasitikrinti automobilio techninę būklę
    • Praktiniai patarimai eismo saugumui
      • Transporto priemonės priežiūra
      • Techninė apžiūra ir saugus eismas
      • Techninė apžiūra ir aplinkosauga
      • Techninė apžiūra ir taupumas
  • DAUGIAU
    • Asociacija
      • Apie mus
      • Privatumo politika
      • Asociacijos naujienos
      • Asociacijos nariai
      • Valdyba
      • Administracija
      • Kontaktai
    • Teisės aktai
      • Reglamentai
      • Direktyvos
      • Konvencijos
      • Kodeksai
      • Įstatymai, nutarimai
      • Įsakymai
    • TA statistika
      • Bendroji statistika
      • Populiarioji statistika
      • Įdomioji statistika
      • Apie apžiūrų statistiką
    • Autopasaulis
      • Autonaujienos
      • Saugumas ir ekologija
      • Technika ir technologijos
      • Įvairenybės
  • Rubrikos

    • Naujausios
    • Autonaujienos
    • Saugumas ir ekologija
    • Technika ir technologijos
    • Įvairenybės

Browse:

  • Home
  • Technika ir technologijos
  • Padangų žymėjimo ABC: ką reiškia raidės, skaičiai, simboliai

Padangų žymėjimo ABC: ką reiškia raidės, skaičiai, simboliai

Kiekvienas gamintojas stengiasi pabrėžti savo padangų privalumus. Tačiau yra dalykų, kurie bendri visiems gamintojams. Tai – pagal Europos Sąjungos reikalavimus nuo 2012 m. įvesta bendra visų padangų žymėjimo tvarka. Ji leidžia svarbiausius padangų parametrus vertinti objektyviai. Šiuos dalykus primena 15min.lt.

Ką pasako padangų etiketės

Kaip teigia „Michelin“ atstovas Paulius Gaurilčikas, rinkdamasis padangas kiekvienas vairuotojas pirmiausia turėtų įdėmiau pažvelgti į jos etiketę. Jose nurodyti skaičiai, informuojantys apie padangos matmenis: plotį milimetrais, aukštį (procentinę išraišką nuo pločio) ir ratlankio skersmenį coliais. Pavyzdžiui 225/45/17.

Žinoti matmenis labai svarbu – padangas reikia rinktis tik tokių dydžių, kokius rekomenduoja automobilio gamintojas. Kai dydis jau pasirinktas, labai svarbu atsižvelgti į kokybinius padangos parametrus.

Trys svarbūs padangų parametrai

„Daugelis vairuotojų padangas vertina labai subjektyviai. Nes važinėja skirtingais keliais, skirtingu greičiu ir skirtingomis sąlygomis. Tačiau egzistuoja bendra sistema, kuri leidžia pasirinkti norimas padangas, atsižvelgiant į tris testuose patikrintus parametrus. Tai – pasipriešinimas judėjimui (degalų taupymo indeksas), sukibimas su šlapia kelio danga (čia ypač svarbus stabdymo kelias) ir triukšmingumas“, – pasakoja Paulius Gaurilčikas.

A raidė etiketėje (ryškiai žalia spalva) reiškia aukščiausią įvertinimą, B – šiek tiek kuklesnį ir t.t.

Blogiausią konkrečios padangos savybės įvertinimą žymi G raidė (ryškiai raudona spalva). O triukšmingumas matuojamas decibelais. Dažniausiai laikoma, kad iki 68 dB skleidžianti padanga yra tyli. Jei etiketėje pavaizduotas triukšmo indeksas didesnis nei 70, ši padanga kels daugiau triukšmo. Arba dar paprasčiau. Jei triukšmingumas pažymėtas viena juoda bangele, padanga yra tylesnė nei reikalauja ES standartas.

Jei dvi bangelės – atitinka ES standartą. Trys – padanga kelia per daug triukšmo.

Jei mėgstate važinėti asfaltu ir vertinate tylą, į šį rodiklį reikia atsižvelgti. Bet važinėjant rajono keliais, žvyrkeliais, jis nėra labai svarbus.

Tarkime, pasirinkus A klasės padangas (vertinant pasipriešinimą judėjimui), galima sutaupyti iki 7 proc. degalų (lyginant su žemiausią indeksą turinčiomis padangomis). Paskaičiuota, kad per visą padangos naudojimo laikotarpį tokiu būdu galima degalams sutaupyti iki 600 Eur. Ir, žinoma, padėti saugoti ozono sluoksnį, taip mažinant anglies dvideginio emisiją.

Vertinant sukibimo su šlapia danga parametrą, važiuojant 80 km/val. greičiu, A įvertinimo sulaukusios padangos sustabdys 18 metrų greičiau nei žemiausio įvertinimo sulaukusios padangos. Turbūt kiekvienam aišku, koks svarbus šis skirtumas kalbant apie eismo saugumą.

Kiti svarbūs skaičiai

Pažvelgę į diagramą susipažinkite su kitais svarbiais skaičiais, pavaizduotais ant šoninės padangos sienelės.

1. Padangos plotis milimetrais.

2. Aukštis, išreikštas procentais nuo pločio

3. Skersmuo coliais.

4. Apkrovos indeksas. Apkrovos indeksas – tai pramonės standartas, parodantis didžiausią leistiną vienai padangai teksiantį svorį.

Pavyzdžiui, jeigu padangos apkrovos indeksas yra 76 (t. y. 400 kg), automobilis su visu bagažu negali sverti daugiau kaip 1600 kg.

Jeigu padangos apkrovos indeksas yra 80, viena padanga gali saugiai išlaikyti 450 kg, tad automobilis su kroviniu neturėtų sverti daugiau kaip 1800 kg.

Jis žymimas dviejų ar trijų skaitmenų kombinacija, paprastai svyruojančia nuo 60 iki 120. Šio indekso vieta ant padangos šono dažniausiai būna netoli jos matmenų. Maksimalus leistinas svoris vienai padangai kartais būna išreikštas ir kilogramais, parašytas šalia max. load.

5. Greičio indeksas. Speciali raidė reiškia maksimalų leistiną padangos greitį, t. y. nurodo, kokiu greičiu galima važiuoti, automobilį apavus konkrečiomis padangomis.

Žinoma, gamintojai dažniausiai nurodo kiek mažesnį greitį, nei yra tikrasis, tačiau jo viršyti nerekomenduojama – padanga gali neatlaikyti apkrovos ir sprogti.

Šis indeksas žymimas raidėmis nuo K iki Y. Pirmasis reiškia 110 km/val. leistiną greitį, antrasis – 300 km/val. Raidės išdėstytos lotynų abėcėlės tvarka (L – 120 km/val., M – 130 km/val., N – 140 km/val. ir t.t.), vienintelė išimtis čia – H raidė, kuri įsiterpusi tarp T ir V. H pažymėtomis padangomis galima važiuoti 210 km/val.


Greičio indeksas būna parašytas iškart po apkrovos indekso: jį žyminti raidė atspausta prie dviejų ar trijų apkrovos indekso skaičių. Abu indeksus dažniausiai galima rasti ant padangos šono, iškart po jos matmenų.

6. Padanga yra be kameros (angl. tubeless)

7. M+S – simbolis, rodantis, kad padangos tinkamos purvui ir sniegui (angl. mud+snow).

8. Leistinos apkrovos skaičius bei maksimalus leistinas slėgis. Ant padangos nurodytas jos slėgis – tai oro kiekis, kurio nerekomenduojama viršyti pučiant padangą. Padangų slėgis lemia vairavimo savybes: komfortą, sukibimą su keliu, degalų suvartojimą, pačių padangų susidėvėjimą.

9. Padangos pagaminimo valstybė.

10. Pagaminimo data – du skaičiai yra metai, kiti du – tų metų savaitė. Pvz., padanga, ant kurios šono rasite parašyta 2316, yra pagaminta 2016-ų metų 23-ą savaitę.

11. Padangos gamintojas. Taip pat svarbus žymėjimo simbolis – padangos ilgaamžiškumas. Jį kurį nurodo prie užrašo Treadwear esantis skaičius. Jis labai preliminarus, priklausantis nuo važiavimo įpročių ir nėra įvardijamas kilometrais. Tačiau 300 indeksą turinti padanga iki minimalios leistinos ribos turėtų sudilti tris kartus lėčiau nei ta, kurios indeksas 100.

 

  • PRIVALOMOJI TECHNINĖ APŽIŪRA
    • Kas yra techninė apžiūra
    • Aktuali informacija
    • Į ką atkreipti dėmesį
    • Papildomi reikalavimai
    • ADR mokymai
    • Karjera
    • D.U.K.
  • EKSPERTINĖS PASLAUGOS
    • Kas yra ekspertinės paslaugos
    • Techninė ekspertizė
    • Kur atliekamos ekspertinės paslaugos
    • Aktuali informacija
    • Papildomos ekspertinės paslaugos
    • UAB „Transporto studijos“
    • D.U.K
  • SAUGUS AUTOMOBILIS
    • Kodėl verta papildomai pasitikrinti automobilį
    • Kur pasitikrinti automobilio techninę būklę
    • Praktiniai patarimai eismo saugumui
  • DAUGIAU
    • Asociacija
    • Privatumo politika
    • Interneto svetainės privatumo politika
    • Slapukų naudojimo politika
    • Teisės aktai
    • TA statistika
    • Autopasaulis

Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija „Transeksta”
Senasis Ukmergės kel. 16, Užubalių k., Vilniaus r. LT-14302
Tel. +370 5 2640876, el. p. transeksta@vta.lt

Asociacijos pasitikėjimo telefonas +370 800 77008

© Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija. Visos teisės saugomos.

Slapukų valdymas

Siekiant užtikrinti geriausią vartotojo patirtį, mes naudojame technologijas, tokias kaip slapukai, norėdami saugoti ir/arba gauti įrenginio informaciją. Sutikimas naudoti šias technologijas leis mums tvarkyti duomenis, tokius kaip naršymo elgesys ar unikalūs identifikatoriai šiame tinklalapyje. Nesutikimas arba sutikimo atšaukimas gali neigiamai paveikti tam tikrus svetainės funkcionalumus. 

Funkciniai Visada aktyvus
Kad svetainę būtų lengviau naudoti, būtinais slapukais aktyvinamos pagrindinės funkcijos, pavyzdžiui, naršymo puslapiuose ir prieigos prie svetainės apsaugotų sričių. Be šių slapukų svetainė neveiks tinkamai.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistiniai
Naudodami statistikos slapukus, kurie renka anoniminę informacija ir teikia jos ataskaitas, svetainės savininkai gali sužinoti, kaip lankytojai sąveikauja su svetaine. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Trečiųjų šalių
Sutikimas reikalingas Youtube turinio rodymui.
Tvarkyti parinktis Tvarkyti paslaugas Tvarkyti {vendor_count} pardavėjus Skaitykite daugiau apie šiuos tikslus
Valdyti
{title} {title} {title}