• Facebook
  • Kontaktai
  • Įrašykite paieškos žodį
Transeksta
  • PRIVALOMOJI TECHNINĖ APŽIŪRA
    • Kas yra techninė apžiūra
      • Apie techninę apžiūrą
      • Kaip vyksta techninė apžiūra
      • Pasirengimas techninei apžiūrai
      • Techninei apžiūrai pateikiami dokumentai
      • Periodiškumas
      • Techninės apžiūros kainos
      • Istorinių transporto priemonių techninė apžiūra
      • Techninę apžiūrą reglamentuojantys dokumentai
      • Kaip automobilio valdytojui saugiai elgtis techninės apžiūros metu
    • Kur galima atlikti techninę apžiūrą
    • Aktuali informacija
      • Kaip registruotis į techninę apžiūrą ir sumokėti internetu
      • Ką daryti, jei techninės apžiūros galiojimas yra pasibaigęs arba panaikintas
      • Europos ekonominės erdvės šalyse atliktos privalomosios apžiūros pripažinimas
      • Privalomoji neeilinė techninė apžiūra (po eismo įvykio)
      • Ataskaitos išdavimas / keitimas
      • Dujų balionų eksploatacijos galiojimo laiko pratęsimas
      • Nemokamas priminimas apie apžiūros galiojimo pabaigą
    • Į ką atkreipti dėmesį
      • Dažniausiai pasitaikantys gedimai
      • Defektai eksperto akimis
      • Pirmosios pagalbos rinkiniai
      • Ką daryti susidūrus su galima korupcinio pobūdžio nusikalstama veika
      • TA stotyse – vaizdo kameros ir registratoriai
      • Gal susitarsim?
    • Papildomi reikalavimai
      • Apie papildomus reikalavimus
      • Automobiliai skirti eismui kaire kelio puse
      • Autobusams ir troleibusams
      • Pavojingus krovinius vežančioms transporto priemonėms (ADR)
      • Saugioms transporto priemonėms
      • Automobiliams su dujine įranga
    • ADR mokymai
    • Karjera
    • D.U.K.
  • EKSPERTINĖS PASLAUGOS
    • Kas yra ekspertinės paslaugos
      • Apie techninę ekspertizę
      • Naudingos nuorodos
    • Kur atliekamos ekspertinės paslaugos
    • Techninė ekspertizė
      • Perdirbtos transporto priemonės
      • Sugadintos transporto priemonės
      • Transporto priemonių duomenų nustatymas
      • Transporto priemonės skirtos eismui kaire kelio puse
    • Individualus transporto priemonių patvirtinimas
      • Naudotos transporto priemonės iš ne ES šalių
      • Naujos transporto priemonės
      • Savos gamybos transporto priemonės
      • Galingieji keturračiai
    • Duomenų nustatymas techninės ekspertizės atlikimui
      • Transporto priemonės svėrimas
    • UAB „Transporto studijos“
    • D.U.K
  • SAUGUS AUTOMOBILIS
    • Kodėl verta papildomai pasitikrinti automobilį
      • Ar Jūsų automobilis saugus?
      • Techninės būklės patikra
      • Kaip transporto priemonę internetu užregistruoti į patikrą
    • Kur pasitikrinti automobilio techninę būklę
    • Praktiniai patarimai eismo saugumui
      • Transporto priemonės priežiūra
      • Techninė apžiūra ir saugus eismas
      • Techninė apžiūra ir aplinkosauga
      • Techninė apžiūra ir taupumas
  • DAUGIAU
    • Asociacija
      • Apie mus
      • Privatumo politika
      • Asociacijos naujienos
      • Asociacijos nariai
      • Valdyba
      • Administracija
      • Kontaktai
    • Teisės aktai
      • Reglamentai
      • Direktyvos
      • Konvencijos
      • Kodeksai
      • Įstatymai, nutarimai
      • Įsakymai
    • Statistika
      • TA statistika
        • Bendroji statistika
        • Populiarioji statistika
        • Įdomioji statistika
      • Apie apžiūrų statistiką
    • Autopasaulis
      • Autonaujienos
      • Saugumas ir ekologija
      • Technika ir technologijos
      • Įvairenybės
  • Rubrikos

    • Naujausios
    • Autonaujienos
    • Saugumas ir ekologija
    • Technika ir technologijos
    • Įvairenybės

Browse:

  • Home
  • Saugumas ir ekologija
  • Būkite atsargūs:  kas dešimtas automobilis – su suklastota rida

Būkite atsargūs:  kas dešimtas automobilis – su suklastota rida

Dėl ridos klastojimo automobilių pirkėjai kasmet praranda milijonus eurų. Įsigiję transporto priemonę su pakoreguotais odometro rodmenimis vairuotojai ne tik permoka už automobilį, tačiau vėliau patiria ir didesnes jo remonto išlaidas. Ši problema paplitusi ne tik Lietuvoje, bet ir kitose kainai jautriose Rytų Europos šalyse.

Automobilių duomenų įmonės „carVertical“ tyrimas atskleidė, kad klastojama tiek pigesnių, tiek brangesnių transporto priemonių rida. Tiesa, klastojimo mastai skiriasi.

Kuo pigesnis automobilis, tuo didesnė tikimybė, kad jo rida bus suklastota

Pirkėjai ieškantys pigių, iki 5 tūkst. eurų kainuojančių, automobilių turėtų būti itin atidūs. Iš visų „carVertical“ tikrintų transporto priemonių, šiame kainos diapazone, 10,3 proc. rida buvo suklastota. Didesnė rizika kyla ir besidairantiems 5–10 tūkst. eurų kainuojančių modelių – 9,9 proc. rida buvo sumažinta. Iš visų tikrintų 10–15 tūkst. eurų vertės transporto priemonių, 7,3 proc. buvo su pakoreguotais odometro rodmenimis.

Kitose šalyse tendencijos panašios – daugiausia automobilių su suklastota rida aptinkama žemiausios kainos segmente.

Pirkdami pigų automobilį vairuotojai siekia sutaupyti ir išvengti papildomų išlaidų, todėl retas kuris pasirūpina transporto priemonės istorijos ataskaita ar patikrina automobilio būklę autoservise. Kadangi sukčiai žino, jog į pigesnių automobilių istoriją pirkėjai žiūri atsainiai, jie dažniau klastoja jų ridą ir taip dirbtinai pakelia tokių modelių vertę.

„Pirkėjai visuomet teikia prioritetą automobiliams su mažesne rida. Deja, nepasidomėję, ar ta rida tikra, vairuotojai rizikuoja būti apgauti ir stipriai permokėti. Vėliau gali pradėti ryškėti ir įvairūs naujojo pirkinio trūkumai, nes automobilio būklė dėl didelės ridos bus prastesnė“, – sako „carVertical“ automobilių rinkos ekspertas Matas Buzelis.

Nuostoliai gali siekti tūkstančius eurų

Nors sukčiai klastoja tiek pigesnių, tiek brangesnių automobilių ridą, nuostoliai, kuriuos patiria aukštesnės klasės automobilių pirkėjai būna gerokai didesni nei perkančių keletą tūkstančių eurų kainuojančias transporto priemones.

Tyrimas atskleidė, kad 3,3 proc. 30–35 tūkst. eurų vertės automobilių rida buvo suklastota. 35–40 tūkst. eurų kainų diapazone tokių automobilių buvo 2,9 proc., o 40– 45 tūkst. – 2,7 proc. Visgi kalbant apie dar brangesnes, 45–50 tūkst. eurų kainuojančias, transporto priemones, automobilių su suklastota rida dalis kyla iki 3 proc.

„Dalis sukčių taikosi į brangesnių automobilių segmentą, nes taip tiesiog gali daugiau uždirbti. Kuo automobilis brangesnis, tuo daugiau pirkėjas permoka už automobilį. Kartais ta suma gali siekti ir dešimtis tūkstančių eurų“, – aiškina M. Buzelis.

Automobilių su suklastota rida galima išvengti

Nors skelbimų portaluose apstu transporto priemonių su suklastota rida, tačiau tokių automobilių galima išvengti. Lengviausias būdas tai padaryti – patikrinti istorinius automobilio ridos įrašus, kuriose matysis, ar jo rida tikra, bei kiek ir kada ji buvo sumažinta.

Vairuotojams patariama itin atsargiai vertinti automobilius, kurie parduodami už mažesnę nei rinkos kainą, nes taip sukčiai siekia kuo greičiau rasti pirkėją. Neretai vairuotojai raginami greičiau apsispręsti, jiems meluojama, kad kiti asmenys domisi automobiliu, daromas spaudimas. Patrauklia kaina susivilioję pirkėjai nusiperka automobilį nepatikrinę jo istorijos, o vėliau nusivilia.

„Apie automobilio tikrąją ridą gali išduoti ir salono būklė. Nusitrynęs vairas, pedalai, pavarų svirtis bei sėdynių apmušalai gali reikšti, jog automobilis nuvažiavęs gerokai daugiau nei deklaruoja pardavėjas. Jei automobilio rida nedidelė, o salonas prastos būklės, tai ženklas, jog rida gali būti netikra“, – sako M. Buzelis.

  • PRIVALOMOJI TECHNINĖ APŽIŪRA
    • Kas yra techninė apžiūra
    • Aktuali informacija
    • Į ką atkreipti dėmesį
    • Papildomi reikalavimai
    • ADR mokymai
    • Karjera
    • D.U.K.
  • EKSPERTINĖS PASLAUGOS
    • Kas yra ekspertinės paslaugos
    • Techninė ekspertizė
    • Kur atliekamos ekspertinės paslaugos
    • Aktuali informacija
    • Papildomos ekspertinės paslaugos
    • UAB „Transporto studijos“
    • D.U.K
  • SAUGUS AUTOMOBILIS
    • Kodėl verta papildomai pasitikrinti automobilį
    • Kur pasitikrinti automobilio techninę būklę
    • Praktiniai patarimai eismo saugumui
  • DAUGIAU
    • Asociacija
    • Privatumo politika
    • Interneto svetainės privatumo politika
    • Slapukų naudojimo politika
    • Teisės aktai
    • TA statistika
    • Autopasaulis

Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija „Transeksta”
Senasis Ukmergės kel. 16, Užubalių k., Vilniaus r. LT-14302
Tel. +370 5 2640876, el. p. transeksta@vta.lt

Asociacijos pasitikėjimo telefonas +370 800 77008

© Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija. Visos teisės saugomos.

Slapukų valdymas

Siekiant užtikrinti geriausią vartotojo patirtį, mes naudojame technologijas, tokias kaip slapukai, norėdami saugoti ir/arba gauti įrenginio informaciją. Sutikimas naudoti šias technologijas leis mums tvarkyti duomenis, tokius kaip naršymo elgesys ar unikalūs identifikatoriai šiame tinklalapyje. Nesutikimas arba sutikimo atšaukimas gali neigiamai paveikti tam tikrus svetainės funkcionalumus. 

Funkciniai Visada aktyvus
Kad svetainę būtų lengviau naudoti, būtinais slapukais aktyvinamos pagrindinės funkcijos, pavyzdžiui, naršymo puslapiuose ir prieigos prie svetainės apsaugotų sričių. Be šių slapukų svetainė neveiks tinkamai.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistiniai
Naudodami statistikos slapukus, kurie renka anoniminę informacija ir teikia jos ataskaitas, svetainės savininkai gali sužinoti, kaip lankytojai sąveikauja su svetaine. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Trečiųjų šalių
Sutikimas reikalingas Youtube turinio rodymui.
  • Tvarkyti parinktis
  • Tvarkyti paslaugas
  • Tvarkyti {vendor_count} pardavėjus
  • Skaitykite daugiau apie šiuos tikslus
Valdyti
  • {title}
  • {title}
  • {title}