Lietuvių apsipirkimo įpročiai: prabanga iš Rusijos, kelių erelių svajonė – iš Vokietijos
Naudotų automobilių rinkos augimo kreivė Lietuvoje šovė aukštyn. Labiausiai šalies vairuotojai trokšta pavažinėtų „Volkswagen“, „Audi“, „Opel“ ir „Toyota“ modelių. Visgi automobilių registre vietos atsiranda ir itin egzotiškiems automobiliams, tokiems, kaip „McLaren“, arba tikriems keistuoliams, pavyzdžiui, iš Pietų Korėjos importuotiems dyzeliniams BMW. Šią temą nagrinėja delfi.lt žurnalistė Dina Segijenko.
Kalbant apie visiškai naujus automobilius, praėjusį metų ketvirtį šalies automobilių parką papildė nemažas skaičius itin egzotiškų automobilių. Pavyzdžiui, BMW M3 per balandį-birželį įregistruoti net trys. Atsirado Lietuvos automobilių parke ir du ypač prabangūs visureigiai „Bentley Bentayga“. Tiesa, vienas turi V12 formos variklį, kitas – V8 formos. Nepaisant to, įspūdį palieka šio automobilio kaina, kuri prasideda nuo 175 tūkst. eurų.
Matas Buzelis, transporto skelbimų portalo „Autoplius.lt“ komunikacijos vadovas, dalydamasis naujovėmis pastebėjo, kad lietuviškus valstybinius numerius gavo ir trys galingiausi „Alfa Romeo Stelvio“ visureigiai, pažymėti keturlapiu dobilu, įprastai skiriamu ypač galingiems modeliams. „Ferrari“ variklį turinčių visureigių variklio galia – 280 kW.
„Regitros“ duomenų bazes papildė ir nemenkas skaičius „Porsche“ automobilių. Užregistruoti keli „911 GT3“, vienas „911 GT3 RS“. Kelius puošia ir baltos spalvos naujutėlis „Lexus LC500“.
Pačiais ypatingiausiais pavasarį Lietuvoje užregistruotais modeliais galima būtų laikyti „Ferrari 488 GTB“ ir „McLaren 720S“, kurį ekspertai įvardija kaip galingiausią praėjusį ketvirtį užregistruotą naują automobilį. „Ferrari“ pradinė kaina siekia 222 tūkst. eurų. „McLaren 720S“, kurio variklio galia siekia 530 kW, kaina prasideda nuo 243 tūkst. eurų.
Naujas, tačiau senas
M. Buzelis išdavė, kad toli gražu ne visi nauji automobiliai, ką tik patekę į šalies registrą, išties yra tokie nauji. Pasirodo, kaip nauji yra registruojami ir tie automobiliai, kurie jokiuose sąrašuose nefigūravo ir, pavyzdžiui, buvo atrasti daržinėse ar dešimtmečius stovėjo pašiūrėse.
Pašnekovas juokauja, kad nuolatos tarp tokių automobilių gausu įvairių rusiškų VAZ, GAZ ir ZAZ modelių, tačiau paskutinį ketvirtį užregistruotas ir senukas, 1980 m. laidos, „Porsche 911“. „Tesla“ iš JAV, „Rolls-Royce“ iš Čekijos Tarp per paskutinius tris mėnesius importuotų į Lietuvą – netrūksta elektromobilių. Pavyzdžiui, iš JAV į Lietuvą atkeliavo du „Teslos“ modeliai – „Model X“ ir „Model S“.
M. Buzelis akcentavo, kad bene įdomiausia ekologiškų modelių ypatybė – galia. „Model X“ elektros jėgainė generuoja 568 kW, o „Model S“ galia siekia 561 kW. Ką tokia galia reiškia? Ogi tai, kad automobiliai iki 100 km/val. pagreitėja per maždaug 3 sek. Bene galingiausia „Model X“ versija kainuoja apie 130 tūkst. eurų, o „Model S“ kainuoja apie 70-90 tūkst. eurų.
Dauguma į Lietuvą importuojamų automobilių kilę iš Vokietijos. Iš šios šalies į Lietuvą antrąjį metų ketvirtį atkeliavo „Audi R8“, „Ford Mustang Shelby GT500“, iš ten pat į šalį atkeliavo ir „Ferrari GTC4Lusso“, kainuojantis apie 270 tūkst. eurų. Šis modelis ypatingas tuo, kad dažnai yra pavadinamas pirmuoju šeimai skirtu šio gamintojo sportiniu automobiliu.
Lietuviški registracijos numeriai prisukti ir ant labai prabangaus modelio – „Rolls-Royce Ghost“, pagaminto 2017 m. Mėlynos spalvos automobilis į Lietuvą atkeliavo iš Čekijos. Nusakyti, kiek toks modelis kainuoja, nėra lengva. Manoma, kad vidutinė Didžiojoje Britanijoje pagaminto „Ghost“ modelio kaina – apie 200 tūkst. eurų, tačiau daug kas priklauso nuo ankstesnio savininko pageidavimų ir norų.
Iš Rusijos – „Mercedes“
M. Buzelis pasakojo, kad kiekvieną ketvirtį kelios dešimtys automobilių į Lietuvą importuojami iš Rusijos. Jis juokavo, kad kalba eina tikrai ne apie „zaporožiečius“ ar „žigulius“. Labai dažnai iš Rusijos į Lietuvą atvežami prabangūs „Mercedes-Benz“ modeliai arba įdomūs sportiniai automobiliai. Štai praėjusį metų ketvirtį Lietuvoje buvo užregistruotas sportinis itin retas „Nissan GT-R“ modelis, taip pat – „Audi RS7“. Netrūksta G klasės „Mercedes-Benz“, ypač pamėgtų Rusijos turtingųjų.
Be to, nemažą dalį importuotų automobilių sudaro prabangios ir sportinės versijos. Pavyzdžiui, bet penki užregistruoti modeliai – „GL63 AMG“. 5,5 l darbinio tūrio variklis, montuojamas į šį modelį, generuoja 410 kW.
Įvežtų sąraše ir „CLA 45 AMG“ modelis, kurio variklis generuoja 310 kW, taip pat yra ir „CL65 AMG“, turintis 6 l darbinio tūrio turbininį variklį, generuojantį 450 kW ir turintį 1000 Nm sukimo momentą. 100 km/val. greitį toks automobilis pasiekia per vos daugiau nei 4 sek., o iki 200 km/val. pagreitėja per 12,8 sek.
Atsivežė ir „Panda“, ir „Lancia“
Pėdsaką registre paliko ir retesnių automobilių mėgėjai, dažnai medžiojantys kolekcinius arba netrukus tokiais tapsiančius automobilius. Pavyzdžiui, į Lietuvą atkeliavo du „Mazda RX7“. Vienas, pagamintas 1981 m., atvežtas iš Vokietijos, kitas, nuo konvejerio nuriedėjęs 1987 m., iš Nyderlandų.
Iš Italijos į Lietuvą atsivežtas „Lancia Delta“ modelis. Pastarojo versija buvo žymi tarptautiniuose raliuose ir vis dar minima automobilių sporto entuziastų, bet importuotas modelis, teigė M. Buzelis, greičiausiai kur kas paprastesnis, mat po kapotu – 1,6 l darbinio tūrio 96 kW galios variklis.
Kažkam prisireikė ir „Fiat Panda“, pagaminto 1986 m. Nedidukas itališkas automobilis turi vos 26 kW galios 0,8 l darbinio tūrio variklį. Pavasarį užregistruotas ir itin neįprastas modelis – 1969 m. laidos iš Belgijos atkeliavęs „Volvo Amazon“. Šis modelis buvo pirmasis, kuriame „Volvo“ nusprendė saugos diržus montuoti kaip standartinės įrangos dalį. Nors „Volvo“ pagamino gana nemažai „Amazon“ modelių, šiandien gerai išlaikytas toks automobilis kainuoja apie 28 tūkst. svarų sterlingų.
„Audi“ iš Emyratų
Automobilių rinkos ekspertas pasakojo, kad neretai, žvalgantis po Lietuvoje registruotų automobilių sąrašus, matyti keistų pasirinkimų, kai, pavyzdžiui, kasdieniškas, dyzelinu varomas, automobilis atkeliauja iš itin tolimos Azijos šalies arba iš ypač turtingų valstybių. Ne išimtis ir antras šių metų ketvirtis. Į Lietuvą iš Jungtinių Arabų Emyratų buvo importuotas benzinu varomas naudotas „Audi A6“ modelis. Dar vienas „Audi A6“ į šalį buvo atvežtas iš Monako kunigaikštytės.
Štai iš Didžiosios Britanijos, iš kurios vis baiminamasi dešiniavairių automobilių antplūdžio, į Lietuvą atkeliavo gana egzotiškas modelis – „Alfa Romeo Spider Veloce 2000“. Iš Bahreino į šalį atsivežtas „Porsche 911 Carrera“ automobilis. Kiek neįprastai atrodo tai, kad antrąjį metų ketvirtį į Lietuvą buvo importuotas dyzelinis 5 serijos BMW, drauge su juo – „Subaru Legacy“.
Dar vienas BMW buvo atsivežtas iš Japonijos. Tiesa, ganėtinai retas – M635 CSI – 6 serijos kupė modelis, dar žymimas E24 kodu. Pabrėžiama, kad į Japoniją tokie automobiliai atkeliauja turėdami ypač gerą įrangą, o vietos vairuotojai jais nedaug važiuoja, tad Tekančios Saulės šalyje tokie automobiliai būna gerai išlaikyti. Skelbiama, kad ypač geros būklės šis modelis gali kainuoti keliasdešimt tūkstančių eurų, o ypatingos modelio versijos parduodamos ir už kelis šimtus tūkstančių.