• Naujausi papildymai
  • Kontaktai
  • Įrašykite paieškos žodį
Transeksta
  • PRIVALOMOJI TECHNINĖ APŽIŪRA
    • Kas yra techninė apžiūra
      • Apie techninę apžiūrą
      • Kaip vyksta techninė apžiūra
      • Pasirengimas techninei apžiūrai
      • Techninei apžiūrai pateikiami dokumentai
      • Periodiškumas
      • Techninės apžiūros kainos
      • Istorinių transporto priemonių techninė apžiūra
      • Techninę apžiūrą reglamentuojantys dokumentai
      • Kaip automobilio valdytojui saugiai elgtis techninės apžiūros metu
    • Kur galima atlikti techninę apžiūrą
    • Aktuali informacija
      • Kaip registruotis į techninę apžiūrą ir sumokėti internetu
      • Ką daryti, jei techninės apžiūros galiojimas yra pasibaigęs arba panaikintas
      • Europos ekonominės erdvės šalyse atliktos privalomosios apžiūros pripažinimas
      • Privalomoji neeilinė techninė apžiūra (po eismo įvykio)
      • Ataskaitos išdavimas / keitimas
      • Dujų balionų eksploatacijos galiojimo laiko pratęsimas
      • Nemokamas priminimas apie apžiūros galiojimo pabaigą
    • Į ką atkreipti dėmesį
      • Dažniausiai pasitaikantys gedimai
      • Defektai eksperto akimis
      • Pirmosios pagalbos rinkiniai
      • Ką daryti susidūrus su galima korupcinio pobūdžio nusikalstama veika
      • TA stotyse – vaizdo kameros ir registratoriai
      • Gal susitarsim?
    • Papildomi reikalavimai
      • Apie papildomus reikalavimus
      • Automobiliai skirti eismui kaire kelio puse
      • Autobusams ir troleibusams
      • Pavojingus krovinius vežančioms transporto priemonėms (ADR)
      • Saugioms transporto priemonėms
      • Automobiliams su dujine įranga
    • ADR mokymai
    • Karjera
    • D.U.K.
  • EKSPERTINĖS PASLAUGOS
    • Kas yra ekspertinės paslaugos
      • Apie techninę ekspertizę
      • Naudingos nuorodos
    • Kur atliekamos ekspertinės paslaugos
    • Techninė ekspertizė
      • Perdirbtos transporto priemonės
      • Sugadintos transporto priemonės
      • Transporto priemonių duomenų nustatymas
      • Transporto priemonės skirtos eismui kaire kelio puse
    • Individualus transporto priemonių patvirtinimas
      • Naudotos transporto priemonės iš ne ES šalių
      • Naujos transporto priemonės
      • Savos gamybos transporto priemonės
      • Galingieji keturračiai
    • Duomenų nustatymas techninės ekspertizės atlikimui
      • Transporto priemonės svėrimas
    • UAB „Transporto studijos“
    • D.U.K
  • SAUGUS AUTOMOBILIS
    • Kodėl verta papildomai pasitikrinti automobilį
      • Ar Jūsų automobilis saugus?
      • Techninės būklės patikra
      • Kaip transporto priemonę internetu užregistruoti į patikrą
    • Kur pasitikrinti automobilio techninę būklę
    • Praktiniai patarimai eismo saugumui
      • Transporto priemonės priežiūra
      • Techninė apžiūra ir saugus eismas
      • Techninė apžiūra ir aplinkosauga
      • Techninė apžiūra ir taupumas
  • DAUGIAU
    • Asociacija
      • Apie mus
      • Privatumo politika
      • Asociacijos naujienos
      • Asociacijos nariai
      • Valdyba
      • Administracija
      • Kontaktai
    • Teisės aktai
      • Reglamentai
      • Direktyvos
      • Konvencijos
      • Kodeksai
      • Įstatymai, nutarimai
      • Įsakymai
    • TA statistika
      • Bendroji statistika
      • Populiarioji statistika
      • Įdomioji statistika
      • Apie apžiūrų statistiką
    • Autopasaulis
      • Autonaujienos
      • Saugumas ir ekologija
      • Technika ir technologijos
      • Įvairenybės

Browse:

  • Home
  • Ką ir kaip iš tiesų tikrina LTSA pareigūnai?

Ką ir kaip iš tiesų tikrina LTSA pareigūnai?

Pastaruoju metu viešoje erdvėje itin aktyviai diskutuojama dėl Vidaus reikalų ministerijos parengtų Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymo (SEAKĮ) įstatymo pataisų, kuriomis siūloma radikaliai keisti šiuo metu galiojančią privalomosios techninės apžiūros (TA) sistemą. Poziciją šiuo klausimu išsako tiek asocijuotų verslo struktūrų atstovai, tiek įvairias transporto priemones eksploatuojantys gyventojai, tiek TA kontroliuojančios valstybės institucijų pareigūnai bei tarnautojai. Deja, kai kuriais atvejais jų pateikiama informacija būna netiksli arba klaidingai interpretuojama.

 

Paskutinis toks nesusipratimas įvyko gegužės 21 dieną „Žinių radijo“ laidoje, kai Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) direktoriaus pavaduotojasJustas Rašomavičius, kalbėdamas apie techninės apžiūros stočių veiklos priežiūrą, suklaidino tiek laidos vedėją, tiek klausytojus. LTSA atstovas teigė, kad jų pareigūnai, techninės apžiūros įmonėse atlikę automobilių patikrinimus, net pusei automobilių pakeičia apžiūros išvadas.

 

Tačiau realybė yra tokia, kad per metus Lietuvoje atliekama apie 942 tūkst. pirminių (iš pirmo karto teigiamą išvadą gauna 53,7 proc. automobilių) ir 476 tūkst. pakartotinių apžiūrų ( viso ~1 mln. 419 tūkst. apžiūrų). Savo ruožtu LTSA pareigūnai pernai atliko 144 kontrolinius patikrinimus, kas sudaro viso labo 0,01 proc. nuo minėto bendro apžiūrų skaičiaus. T. y. šių tikslinių patikrinimų (kai automobiliai atrenkami pagal iš anksto gautą informaciją, skundą ar vertinant padidintą riziką) dėl jų specifikos ir itin nedidelio patikrų skaičiaus negalima laikyti reprezentatyviu TA sistemos kokybiniu tyrimu.

 

Šiais metais iki gegužės 21 d. LTSA atliko 53 patikrinimus. Jų metu 28 atvejais buvo rasta trūkumų, tačiau tik 13 atvejų buvo pakeista kontrolieriaus išvada iš teigiamos į neigiamą. Taip pat LTSA atstovas minėjo, kad patikrinimo protokolai surašomi esant labai rimties pažeidimas, nustačius pavojingų ir didelių trūkumų. Asociacijos „Transeksta“ duomenimis šiais metais nei vienu perpatikrinimo atveju nebuvo nustatyta pavojingų trūkumų. Pažymėtina, kad buvo atvejų, kai LTSA pareigūnai nurodydavo papildomą trūkumą po to, kai techninės apžiūros kontrolierius jau būdavo užfiksavęs ne vieną trūkumą. Išskirtinis atvejis – LTSA pareigūnai nustatė papildomą trūkumą po to, kai kontrolierius jau buvo nurodęs 18 trūkumų ir labai aiškiai įvertinęs tos transporto priemonės būklę, kaip keliančią pavojų kitiems eismo dalyviams.

 

Svarbu ir tai, kad LTSA beveik visais atvejais atlieka vadinamuosius tikslinius patikrinimus, kuriems atrenkamos transporto priemonės, kurių techninę būklę dėl jų amžiaus ir (ar) naudojimo specifikos galima vertinti nevienareikšmiškai.

 

Techninės apžiūros įmonės ir asociacija „Transeksta“ savo ruožtu nuolat atlieka vidinius kontrolinius patikrinimus ir vertina riziką pagal Vidaus kokybės kontrolės sistemą (VKK). Šiais metais – iki gegužės 21 d. – TA įmonėse buvo atlikta 511 kontrolinių  patikrinimų (blokuojamas apžiūros protokolo spausdinimas ir automobilis perpatikrinamas). Techninės apžiūros išvada iš teigiamos į neigiamą buvo pakeista 84 atvejais.

 

Norime pabrėžti, kad pakankamai efektyviai atlikti tikslinius tikrinimus leidžia įdiegtos vaizdo stebėjimo sistemos stotyse ir modernus TA informacinės sistemos vidaus kokybės kontrolės modelis (leidžia vertinti rizikas, atlikti blokavimo veiksmus, savalaikį informavimą atsakingų už kontrolę asmenų). TA įmonės ypatingai suinteresuotos jų kontrolierių veiklos skaidrumu, tam buvo investuotos nemažos lėšos į minėto Informacinės sistemos modelio sukūrimą. Asociacija yra suteikusi visas prieigas prie vaizdo sistemų ir VKK modulio LTSA pareigūnams, taip demonstruodama, kad tiek TA įmonių, tiek jas kontroliuojančių institucijų tikslai yra tapatūs – gerinti teikiamų paslaugų kokybę ir eliminuoti korupcijos pasireiškimo rizikas.

 

„Transeksta“ ir jos įmonės toliau tobulina VKK modulį, bendradarbiauja su LTSA atstovais šiais klausimais, ieško būdų kaip dar efektyviau atlikti kontrolinius tikrinimus. Tuo pačiu Asociacija tobulins ir korupcijos prevencijos sistemas, kurios labiau užkardys galimybę klientams siūlyti kyšius ar kontrolieriams juos priimti.

 

Per 2017-2018 darbą TA įmonėse praradus pasitikėjimą arba dėl kompetencijos stokos buvo priversti palikti 13 kontrolierių.

  • PRIVALOMOJI TECHNINĖ APŽIŪRA
    • Kas yra techninė apžiūra
    • Aktuali informacija
    • Į ką atkreipti dėmesį
    • Papildomi reikalavimai
    • ADR mokymai
    • Karjera
    • D.U.K.
  • EKSPERTINĖS PASLAUGOS
    • Kas yra ekspertinės paslaugos
    • Techninė ekspertizė
    • Kur atliekamos ekspertinės paslaugos
    • Aktuali informacija
    • Papildomos ekspertinės paslaugos
    • UAB „Transporto studijos“
    • D.U.K
  • SAUGUS AUTOMOBILIS
    • Kodėl verta papildomai pasitikrinti automobilį
    • Kur pasitikrinti automobilio techninę būklę
    • Praktiniai patarimai eismo saugumui
  • DAUGIAU
    • Asociacija
    • Privatumo politika
    • Interneto svetainės privatumo politika
    • Slapukų naudojimo politika
    • Teisės aktai
    • TA statistika
    • Autopasaulis

Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija „Transeksta”
Senasis Ukmergės kel. 16, Užubalių k., Vilniaus r. LT-14302
Tel. +370 5 2640876, el. p. transeksta@vta.lt

Asociacijos pasitikėjimo telefonas +370 800 77008

© Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija. Visos teisės saugomos.

Slapukų valdymas

Siekiant užtikrinti geriausią vartotojo patirtį, mes naudojame technologijas, tokias kaip slapukai, norėdami saugoti ir/arba gauti įrenginio informaciją. Sutikimas naudoti šias technologijas leis mums tvarkyti duomenis, tokius kaip naršymo elgesys ar unikalūs identifikatoriai šiame tinklalapyje. Nesutikimas arba sutikimo atšaukimas gali neigiamai paveikti tam tikrus svetainės funkcionalumus. 

Funkciniai Visada aktyvus
Kad svetainę būtų lengviau naudoti, būtinais slapukais aktyvinamos pagrindinės funkcijos, pavyzdžiui, naršymo puslapiuose ir prieigos prie svetainės apsaugotų sričių. Be šių slapukų svetainė neveiks tinkamai.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistiniai
Naudodami statistikos slapukus, kurie renka anoniminę informacija ir teikia jos ataskaitas, svetainės savininkai gali sužinoti, kaip lankytojai sąveikauja su svetaine. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Trečiųjų šalių
Sutikimas reikalingas Youtube turinio rodymui.
Tvarkyti parinktis Tvarkyti paslaugas Tvarkyti {vendor_count} pardavėjus Skaitykite daugiau apie šiuos tikslus
Valdyti
{title} {title} {title}