• Naujausi papildymai
  • Kontaktai
  • Įrašykite paieškos žodį
Transeksta
  • PRIVALOMOJI TECHNINĖ APŽIŪRA
    • Kas yra techninė apžiūra
      • Apie techninę apžiūrą
      • Kaip vyksta techninė apžiūra
      • Pasirengimas techninei apžiūrai
      • Techninei apžiūrai pateikiami dokumentai
      • Periodiškumas
      • Techninės apžiūros kainos
      • Istorinių transporto priemonių techninė apžiūra
      • Techninę apžiūrą reglamentuojantys dokumentai
      • Kaip automobilio valdytojui saugiai elgtis techninės apžiūros metu
    • Kur galima atlikti techninę apžiūrą
    • Aktuali informacija
      • Kaip registruotis į techninę apžiūrą ir sumokėti internetu
      • Ką daryti, jei techninės apžiūros galiojimas yra pasibaigęs arba panaikintas
      • Europos ekonominės erdvės šalyse atliktos privalomosios apžiūros pripažinimas
      • Privalomoji neeilinė techninė apžiūra (po eismo įvykio)
      • Ataskaitos išdavimas / keitimas
      • Dujų balionų eksploatacijos galiojimo laiko pratęsimas
      • Nemokamas priminimas apie apžiūros galiojimo pabaigą
    • Į ką atkreipti dėmesį
      • Dažniausiai pasitaikantys gedimai
      • Defektai eksperto akimis
      • Pirmosios pagalbos rinkiniai
      • Ką daryti susidūrus su galima korupcinio pobūdžio nusikalstama veika
      • TA stotyse – vaizdo kameros ir registratoriai
      • Gal susitarsim?
    • Papildomi reikalavimai
      • Apie papildomus reikalavimus
      • Automobiliai skirti eismui kaire kelio puse
      • Autobusams ir troleibusams
      • Pavojingus krovinius vežančioms transporto priemonėms (ADR)
      • Saugioms transporto priemonėms
      • Automobiliams su dujine įranga
    • ADR mokymai
    • Karjera
    • D.U.K.
  • EKSPERTINĖS PASLAUGOS
    • Kas yra ekspertinės paslaugos
      • Apie techninę ekspertizę
      • Naudingos nuorodos
    • Kur atliekamos ekspertinės paslaugos
    • Techninė ekspertizė
      • Perdirbtos transporto priemonės
      • Sugadintos transporto priemonės
      • Transporto priemonių duomenų nustatymas
      • Transporto priemonės skirtos eismui kaire kelio puse
    • Individualus transporto priemonių patvirtinimas
      • Naudotos transporto priemonės iš ne ES šalių
      • Naujos transporto priemonės
      • Savos gamybos transporto priemonės
      • Galingieji keturračiai
    • Duomenų nustatymas techninės ekspertizės atlikimui
      • Transporto priemonės svėrimas
    • UAB „Transporto studijos“
    • D.U.K
  • SAUGUS AUTOMOBILIS
    • Kodėl verta papildomai pasitikrinti automobilį
      • Ar Jūsų automobilis saugus?
      • Techninės būklės patikra
      • Kaip transporto priemonę internetu užregistruoti į patikrą
    • Kur pasitikrinti automobilio techninę būklę
    • Praktiniai patarimai eismo saugumui
      • Transporto priemonės priežiūra
      • Techninė apžiūra ir saugus eismas
      • Techninė apžiūra ir aplinkosauga
      • Techninė apžiūra ir taupumas
  • DAUGIAU
    • Asociacija
      • Apie mus
      • Privatumo politika
      • Asociacijos naujienos
      • Asociacijos nariai
      • Valdyba
      • Administracija
      • Kontaktai
    • Teisės aktai
      • Reglamentai
      • Direktyvos
      • Konvencijos
      • Kodeksai
      • Įstatymai, nutarimai
      • Įsakymai
    • TA statistika
      • Bendroji statistika
      • Populiarioji statistika
      • Įdomioji statistika
      • Apie apžiūrų statistiką
    • Autopasaulis
      • Autonaujienos
      • Saugumas ir ekologija
      • Technika ir technologijos
      • Įvairenybės

Browse:

  • Home
  • Dėliojami Techninės apžiūros sistemos permainų eskizai

Dėliojami Techninės apžiūros sistemos permainų eskizai

Jei pasitarimas su aukščiausias pozicijas užimančių valstybės institucijų vadovais užtrunka ilgiau nei planuota, paprastai reiškia vieną iš dviejų: arba kažkas gavo padidintą porciją pylos, arba nagrinėjamos problemos pasirodė esančios sudėtingesnės nei manyta. Pastarasis variantas privertė šiek tiek pakoreguoti Susisiekimo viceministro Pauliaus Martinkaus darbotvarkę – susitikime su asociacijos „Transeksta“ vadovais svarbių klausimų buvo gerokai daugiau, nei įmanoma aptarti per valandą.

Atidžiai išklausęs kokiais principais veikia Lietuvos techninės apžiūros sistema, kaip siekiama užtikrinti profesionalią, bešališką ir efektyvią transporto priemonių kontrolę, susipažinęs su mūsiškio transporto parko ypatumais, P. Martinkus daugiausia dėmesio skyrė dalykams, galintiems padėti pasiekti permainų eismo saugumo srityje. Kaip žinia Susisiekimo ministerijos specialistai šiuo metu intensyviai dirba rengdami Lietuvos saugaus eismo strategijos „Vizija 0“ projektą. Jame be kita ko nagrinėjami būdai, kaip iš viešojo eismo eliminuoti techniškai netvarkingas, turinčias daug trūkumų, teršiančias aplinką ir grėsmę visiems eismo dalyviams keliančias transporto priemones.

Vienas iš galimų sprendimo būdų – į padidintos rizikos grupę patenkančius automobilius (statistika liudija, kad maždaug 7,5-13,5 metų senumo transporto priemonės į TA centrus „atsiveža“ daugiausia didelių trūkumų), tikrinti ne kas dvejus metus, bet kasmet. Kita vertus, viceministras pripažino, kad toks sprendimas daugiausia paliestų skurdžiau gyvenančius provincijos žmones, kurių eksploatuojama technika iš tiesų dažnai būna labai sena ir stipriai sudėvėta, tačiau yra vienintelė, leidžianti iš vienkiemių nukeliauti iki prekybos centrų, gydymo įstaigų ar pan. taškų.

Susitikime taip pat daug dėmesio skirta duomenų, apie įvairiuose eismo įvykiuose apgadintas transporto priemones, keitimosi problemai ir galimybėms efektyviau kontroliuoti, kad „ratuoti frankenšteinai“ nesugrįžtų į kelius. Dabartinė tvarka ir nepakankamas bendradarbiavimas tarp skirtingų institucijų neretai atveria galimybes serviso įmonėms prekiauti fiktyviomis pažymomis apie atliktus atkuriamojo remonto darbus, nors „gerai atrodantis“ automobilis tebėra pavojingas saugaus eismo požiūriu. „Transekstos“ bei ekspertizių įmonės „Transporto studijos“ specialistų manymu, panašių situacijų būtų galima išvengti, jei po visų incidentų kelyje – taip pat ir neįskaitinių avarijų, kai žmonės nenukenčia, tačiau pažeidžiami automobilio saugos elementai ir sistemos – techninė apžiūra būtų naikinama.

Beje, bendras incidentų, kuriuos atlygindamos žalą pagal privalomojo civilinės atsakomybės draudimo sutartis administruoja draudimo kompanijos, skaičius per metus siekia net 100 ar net 110 tūkst., tačiau sprendimai dėl saugaus eismo problemų sprendimo paprastai priimami nagrinėjant informaciją tik iš maždaug 3000 įskaitinių avarijų.

P. Martinkus taip pat atidžiai fiksavo informaciją, susijusią su darbo saugos problemomis pačiose techninės apžiūros stotyse. Birželio viduryje Skuodo TAS įvykusi tragedija, kai po darbo vietoj žuvo kontrolierius, verčia galvoti, kaip iš esmės pakeisti dabartinį patikros algoritmą, iš jo eliminuojant automobilių valdytojus. Kadangi daugeliu atvejų taip padaryti keblu dėl naudojamos technologinės įrangos ypatumų, svarstomos galimybės pasitelkti du kontrolierius. Tačiau tokiu atveju reiktų spręsti, ką daryti su ženkliai išaugsiančiais apžiūros kaštais – kontrolierių darbo sąnaudos beveik pusę visų TA centrų išlaidų, todėl neperžiūrint dabartinių įkainių, jokių permainų negalėtų būti net teoriškai. Nebent permainomis laikytume perspėjamųjų ženklų ant grindų piešimą ar panašių, simbolinę reikšmę turinčių, „saugiklių“ naudojimą.

„Transekstos“ vadovai atkreipė dėmesį apie poreikį didinti atlyginimus kontrolieriams, nors jie ir yra didinami kasmet, tačiau šiuo  metu jie yra nekonkurencingi ir darosi vis sunkiau motyvuoti darbuotojus, tampa labai rimta problema surasti naujus darbuotojus bei vykdyti korupcijos prevencijos programą. Tai itin svarbu turint galvoje, kad pasiūlymų „susitarti“ ir „nepastebėti“ didelių automobilio trūkumų kontrolieriai kasdien sulaukia ne po vieną ir ne po du. Jei per visus praėjusius metus informacinėje sistemoje TAIS buvo užfiksuoti 1788 galimos korupcijos atvejai, tai šiais metais iki liepos mėnesio vidurio analogiškų įrašų skaičius perkopė 1550.

Viceministras P. Martinkus savo ruožu klausė, kaip techninės apžiūros sistemą būtų galima išnaudoti kovojant su transporto priemonių ridos klastojimu, kuris pastaraisiais metais – nepaisant numatytos baudžiamosios atsakomybės – yra įgavę epidemijos mastą. Deja, kol TA stotyje net užfiksavus akivaizdžiai neteisingus odometro parodymus (keliasdešimties tūkstančių kilometrų  „deficitą“, lyginant su ankstesnės apžiūros metu padarytais įrašais), jokie tolesni veiksmai nėra apibrėžti: kaip pašalinti šį trūkumą – įpareigoti automobilio savininką atstatyti realią ridą ar pakeisti odometrą – nėra niekur aptarta.

Susitikimo metu taip pat buvo pristatytos šiuo metu vykdomos ir per artimiausius dvejus metus numatomos investicijos į technologinį modernizavimą. Iš viso TA centrų pastatų ir privažiavimo kelių, laukimo aikštelių, technologinės įrangos atnaujinimui bei įrengimui, informacinių technologijų diegimui  e-paslaugų plėtrai ir pan. dalykams per 2017-19 m. skirti beveik 11 mln. eurų. Šiais metais naujos stotys jau atidarytos Šalčininkuose ir Kuršėnuose. Naujas stotis numatoma atidaryti Garliavoje, Jurbarke, Prienuose, Skuode. Esamos stotys bus praplėstos ir modernizuotos Šakiuose, Šilutėje, Pakruojyje, Panevėžyje ir kituose miestuose. Šiais metais baigiama įdiegti OBD išmetimo testo patikrą ir  atitinkamai įsigytą šiai patikrai  reikalingą technologinė ir programinė įranga. Ženkliai padidintas stočių ir laikų į kurias galima užsirašyti Internetu skaičius. Metų pabaigoje stotyse bus pradėti diegti klientų informaciniai terminalai.

 

  • PRIVALOMOJI TECHNINĖ APŽIŪRA
    • Kas yra techninė apžiūra
    • Aktuali informacija
    • Į ką atkreipti dėmesį
    • Papildomi reikalavimai
    • ADR mokymai
    • Karjera
    • D.U.K.
  • EKSPERTINĖS PASLAUGOS
    • Kas yra ekspertinės paslaugos
    • Techninė ekspertizė
    • Kur atliekamos ekspertinės paslaugos
    • Aktuali informacija
    • Papildomos ekspertinės paslaugos
    • UAB „Transporto studijos“
    • D.U.K
  • SAUGUS AUTOMOBILIS
    • Kodėl verta papildomai pasitikrinti automobilį
    • Kur pasitikrinti automobilio techninę būklę
    • Praktiniai patarimai eismo saugumui
  • DAUGIAU
    • Asociacija
    • Privatumo politika
    • Interneto svetainės privatumo politika
    • Slapukų naudojimo politika
    • Teisės aktai
    • TA statistika
    • Autopasaulis

Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija „Transeksta”
Senasis Ukmergės kel. 16, Užubalių k., Vilniaus r. LT-14302
Tel. +370 5 2640876, el. p. transeksta@vta.lt

Asociacijos pasitikėjimo telefonas +370 800 77008

© Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija. Visos teisės saugomos.

Slapukų valdymas

Siekiant užtikrinti geriausią vartotojo patirtį, mes naudojame technologijas, tokias kaip slapukai, norėdami saugoti ir/arba gauti įrenginio informaciją. Sutikimas naudoti šias technologijas leis mums tvarkyti duomenis, tokius kaip naršymo elgesys ar unikalūs identifikatoriai šiame tinklalapyje. Nesutikimas arba sutikimo atšaukimas gali neigiamai paveikti tam tikrus svetainės funkcionalumus. 

Funkciniai Visada aktyvus
Kad svetainę būtų lengviau naudoti, būtinais slapukais aktyvinamos pagrindinės funkcijos, pavyzdžiui, naršymo puslapiuose ir prieigos prie svetainės apsaugotų sričių. Be šių slapukų svetainė neveiks tinkamai.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistiniai
Naudodami statistikos slapukus, kurie renka anoniminę informacija ir teikia jos ataskaitas, svetainės savininkai gali sužinoti, kaip lankytojai sąveikauja su svetaine. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Trečiųjų šalių
Sutikimas reikalingas Youtube turinio rodymui.
Tvarkyti parinktis Tvarkyti paslaugas Tvarkyti {vendor_count} pardavėjus Skaitykite daugiau apie šiuos tikslus
Valdyti
{title} {title} {title}