• Naujausi papildymai
  • Kontaktai
  • Įrašykite paieškos žodį
Transeksta
  • PRIVALOMOJI TECHNINĖ APŽIŪRA
    • Kas yra techninė apžiūra
      • Apie techninę apžiūrą
      • Kaip vyksta techninė apžiūra
      • Pasirengimas techninei apžiūrai
      • Techninei apžiūrai pateikiami dokumentai
      • Periodiškumas
      • Techninės apžiūros kainos
      • Istorinių transporto priemonių techninė apžiūra
      • Techninę apžiūrą reglamentuojantys dokumentai
      • Kaip automobilio valdytojui saugiai elgtis techninės apžiūros metu
    • Kur galima atlikti techninę apžiūrą
    • Aktuali informacija
      • Kaip registruotis į techninę apžiūrą ir sumokėti internetu
      • Ką daryti, jei techninės apžiūros galiojimas yra pasibaigęs arba panaikintas
      • Europos ekonominės erdvės šalyse atliktos privalomosios apžiūros pripažinimas
      • Privalomoji neeilinė techninė apžiūra (po eismo įvykio)
      • Ataskaitos išdavimas / keitimas
      • Dujų balionų eksploatacijos galiojimo laiko pratęsimas
      • Nemokamas priminimas apie apžiūros galiojimo pabaigą
    • Į ką atkreipti dėmesį
      • Dažniausiai pasitaikantys gedimai
      • Defektai eksperto akimis
      • Pirmosios pagalbos rinkiniai
      • Ką daryti susidūrus su galima korupcinio pobūdžio nusikalstama veika
      • TA stotyse – vaizdo kameros ir registratoriai
      • Gal susitarsim?
    • Papildomi reikalavimai
      • Apie papildomus reikalavimus
      • Automobiliai skirti eismui kaire kelio puse
      • Autobusams ir troleibusams
      • Pavojingus krovinius vežančioms transporto priemonėms (ADR)
      • Saugioms transporto priemonėms
      • Automobiliams su dujine įranga
    • ADR mokymai
    • Karjera
    • D.U.K.
  • EKSPERTINĖS PASLAUGOS
    • Kas yra ekspertinės paslaugos
      • Apie techninę ekspertizę
      • Naudingos nuorodos
    • Kur atliekamos ekspertinės paslaugos
    • Techninė ekspertizė
      • Perdirbtos transporto priemonės
      • Sugadintos transporto priemonės
      • Transporto priemonių duomenų nustatymas
      • Transporto priemonės skirtos eismui kaire kelio puse
    • Individualus transporto priemonių patvirtinimas
      • Naudotos transporto priemonės iš ne ES šalių
      • Naujos transporto priemonės
      • Savos gamybos transporto priemonės
      • Galingieji keturračiai
    • Duomenų nustatymas techninės ekspertizės atlikimui
      • Transporto priemonės svėrimas
    • UAB „Transporto studijos“
    • D.U.K
  • SAUGUS AUTOMOBILIS
    • Kodėl verta papildomai pasitikrinti automobilį
      • Ar Jūsų automobilis saugus?
      • Techninės būklės patikra
      • Kaip transporto priemonę internetu užregistruoti į patikrą
    • Kur pasitikrinti automobilio techninę būklę
    • Praktiniai patarimai eismo saugumui
      • Transporto priemonės priežiūra
      • Techninė apžiūra ir saugus eismas
      • Techninė apžiūra ir aplinkosauga
      • Techninė apžiūra ir taupumas
  • DAUGIAU
    • Asociacija
      • Apie mus
      • Privatumo politika
      • Asociacijos naujienos
      • Asociacijos nariai
      • Valdyba
      • Administracija
      • Kontaktai
    • Teisės aktai
      • Reglamentai
      • Direktyvos
      • Konvencijos
      • Kodeksai
      • Įstatymai, nutarimai
      • Įsakymai
    • TA statistika
      • Bendroji statistika
      • Populiarioji statistika
      • Įdomioji statistika
      • Apie apžiūrų statistiką
    • Autopasaulis
      • Autonaujienos
      • Saugumas ir ekologija
      • Technika ir technologijos
      • Įvairenybės
  • Rubrikos

    • Naujausios
    • Autonaujienos
    • Saugumas ir ekologija
    • Technika ir technologijos
    • Įvairenybės

Browse:

  • Home
  • Saugumas ir ekologija
  • Lietuviai mažiausiai rūpinasi savo saugumu kelyje, estai – labiausiai

Lietuviai mažiausiai rūpinasi savo saugumu kelyje, estai – labiausiai

Saugos diržus privaloma segėti ne tik važiuojant automobiliu, bet ir autobusu, tačiau 4 iš 10 autobusu keliaujančių lietuvių jų niekada ar beveik niekada neužsisega, parodė „Lux Express“ keleivių apklausa. Daugiau kaip pusė keleivių skundžiasi, kad jiems, užsisegus saugos diržus autobuse, yra nepatogu.

Važiuodami keleiviniu autobusu visada užsisegantys diržus nurodė 36 proc. apklaustų lietuvių, dar 27 proc. sako, kad dažniausiai užsisega. Be nepatogumo, lietuviai minėjo apie būtinybę užsisegti saugos diržą tiesiog nepagalvojantys (28 proc.) arba nematantys poreikio (8 proc.).

„Segėti saugos diržus autobusuose dar daugeliui yra neįprasta. Nepaisant saugos diržų informacinių ženklų, didelė dalis keleivių saugos diržų nesegi ar segi tik dalį kelionės. Tą pačią problemą matome visose Vidurio ir Rytų Europos šalyse. Keleiviams arba trūksta žinių, kad segėti saugos diržą autobuse taip pat privaloma kaip ir automobilyje, arba supratimo, kad rūpintis saugumu autobuse yra lygiai tai pat svarbu kaip ir važiuojant kitomis transporto priemonėmis“, – sako Hannes Saarpuu, „Lux Express“ grupės direktorius.

Print

Paklausti, ar segi saugos diržus automobilyje, 67 proc. lietuvių nurodė, kad saugos diržus visada užsisega. Nepaisant to, kad automobilyje segėti saugos diržą privalo ir gale sėdintys keleiviai, beveik trečdalis respondentų (27 proc.) sako, kad diržą segi tik sėdėdami priekyje. 6 proc. automobiliu važiuojančių lietuvių dažniausiai užsisega diržą, o 1 proc. – niekada nesegi.

Dažniausias vairuotojų pasiaiškinimas – „veržia“

Lietuvos kelių policijos tarnybos statistika rodo, kad per pastaruosius kelerius metus išaiškinama vis mažiau saugos diržų nesegėjimo atvejų, tačiau skaičiai vis dar įspūdingi. 2012 metais nustatyti 23 496 saugos diržų nesegėję automobilių vairuotojai ir keleiviai, per dešimt šių metų mėnesių policijos pareigūnai užfiksavo 17 941 atvejį, kai asmenys, važiuodami transporto priemonėse nebuvo užsisegę saugos diržų, tarp jų – 3 095 keleiviai.

infografikas-1-01

„Vis dar matome problemą, kad dauguma transporto priemonių keleivių nežino privalantys užsisegti saugos diržą. Kaip parodė ir „Lux Express“ keleivių apklausa, nemaža dalis lietuvių diržų nesegi sėdėdami automobilio gale, ne visada tai daro ir sėdėdami priekinėje keleivio ar vairuotojo sėdynėje. Kaip rodo praktika, vienus skaudžiausių sužeidimų avarijų metu patiria saugos diržų nesegintys keleiviai. Pavyzdžių nereikia ieškoti toli praeityje. Šių metų rugsėjį Vokietijoje vertėsi lietuvius į Angliją vežęs mikroautobusas. Du keleiviai iškrito per langus, jie buvo sužeisti sunkiausiai. Ir tokių pavyzdžių ne vienas. Gaila, kad tik įvykus nelaimei susimąstoma, kad transporto priemonėje saugos diržas įrengtas ne šiaip sau“, – sako Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas Vytautas Grašys.

Be saugos diržų pagauti vairuotojai ir keleiviai visaip bando išsisukti nuo gresiančios baudos ir sugalvoja įvairių pasiaiškinimų, kodėl jie pažeidė Kelių eismo taisykles. Populiariausi pasiaiškinimai: „saugos diržas man veržia“, „nepagalvojau užsisegti“, „ką tik pradėjau važiuoti ir dar nespėjau užsisegti diržo“, „man čia pat (visai netoli) važiuoti“.

Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas primena, kad, pagal Kelių eismo taisykles, saugos diržus privalo segėti ne tik automobilių keleiviai, bet ir autobusų, jeigu saugos diržai juose įrengti.

Pareigingiausi – estai

„Lux Express“ apklausa parodė, kad labiausiai Baltijos šalyse savo saugumu rūpinasi estai. Jie ne tik kur kas dažniau nei lietuviai visada segi saugos diržą automobilyje (91 proc.), bet ir autobuse (50 proc.). Niekada ar beveik niekada saugos diržo autobuse neužsisega penktadalis keliaujančių estų (22 proc.), likusieji nurodė dažniausiai tai darantys, t. y. užsisegantys.

img_9164

„Lux Express“ apklausos duomenimis, latviai taip pat kiek labiau rūpinasi savo saugumu kelyje nei lietuviai. Autobuse saugos diržus visada užsisegantys sako 35 proc. latvių, dar tiek pat – niekada ar beveik niekada. Skirtingai nuo lietuvių ir estų, kurių daugumai tai tiesiog nepatogu, 58 proc. latvių sako apie tai nepagalvojantys. Kiek pareigingesni latviai ir važiuodami automobiliu – su saugos diržu visada važiuoja beveik 8 iš 10 latvių (75 proc.). Tik sėdėdami priekyje diržą užsisega 15 proc. respondentų iš Latvijos, 8 proc. – dažniausiai užsisega, likusieji 2 proc. – niekada ar beveik niekada neužsisega.

„Matydami, kad keleiviai savo saugumu, važiuodami autobusu, rūpinasi dar per mažai, lapkričio mėnesį skelbiame akciją „Užsisek saugos diržą autobuse“. Raginsime keleivius atkreipti dėmesį į informacinius ženklus ir pratinsime saugos diržą segėti ir autobusuose. Bendradarbiausime su Lietuvos kelių policijos tarnyba, kurios pareigūnai tikrins, ar keleiviai, vykdami autobusu, užsisega saugos diržą. Kartu šia akcija priminsime visada saugos diržą segėti ir automobilyje“, – pasakoja „Lux Express“ grupės vadovas.

„Lux Express“ keleivių apklausa atlikta šių metų rugsėjį. Apklausti iš viso 9202 keleiviai iš Lietuvos, Latvijos, Estijos, Lenkijos, Rusijos, Suomijos, Baltarusijos. Rezultatai apibendrinti, remiantis 2689 keleivių iš trijų Baltijos šalių atsakymais.

  • PRIVALOMOJI TECHNINĖ APŽIŪRA
    • Kas yra techninė apžiūra
    • Aktuali informacija
    • Į ką atkreipti dėmesį
    • Papildomi reikalavimai
    • ADR mokymai
    • Karjera
    • D.U.K.
  • EKSPERTINĖS PASLAUGOS
    • Kas yra ekspertinės paslaugos
    • Techninė ekspertizė
    • Kur atliekamos ekspertinės paslaugos
    • Aktuali informacija
    • Papildomos ekspertinės paslaugos
    • UAB „Transporto studijos“
    • D.U.K
  • SAUGUS AUTOMOBILIS
    • Kodėl verta papildomai pasitikrinti automobilį
    • Kur pasitikrinti automobilio techninę būklę
    • Praktiniai patarimai eismo saugumui
  • DAUGIAU
    • Asociacija
    • Privatumo politika
    • Interneto svetainės privatumo politika
    • Slapukų naudojimo politika
    • Teisės aktai
    • TA statistika
    • Autopasaulis

Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija „Transeksta”
Senasis Ukmergės kel. 16, Užubalių k., Vilniaus r. LT-14302
Tel. +370 5 2640876, el. p. transeksta@vta.lt

Asociacijos pasitikėjimo telefonas +370 800 77008

© Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija. Visos teisės saugomos.

Slapukų valdymas

Siekiant užtikrinti geriausią vartotojo patirtį, mes naudojame technologijas, tokias kaip slapukai, norėdami saugoti ir/arba gauti įrenginio informaciją. Sutikimas naudoti šias technologijas leis mums tvarkyti duomenis, tokius kaip naršymo elgesys ar unikalūs identifikatoriai šiame tinklalapyje. Nesutikimas arba sutikimo atšaukimas gali neigiamai paveikti tam tikrus svetainės funkcionalumus. 

Funkciniai Visada aktyvus
Kad svetainę būtų lengviau naudoti, būtinais slapukais aktyvinamos pagrindinės funkcijos, pavyzdžiui, naršymo puslapiuose ir prieigos prie svetainės apsaugotų sričių. Be šių slapukų svetainė neveiks tinkamai.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistiniai
Naudodami statistikos slapukus, kurie renka anoniminę informacija ir teikia jos ataskaitas, svetainės savininkai gali sužinoti, kaip lankytojai sąveikauja su svetaine. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Trečiųjų šalių
Sutikimas reikalingas Youtube turinio rodymui.
Tvarkyti parinktis Tvarkyti paslaugas Tvarkyti {vendor_count} pardavėjus Skaitykite daugiau apie šiuos tikslus
Valdyti
{title} {title} {title}