Istorinė ES ir Japonijos sutartis: Europoje turėtų atpigti japoniški automobiliai
Vasario 1 d. įsigaliojo pernai pasirašyta ES ir Japonijos laisvos prekybos sutartis. Joje numatyta, kad importo mokestis, iki šiol taikytas japoniškiems automobiliams, per 7 metus nuo 10 proc. sumažės iki 0. Apie tai rašo portalas 15min.lt.
Įsigaliojus ES ir Japonijos ekonominės partnerystės susitarimui bus panaikinta didžioji dalis 1 mlrd. EUR vertės muitų, kuriuos kasmet sumoka į Japoniją eksportuojančios ES bendrovės. Šis susitarimas populiariai vadinamas „cheese and cars deal“ (sūrių ir automobilių sutartis).
Visiškai įgyvendinus susitarimą Japonija bus panaikinusi muitus 97 proc. iš ES importuojamų prekių. Susitarimu pašalinamos įvairios ilgalaikės netarifinės kliūtys, pavyzdžiui, dėl patvirtintų tarptautinių automobilių standartų. Susitarimu pašalinamos įvairios ilgalaikės netarifinės kliūtys, pavyzdžiui, dėl patvirtintų tarptautinių automobilių standartų. Visiškai įsigaliojus susitarimui metinės ES ir Japonijos prekybos vertė galėtų padidėti beveik 36 mlrd. eurų.
Kiek anksčiau Lietuvos autoverslininkų asociacijos vadovas Vitoldas Milius BNS yra sakęs, kad tokie pokyčiai gali sumažinti japoniškų automobilių kainas ES.
„Tikrai tai turėtų pamažinti kainas, bet ne visai vienareikšmiškai, nes nemaža dalis japoniškų automobilių gamintojų tam tikrų modelių yra gaminami Europoje. Visiškai Japonijoje pagamintiems automobiliams lengvumas bus didesnis, bet net ir tiems, kurie pagaminti Europoje, vis tiek bus nuolaidos, nes muitas yra ir komplektuojančioms detalėms, kurios vežamos iš Japonijos“, – sakė V.Milius.
Jo nuomone, dėl tokių pokyčių japoniški automobiliai galės lengviau konkuruoti su europietiškais.
„Lietuviui pirkėjui kaina yra reikšmingas kriterijus, perkant automobilį. Manau, kad japoniški automobiliai galės šiek tiek lengviau konkuruoti su europietiškais“, – sakė V.Milius.
Tačiau jis nemano, kad dėl muitų mažėjimo konkurenciniai pokyčiai bus tokie dideli, kad Europos automobilių gamintojai irgi sumažins kainas.