• Naujausi papildymai
  • Kontaktai
  • Įrašykite paieškos žodį
Transeksta
  • PRIVALOMOJI TECHNINĖ APŽIŪRA
    • Kas yra techninė apžiūra
      • Apie techninę apžiūrą
      • Kaip vyksta techninė apžiūra
      • Pasirengimas techninei apžiūrai
      • Techninei apžiūrai pateikiami dokumentai
      • Periodiškumas
      • Techninės apžiūros kainos
      • Istorinių transporto priemonių techninė apžiūra
      • Techninę apžiūrą reglamentuojantys dokumentai
      • Kaip automobilio valdytojui saugiai elgtis techninės apžiūros metu
    • Kur galima atlikti techninę apžiūrą
    • Aktuali informacija
      • Kaip registruotis į techninę apžiūrą ir sumokėti internetu
      • Ką daryti, jei techninės apžiūros galiojimas yra pasibaigęs arba panaikintas
      • Europos ekonominės erdvės šalyse atliktos privalomosios apžiūros pripažinimas
      • Privalomoji neeilinė techninė apžiūra (po eismo įvykio)
      • Ataskaitos išdavimas / keitimas
      • Dujų balionų eksploatacijos galiojimo laiko pratęsimas
      • Nemokamas priminimas apie apžiūros galiojimo pabaigą
    • Į ką atkreipti dėmesį
      • Dažniausiai pasitaikantys gedimai
      • Defektai eksperto akimis
      • Pirmosios pagalbos rinkiniai
      • Ką daryti susidūrus su galima korupcinio pobūdžio nusikalstama veika
      • TA stotyse – vaizdo kameros ir registratoriai
      • Gal susitarsim?
    • Papildomi reikalavimai
      • Apie papildomus reikalavimus
      • Automobiliai skirti eismui kaire kelio puse
      • Autobusams ir troleibusams
      • Pavojingus krovinius vežančioms transporto priemonėms (ADR)
      • Saugioms transporto priemonėms
      • Automobiliams su dujine įranga
    • ADR mokymai
    • Karjera
    • D.U.K.
  • EKSPERTINĖS PASLAUGOS
    • Kas yra ekspertinės paslaugos
      • Apie techninę ekspertizę
      • Naudingos nuorodos
    • Kur atliekamos ekspertinės paslaugos
    • Techninė ekspertizė
      • Perdirbtos transporto priemonės
      • Sugadintos transporto priemonės
      • Transporto priemonių duomenų nustatymas
      • Transporto priemonės skirtos eismui kaire kelio puse
    • Individualus transporto priemonių patvirtinimas
      • Naudotos transporto priemonės iš ne ES šalių
      • Naujos transporto priemonės
      • Savos gamybos transporto priemonės
      • Galingieji keturračiai
    • Duomenų nustatymas techninės ekspertizės atlikimui
      • Transporto priemonės svėrimas
    • UAB „Transporto studijos“
    • D.U.K
  • SAUGUS AUTOMOBILIS
    • Kodėl verta papildomai pasitikrinti automobilį
      • Ar Jūsų automobilis saugus?
      • Techninės būklės patikra
      • Kaip transporto priemonę internetu užregistruoti į patikrą
    • Kur pasitikrinti automobilio techninę būklę
    • Praktiniai patarimai eismo saugumui
      • Transporto priemonės priežiūra
      • Techninė apžiūra ir saugus eismas
      • Techninė apžiūra ir aplinkosauga
      • Techninė apžiūra ir taupumas
  • DAUGIAU
    • Asociacija
      • Apie mus
      • Privatumo politika
      • Asociacijos naujienos
      • Asociacijos nariai
      • Valdyba
      • Administracija
      • Kontaktai
    • Teisės aktai
      • Reglamentai
      • Direktyvos
      • Konvencijos
      • Kodeksai
      • Įstatymai, nutarimai
      • Įsakymai
    • TA statistika
      • Bendroji statistika
      • Populiarioji statistika
      • Įdomioji statistika
      • Apie apžiūrų statistiką
    • Autopasaulis
      • Autonaujienos
      • Saugumas ir ekologija
      • Technika ir technologijos
      • Įvairenybės
  • Rubrikos

    • Naujausios
    • Autonaujienos
    • Saugumas ir ekologija
    • Technika ir technologijos
    • Įvairenybės

Browse:

  • Home
  • Saugumas ir ekologija
  • EBPO vadovas: Lietuva turi mažinti transporto išmetamų teršalų kiekį

EBPO vadovas: Lietuva turi mažinti transporto išmetamų teršalų kiekį

Lietuvai nesiimant papildomų priemonių, transporto teršalų išmetimai sparčiai didės, perspėja Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos (EBPO) generalinis sekretorius Mathias Cormannas.

„Transporto sektorius yra didžiausias Lietuvos teršėjas, išskiria maždaug 40 proc. teršalų. Šiame sektoriuje teršalų išmetimai padidėjo ir be papildomų priemonių jie ir toliau labai greitai didės“, – EBPO aplinkosaugos vertinimo pristatyme pirmadienį Vilniuje kalbėjo M. Cormannas.

Pasak jo, Lietuva turėtų diegti pažangias transporto technologijas, elektrifikuoti geležinkelius.

„Tai žingsniai tinkama linkme, bet siekiant iki 2050 metų turėti klimatui neutralią susisiekimo sistemą, reikia didesnių tikslų, reikia priemonių, kuriomis būtų skatinama pereiti prie darnių judumo formų“, – sakė EBPO vadovas.

Jis taip pat pabrėžė, jog Lietuva turi vieną mažiausių benzino ir dyzelino akcizų tarp EBPO šalių, be to, dyzelino akcizas yra mažesnis nei benzino, nors jo naudojimas namų ūkiuose ir žemės ūkyje ypač didina taršą.

„Tai sritis, kur Lietuva turi skirti ypatingą dėmesį, kad namų ūkiams ir pažeidžiamiems subjektams nebūtų užkrauta didelė našta“, – sakė M. Cormannas.

Premjerė Ingrida Šimonytė teigė, kad akcizų pokyčius Vyriausybė pristatys vėliau, tačiau, anot jos, Lietuva, balansuodama ant Europos Sąjungos nustatytų minimalių akcizo tarifų, sukuria parankesnes sąlygas žmonėms, perkantiems kurą, bet svarbu keisti jų elgesį.

„Dyzelino ženkliai mažesnis apmokestinimas turi aiškias pasekmes, žmonės renkasi dyzelinius automobilius, šitie mokesčių akcizai, kurie skirti ne šiaip papildyti biudžetus, bet keisti žmonių elgesį, jie tą elgesį ir turėtų keisti“, – bendroje spaudos konferencijoje sakė premjerė.

„Jei Europos Sąjungos kryptis judėti link mažiau taršių transporto priemonių ir nesudaryti mokestinių preferencijų tam elgesiui, kuris vertinamas kaip kenksmingas aplinkosaugai, tai atitinkamai tie mokesčiai turi būti koreguojami. Tas skirtumas ir preferencija nėra tinkama, ji turėtų nykti arba atsirasti CO2 elementas“, – pridūrė ji.

Pasak aplinkos ministro Simono Gentvilo, akcizų ir automobilių taršos mokesčiai bus koreguojami rudenį. Pasak jo, dyzelinas naudojamas ir šildymui, o pastaruoju metu individualių namų šildymui naudojama vis daugiau iškastinio kuro.

Anot EBPO vadovo, taip pat reikia didinti viešąsias išlaidas aplinkosaugai, kurios nuo 2000 metų sumažėjo ir 2018 metais siekė tik 0,3 proc., palyginti su 0,8 proc. EBPO vidurkiu.

„Labai svarbu, kad artimiausią dešimtmetį šios srities investicijos turi sudaryti 3 proc. BVP. Numatytos priemonės turi padėti mažinti atotrūkį, bet reikia ir privačių priemonių“, – sakė M. Cormannas.

Pasak jo, Lietuva turi pasiremti ir savo pažanga atliekų tvarkymo srityje – per mažau nei dešimtmetį šalis didelę atliekų dalį pradėjo perdirbti, tačiau dabar turi mažinti jų susidarymą. EBPO taip pat rekomenduoja kurti kompleksiškas gyvenvietes, toliau investuoti į pėsčiųjų ir dviračių takų tinklą, plačiau apibrėžti mažos taršos zonas miestuose.

Pasak S. Gentvilo, Lietuva iki 2027 metų sieks, kad visas didmiesčių viešasis transportas, taksi ir pavėžėjai naudos tik atsinaujinančių išteklių energiją.

EBPO, be kita ko, rekomenduoja skatinti namų ūkių atliekų rūšiavimą, didinti sąvartynų mokestį.

„Šiandien sąvartynuose vos ketvirtadalis atliekų pašalinama, tikslas – per ateinantį dešimtmetį vos 5 proc. atliekų vežti į sąvartynus“, – sakė S. Gentvilas.

„Lieka žingsniai, kurie padėtų ekonomiką užžiedinti – vos 4 proc. šalies atliekų grįžta atgal į gamybą ir pramonę. Tikslas – per ketverius metus padidinti iki12 proc., kad naujame produkte 12 proc. sudėties būtų antrinės žaliavos“, – kalbėjo jis.

EBPO rekomenduoja Lietuvai investuoti išteklius tik į žaliojo kurso priemones, įvesti CO2 mokestį, atsisakyti iškastinio kuro subsidijų, suvienodinti dyzelio ir benzino akcizus, automobilių registracijos mokestį papildyti metiniu mokesčiu, toliau didinti oro ir taršos mokesčius.

Be to, organizacija siūlo mažinti atliekų gamyboje ir statybose, azoto išskyrimą žemės ūkyje, užbaigti nuotekų valymo ir vandentiekio infrastruktūros atnaujinimą, toliau didinti oro ir taršos mokesčius.

„Politiškai mes turime rekomendacijas, žinome kelią, sprendimai yra arba paruošti arba pakeliui ir reikia ryžto juos priimti“, – sakė aplinkos ministras.

Pasak EBPO vadovo, Vyriausybė turi turėti vieningą požiūrį į atliekų valdymą, reikia geresnio strateginio planavimo ir didesnio visuomenės dalyvavimo priimant aplinkosaugos sprendimus.

M.Cormanno teigimu, Lietuvos bendrasis vidaus produktas (BVP) nuo 2005 iki 2018 metų išaugo 50 proc., pramonėje gerokai sumažėjo anglies dvideginio išmetimų, energijos gamyba iš atsinaujinančių išteklių padvigubėjo ir sudaro 22 proc., tačiau šiltnamio efektą sukeliančių dujų, atliekų išmetimas išliko stabilus.

 

  • PRIVALOMOJI TECHNINĖ APŽIŪRA
    • Kas yra techninė apžiūra
    • Aktuali informacija
    • Į ką atkreipti dėmesį
    • Papildomi reikalavimai
    • ADR mokymai
    • Karjera
    • D.U.K.
  • EKSPERTINĖS PASLAUGOS
    • Kas yra ekspertinės paslaugos
    • Techninė ekspertizė
    • Kur atliekamos ekspertinės paslaugos
    • Aktuali informacija
    • Papildomos ekspertinės paslaugos
    • UAB „Transporto studijos“
    • D.U.K
  • SAUGUS AUTOMOBILIS
    • Kodėl verta papildomai pasitikrinti automobilį
    • Kur pasitikrinti automobilio techninę būklę
    • Praktiniai patarimai eismo saugumui
  • DAUGIAU
    • Asociacija
    • Privatumo politika
    • Interneto svetainės privatumo politika
    • Slapukų naudojimo politika
    • Teisės aktai
    • TA statistika
    • Autopasaulis

Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija „Transeksta”
Senasis Ukmergės kel. 16, Užubalių k., Vilniaus r. LT-14302
Tel. +370 5 2640876, el. p. transeksta@vta.lt

Asociacijos pasitikėjimo telefonas +370 800 77008

© Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija. Visos teisės saugomos.

Slapukų valdymas

Siekiant užtikrinti geriausią vartotojo patirtį, mes naudojame technologijas, tokias kaip slapukai, norėdami saugoti ir/arba gauti įrenginio informaciją. Sutikimas naudoti šias technologijas leis mums tvarkyti duomenis, tokius kaip naršymo elgesys ar unikalūs identifikatoriai šiame tinklalapyje. Nesutikimas arba sutikimo atšaukimas gali neigiamai paveikti tam tikrus svetainės funkcionalumus. 

Funkciniai Visada aktyvus
Kad svetainę būtų lengviau naudoti, būtinais slapukais aktyvinamos pagrindinės funkcijos, pavyzdžiui, naršymo puslapiuose ir prieigos prie svetainės apsaugotų sričių. Be šių slapukų svetainė neveiks tinkamai.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistiniai
Naudodami statistikos slapukus, kurie renka anoniminę informacija ir teikia jos ataskaitas, svetainės savininkai gali sužinoti, kaip lankytojai sąveikauja su svetaine. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Trečiųjų šalių
Sutikimas reikalingas Youtube turinio rodymui.
Tvarkyti parinktis Tvarkyti paslaugas Tvarkyti {vendor_count} pardavėjus Skaitykite daugiau apie šiuos tikslus
Valdyti
{title} {title} {title}